بی ام و

تست گوزن بی ام و XM با ناکامی قابل پیش‌بینی

به تازگی شاسی‌بلند بی‌ام‌و XM در تست ایمنی گوزن شرکت کرده و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد این خودروی سنگین‌وزن و بزرگ علاقه‌ای به پیچ‌های تند ندارد.

بی‌ام‌و XM به عنوان دومین خودرویی که توسط خود M توسعه یافته معرفی شد. این شاسی‌بلند بزرگ و سنگین از پیشرانه‌ای قدرتمند استفاده می‌کند و با توجه به تست‌های پیشین متوجه شده‌ایم که در خط مستقیم پرفورمنس فوق‌العاده‌ای دارد؛ اما آیا توانایی این خودرو در عبور از پیچ‌ها نیز مشابه رانندگی در اتوبان خواهد بود؟

پس از تصادف در مسابقات پایکس پیک که باعث ناکامی در شکستن رکورد لامبورگینی اوروس شد، ما فهمیدیم XM با تمرکز روی طی کردن سریع پیچ‌ها طراحی نشده است هرچند می‌خواهیم یک شانس دیگر به این خودرو بدهیم. همان‌طور که می‌دانید سوپر شاسی‌بلند بی‌ام‌و در فاز توسعه خود مدت زیادی را در پیست نوربرگ رینگ حضور داشته اما حالا می‌خواهیم ببینیم XM در تست گوزن چه عملکردی خواهد داشت. با توجه به نتایج به دست آمده می‌توان گفت قدبلند ژرمن‌ها اینجا نیز عملکرد جالبی ندارد. بالاترین سرعت به دست آمده بدون برخورد به مخروط‌ها در تست گوزن برابر با ۷۴ کیلومتر در ساعت است که اگرچه برای یک شاسی‌بلند بزرگ و سنگین‌وزن بد نخواهد بود اما در تست‌های بعدی با سرعت‌های بالاتر شاهد ناکامی بی‌ام‌و XM در عبور از مسیر طراحی شده هستیم زیرا کم فرمانی و بیش فرمانی محسوسی در بخش‌های مختلف این تست مشاهده می‌شود که نتیجه نهایی آن برخورد با مخروط‌های تعبیه شده است.

البته ذکر این نکته مهم است که بی‌ام‌و XM حداقل تکان‌های بدنه را داشته و در زمان عبور از بین مخروط‌ها نسبتاً سریع عمل کرده است. لاستیک‌های بزرگ پیرلی پی زیرو ۲۷۵/۳۵ R21 در جلو و ۳۱۵/۳۰ R23 در عقب نقش مهمی در کنترل بالای شاسی‌بلند موردبحث ایفا می‌کنند. در نهایت باید گفت اگرچه عملکرد XM در تست گوزن با انتظارات ما همخوانی نداشت اما به نظر می‌رسد علیرغم وزن و ابعاد قابل‌توجه خود محصولی مانور پذیر به شمار می‌رود. به عنوان یادآوری باید دانست پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو به همراه پیشرانه برقی ادغام شده در گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک تشکیل دهنده قوای محرکه این خودرو هستند و قدرت ۶۴۴ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متر تولید می‌کنند. XM می‌تواند در عرض ۴.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. R@min

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1680 ديدگاه)

    درسته موتور S63 نمی تونه در حد سری M و FSI فولکس قدرت بده ولی نیازی هم نداشت با یه پک باتری سنگین و بی خاصیت همچین تاپاله ای درست کنن !!!

    ۳ تن وزن ماشینه !!! هم وزن فورد F250 هست.

    موافقم 39
    مخالفم 50
    1. ❤BMW❤

      ۲۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1246 ديدگاه)

      دلیلشو نمیدونم ولی شما مث اینکه کلا یه مشکلی با بی‌ا‌م‌و داری ؟😂

      موافقم 7
      مخالفم 0
  2. 18:45

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (473 ديدگاه)

    بازم عملکردش ضعیف نبود و با این جثه کاملا تحسین بر انگیز بود. طبیعتا نباید انتظار بازخوردهای آنی X6m و x5m رو ازش داشت.

    موافقم 43
    مخالفم 7
  3. ARIAN

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (293 ديدگاه)

    فکر نکنم بقیه suv های همرده این نتیجه خیلی بهتری کسب کنن. ماشینی با وزن بیشتر از دو تن و نیم نمیتونه خیلی خوب پیچ های سریع رو طی کنه چون اصلا برای فرمون دادن های سریع ساخته نشدن. Suv ها معمولا سر پیچ ها لنگر میندازن که کاملا طبیعیه به خاطر ارتفاع و مرکز ثقل متفاوتشون نسبت به سواری ها و همچنین وزن بسیار زیادشون. نظر کلی من اینه: نتیجه طبیعی بود و خیلی دور از ذهن نبود. (حالا دو نفر میان میگن ارورس بهتره اخه معلومه با سیصد چهار کیلو وزن کمتر بهتر خواهد بود)

    موافقم 29
    مخالفم 9
  4. Soroush

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    وقتی روزبه روز وزن ماشینارو زیاد میکنن تهش همین میشه،افزایش قدرت تا یه حدی میتونه این افزایش وزنو پوشش بده ولی بازم پویایی ماشینای سبک تر ندارن
    مثال دیگش m2جدیده که حدود۴۰۰کیلو سنگین تر شده!

    موافقم 21
    مخالفم 3
  5. مهردادکمال

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1831 ديدگاه)

    نکته پشم ریزون اینه از رکورد دارای این تست زانتیا 6 سیلندره که سال 99میلادی سرعت 53مایلو زده که هنوز المانی ها نتونستن بزننش

    موافقم 19
    مخالفم 8
    1. MOHAMMAD

      ۲۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (32 ديدگاه)

      برو سایت km77
      این تست زانتیا رو گفتن قبول نداریم دیگه شرایط اون زمان فرق داشته
      تو این دهه دوباره تست کردن با ۳نسخه زانتیا و بیشتر از ۷۲ تا نشد بره فیلمش هم موجوده

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. blackwing

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (895 ديدگاه)

    خاصیت این‌ماشین چیه دقیقاً ؟
    نهایت ۴تا بچه پولدار باهاش پز بدن!

    موافقم 27
    مخالفم 12
  7. Enzo Ferrari 2008

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    بی ام و خرس گیرزلی ساخته

    موافقم 19
    مخالفم 1
  8. ارش

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظرم عملکرد خیلی خوبی داشت .

    موافقم 15
    مخالفم 3
  9. amirmohammmad

    ۲۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    خیلی جثه داره . تو ویدیو این مدلی دیده میشه ببین تو واقعیت چیه دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. parhamiof

    ۲۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    انگار خودرو سازا یادشون رفته وزن ماشینم مهمه و فقط افتادن دنبال افزایش قدرت!
    هیچ نیازی به باتری نبود تو این خودرو اون انجین خودش به اندازه کافی بازده داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. میلان

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    از bmw بعید بود این ماشین بد قواره ساخته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 3
  12. alirezamt211

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (53 ديدگاه)

    اومدن قدرتو زیاد کنن وزن از دستشون در رفت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا