بی ام و

ساخت نسخهٔ ویژهٔ پایانی بی‌ام‌و M760i برای خداحافظی با پیشرانهٔ V12

پیشرانهٔ دوست‌داشتنی و قدرتمند V12 ب‌ام‌و به پایان عمر خود رسیده است و این شرکت آخرین نمونه‌های این موتور را در تابستان آینده تولید خواهد کرد. برای گرامیداشت ۳۵ سال تولید این موتورها اما ب‌ام‌و نسخهٔ پایانی ویژه‌ای از سری ۷ را برای بازار ایالات‌متحده تولید خواهد کرد. از این نسخهٔ ویژه که بر اساس مدل M760i ساخته می‌شود و Final V12 نام خواهد داشت، تنها ۱۲ دستگاه ساخته خواهد شد که هرکدام ۲۰۰ هزار دلار قیمت دارند.

این نسخهٔ ویژهٔ M760i در بیرون با نشان‌های برجستهٔ V12 و رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی ویژه با رنگ خاکستری یا مشکی از مدل‌های معمولی متمایز می‌شود. خریداران همچنین می‌توانند کالیپرهای ترمز آبی یا مشکی‌رنگ و همین‌طور رنگ‌های متنوعی را برای بدنهٔ این سری ۷ تولید محدود سفارش دهد. در داخل خودرو، روی رکاب‌های نوشتهٔ THE FINAL V12 نقش بسته و در کنسول وسط هم پلاکی حاوی شمارهٔ تولید خودرو (مثلا ۱ از ۱۲) نصب شده است. همچنین در سراسر کابین هم تریم مشکی پیانو کار شده است.

M760i Final V12 صرفاً به‌صورت فول آپشن با پکیج کمک‌رانندهٔ حرفه‌ای ب‌ام‌و، پکیج صندلی‌های مجلل عقب، سقف پانورامیک، چراغ‌های جلوی لیزری تطبیقی و سیستم صوتی B&W تولید می‌شود. علاوه بر این، خریداران می‌توانند برای تودوزی چرمی مرینو هم از بین هشت رنگ مختلف یکی را انتخاب کنند.

زیر کاپوت این سدان پرچم‌دار پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V12 توئین توربوی ب‌ام‌و قرار گرفته که ۶۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و پرچم‌دار سنگین‌وزن ب‌ام‌و را ظرف تنها ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

ب‌ام‌و به‌زودی با مشتریانی که در طول سال‌ها اشتیاق خود برای خرید سدان‌های اسپرت لوکس را نشان داده‌اند و سابقهٔ طولانی در خرید سری ۷ دوازده سیلندر دارند تماس خواهد گرفت و خرید این نسخهٔ ویژه را به آن‌ها پیشنهاد خواهد کرد. قرار است تولید این خودرو در ژوئن امسال آغاز شود و انتظار می‌رود در جولای به خریداران تحویل داده شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2321 ديدگاه)

    به به چه با وقار
    خوبه که برندهای مطرح هر کدوم یه نمونه مثل این
    برای خداحافظی تراژدیک با درون سوزها ارائه بدن

    موافقم 66
    مخالفم 3
  2. احمدرضا

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (725 ديدگاه)

    کاشکی سری آخرش با قدرت بیشتری معرفی میکرد مثلا ۶۵۰ اسب تا از موتور V8 قویتر بشه چون این موتور توانایی تولید قدرت بیشتر داره

    موافقم 45
    مخالفم 4
    1. مهردادکمال

      ۲۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1794 ديدگاه)

      البته از شتاب فوق العادش باتوجه به اینکه یک سدان فوق العاده نرم و راحت و البته سنگین هستش بنظر میاد قدرت موتور کاملا کفایت میکنه و قدرت بیشتر هزینه بیشتری طلب میکرد و شاید استهلاک بالاتر میرفت

      موافقم 27
      مخالفم 1
      1. احمدرضا

        ۲۹ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (725 ديدگاه)

        درسته ولی ارزشش داشت که با عنوان قویترین ب ام و خداحافظی میکرد

        موافقم 26
        مخالفم 0
  3. The man in black

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (36 ديدگاه)

    واقعاً ناراحت شدم
    خداحافظ ای قهرمان….

    موافقم 41
    مخالفم 4
  4. پرهام رهام

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (223 ديدگاه)

    خداحافظ اسطوره…

    موافقم 32
    مخالفم 4
  5. A ... She just reminds Me of love ... A

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (276 ديدگاه)

    علی بخردی میگفت که این موتور های دوازده سیلندر بی ام و سرطان هستند از بس که قطعه هایشان خراب می‌شود و خزینه خرج شان بالاست مثل دوازده سیلندر های میباخ.

    موافقم 10
    مخالفم 38
    1. MR.JD

      ۲۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (325 ديدگاه)

      خدمت شما عرض کنم که مفهوم سرطان با خرج بالا متفاوت است
      سرطان یعنی موتوری که عیب و ایرادی داشته باشد و کلا معیوب باشد .
      اما خرج بالا عیب نیست زیرا موتور V12 چیزی نیست که روی تویوتا کرولا ( عامیانه تر بگم پراید و پژو من و تو ) باشد کسی ماشین V12 میخرد که در کنار پرفورمنش و قدرت یک V8 . آرامش و نرمی و بیصدا کار کردن در حد ساعت های ROLEX میخواهد
      موتور های 12 سیلندر همیشه حسابشان با بقیه متفاوت بود و معمولا خیلی راحت دور میگیرند . خیلی بیصدا و بدون حرکت کار میکنند . هنگام فشردن پدال گاز همیشه گشتاور فوق العاده شان لبخندی روی چهره شما می آفریند و به صاحبان آنها یک وجه تمایز با دیگران میدهند
      حالا حرف مفت کیلویی چنده ؟؟؟ قصد بی احترامی ندارم ولی امروزه هرکسی از اینجا به آمریکا . کانادا . آلمان و یا هر جای دیگری میره کارشناس و به اصطلاح ولاگر خودرو میشه و میاد فالوور جذب کنه
      در جواب علی بخردی همین بس که این موتور V12 6.6 دقیقا زیر بنای همان موتور معروف 6.75 V12 رولز رویس است که رویش سکه میگذارند و ثابت میماند !
      https://i.pinimg.com/originals/43/3e/d1/433ed17878ec02b7e3bc6d3d0b91870a.jpg

      موافقم 23
      مخالفم 1
  6. محمد امین

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    خیلی حیف شد …
    حالا که اسم v12 اومد ،قراره با یه v12 دیگه هم خداحافظی کنیم
    فراری از سال ۲۰۰۲ موتور f140 رو معرفی  کرد و از اون سال تا به امروز حدود ۲۰ سال میگزره و همواره موتور f140 مورد توسعه و ارتقا قرار گرفت و ملغب  به بهترین موتور پرفورمنس تاریخ هست و تونسته بعد از بیست سال در هر نوع پلت فرم خودرویی به بهترین شکل ممکن پرفورمنس بگیره و  هنوز توانایی گسترش شعاع پرفورمنس خروجی به وضوح در پلت‌فرم این موتور موجود هست ، درواقع بی نقص ترین موتور تاریخ فراری و شاید کل تاریخ باشه ، موتوری که با هر سیستم و در هرشرایط (گیربکس دوکلاچه فرمول یک ، سیستم هیبرید هوش مصنوعی ، سیستم چهار چرخ متحرک فراری و….) بیشترین انعطاف پزیری رو داره و این سطح انعطاف پزیری در هیج موتور پرفورمنسی وجود نداره …
    موتوری  که در اوج تاریخ فرمول یکی فراری ساخته شد و از نهایت تکنولوژی های فرمول یک تنفس طبیعی برخوردار هست و تأیید نهایی خودش  رو از مایکل شوماخر گرفته
    سال ۲۰۲۲  ، بیستمین سالی هست که این افسانه و شاهکار مهندسی تولید میشه و فراری قراره برای همیشه با این موتور خداحافظی کنه ، و از ۲۰۲۲ دیگه موتوری بر پایه f140 تولید نمیشه 😔
    براساس خبر هایی که از مارانلو میاد ، قراره یه v12 کاملا جدید تولید بشه که یه سطح پرفورمنس کاملا جدید رو در پیشرانه ها به نمایش میزاره ، احتمال‌ میره بر  اساس اخبار  موتور سبک تر باشه و زاویه بین بلوک های سیلندر بیشتر بشه و قدرت در حجم و مصرف سوخت و تولید الایندگی هم بهبود پیدا میکنن
    سیستم پاشش سوخت کاملا جدید میشه و فشار پاشش سوخت بالاتر خواهد رفت قطعات مکانیکی موتور از دوباره طراحی میشن و اصتحکاک داخلی پایین میاد و …‌
    قراره تغییر های زیادی رو شاهد باشیم ، هرچند این ها فعلا در حکم شایعه هستن ، اما احتمال ۹۹ درصد حتمی هست ، و احتمالا هیبریدی شدن این موتور بالا هست ، هر‌چند نکته ی بدی هم نیست ، لافراری به عنوان یه v12 هیبریدی هیچ نظر منفی در مورد پیشرانه نداشت

    موافقم 20
    مخالفم 3
    1. M@M@DRZ911

      ۲۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (350 ديدگاه)

      اقا امین این موتور اولین بار در انزو استفاده شد درسته ؟

      موافقم 11
      مخالفم 0
      1. محمد امین

        ۲۹ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (2167 ديدگاه)

        بله
        با کد tipo f140 v12

        موافقم 14
        مخالفم 0
    2. seyedjavadrouhani-mercedesbenz

      ۲۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      بیشتز از خداحافظی با وی ۱۲ فراری ، خداحافظی با وی ۱۰ و وی ۱۲ لامبو برام غم انگیزه ، چون فراری با ساخت وی ۸ که توش استاده شخصیتش از بین نمیره اما لامبورگینی یعنی فقط تنفس طبیعی ، فقط وی ۱۲ ، خداحافظی با این اسطوره ها سخته ، امیدوارم سوخت جایگزین ههمه گیر بشه ، تا از مرگ این اسطوره ها جلوگیری بشه

      موافقم 19
      مخالفم 1
    3. R@m!n

      ۲۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      اینو مطمئنم خوده فراری هم دیگه نمی تونه مثله این موتور رو کنه.

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. محمد امین

        ۲۹ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (2167 ديدگاه)

        اره واقعا سخت هست
        چونکه فراری هرچی تکنولوژی داشته ریخته توی موتور
        و از نظر تاریخی هم هیچوقت f140 تکرار نمیشه
        ولی فراری هزینه ی زیادی کرده برای توسعه ی یک موتور جدید و به نظر خیلی شگفت انگیز خواهد بود

        موافقم 2
        مخالفم 0
  7. ARMAN

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    خیلی حالم گرفته شد…..

    موافقم 13
    مخالفم 2
  8. مهردادکمال

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1794 ديدگاه)

    خداحافظی تلخ با سدان های بی نظیر V12 بی ام و

    موافقم 14
    مخالفم 1
  9. حسین

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (225 ديدگاه)

    اینطور که بوش میاد کم کم باید با موتور های ۸سیلندر باید در برخی از کمپانی های دیگه خداحافظی کنیم،V12 خوب بود.

    موافقم 14
    مخالفم 0
  10. Pooriya.BMW_Germany

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (584 ديدگاه)

    حیف شد V12 های آلمانی دارن از بین میرن ولی بازم جایگزینش از ۱.۶ لیتری های صنعت فرانسه بهتره

    موافقم 18
    مخالفم 2
  11. رضا

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (16 ديدگاه)

    موتور 12 سیلندر هیچ وقت به تولید انبوه نرسید و همیشه در حد قدرت نمایی برای برند باقی موند ، و اینکه داره کلا از تولید خارج میشه یعنی دیگه استفاده قبلی رو هم نداره ،
    با اینکه هیچوقت سوار ماشین 12 سیلندر نشدم ولی همیشه خبراشونو با اشتیاق میخوندم ،
    وقتی دو تا موتور کوچیک برقی 1000 اسب بخار قدرت تولید میکنن وگشتاورشون 5 برابر 12 سیلندره معلومه خودروسازا موتورای قدیمی رو از تولید خارج میکنن ،
    ولی اسم 12 سیلندر چیزیه هیچ وقت برای من جایگزین نداره … حیف شد

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. Swedish Arrogant Tiger

      ۲۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      چه خودرویی با موتور الکتریکی گشتاور پنج برابر یه 12 سیلندر رو ارائه کرده؟! درون سوز ها اینقدر ها هم از نظر کارایی ضعیف نیستن ،با قدرت یکسان اگر گشتاور تولیدی شون بیشتر نباشه کمتر هم نیست.

      موافقم 6
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۳۰ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (310 ديدگاه)

        تمام موتورای برقی تو سرعت زیر ١٠٠ کیلومتر ( یعنی سرعت پایین ) گشتاورشون چند برابر احتراقیه

        موافقم 1
        مخالفم 0
  12. سامورایی | 武士 | قاتل تسلا

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (750 ديدگاه)

    کجا رفتی کجا من بی قرارم…

    پایان بی ام وه ام 760 دلربا و جذاب

    موافقم 22
    مخالفم 0
  13. Swedish Arrogant Tiger

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    سه سال پیش بود که مرسدس با اس کلاس v12 خداحافظی کرد، حالا نوبت ب ام و شده، بعدش هم نوبت فراری و لامبورگینیه.
    ما هم که تنها میتونیم ابراز تاسف کنیم.

    موافقم 13
    مخالفم 0
  14. Amir

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (61 ديدگاه)

    تمام شد نسل موتور های 12سیلندر کی باشه کی رولز رویس و بنتلی و فراری لامبورگینی و….. که موتور های v12رو حذف کنه.. ولی بی ام وه هنوز پیشرانه های قدرت مند تر درون سوز میسازه و خیلی خوبه که محصولاتش برقی نشده کاملا

    موافقم 5
    مخالفم 0
  15. mm-yarlou

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    غزل خداحافظی با یکی از بزرگان

    موافقم 5
    مخالفم 0
  16. net

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2979 ديدگاه)

    ۱۲ سیلندر مگه بوگاتی هست.برای سدان لوکس ایودی a8 و بی ام و سری ۷ و بنز سری اس ۶ یا ۸ سیلندر کافی هست.۱۲ سیلندر خیلی زیاده برای سدان لوکس

    موافقم 4
    مخالفم 11
  17. Hadi

    ۳۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (578 ديدگاه)

    خدافظ v12 دوست داشتنی بیمر ❤🙁…

    موافقم 4
    مخالفم 0
  18. مهدی

    ۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    غم انگیزه
    خیلی

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا