بامو با برگزاری نمایشگاهی در موزه مونیخ، ۲۳ مدل تاریخی را به نمایش گذاشته که تأثیر طراحی ایتالیایی بر خودروهای این شرکت را نشان میدهند.
در طول تاریخ، بسیاری از مدلهای بامو با هنر دستان طراحان ایتالیایی شکل گرفتند و اکنون، این خودروساز باواریایی با برگزاری نمایشگاهی در موزه بامو در مونیخ، به این فصل جذاب از تاریخ خود ادای احترام میکند. این نمایشگاه چندین خودروی مفهومی نمادین و مدلهای سفارشی را به نمایش میگذارد که زبان طراحی این برند را در طول سالها شکل دادهاند. نمایشگاه با عنوان «ماشینهای زیبا: طراحی خودرویی ایتالیایی در بامو» ۲۳ خودروی تاریخی را در کنار طرحهای اولیه از آرشیو بامو و دیگر آثار مرتبط به نمایش میگذارد.
این خودروها بازه زمانی گستردهای از دهه ۱۹۳۰ تا دهه ۲۰۱۰ را در برمیگیرند و تأثیر طراحی ایتالیایی بر تکامل ظاهری بامو را نشان میدهند. خودروهای این نمایشگاه توسط برخی از برجستهترین نامهای طراحی خودرو مثل جورجتو جوجارو، جووانی میکلوتی و مارچلو گاندینی خلق شدهاند. بامو همچنین با استودیوهای طراحی معروف ایتالیایی مانند زاگاتو، پینینفارینا، برتونه و ایتالدیزاین همکاری کرده تا این دیدگاهها را به واقعیت تبدیل کند.
یکی از ستارگان این نمایشگاه، بامو گارمیش با طراحی مارچلو گاندینی است. این مدل که تأثیر عمیقی بر طراحی نسل اول سری ۳ و سری ۵ گذاشت، بخش ویژهای از مجموعه است. اگرچه نسخه اصلی این خودرو در گذر زمان گم شد اما بامو اخیراً بازسازی دقیقی از آن را با تأیید خود گاندینی پیش از درگذشتش خلق کرده است. این نمایشگاه همچنین میزبان کلاسیکهای نادری مانند نمونه اولیه بامو ۳۲۰۰ میکلوتی ویگناله از سال ۱۹۵۹ است که اوج ظرافت طراحی خودرو در میانه قرن بیستم را نشان میدهد. دیگر مدلهای قابلتوجه شامل سدان بامو ۳۰۰۰ V8 سال ۱۹۶۶ و کانسپت بامو ۲۸۰۰ GTS فروآ از سال ۱۹۶۹ است که هر دو توسط پیترو فروآ طراحی شدهاند.
در بخش تاریخ معاصر، نمایشگاه به مدلهایی مانند سوپراسپرت بامو نازکا M12 سال ۱۹۹۱ با طراحی جورجتو جوجارو از ایتالدیزاین میپردازد. همچنین بازدیدکنندگان میتوانند بامو زاگاتو رودستر ۲۰۱۲، بر پایه نسل قبلی Z4 و بامو پینینفارینا گرن لوسو کوپه ۲۰۱۳ را هم ببینند که هر دو نمونههایی خیرهکننده از همکاری با استودیوهای ایتالیایی هستند. ازجملهٔ دیگر خودروهای مدرنی که در این نمایشگاه حضور دارند هم میتوان به بامو M1 هومیج ۲۰۰۸، ادای احترامی منحصربهفرد به سوپراسپرت M1 با طراحی جوجارو و کانسپت ویژن نئو کلاس ۲۰۲۳ است که به سدان نئو کلاس ۱۹۶۱ با طعم ایتالیایی اشاره دارد. کانسپت ویژن نئو کلاس زبان طراحی آینده بامو را نشان میدهد که در سالهای آتی در تمام مدلهای تولیدی این برند به کار خواهد رفت.
yektachafi
۱۵ خرداد ۱۴۰۴طراحی ایتالیایی رو ماشین آلمانی رو نیستم واقعا
عارف رضائیان
۱۵ خرداد ۱۴۰۴تعداد زیادی از ماشینهای اروپایی در دهه های قبل سال دوهزار یا تحت تاثیر طراحان ایتالیایی بودن ویا مستقیما توسط ایتالیا طراحی شده اند
Soheil LM
۱۵ خرداد ۱۴۰۴غیر از نارکا انگار بقیه ناقص الخلقه هستن
Navid A J
۱۶ خرداد ۱۴۰۴واقعا بیریخت شدن.
PURIYA
۱۵ خرداد ۱۴۰۴اون مدل سبز رنگ شبیه لامبورگینی جاراما هست
! i M α η δ υ α R
۱۵ خرداد ۱۴۰۴طراحان قدیمی ، عشق رو طراحی می کردند …
کیمیاگریه زنده کردن روح مانای بازتاب عشق به کیهان …
نقطه اوج عرفان بودن ، هنر …
𝐀𝐥𝐢
۱۵ خرداد ۱۴۰۴چقدر شبیه الفارومئو مونترال
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/06/BMW-7.jpg
کاربرات
۱۵ خرداد ۱۴۰۴حتما بیام و از اون مونترال خوشش اومده و گفته یه ماشین شبیه اون براش طراحی کنن
آرش
۱۵ خرداد ۱۴۰۴الانم بی ام و به طراح ایتالیایی شدیدا نیازمنده با این شاهکارهای جدیدش
مهدی میباخ
۱۵ خرداد ۱۴۰۴اون حس و حال بیمر رو این طراحی ها ندارن
بی ام و رو بهتره خود بی ام و (به سبک خودشون) طراحی کنن
(البته بنظرم این خیلی باحاله https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/06/BMW-3.jpg)
! i M α η δ υ α R
۱۵ خرداد ۱۴۰۴اینها لانسیا هایی هستن که به دهن هرکدومشون یه جلوپنجره کلیوی بیمر چسبوندن …
😁😁😁
MP
۱۵ خرداد ۱۴۰۴آخ چه حس و حالی داره دیدن این شاهکارا و طراحی ها.
M power
۱۶ خرداد ۱۴۰۴حیف و صد حیف….
داریوش بزرگ
۱۶ خرداد ۱۴۰۴هیچی بی ام و 2002 نمیشه.
ماه بود این ماشین…