درگ رفت و برگشتی جذاب بین شورلت کوروت E-Ray و بی ام و M8
حتماً با مسابقهٔ U-Drag ادموندز آشنایی دارید. در این رقابت، خودروها مثل یک درگ معمولی، 400 متر را طی میکنند اما سپس ترمز میگیرند، دور 180 درجه میزنند و به خط شروع بازمیگردند. در جدیدترین مسابقهٔ U-Drag دو خودروی بسیار متفاوت یعنی شورلت کوروت E-Ray و بامو M8 کامپتیشن در برابر هم قرار گرفتهاند. هرچند هردو خودرو از پیشرانههای V8 استفاده میکنند اما این موتورها کاملاً باهم متفاوت هستند. در کوروت یک موتور 6.2 لیتری V8 تنفس طبیعی پوشراد پشت صندلیها نصب شده درحالیکه زیر کاپوت M8 یک پیشرانهٔ 4.4 لیتری V8 توئین توربوی DOHC قرار گرفته است.
علاوه بر این، کوروت خودرویی هیبریدی است و از یک موتور الکتریکی برای نیرو دادن به چرخهای جلو استفاده میکند درحالیکه بامو فقط به پیشرانهٔ بنزینی خود با 625 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور متکی است. پیشرانهٔ بنزینی کوروت بهتنهایی 495 اسب بخار قدرت و 637 نیوتن متر گشتاور تولید میکند و موتور الکتریکی 160 اسب بخار و 170 نیوتن متر به این اعداد میافزاید تا خروجی نهایی به 655 اسب بخار قدرت و 807 نیوتن متر گشتاور برسد. با وجود این قوای محرکهٔ هیبریدی، کوروت با وزن 1788 کیلوگرم از بامو 1911 کیلوگرمی سبکتر است. در بخش انتقال نیرو هم کوپهٔ آلمانی از یک گیربکس 8 سرعتهٔ اتوماتیک ساخت ZF و سوپرکار آمریکایی از گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه ساخت ترمک استفاده میکند.
در هردو مسابقهٔ U-Drag هرچند M8 شروع بهتری دارد اما کوروت خیلی زود برتری را از آن خود میکند و ظرف 10.6 ثانیه به پایان 400 متر میرسد درحالیکه رقیب آلمانی این کار را در 11.1 ثانیه انجام میدهد. در مسیر برگشت نیز کوروت هیبریدی بار دیگر برتری خود را نشان میدهد و با ثبت زمان 31.7 ثانیه به خط پایان میرسد ولی باید 33.3 ثانیه صبر کنیم تا عبور بامو را از خط پایان ببینیم.
مقایسه مشخصات فنی
بامو M8 کامپتیشن | شورلت کوروت E-Ray | |
پیشرانه | 4.4 لیتری V8 توئین توربو | 6.2 لیتری V8 هیبریدی |
قدرت | 625 اسب بخار | 655 اسب بخار |
گشتاور | 750 نیوتن متر | 807 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته اتوماتیک | 8 سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | 1911 کیلوگرم | 1788 کیلوگرم |
قیمت پایه | 136,095 دلار | 115,445 دلار |
قیمت تستشده | 158,095 دلار | 148,210 دلار |