بی ام ودوج

درگ رفت و برگشتی دوج چارجر دیتونا و بی ام و i5، نبرد تمام برقی!

دوج چارجر دیتونا اسکات پک و ب‌ام‌و i5 M60 در درگ رفت و برگشتی یا U-Drag به مصاف هم رفتند و رقابتی نزدیک را به نمایش گذاشتند.

ب‌ام‌و i5 M60 با پلتفرم CLAR که اختصاصاً برای خودروهای الکتریکی طراحی نشده، قیمت پایه ۸۵,۰۹۵ دلار دارد درحالی‌که دوج چارجر دیتونا اسکات پک با پلتفرم STLA Large که برای خودروهای الکتریکی ساخته شده، ۷۰,۱۹۰ دلار قیمت‌گذاری شده است. علاوه بر تفاوت قابل‌توجه در قیمت، همین اختلاف در وزن هم دیده می‌شود. وزن i5 M60 حدود ۲۳۷۵ کیلوگرم و چارجر دیتونا ۲۷۱۰ کیلوگرم است.

هر دو خودرو از قوای محرکۀ الکتریکی دوموتوره بهره می‌برند و نسبت قدرت به وزنی بسیار نزدیک دارند. دوج چارجر دیتونا اسکات پک با استفاده از حالت پاورشات که ۴۰ اسب بخار اضافی برای ۱۵ ثانیه فراهم می‌کند، حداکثر ۶۷۰ اسب بخار و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در مقابل، ب‌ام‌و i5 M60 روی کاغذ ۶۰۰ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌دهد، هرچند ب‌ام‌و معمولاً ارقام قدرت و گشتاور را کمتر از واقعیت اعلام می‌کند. این سدان الکتریکی پس از M5 با ۷۲۷ اسب بخار، دومین مدل قدرتمند سری ۵ کنونی محسوب می‌شود.

این دو خودرو در سه دور باهم رقابت کردند. بهترین زمان صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت برای چارجر ۳.۶ ثانیه و برای ب‌ام‌و ۳.۷ ثانیه بود. هر دو خودرو ۴۰۰ متر را در ۱۱.۹ ثانیه طی کردند. در پیچ ۱۸۰ درجه، چارجر با لاستیک‌های پهن‌تر خود ۱.۱۷ جی شتاب جانبی ثبت کرد درحالی‌که این عدد برای ب‌ام‌و ۱.۰۳ جی بود. بااین‌حال، پس از خروج از پیچ و در مسیر بازگشت به خط شروع، ب‌ام‌و با زمان ۳۴.۲ ثانیه، تنها یک‌دهم ثانیه سریع‌تر از چارجر با ۳۴.۳ ثانیه به پیروزی رسید. چارجر در خط پایان سرعت بیشتری برابر با ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت نسبت به ب‌ام‌و با ۱۹۶ کیلومتر بر ساعت داشت اما چابکی ب‌ام‌و در پیچ‌ها تعیین‌کننده بود.

مقایسه مشخصات فنی

دوج چارجر دیتونا

ب‌ام‌و i5 M60

پیشرانه الکتریکی دوموتوره الکتریکی دوموتوره
قدرت ۶۷۰ اسب بخار ۶۰۰ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته تک سرعته
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۷۱۰ کیلوگرم ۲۳۷۵ کیلوگرم
قیمت پایه ۷۰,۱۹۰ دلار ۸۵,۰۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۸۵,۹۶۵ دلار ۹۵۷۴۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. جرمی کلارکسون

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1105 ديدگاه)

    تأسف

    موافقم 19
    مخالفم 4
  2. Iman 007

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (193 ديدگاه)

    هردو اشغال ولی آفرین به بی ام و

    موافقم 27
    مخالفم 9
  3. آریا

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (299 ديدگاه)

    جذابیت ماشین ها
    صفر از ده

    موافقم 33
    مخالفم 9
  4. PURIYA

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (807 ديدگاه)

    از هر دوشون متنفرم ولی بی ام و حداقل ۴ دره و کلی آپشن ماپشنو و تکنولوژی و متریال خوب داره برخلاف چارجر انتخابم از بین بد و بدتر بی ام و هست
    ولی برای خرید فکرم سمت این ماشینا نخواهد رفت به هیچ عنوان

    موافقم 24
    مخالفم 13
  5. R

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1377 ديدگاه)

    هرجا بی ام و باشه محاله اونجا کسی اول بشه

    موافقم 27
    مخالفم 13
    1. Taha Ayoobi

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6356 ديدگاه)

      الکی نگی یوقت

      موافقم 9
      مخالفم 11
    2. Nismo

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1946 ديدگاه)

      نه بابا؟

      موافقم 4
      مخالفم 8
    3. Cadillac-V

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (437 ديدگاه)

      تو سگمنت سوپرسدان ها M5 هروقت تونست CT5-V Blackwing رو شکست بده خبرم کن
      M5 که دیگه انقد ازش میگفتین لوله شد توسط کادیلاک، بقیشون که هیچی
      https://www.pedal.ir/cadillac/audi-rs7-vs-bmw-m5-cadillac-ct5-v-blackwing-comparison-test/

      موافقم 1
      مخالفم 1
  6. Iman 007

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (193 ديدگاه)

    از کل هیکل ماشین ها فقط رینگتون قشنگه

    موافقم 11
    مخالفم 9
  7. SMS

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (731 ديدگاه)

    این دوتا آبروی هرچی برقی رو هم بردن

    موافقم 13
    مخالفم 10
  8. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (581 ديدگاه)

    حیف و صد حیف که حالا بعد عمری یه پلتفرم جدید به داج رسیده بدترین استفاده رو کردن.دوستان دقت کنید ما یه ماسل داریم یه پونی موستانگ و کامارو پونی هستند حتی چلنجر هم به پونی نزدیک بود ولی این چارجر جدید یه ماسل کار واقعی هست ابعاد بالای ۵ متر فاصله محوری بیش از ۳ متر فضای بی رقیب عقب ولی برقی یعنی کیک خامه ای رو با پیتزا سرو کنی.اا دیر نشده باید همی رو هر جور شده روی چارجر جا کنند اینجوری وزنش به زیر ۲ تن بر میگرده و با داشتن قدرت ۷۲۷ تو نسخه هلکت دوباره پادشاهی می‌کنه.در ضمن تو نسخه بنزینی طراحی جلوی ماشین تغییر می‌کنه و حسابی به طرح نسخه دهه ۶۰ و ۷۰ بر میگرده

    موافقم 7
    مخالفم 3
  9. Siyavash

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1174 ديدگاه)

    جفتشونم لکه ننگ بر دامن کمپانی هاشون هستن…👎👎

    موافقم 10
    مخالفم 6
    1. PURIYA

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (807 ديدگاه)

      زدی تو خال

      موافقم 6
      مخالفم 3
  10. نویدی

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (450 ديدگاه)

    مثل همیشه😉

    موافقم 6
    مخالفم 4
  11. M power

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (570 ديدگاه)

    اینقدر حرصم در اومد که حتی کلیپ هم ندیدم

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا