دوج چارجر دیتونا اسکات پک و بامو i5 M60 در درگ رفت و برگشتی یا U-Drag به مصاف هم رفتند و رقابتی نزدیک را به نمایش گذاشتند.
بامو i5 M60 با پلتفرم CLAR که اختصاصاً برای خودروهای الکتریکی طراحی نشده، قیمت پایه ۸۵,۰۹۵ دلار دارد درحالیکه دوج چارجر دیتونا اسکات پک با پلتفرم STLA Large که برای خودروهای الکتریکی ساخته شده، ۷۰,۱۹۰ دلار قیمتگذاری شده است. علاوه بر تفاوت قابلتوجه در قیمت، همین اختلاف در وزن هم دیده میشود. وزن i5 M60 حدود ۲۳۷۵ کیلوگرم و چارجر دیتونا ۲۷۱۰ کیلوگرم است.
هر دو خودرو از قوای محرکۀ الکتریکی دوموتوره بهره میبرند و نسبت قدرت به وزنی بسیار نزدیک دارند. دوج چارجر دیتونا اسکات پک با استفاده از حالت پاورشات که ۴۰ اسب بخار اضافی برای ۱۵ ثانیه فراهم میکند، حداکثر ۶۷۰ اسب بخار و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. در مقابل، بامو i5 M60 روی کاغذ ۶۰۰ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور ارائه میدهد، هرچند بامو معمولاً ارقام قدرت و گشتاور را کمتر از واقعیت اعلام میکند. این سدان الکتریکی پس از M5 با ۷۲۷ اسب بخار، دومین مدل قدرتمند سری ۵ کنونی محسوب میشود.
این دو خودرو در سه دور باهم رقابت کردند. بهترین زمان صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت برای چارجر ۳.۶ ثانیه و برای بامو ۳.۷ ثانیه بود. هر دو خودرو ۴۰۰ متر را در ۱۱.۹ ثانیه طی کردند. در پیچ ۱۸۰ درجه، چارجر با لاستیکهای پهنتر خود ۱.۱۷ جی شتاب جانبی ثبت کرد درحالیکه این عدد برای بامو ۱.۰۳ جی بود. بااینحال، پس از خروج از پیچ و در مسیر بازگشت به خط شروع، بامو با زمان ۳۴.۲ ثانیه، تنها یکدهم ثانیه سریعتر از چارجر با ۳۴.۳ ثانیه به پیروزی رسید. چارجر در خط پایان سرعت بیشتری برابر با ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت نسبت به بامو با ۱۹۶ کیلومتر بر ساعت داشت اما چابکی بامو در پیچها تعیینکننده بود.
مقایسه مشخصات فنی
دوج چارجر دیتونا | بامو i5 M60 | |
پیشرانه | الکتریکی دوموتوره | الکتریکی دوموتوره |
قدرت | ۶۷۰ اسب بخار | ۶۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر | ۸۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۷۱۰ کیلوگرم | ۲۳۷۵ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۷۰,۱۹۰ دلار | ۸۵,۰۹۵ دلار |
قیمت تستشده | ۸۵,۹۶۵ دلار | ۹۵۷۴۵ دلار |
جرمی کلارکسون
۱۲ خرداد ۱۴۰۴تأسف
Iman 007
۱۲ خرداد ۱۴۰۴هردو اشغال ولی آفرین به بی ام و
آریا
۱۲ خرداد ۱۴۰۴جذابیت ماشین ها
صفر از ده
PURIYA
۱۲ خرداد ۱۴۰۴از هر دوشون متنفرم ولی بی ام و حداقل ۴ دره و کلی آپشن ماپشنو و تکنولوژی و متریال خوب داره برخلاف چارجر انتخابم از بین بد و بدتر بی ام و هست
ولی برای خرید فکرم سمت این ماشینا نخواهد رفت به هیچ عنوان
R
۱۲ خرداد ۱۴۰۴هرجا بی ام و باشه محاله اونجا کسی اول بشه
Taha Ayoobi
۱۳ خرداد ۱۴۰۴الکی نگی یوقت
Nismo
۱۳ خرداد ۱۴۰۴نه بابا؟
Cadillac-V
۱۳ خرداد ۱۴۰۴تو سگمنت سوپرسدان ها M5 هروقت تونست CT5-V Blackwing رو شکست بده خبرم کن
M5 که دیگه انقد ازش میگفتین لوله شد توسط کادیلاک، بقیشون که هیچی
https://www.pedal.ir/cadillac/audi-rs7-vs-bmw-m5-cadillac-ct5-v-blackwing-comparison-test/
Iman 007
۱۲ خرداد ۱۴۰۴از کل هیکل ماشین ها فقط رینگتون قشنگه
SMS
۱۲ خرداد ۱۴۰۴این دوتا آبروی هرچی برقی رو هم بردن
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۲ خرداد ۱۴۰۴حیف و صد حیف که حالا بعد عمری یه پلتفرم جدید به داج رسیده بدترین استفاده رو کردن.دوستان دقت کنید ما یه ماسل داریم یه پونی موستانگ و کامارو پونی هستند حتی چلنجر هم به پونی نزدیک بود ولی این چارجر جدید یه ماسل کار واقعی هست ابعاد بالای ۵ متر فاصله محوری بیش از ۳ متر فضای بی رقیب عقب ولی برقی یعنی کیک خامه ای رو با پیتزا سرو کنی.اا دیر نشده باید همی رو هر جور شده روی چارجر جا کنند اینجوری وزنش به زیر ۲ تن بر میگرده و با داشتن قدرت ۷۲۷ تو نسخه هلکت دوباره پادشاهی میکنه.در ضمن تو نسخه بنزینی طراحی جلوی ماشین تغییر میکنه و حسابی به طرح نسخه دهه ۶۰ و ۷۰ بر میگرده
Siyavash
۱۲ خرداد ۱۴۰۴جفتشونم لکه ننگ بر دامن کمپانی هاشون هستن…👎👎
PURIYA
۱۲ خرداد ۱۴۰۴زدی تو خال
نویدی
۱۲ خرداد ۱۴۰۴مثل همیشه😉
M power
۱۳ خرداد ۱۴۰۴اینقدر حرصم در اومد که حتی کلیپ هم ندیدم