درگ هیجان‌انگیز دوج چلنجر سوپر استوک با بی‌ام‌و M3 و حضور اسمارت برابوس

شنبه 27 آبان 1402 - 11:30
مطالعه 3 دقیقه
maxresdefault
آیا دوج چلنجر سوپر استوک که با 807 اسب بخار قدرت روی درگ تمرکز دارد در 400 متر حریف ب‌ام‌و M3 تورینگ خواهد شد؟
تبلیغات

دوج بیش از سه سال پیش، نسخهٔ جدیدی از چلنجر را با نام سوپر استوک معرفی کرد. این نسخه‌ای مخصوص درگ با ویژگی‌هایی مثل لاستیک‌های چسبندهٔ رادیال، تنظیم منحصربه‌فرد کمک‌فنرهای تطبیقی و سیستم رزرو گشتاور است که در اصل همتای ضعیف‌تر و در دسترس‌تر مدل تولید محدود دیمن محسوب می‌شود. زیر کاپوت سوپر استوک همان پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ قرار گرفته که با 807 اسب بخار قدرت (820 اسب بخار به واحد PS یا متریک)، تنها 10 اسب بخار از هلکت ردآی قوی‌تر است. دوج تایم درگ این مدل را 10.5 ثانیه اعلام کرده است.

حال برای اینکه ببینیم سوپر استوک چقدر در 400 متر سریع و توانمند است، کارواو آن را در برابر رقیبی بسیار سریع از آلمان بنام ب‌ام‌و M3 تورینگ قرار داده است. این ماشین به پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو مجهز است که با 510 اسب بخار قدرت، بسیار از رقیب آمریکایی ضعیف‌تر است اما از سوی دیگر، وزن کمتری داشته و مهم‌تر از آن، به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است که در لانچ اولیه بسیار مفید خواهد بود. در این رقابت، کراس‌اوور الکتریکی اسمارت برابوس هم حضور دارد که هرچند هیچ سنخیتی با دو خودروی دیگر نخواهد داشت ولی می‌تواند درگ را جذاب‌تر کند. این کراس‌اوور کوچک به دو موتور الکتریکی با 428 اسب بخار قدرت مجهز است.

در ابتدا برای مسابقه ب‌ام‌و در حالت محرک عقب قرار می‌گیرد تا برتری چهارچرخ محرک آن از بین رفته و با دوج هماهنگ شود. در درگ اول، چلنجر که ابتدا عقب می‌افتد، نهایتاً با اختلافی بسیار جزئی نسبت به اسمارت پیروز می‌شود و M3 که لانچ خوبی ندارد، آخر از همه به خط پایان می‌رسد. در دو درگ بعدی اما لانچ ب‌ام‌و بسیار بهتر شده و حالا با اختلافی جزئی دو رقیب خود را مغلوب می‌کند. در درگ چهارم وقتی استیشن آلمانی در حالت چهارچرخ محرک قرار می‌گیرد، بسیار سریع‌تر شده و حالا چلنجر حتی نمی‌تواند به آن نزدیک شود. M3 که در حالت محرک عقب زمان 11.9 ثانیه را در 400 متر ثبت کرده بود، حالا پس از 11.3 ثانیه به خط پایان می‌رسد درحالی‌که سوپر استوک و اسمارت این کار را در 12.1 ثانیه انجام می‌دهند.

سپس نوبت به مسابقات رولینگ می‌رسد و دوج که حالا با مشکل لانچ ضعیف درگیر نیست، در تمام مسابقه‌ها پیروز می‌شود و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم کمکی به M3 نمی‌کند. در آخر هم آزمایش ترمز را داریم که نتیجهٔ عجیبی دارد زیرا چلنجر با وجودی که سنگین‌ترین عضو گروه به‌حساب می‌آید اما زودتر از همه متوقف می‌شود.

کپی لینک

مشخصات فنی

چلنجر سوپر استوک

ب‌ام‌و M3 کامپتیشن

اسمارت برابوس

پیشرانه

6.2 لیتری V8 سوپرشارژ

3 لیتری I6 توئین توربو

الکتریکی دو موتوره

قدرت

820 اسب بخار

510 اسب بخار

428 اسب بخار

گشتاور

960 نیوتن متر

650 نیوتن متر

584 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک

8 سرعته اتوماتیک

تک سرعته

محور محرک

عقب

چهارچرخ

چهارچرخ

وزن

2014 کیلوگرم

1865 کیلوگرم

1900 کیلوگرم

قیمت

119,950 پوند

86,570 پوند

43,450 پوند

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.