مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه چهارم، سدانهای میان سایز لوکس، دوئل اول
به گروه چهارم سری رقابتهای خودرویی پدال در مرحلهٔ نیمهنهایی رسیدیم یعنی گروه سدانهای میان سایز لوکس. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی 10 خودرو در برابر هم قرار گرفتند که از بین آنها شش سدان لوکس راهی مرحلهٔ یکچهارم نهایی شدند. از آن شش خودرو نیز چهار سدان کادیلاک CT5، بامو سری 5، مرسدس بنز E کلاس و آئودی A6 موفق شدهاند خود را به مرحلهٔ نیمهنهایی برسانند. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ یکچهارم نهایی هم بین بامو سری 5 و آکورا TLX برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین بامو سری 5 و آکورا TLX
مجموع آراء: 1325
آراء بامو: 845
آراء آکورا: 480
پیروز دوئل: بامو سری 5 با کسب 63 درصد از کل آراء
بامو سری 5
تاریخ معرفی: اکتبر 2016
پلتفرم: CLAR بامو
امتیاز از کارانددرایور: 7.5 از 10
امتیاز از موتورترند: 8.4 از 10
فروش سال 2021 در آمریکا: 24,523 دستگاه
فروش 3 ماه اول 2021 در آمریکا: 5,645 دستگاه
گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کابین بزرگ و جادار، صندوق بار مناسب، لیست متنوع پیشرانهها، ویژگیهای تکنولوژیک فراوان، رانندگی پویا، سواری راحت
نقاط منفی: طراحی داخلی ساده و تکراری، قیمت بالا، پکیجهای آپشن گرانقیمت، فرمان بیحس، مدلهای غیر M خیلی رانندگی جذابی ندارند
چکیده: نسل کنونی بامو سری 5 هرچند جذابیت و هیجان رانندگی نسل قبلی را ندارد اما از ظاهری سطح بالا و ویژگیهای لوکس فراوانی بهره میبرد.
کادیلاک CT5
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک 2019
پلتفرم: آلفا II جنرال موتورز
امتیاز از کارانددرایور: 6.5 از 10
امتیاز از موتورترند: 8.0 از 10
فروش سال 2021 در آمریکا: 9,441 دستگاه
فروش ن 3 ماه اول 2021 در آمریکا: 3,343 دستگاه
گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 6 سال یا 110 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: طراحی بیرونی واقعاً شیک، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جذاب، فضای پای عقب سخاوتمندانه، پیشرانهٔ V6 سفارشی قدرتمند، رانندگی عالی در نسخهٔ CT5-V
نقاط منفی: شتاب ناامیدکننده با موتور چهار سیلندر پایه، پویایی رانندگی کسلکننده در مقایسه با CTS قبلی، کیفیت داخلی ضعیف با قطعات پلاستیکی ارزانقیمت، صندوق بار کوچک
چکیده: هرچند کادیلاک CT5 در نسخهٔ V سدان جذابی است اما کابین سطح پایین که احساس لوکس ندارد و پویایی رانندگی کسلکننده در نسخهٔ پایه تنها مشکلاتی هستند که آن را از تبدیل به یک سدان لوکس و اسپرت چشمگیر بازمیدارند
مقایسهٔ مشخصات فنی
| بامو 540i xDrive | کادیلاک CT5-V |
پیشرانه | 3.0 لیتری I6 | 3.0 لیتری V6 |
تنفس | توربوشارژ | توئین توربو |
قدرت | 335 اسب بخار | 360 اسب بخار |
گشتاور | 450 نیوتن متر | 550 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته اتوماتیک | 10 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفرتاصد | 4.7 ثانیه | 4.8 ثانیه |
مسافت 400 متر | 13.3 ثانیه | 13.3 ثانیه |
حداکثر سرعت | 250 کیلومتر/ساعت | 270 کیلومتر/ساعت |
توقف از 110 | 46.3 متر | 46.6 متر |
شتاب جانبی | 0.91 جی | 0.99 جی |
مصرف سوخت | 9.0 لیتر ترکیبی | 11.2 لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | 68 لیتر | 64 لیتر |
وزن | 1900 کیلوگرم | 1811 کیلوگرم |
توزیع وزن | 55 به 45 جلو/عقب | 53 به 47 جلو/عقب |
طول | 4,973 میلیمتر | 4,925 میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | 2,974 میلیمتر | 2,946 میلیمتر |
حجم صندوق بار | 400 لیتر | 340 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 5 نفر | 5 نفر |
قیمت | 63,245 دلار | 51,490 دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
https://poll.fm/11152241