دوئل کادیلاک CT5 و بی‌ام‌و سری 5

دوشنبه 13 تیر 1401 - 08:30
مطالعه 4 دقیقه
Cars-7
به گروه چهارم سری رقابت‌های خودرویی پدال در مرحلهٔ نیمه‌نهایی رسیدیم یعنی گروه سدان‌های میان سایز لوکس. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی 10 خودرو در...
تبلیغات
کپی لینک

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، گروه چهارم، سدان‌های میان سایز لوکس، دوئل اول

به گروه چهارم سری رقابت‌های خودرویی پدال در مرحلهٔ نیمه‌نهایی رسیدیم یعنی گروه سدان‌های میان سایز لوکس. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی 10 خودرو در برابر هم قرار گرفتند که از بین آن‌ها شش سدان لوکس راهی مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی شدند. از آن شش خودرو نیز چهار سدان کادیلاک CT5، ب‌ام‌و سری 5، مرسدس بنز E کلاس و آئودی A6 موفق شده‌اند خود را به مرحلهٔ نیمه‌نهایی برسانند. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی هم بین ب‌ام‌و سری 5 و آکورا TLX برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده می‌کنید.

کپی لینک

دوئل‌های این گروه در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین ب‌ام‌و سری 5 و آکورا TLX

مجموع آراء: 1325

آراء ب‌ام‌و: 845

آراء آکورا: 480

پیروز دوئل: ب‌ام‌و سری 5 با کسب 63 درصد از کل آراء

کپی لینک

ب‌ام‌و سری 5

تاریخ معرفی: اکتبر 2016

پلت‌فرم: CLAR ب‌ام‌و

امتیاز از کارانددرایور: 7.5 از 10

امتیاز از موتورترند: 8.4 از 10

فروش سال 2021 در آمریکا: 24,523 دستگاه

فروش 3 ماه اول 2021 در آمریکا: 5,645 دستگاه

گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: کابین بزرگ و جادار، صندوق بار مناسب، لیست متنوع پیشرانه‌ها، ویژگی‌های تکنولوژیک فراوان، رانندگی پویا، سواری راحت

نقاط منفی: طراحی داخلی ساده و تکراری، قیمت بالا، پکیج‌های آپشن گران‌قیمت، فرمان بی‌حس، مدل‌های غیر M خیلی رانندگی جذابی ندارند

چکیده: نسل کنونی ب‌ام‌و سری 5 هرچند جذابیت و هیجان رانندگی نسل قبلی را ندارد اما از ظاهری سطح بالا و ویژگی‌های لوکس فراوانی بهره می‌برد.

کپی لینک

کادیلاک CT5

تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک 2019

پلت‌فرم: آلفا II جنرال موتورز

امتیاز از کارانددرایور: 6.5 از 10

امتیاز از موتورترند: 8.0 از 10

فروش سال 2021 در آمریکا: 9,441 دستگاه

فروش ن 3 ماه اول 2021 در آمریکا: 3,343 دستگاه

گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: 6 سال یا 110 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: طراحی بیرونی واقعاً شیک، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جذاب، فضای پای عقب سخاوتمندانه، پیشرانهٔ V6 سفارشی قدرتمند، رانندگی عالی در نسخهٔ CT5-V

نقاط منفی: شتاب ناامیدکننده با موتور چهار سیلندر پایه، پویایی رانندگی کسل‌کننده در مقایسه با CTS قبلی، کیفیت داخلی ضعیف با قطعات پلاستیکی ارزان‌قیمت، صندوق بار کوچک

چکیده: هرچند کادیلاک CT5 در نسخهٔ V سدان جذابی است اما کابین سطح پایین که احساس لوکس ندارد و پویایی رانندگی کسل‌کننده در نسخهٔ پایه تنها مشکلاتی هستند که آن را از تبدیل به یک سدان لوکس و اسپرت چشمگیر بازمی‌دارند

کپی لینک

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

ب‌ام‌و 540i xDrive

کادیلاک CT5-V

پیشرانه

3.0 لیتری I6

3.0 لیتری V6

تنفس

توربوشارژ

توئین توربو

قدرت

335 اسب بخار

360 اسب بخار

گشتاور

450 نیوتن متر

550 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک

10 سرعته اتوماتیک

محور محرک

چهارچرخ

عقب

شتاب صفرتاصد

4.7 ثانیه

4.8 ثانیه

مسافت 400 متر

13.3 ثانیه

13.3 ثانیه

حداکثر سرعت

250 کیلومتر/ساعت

270 کیلومتر/ساعت

توقف از 110

46.3 متر

46.6 متر

شتاب جانبی

0.91 جی

0.99 جی

مصرف سوخت

9.0 لیتر ترکیبی

11.2 لیتر ترکیبی

ظرفیت باک

68 لیتر

64 لیتر

وزن

1900 کیلوگرم

1811 کیلوگرم

توزیع وزن

55 به 45 جلو/عقب

53 به 47 جلو/عقب

طول

4,973 میلی‌متر

4,925 میلی‌متر

فاصلهٔ محوری

2,974 میلی‌متر

2,946 میلی‌متر

حجم صندوق بار

400 لیتر

340 لیتر

ظرفیت سرنشین

5 نفر

5 نفر

قیمت

63,245 دلار

51,490 دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

https://poll.fm/11152241

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.