بی ام وپورشه

دوئل بی‌ام‌و سری ۸ و پورشه ۹۱۱ توربو

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، گروه دهم، کوپه‌های میان سایز، دوئل آخر

دوئل‌های این گروه در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین مرسدس AMG SL و لکسس LC

مجموع آراء: ۱۶۷۸

آراء مرسدس: ۱۱۶۹

آراء لکسس: ۵۰۹

پیروز دوئل: مرسدس AMG SL با کسب ۶۹ درصد از کل آراء

پورشه ۹۱۱ توربو

تاریخ معرفی: مارس ۲۰۲۰

پلت‌فرم: MMB پورشه

امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۰ از ۵.۰ (امتیاز ۴.۵ از ۵ برای نسخهٔ توربو S)

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۰,۰۴۲ دستگاه

فروش شش ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۵,۱۷۵ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۱۵,۷۰۵ دستگاه

فروش شش ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۱۰,۲۸۵ دستگاه

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

تایم در پیست ویرجینیا: ۲:۴۲.۵

تایم در پیست هوکنهایم: ۱:۴۸.۸

تایم در پیست نوربرگ‌رینگ: ۷:۱۷.۰

تایم در پیست زاکسنرینگ: ۱:۳۰.۵

نقاط مثبت: شتابی در حد سرعت نور، چسبندگی بی‌پایان، لانچ کنترل موشک وار، پرفورمنس باورنکردنی که به‌طور دیوانه‌کننده‌ای سریع است، هندلینگ فوق‌العاده، خودروی پرفورمنسی برای تمام فصول

نقاط منفی: قیمت گرانی که با سفارش آپشن‌ها به‌سرعت افزایش پیدا می‌کند، فقدان گیربکس دستی، سواری گاهی اوقات بیش از حد سفت احساس می‌شود،

چکیده: ۹۱۱ توربو یک سوپراسپرت بی‌ادعا است اما به‌اندازهٔ تمام سوپرکارهایی که نشان‌های هیجان‌انگیزتری دارند شگفت‌انگیز است و پس از خرید آن باید خیلی مراقب باشید که گواهینامه خود را از دست ندهید

ب‌ام‌و سری ۸

تاریخ معرفی: ژوئن ۲۰۱۸

پلت‌فرم: CLAR ب‌ام‌و

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۰ از ۵ (امتیاز ۳.۵ از ۵ برای نسخهٔ M8)

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۷,۷۶۰ دستگاه

فروش شش ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۳,۵۸۶ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۵,۸۷۳ دستگاه

فروش شش ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۲,۲۷۵ دستگاه

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

تایم در پیست ویرجینیا: ۲:۵۵.۴

تایم در پیست هوکنهایم: ۱:۵۲.۴

تایم در پیست نوربرگ‌رینگ: ۷:۳۲.۸

تایم در پیست زاکسنرینگ: ۱:۳۱.۳

نقاط مثبت: پیشرانه‌های قدرتمند و نرم، سواری فوق‌العاده نرم و ساکت، هندلینگ اسپرت، کابین بسیار لوکس و مجهز با تکنولوژی‌های چشمگیر، خودرویی بسیار سریع اما با کنترل آسان در نسخهٔ M8، حالت محرک عقب

نقاط منفی: احساس غیرطبیعی پدال ترمز، سنگینی دماغه که چابکی را کاهش می‌دهد، سواری ناراحت در سرعت‌های پایین، صندلی‌های عقب کوچک و تقریباً بی‌استفاده، نقاط کور آزاردهنده، صدای نه‌چندان جذاب پیشرانه، وزن سنگین

چکیده: سری ۸ کوپهٔ بسیار لوکس و راحتی است اما ظاهر و رانندگی چندان هیجان‌انگیزی ندارد و نسخهٔ M8 نیز هرچند پرفورمنس فوق‌العاده‌ای دارد اما هنوز هم خودروی بزرگ و سنگینی است که به‌اندازهٔ یک کوپهٔ دونفره هم کاربردی نیست

مقایسهٔ مشخصات فنی

۹۱۱ توربو S

ب‌ام‌و M8 کامپتیشن

پیشرانه ۳.۸ لیتری H6 ۴.۴ لیتری V8
تنفس توئین توربو توئین توربو
قدرت ۶۵۰ اسب بخار ۶۲۵ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۲ ثانیه ۲.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۱ ثانیه ۱۰.۷ ثانیه
توقف از ۱۱۰ ۴۲.۳ متر ۴۴.۵ متر
شتاب جانبی ۱.۱۰ جی ۱.۰۳ جی
پیست Figure-8 ۲۲.۵ ثانیه ۲۳.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر/ساعت ۳۰۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۳.۸ لیتر ترکیبی ۱۰.۷ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی ۳۲۶ گرم/کیلومتر ۳۲۰ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۶۶ لیتر ۷۶ لیتر
وزن ۱۶۵۴ کیلوگرم ۱۹۲۸ کیلوگرم
توزیع وزن ۳۸ به ۶۲ جلو/عقب ۵۵ به ۴۵ جلو/عقب
طول ۴,۵۳۴ میلی‌متر ۴,۸۷۱ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۴۵۱ میلی‌متر ۲,۸۲۷ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۱۴۰ لیتر ۴۲۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۲+۲ نفر ۴ نفر
قیمت ۲۰۸,۳۵۰ دلار ۱۳۶,۰۹۵ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۷ دیدگاه‌ها

  1. Sobhan

    ۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (234 ديدگاه)

    🤣صفر تا صد ها اشتباه

    موافقم ۹
    مخالفم ۸
    1. SRT

      ۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (594 ديدگاه)

      امار طبق بررسی های کار واو هست

      موافقم ۷
      مخالفم ۳
  2. SRT

    ۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (594 ديدگاه)

    سری هشت رو از همه سری بی اما بیشتر دوس دارم،ولی بازم به ۹۱۱ نمیرسه

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۵
  3. Erfan

    ۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (523 ديدگاه)

    همین که پورشه تونسته با دوسیلندر و ۶۰۰ccحجم کمتر اسب بخار و گشتاور بیشتری نسبت به bmwبده.
    مهندسی برتر رو نشون میده

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۷
  4. Car

    ۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پورش سلطان کوپه متولد شده وسلطان کوپه هم میمیره!!🧡💚💛

    موافقم ۹
    مخالفم ۸
  5. pouya98645

    ۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (58 ديدگاه)

    انتخاب من پورشه ۹۱۱

    موافقم ۸
    مخالفم ۴
  6. pooya

    ۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    ۹۱۱ خیلی خیلی سریعه لامبورگینی اونها رو رو میبره !

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  7. آلمانی باز

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    طرفدار بیمرم ولی وقتی ۹۱۱ هست اونم نسخه توربو اس ام۸ هم حرفی برا زدن نداره😁
    بدون شک پورش

    موافقم ۳
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا