دوئل بیامو سری 8 و پورشه 911 توربو
مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه دهم، کوپههای میان سایز، دوئل آخر
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین مرسدس AMG SL و لکسس LC
مجموع آراء: 1678
آراء مرسدس: 1169
آراء لکسس: 509
پیروز دوئل: مرسدس AMG SL با کسب 69 درصد از کل آراء
پورشه 911 توربو
تاریخ معرفی: مارس 2020
پلتفرم: MMB پورشه
امتیاز از کارانددرایور: 10 از 10
امتیاز از اتو اکسپرس: 4.0 از 5.0 (امتیاز 4.5 از 5 برای نسخهٔ توربو S)
فروش سال 2021 در آمریکا: 10,042 دستگاه
فروش شش ماه اول 2022 در آمریکا: 5,175 دستگاه
فروش سال 2021 در اروپا: 15,705 دستگاه
فروش شش ماه اول 2022 در اروپا: 10,285 دستگاه
گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
تایم در پیست ویرجینیا: 2:42.5
تایم در پیست هوکنهایم: 1:48.8
تایم در پیست نوربرگرینگ: 7:17.0
تایم در پیست زاکسنرینگ: 1:30.5
نقاط مثبت: شتابی در حد سرعت نور، چسبندگی بیپایان، لانچ کنترل موشک وار، پرفورمنس باورنکردنی که بهطور دیوانهکنندهای سریع است، هندلینگ فوقالعاده، خودروی پرفورمنسی برای تمام فصول
نقاط منفی: قیمت گرانی که با سفارش آپشنها بهسرعت افزایش پیدا میکند، فقدان گیربکس دستی، سواری گاهی اوقات بیش از حد سفت احساس میشود،
چکیده: 911 توربو یک سوپراسپرت بیادعا است اما بهاندازهٔ تمام سوپرکارهایی که نشانهای هیجانانگیزتری دارند شگفتانگیز است و پس از خرید آن باید خیلی مراقب باشید که گواهینامه خود را از دست ندهید
بامو سری 8
تاریخ معرفی: ژوئن 2018
پلتفرم: CLAR بامو
امتیاز از کارانددرایور: 8.5 از 10
امتیاز از اتو اکسپرس: 4.0 از 5 (امتیاز 3.5 از 5 برای نسخهٔ M8)
فروش سال 2021 در آمریکا: 7,760 دستگاه
فروش شش ماه اول 2022 در آمریکا: 3,586 دستگاه
فروش سال 2021 در اروپا: 5,873 دستگاه
فروش شش ماه اول 2022 در اروپا: 2,275 دستگاه
گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
تایم در پیست ویرجینیا: 2:55.4
تایم در پیست هوکنهایم: 1:52.4
تایم در پیست نوربرگرینگ: 7:32.8
تایم در پیست زاکسنرینگ: 1:31.3
نقاط مثبت: پیشرانههای قدرتمند و نرم، سواری فوقالعاده نرم و ساکت، هندلینگ اسپرت، کابین بسیار لوکس و مجهز با تکنولوژیهای چشمگیر، خودرویی بسیار سریع اما با کنترل آسان در نسخهٔ M8، حالت محرک عقب
نقاط منفی: احساس غیرطبیعی پدال ترمز، سنگینی دماغه که چابکی را کاهش میدهد، سواری ناراحت در سرعتهای پایین، صندلیهای عقب کوچک و تقریباً بیاستفاده، نقاط کور آزاردهنده، صدای نهچندان جذاب پیشرانه، وزن سنگین
چکیده: سری 8 کوپهٔ بسیار لوکس و راحتی است اما ظاهر و رانندگی چندان هیجانانگیزی ندارد و نسخهٔ M8 نیز هرچند پرفورمنس فوقالعادهای دارد اما هنوز هم خودروی بزرگ و سنگینی است که بهاندازهٔ یک کوپهٔ دونفره هم کاربردی نیست
مقایسهٔ مشخصات فنی
911 توربو S | بامو M8 کامپتیشن | |
پیشرانه | 3.8 لیتری H6 | 4.4 لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | 650 اسب بخار | 625 اسب بخار |
گشتاور | 800 نیوتن متر | 750 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته دوکلاچه | 8 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا 96 | 2.2 ثانیه | 2.5 ثانیه |
مسافت 400 متر | 10.1 ثانیه | 10.7 ثانیه |
توقف از 110 | 42.3 متر | 44.5 متر |
شتاب جانبی | 1.10 جی | 1.03 جی |
پیست Figure-8 | 22.5 ثانیه | 23.3 ثانیه |
حداکثر سرعت | 330 کیلومتر/ساعت | 305 کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | 13.8 لیتر ترکیبی | 10.7 لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | 326 گرم/کیلومتر | 320 گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | 66 لیتر | 76 لیتر |
وزن | 1654 کیلوگرم | 1928 کیلوگرم |
توزیع وزن | 38 به 62 جلو/عقب | 55 به 45 جلو/عقب |
طول | 4,534 میلیمتر | 4,871 میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | 2,451 میلیمتر | 2,827 میلیمتر |
حجم صندوق بار | 140 لیتر | 425 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 2+2 نفر | 4 نفر |
قیمت | 208,350 دلار | 136,095 دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
https://poll.fm/11187452