بی ام و

بی ام و M2 F21 هاچبک با پیشرانه 8 سیلندر؛ آرزوی ماشین بازها!

تاکنون خودروهای عجیب زیادی در پدال معرفی شده‌اند اما این بی‌ام‌و M2 نسل F21 با بدنه هاچبک و پیشرانه ۸ سیلندر می‌تواند جزو خاص‌ترین آن‌ها باشد!

در طول این سال‌ها خودروهای هات رود زیادی تولید شده‌اند و طرفداران پر و پا قرص دنیای خودرو توانسته‌اند خودروهای کوچک و ارزان را ارتقا داده و پیشرانه‌های قوی‌تر و بزرگ‌تری را روی آن‌ها نصب کنند. این کار در واقع دستورالعمل کلاسیک ساخت خودروهای هات رود است؛ اما شاید در ادامه شاهد یکی از جذاب‌ترین‌ها باشیم زیرا آقای ساگموتورن نسل F21 بی‌ام‌و ۱۱۶i را به M2 تبدیل کرده است.

او بی‌ام‌و ۱۱۶i ساده و کوچک را برای این کار انتخاب کرده، خودرویی که مالک قبلی‌اش احتمالاً به‌ عنوان گزینه رفت‌وآمد روزمره در نظر گرفته بود. واضح است که این خودرو تغییرات زیادی را تجربه کرده و پیشرانه، سیستم تعلیق، ترمزها و کابین کاملاً ارتقا یافته‌اند. همچنین در بخش کابین نیز از چندین خودروی M استفاده شده و نتیجه نهایی را می‌توان جزو جذاب‌ترین هاچبک های تاریخ بی‌ام‌و دانست.

بیایید در ابتدا نگاهی به ظاهر خودروی موردبحث بیندازیم زیرا سخت‌افزار قدرتمند بکار رفته را پنهان کرده است. این بی‌ام‌و F21 شبیه هاچبک بی‌ام‌و M2 CS بوده و از سپر جلو، جلوپنجره، چراغ‌ها، کاپوت و گلگیرهای خودروی یاد شده استفاده می‌کند. به این لیست باید رینگ‌های M2 CS را نیز اضافه کنیم. البته رنگ بدنه همان رنگ سبز فروزن بکار رفته در M5 CS خواهد بود. در بخش عقب شاهد یک خودروی خاص M هستیم اما سپر عقب از M140i گرفته شده است. البته بجای دو اگزوز آن مدل چهار خروجی دیده می‌شوند.

شاید با نگاه به ظاهر خودرو فکر کنید آقای ساگموتورن F21 را فقط به M2 CS هاچبک تبدیل کرده اما این‌طور نیست. زیر پوست خودرو قطعات محصولات گوناگون بی‌ام‌و بکار رفته به گونه‌ای که در زیر کاپوت پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری تنفس طبیعی M3 E92 حضور دارد. این پیشرانه با گیربکس ۶ سرعته دستی همکاری می‌کند. همچنین بخش‌هایی مثل ساب فریم‌های جلو و عقب، اکسل‌ها و ترمزها از بی‌ام‌و M4 گرفته شده‌اند. صندلی‌های کربنی اسپرت نیز به خودروهای M2 G87 و M3 G80 تعلق دارند. مالک می‌توانست در خودروی خود از اکثر پیشرانه‌های بی‌ام‌و استفاده کند اما انتخاب پیشرانه E92 حرکت هوشمندانه‌ای بوده است. نیروگاه ۸ سیلندر موردبحث قدرت خود را به‌صورت خطی و با دور بالا ارائه می‌کند و این امر در خودروی کوتاهی که روی آن تمرکز داریم موضوع مهمی خواهد بود. نتیجه استفاده از چنین نیروگاه آهنینی ارائه سواری هیجان‌انگیز و درعین‌حال ایمن است. به نظر ما بی‌ام‌و M2 F21 خلق ‌شده جزو جذاب‌ترین محصولات چند سال اخیر دنیای طرفداری بوده و بسیار زیبا و هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. ارسلان

    ۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (426 ديدگاه)

    یه بازنگری در بخش واژه های بلاک شده بکنید / رپلای زدم به یه بنده خدایی که سوالی مطرح کرده بود در رابطه با GDP هیچ چیز بدی هم نداشت کاملا دانستنی بود معلوم هم نشد افزونه ی وردپرسی که نصب کردید به کدوم واژه حساسه !! اصلا دیدگاه حتی به مرحله ی در انتظار تایید هم نرفت چند بار واژه هایی که حس کردم ممکنه مشکل داشته باشن عوض کردم ولی بی تاثیر بود

    موافقم 36
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3431 ديدگاه)

      بعضی کامنتا کلا محو میشه

      موافقم 13
      مخالفم 0
  2. BMW

    ۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1137 ديدگاه)

    قیافه جلو به m5 میخوره اگه اشتباه نگفته باشم درکل باحال شده خوشم اومده

    موافقم 24
    مخالفم 4
    1. Reza Waffen SS

      ۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      داداش فیس جلوش کلا مال M2 نسل قبلی هستش کوچکترین شباهتی با M5 نداره

      موافقم 16
      مخالفم 0
      1. محمدهادی

        ۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2104 ديدگاه)

        دقیقا نمای خودرو همان Cs M2 استفاده شده
        من هیچ حرفی در مورد این ماشین کلکسیونی نمیزنم
        فقط اعتراضم رو میخوام به بی ام و بنویسم
        ای کاش یک مدل مثل این،امروز در سبد محصول کمپانی در سری یک الانش حضور داشت.
        سری یک باید یک نماینده ی CS داااغ هاچبک داشته باشه
        بی ام و در این نسل از سری یک خود به سابقه درخشان و عاشقان این رده از خودروهاش خیانت بزرگی کرد
        راستی مشخص نشد محور عقبه این خودرو یا جلو؟
        یا هم مثل M4 دو دفرانسیل ساخته شده؟

        موافقم 2
        مخالفم 0
  3. R/T

    ۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    باحاله

    موافقم 25
    مخالفم 0
  4. R/T

    ۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    پیشرانه تنفس طبیعی ۸ سیلندر به به

    موافقم 17
    مخالفم 0
  5. AMIN JAFARI

    ۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (120 ديدگاه)

    پادشاه ب ام و

    موافقم 14
    مخالفم 0
  6. Reza Waffen SS

    ۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    بی‌نظیر شده 🤌

    موافقم 22
    مخالفم 1
  7. mahdi-es17

    ۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (565 ديدگاه)

    اما v12یچیز یه عالم دیگه هستش😈

    موافقم 10
    مخالفم 5
    1. محمدهادی

      ۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2104 ديدگاه)

      داداش داریم درمورد یک هاچبک تند و تیز صحبت میکنیم
      ۱۲ سیلندر؟!
      همینکه با نبوغ خود تونسته بدون مشکل یک ۸ سیلندر هیولارو زیر کاپوت یک هاچبک جابده بنظرم شاهکار رقم زده

      موافقم 3
      مخالفم 0
  8. Alan.r

    ۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1085 ديدگاه)

    موتور V8 تنفس طبیعی + گیربکس دستی + BMW
    =لذت خالص رانندگی

    موافقم 19
    مخالفم 0
  9. دیمن

    ۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (144 ديدگاه)

    یک اسپرت شش دانگ👌👌

    موافقم 8
    مخالفم 0
  10. RAM1500

    ۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (179 ديدگاه)

    عجب رخی داره لعنتی…

    موافقم 8
    مخالفم 0
    1. محمدهادی

      ۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2104 ديدگاه)

      همه عاشقش شدن

      موافقم 1
      مخالفم 0
  11. Speed-Hunter-007

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    دنده دستی عشقه

    موافقم 6
    مخالفم 0
  12. محمدهادی

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2104 ديدگاه)

    عججب بی ام و شناسی بوده طرف
    با ساختن این ماشین به خود بی ام و تلنگر سنیگنی زده
    مبنی بر اینکه:اینجوری هاچبک بساز لنتی

    موافقم 2
    مخالفم 0
  13. علی

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (969 ديدگاه)

    هاچ بک به بی ام و نمیاد، کوپه، سدان و اسپرتش قشنگتره، حتی شاسی هم به بی ام و نمیاد

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا