چرا باید بجای بی‌ام‌و M235i گرن کوپه، هوندا سیویک تایپ R خرید؟

یک‌شنبه 22 آبان 1401 - 08:30
مطالعه 4 دقیقه
Cars-7
زمانی که ب‌ام‌و M235i گرن کوپه برای اولین بار به بازار آمد، طرفداران انتظارات زیادی از آن داشتند. این خودرو به‌اندازهٔ کافی سریع بود، کابین زیبایی...
تبلیغات

زمانی که ب‌ام‌و M235i گرن کوپه برای اولین بار به بازار آمد، طرفداران انتظارات زیادی از آن داشتند. این خودرو به‌اندازهٔ کافی سریع بود، کابین زیبایی داشت و ارزان‌ترین محصول M پرفورمنس به‌حساب می‌آمد اما هرگز در هیچ قسمتی عالی نبود. در این کلاس همچنین خودروهای بهتری مثل مرسدس A35 AMG و فولکس‌واگن گلف R هم وجود داشتند ولی حالا خودروی جدیدی به این بخش از بازار وارد شده که می‌تواند هیچ دلیلی برای خرید M235i باقی نگذارد. این ماشین نسل جدید هوندا سیویک تایپ R است.

البته طرفداران دوآتشهٔ باواریایی ممکن است ایدهٔ خرید یک هوندا بجای ب‌ام‌و را مسخره کنند ولی تایپ R جدید با کسی شوخی ندارد. پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ این هاچ‌بک داغ ژاپنی 315 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ب‌ام‌و 302 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد. البته درحالی‌که هوندا محرک جلو است، ب‌ام‌و نیروی خود را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد اما تایپ R یک مزیت بزرگ نسبت به رقیب باواریایی دارد که آن برخورداری از گیربکس دستی است.

M235i صرفاً با یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک آیسین ارائه می‌شود که با تعویض دنده‌های سریع، نرم و به‌موقع، گیربکس بسیار خوبی است اما لذت و درگیری رانندهٔ آن با گیربکس دستی هوندا قابل‌مقایسه نخواهد بود. این شرکت ژاپنی دهه‌ها است که بهترین گیربکس‌های دستی دنیا را تولید می‌کند و تایپ R جدید هم یکی از بهترین‌های آن‌ها را دارد. در بخش هندلینگ هم بررسی‌هایی که از سیویک منتشر شده خبرهای خوبی داشته‌اند. گفته می‌شود فرمان خودرو عالی است، سواری نسبت به نسل قبلی نرم‌تر شده، تعادل و هندلینگ فوق‌العاده است و پیشرانه صدایی عالی دارد.

این در حالی است که M235i گرن کوپه هیچ‌کدام از این موارد را ندارد. این خودروی بی‌حس و بی‌روح است و مصنوعی‌ترین صدای پیشرانه و اگزوز را در بین همهٔ خودروهای بازار دارد. در این ب‌ام‌و همه‌چیز برای چرت زدن راننده پشت فرمان فراهم خواهد بود. علاوه بر این، سیویک تایپ R ظاهر زیباتری هم دارد. البته کل خانوادهٔ سیویک زیبا هستند اما تیپ R فوق‌العاده جذاب بوده و مثل یک خودروی اسپرت جدی به نظر می‌رسد. کابین سیویک هم با داشبورد افقی، آمپرهای جالب و یکی از بهترین دسته‌دنده‌های دنیا، بسیار عالی است. هوندا همچنین همیشه صندلی‌های بسیار خوبی می‌سازد. البته کابین M235i هم زیبا و بسیار خوش‌ساخت است و اگر ب‌ام‌و فقط در یک قسمت نسبت به رقیب ژاپنی برتری قاطعی داشت باشد، کیفیت ساخت داخل است.

حال به بحث قیمت می‌رسیم. قیمت M235i گرن کوپه از 46,400 دلار آغاز می‌شود درحالی‌که این رقم برای سیویک 42,895 دلار است. این قیمت ممکن است برای یک هوندای کامپکت گران به نظر برسد اما وقتی به قدرت و پرفورمنسی در سطح ب‌ام‌و (و همین‌طور مرسدس و آئودی) توجه کنیم که در کنار ظاهر بهتر، تکنولوژی‌های موتوراسپرت در شاسی و تعلیق و گیربکس دستی با 3,500 دلار قیمت کمتر ارائه می‌شود، دلیلی برای انتخاب ب‌ام‌و باقی نخواهد ماند.

کپی لینک

مشخصات فنی

 

هوندا سیویک تایپ R

ب‌ام‌و M235i گرن کوپه

پیشرانه

2 لیتری I4 توربو

2 لیتری I4 توربو

قدرت

315 اسب بخار

302 اسب بخار

گشتاور

420 نیوتن متر

450 نیوتن متر

گیربکس

6 سرعته دستی

8 سرعته اتوماتیک

محور محرک

جلو

چهارچرخ

طول

4,595 میلی‌متر

4,526 میلی‌متر

عرض

1,890 میلی‌متر

1,800 میلی‌متر

ارتفاع

1,407 میلی‌متر

1,420 میلی‌متر

فاصلۀ محوری

2,736 میلی‌متر

2,670 میلی‌متر

قیمت

42,895 دلار

46,400 دلار

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.