بی ام و

بی ام و M8 و لوسید ایر در رقابت دیدنی رفت و برگشت

در درگ رفت و برگشتی که هندلینگ خودروها را هم به چالش می‌کشد، آیا لوسید ایر با ۸۱۹ اسب بخار قدرت حریف ب‌ام‌و M8 با ۶۲۵ اسب بخار قدرت خواهد شد؟

چند دهه پیش کسی باور نمی‌کرد خودروهای الکتریکی این‌قدر پیشرفت کنند و به جایگاه امروزی برسند اما این اتفاق رخ داده و یکی از مصادیق بارز آن لوسید ایر است. بااین‌حال، آیا این خودرو آن‌قدر توانمند هست که بتواند یکی از سریع‌ترین کوپه‌های بنزینی بازار یعنی ب‌ام‌و M8 را مغلوب کند؟ ادموندز با ترتیب دادن مسابقه‌ای بنام U-Drag، قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد.

در این مسابقه، دو خودرو ابتدا مثل یک درگ سنتی حرکت را آغاز می‌کنند اما بجای اینکه پس از ۴۰۰ متر به خط پایان برسند، باید سرعت خود را کم کنند، دور بزنند و دوباره به خط شروع بازگردند. درواقع، این مسابقه شتاب، ترمز و هندلینگ خودروها را آزمایش می‌کند. ب‌ام‌و M8 از یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند که ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. لوسید حاضر در این رقابت اما که از نوع گرند تورینگ است، با ۸۱۹ اسب بخار قدرت و ۱۲۰۰ نیوتن متر گشتاوری که توسط دو موتور الکتریکی تولید می‌شود، بسیار از رقیب بنزینی قوی‌تر است.

بااین‌حال، در مسابقهٔ درگ همه‌چیز در قدرت خلاصه نمی‌شود و وزن هم نقش بسیار مهمی دارد و از این لحاظ، برتری کاملاً با ب‌ام‌و خواهد بود زیرا با وزن ۱۹۵۰ کیلوگرم، به میزان قابل‌توجهی از لوسید ۲۳۷۰ کیلوگرمی سبک‌تر است. این اختلاف وزن در مسابقهٔ خیلی خوب خود را نشان می‌دهد زیرا هرچند ب‌ام‌و قدرت زیادی ندارد اما سریع‌تر متوقف می‌شود و سریع‌تر می‌پیچد. رانندگان این رقابت معتقدند هرچند لوسید از قدرت بیشتری برخوردار است که تقریباً به‌صورت فوری ارائه می‌شود اما به‌وضوح در ترمز گیری و پیچیدن ضعیف‌تر از رقیب آلمانی است.

این درگ نشان می‌دهد که هرچند خودروهای الکتریکی در طول سال‌ها بسیار پیشرفته‌تر شده‌اند اما در حال حاضر هنوز هم توان مغلوب کردن خودروهای بنزینی ضعیف‌تری مثل ب‌ام‌و M8 کامپتیشن را ندارند. البته قطعاً لوسید ایر در نسخهٔ پرچم‌دار سافایر پرفورمنس بسیار بهتری را به نمایش خواهد گذاشت.

مشخصات فنی

 

ب‌ام‌و M8 کامپتیشن

لوسید ایر گرند تورینگ

پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو الکتریکی دو موتوره
قدرت ۶۲۵ اسب بخار ۸۱۹ اسب بخار
گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر ۱۲۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک تک سرعته
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۹۵۰ کیلوگرم ۲۳۷۰ کیلوگرم
قیمت ۱۵۸,۰۹۵ دلار ۱۴۰,۵۰۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. amir-z

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (96 ديدگاه)

    درگ خوبی بود
    هم از این نظر که علاوه بر خود ماشین یه نگاهی هم به فرمان پذیری ماشین انداختن
    و از همه مهمتر این بود که بر خلاف دیگر درگ ها توی این درگ راننده های دو خودرو عوض شدن که نتیجه مسابقه قابل قبول تر بشه

    و انتخاب خودم هم که قطعا m8 است
    با اون موتور v8 عالی bmw و رخ عالیش که نسبت به محصولات جدید bmw و خیلی از شرکت های دیگه خیلی سر تره
    و توی ویدئو هم اگه دقت کرده باشید تفاوت کیفیت داخلی bmw با لوسید کاملا مشهوده👌🖤💙

    موافقم 85
    مخالفم 5
    1. MasouD

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (46 ديدگاه)

      هرچند توی یک کلاس نیستن
      ولی مقایسه بهتریه از درگ خالی
      اینجا تفاوت جاروبرقی ها مشخص میشه
      مث تسلا که نوربرگرینگ رو از خیلیا با توان پایینتر کندتر زد

      درگ خالی هم اگه برگزار میشه باید نیم مایل یا ۱۰۰۰متر باشه تا تمام توان ماشین سنجیده شه
      توی ۱/۴ به چسبندگی و لانچ کنترل و ریکشن راننده خیلی وابسته اس
      ولی ۱۰۰۰متر عالیه
      یادمه چندسال پیش یه گروهی روسی پیست داشتن ۱۰۰۰متر میگرفتن

      موافقم 36
      مخالفم 9
    2. Ali Reza(chevy)

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (8 ديدگاه)

      همیشه آرزو داشتم در یه خودرو آمریکایی در کابین احاطه شده از چرمش توت بخورم

      موافقم 33
      مخالفم 5
      1. GMA

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (742 ديدگاه)

        اونجا هم مگه توت هست؟…:))

        موافقم 13
        مخالفم 0
        1. Kamy

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (687 ديدگاه)

          آره
          توت فرنگی

          موافقم 10
          مخالفم 0
        2. ^MSP^

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (85 ديدگاه)

          گویا هست ولی کم ، مثل دراگون فروت در ایران .
          لامصبا توتاشونم فرنگیه😑

          موافقم 4
          مخالفم 0
    3. همایون

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (572 ديدگاه)

      کاملا با نظرت مدافقم دو نکته مهم داشت اولا که یه کوچولو فرمان پذیری ماشین تست شد و مهمتر از اونم اینکه راننده ها عوض شدن‌.از پدال خواهشمندیم بازم از تستهلی این کانال برامون بزاره😁👍🏼

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. AMANTE

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    لوسید مشکل اش در پیچیدن بود که خیلی سنگین و آروم پیچ رو دور میزنه. ( شاید هم بخاطر راننده ها باشه که اینجوری هست. )
    بهتر بود نسخه چهاردر M8 رو برای رقابت می آوردن تا رقابت برابر تری میشد.
    و اینکه اون تسلا S Plad اش رو هم می آوردی هم نتیجه همین بود. چون پیچ نرمی نیست.

    موافقم 24
    مخالفم 6
    1. وی

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (342 ديدگاه)

      خودرو های برقی فقط تومسیر مستقیم شاید بنزینی ها رو بزنن ولی کافیه باهاشون یک ساعت تو جاده رانندگی کنید تا ببینید که اصلا از نظر لذت سواری و هندلینگ و مهندسی حرفی برای گفتن جلوی محصولات بنزینی کمپانی های هشتاد نود ساله اروپایی و آمریکایی ندارن پیست که بماند
      ولی انگار لوسید باز هم کمتر از تسلا چندشه

      موافقم 7
      مخالفم 4
    2. محمد هادی

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2133 ديدگاه)

      اوففففف
      ماششاله بیمر
      نشون داد سری هشتش هم دودی هست که از کنده یی افروخته بلند میشه
      چه دوری زد،غزال تیزپای آلمان

      موافقم 6
      مخالفم 0
  3. سوشیانت

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    قطعا لوسید ایر اونم مدل سافایر قوی ترین و پر شتاب ترین سدان برقی جهان

    موافقم 5
    مخالفم 58
    1. فرشاد

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (932 ديدگاه)

      زارت
      همونجوری که دیمن هس ارع؟

      موافقم 22
      مخالفم 3
  4. Ben

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (202 ديدگاه)

    پس کو اون گشتاور از دور صفر خودرو های الکتریکی؟ با این همه قدرت و گشتاور حریف بی ام وه نمیشه؟

    موافقم 50
    مخالفم 5
    1. amir-z

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (96 ديدگاه)

      تو لانچ m8 قورتش داد

      موافقم 36
      مخالفم 3
  5. مازیار

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2460 ديدگاه)

    تو درگ رفت و برگشت، هرچند ناچیز اما بهرحال ترمزگیری و شتاب جانبی هم تاثیر خودشو نشون میده و نتیجه قابل استناد تره

    موافقم 19
    مخالفم 0
  6. BMW

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    عشق من بی ام و است تو طراحی خیلی لوسید بهتر و سر تره لذت بردم از این مسابقه مخصوصا با بی ام و آلبالویی
    لعنتی بی ام و غوغا کرد انتخاب من بی ام و هست

    موافقم 33
    مخالفم 4
  7. yaazid

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    آرمیچر فنا بالا باشید

    موافقم 23
    مخالفم 2
    1. Kamy

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (687 ديدگاه)

      فعلا که متوارین

      موافقم 7
      مخالفم 0
    2. محمدهادی

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2133 ديدگاه)

      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      موافقم 3
      مخالفم 0
  8. فرشاد

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    لوسید خدارو شکر کنه که بیمر با ترمز پیچید
    با دریفت اگه میپیچید صدای بیمر باعث میشد ابمیوه گیری رست تو د فکتوری شه(تنظیم به کارخونه)

    موافقم 20
    مخالفم 1
    1. R/T

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (962 ديدگاه)

      👍👍

      موافقم 3
      مخالفم 1
  9. MP

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (43 ديدگاه)

    راننده ماشین موزر خیلی مراعات کرد واسه ترمز زدن!
    چون دو بار که محکم ترمز بزنی ماشین ارور گرمای بیش از حد میده و ماشین آتیش میگیره!
    کم و بیش معلوم شد این ماشین موزر فقط برای مسیر های مستقیم ساخته شده!
    فکر کن تو پیست که کلی پیچ های شدید و نرم داره چی میشد!

    موافقم 10
    مخالفم 1
  10. R@mtin

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    دم آبمیوه گیری گرم خدایی خوب عمل کرد

    موافقم 7
    مخالفم 0
  11. blackwing

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (859 ديدگاه)

    انتخاب من بی‌ام‌و کامپ 🤌🏼

    موافقم 10
    مخالفم 1
  12. Yasin

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (243 ديدگاه)

    البته به مهارت راننده هم بود هنگام پیچ‌ها

    موافقم 3
    مخالفم 0
  13. Alireza

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (193 ديدگاه)

    آخه این آرمیچر رو میشه با دلبر باواریا مقایسه کرد!!!

    موافقم 11
    مخالفم 1
  14. Saman

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (181 ديدگاه)

    چقدر لوسید زیبا و اشرافی و با شکوه هست قطعا ارزش خرید بیشتری داره طراحی داخلی و خارجی لوسید اشرافیتر هست و سطح بالاتر هست و در دراز مدت مخارج بسیار پائین تری داره. bmw با استهلاک بالا هم مخارج بیشتر داره و هم افت قیمت ، البته سری 8 مشتری چندانی هم نداره

    موافقم 6
    مخالفم 15
  15. JDM

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (625 ديدگاه)

    اون تسلا کجاست نمیبینمش بیا برقی ها تو لانچ هم برتری ندارن درضمن اونی که میگفت برقی ها هندلینگ دارن کجان با قدرت بیشتر اون تسلا فقط ماشینای کندتر از خودشو زد تازه هنوز از amg عقبه دوثانیه
    کجایین زیر سایه 🇩🇪🇩🇪 اینا دیده نمیشن

    موافقم 13
    مخالفم 4
  16. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    تو مسابقه ای که ام3 از شلبی جی تی 500 سریعتر باشه باید ..ید توش.اصلا این مسابقه کاملا اشتباه هست.مثال واضح عمکرد شلبی هست که از تمام ام پاورهای در حال تولید تو پیست چه شتاب سریعتره ولی اینجا کاملا متفاوت عمل کردن.نکته دیگه شتاب لوسید بود که در واقعیت خیلی سریعتر از بیمر هست ولی اینجا چرا کندتر هست باید به سازندگان برنامه شک کرد.

    موافقم 4
    مخالفم 13

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا