نسل بعدی M2 کوپه همچنان دیفرانسیل عقب خواهد بود
چندی است شایعاتی دربارهی حفظ ساختار دیفرانسیل عقب نسل بعدی سری 2 کوپه و نسخه پرچمدار M2 کوپه به گوش میرسد و حالا نیز مدیر تولید سری 2 تائید کرده چنین اتفاقی رخ خواهد داد.
گرنوت استول در مصاحبه با اتوکار گفته که برخلاف مدل جدید سری 2 گرن کوپه که بر پایه پلتفرم UKL ساخته شده و خودرویی دیفرانسیل جلوست، نسل بعدی سری 2 کوپه پیکربندی دیفرانسیل عقب خود را حفظ خواهد کرد.
مدیر بامو همچنین اظهار داشته اگرچه اکثر خریداران سری 1 این خودرو را به خاطر قوای محرکه انتخاب نمیکنند اما دیفرانسیل عقب بودن فاکتوری مهم برای خریداران سری 2 کوپه بوده و همین موضوع به محبوبیت این خودرو کمک شایانی کرده است.
نسل جدید بامو سری 2 گرن کوپه به عنوان رقیب مرسدس بنز CLA معرفی شده و از همان پلتفرم دیفرانسیل جلوی سری 1 استفاده میکند. نسخه پرچمدار M235 M پرفورمنس از پیشرانهی 4 سیلندر 2 لیتری توربو با قدرت 301 اسب بخار استفاده میکند و با یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک همکاری دارد.
بنا به گفته استول، بامو نسخه M کامل از سری 2 گرن کوپه را نخواهد ساخت و بنابراین اگر خواهان چنین خودرویی باشید باید M2 کوپه دیفرانسیل عقب را انتخاب نمایید. این مدیر ارشد اشارهای به جزئیات فنی نسل بعدی این خودرو نداشته اما انتظار داریم M2 جدید همان پیشرانهی 6 سیلندر توربو را حفظ کرده و قدرتش کمی بیشتر از خروجی 405 اسبی M2 کامپتیشن کنونی باشد.
پلتفرمها و قوای محرکه متفاوت بین سری 2 کوپه و گرن کوپه تفاوت زیادی بین این دو خودرو ایجاد خواهد کرد. نام سری 2 همچنین روی مینی ون اکتیو تورر هم بکار رفته و البته قرار است این خودرو در سال 2020 دگرگون شود.