آئودیبی ام وپورشهمرسدس بنز

درگ جذاب ب‌ام‌و M5 CS با مرسدس E63، آئودی RS6 و پانامرا توربو S

زمانی که در سال ۱۹۸۵ ب‌ام‌و اولین نسل M5 را معرفی کرد، راهی را برای سدان‌های لوکس پرفورمنس آغاز کرد که می‌توانستند سوپراسپرت‌های آن زمان را بترسانند. چند دهه بعد همچنان همان داستان است با این تفاوت که M5 توانایی‌های بسیار بیشتری پیدا کرده است. رقیب اصلی این سدان باواریایی نیز همیشه قوی‌ترین نسخهٔ مرسدس بنز E کلاس بوده است. پس وقت آن رسیده که ببینیم کدام‌یک از این سدان‌های اسپرت و قدرتمند آلمانی سریع‌تر است. ب‌ام‌و M5 CS یا مرسدس E63 S AMG؟ برای جذاب‌تر شدن این رقابت، آئودی RS6 و پورشه پانامرا توربو S هم در این جمع حضور یافته‌اند.

بیایید بررسی مشخصات فنی خودروها را به ترتیب حروف الفبا با آئودی RS6 آغاز کنیم. این استیشن اسپرت از یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. هرچند این اعداد بسیار چشمگیر هستند اما آئودی ضعیف‌ترین خودروی این جمع محسوب می‌شود و با ۲۰۷۵ کیلوگرم وزن، پس از پورشه سنگین‌ترین هم هست. سبک‌ترین خودروی این رقابت اما ب‌ام‌و M5 CS با ۱۸۲۵ کیلوگرم وزن است و در مقابل قدرت بیشتری هم نسبت به آئودی دارد. پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی ب‌ام‌و در این نسخه ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند تا CS دومین خودروی قوی این جمع محسوب شود.

البته مرسدس E63 S هم هرگز خودروی دست‌وپا بسته‌ای نیست زیرا موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی آن ۶۱۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که هرچند کمی از M5 CS کمتر است اما در عوض با گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر خود جبران می‌کند. البته مرسدس با ۲۰۱۰ کیلوگرم وزن، به میزان قابل‌توجهی از رقیب باواریایی سنگین‌تر است. از این لحاظ اما پانامرا توربو S هیبریدی با ۲۳۶۵ کیلوگرم وزن از همه سنگین‌تر است. بااین‌حال، پورشه بیشترین قدرت را هم دارد که می‌تواند اضافه‌وزن آن‌را جبران کند. موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی هیبریدی این خودرو ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. خب فکر می‌کنید کدام خودرو پیروز شود؟ پاسخ را در ویدئوی زیر ببینید.

مشخصات فنی

آئودی RS6

ب‌ام‌و M5 CS

مرسدس E63 S

پانامرا توربو S

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 ۴.۴ لیتری V8 ۴.۰ لیتری V8 ۴.۰ لیتری V8
تنفس توئین توربو توئین توربو توئین توربو توئین توربو هیبریدی
قدرت ۶۰۰ اسب بخار ۶۳۵ اسب بخار ۶۱۲ اسب بخار ۷۰۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر ۸۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۰۷۵ کیلوگرم ۱۸۲۵ کیلوگرم ۲۰۱۰ کیلوگرم ۲۳۶۵ کیلوگرم
قیمت ۹۸,۲۸۰ پوند ۱۴۰,۷۸۰ پوند ۹۹,۵۶۵ پوند ۱۴۴,۹۳۰ پوند

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2168 ديدگاه)

    خب چیزی که مشخصه هست این هست که bmw از نظر پرفورمنس از همه بهتر بود ، هم در درگ ها و هم در رولینگ ها و بهترین واکنش‌ گیربکس رو داشت  و قطعا با اختلاف بهترین ماشین پرفورمنس بین اینها هست
    مرسدس بیشترین ارزش خرید رو داره و نسبت به قیمتش پرفورمنس عالی ارائه میده
    آئودی هم که خاص بودن خودش رو داره ، هرچند با وجود e63s اصلا خریدش منطقی نیست
    و اینکه پورشه کم‌ترین ارزش خرید رو داره ، دلیلش هم قیمتش هست و اینکه با وجود قیمت برابر با m5cs ، هم توی پیست کندتر و هم توی درگ و هرچیزی… و ظاهرش هم مثل مرده بر شده ، هرچند ماشین خیلی خوبی هست ، ولی نسبت به m5cs  خریدش منطقی نیست

    موافقم 36
    مخالفم 4
    1. محمدهادی

      ۲۴ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (2136 ديدگاه)

      و برای هزارمین بار بیمر پرفورمنس برتر خودش رو بر همگان دیکته میکند
      فقط الان کادیلاک تو این نسلش برا سلطان شاخ شده که اونم تو این نسل جدیدی که داره ام فایو برقی میشه تکه تکه خواهد شد
      بهرحال کادی جدید تر از همشونه و از این مزیت بنحو احسن استفاده کرده و فعلا تونسته از پنجه های سنگین و تیز بی ام و قصر دربره…

      موافقم 15
      مخالفم 2
  2. GT

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    👑M5 cs👑

    موافقم 34
    مخالفم 1
  3. Swedish arrogant tiger

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    تو شروع رولینگ ها بنظر می‌رسید مرسدس حداقل یه ماشین از بقیه عقب تره.

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. TOM KRISTENSEN

      ۲۳ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (163 ديدگاه)

      سلیقه خوبی داری

      موافقم 9
      مخالفم 0
  4. King918

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خب قطعا وزن خیلی زیاد پورشه باعث این شکست شد پورشه همیشه گوی قدرت و شتاب سرعت رو در اختیار داشت و نمیذاشت حریف زیادی داشته باشه اما مدت زیادی هست که اصلا به رقابت ها توجه نداره تأخیر خیلی زیاد در معرفی جانشین ۹۱۸ و نداشتن مدل جدید بین ۹۱۸ و ۹۱۱ باعث شده از رقابت جا بمونه. پورشه تمرکز زیادی رو برای تایکان گذاشت که این امر باعث شده در بخش پرفورمنس از رقابت ها عقب بمونه

    موافقم 3
    مخالفم 10
  5. Sina10

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    پادشاه سدان ها: M5 CS!!
    یکی از بهترین سدان های تاریخ بدون شک
    این ماشین و برانکو و CT5-V و کرولا GR ، کوروت Z06 جدید و ۹۱۱ توربو اس ، G63 و بنتلی فلایینگ اسپور، تنها ماشینایی از بازار هستن که واقعا ارزو داشتنشون دارم
    و بیشتر از همه M5 CS
    حیف که یکم زیادی گرونه
    اگه ۱۰ یا ۱۵ هزار دلار دیگه ارزون تر بود حتی از این چیزی که الان هست بهتر میشد ، دقت کنید قیمت این ماشین توی امریکا خیلی کمتر از اروپاست
    البته مدلای CS همیشه تا حتی دو برابر نسخه های معمولیشون قیمت داشتن ، و M5 CS مثلا ارزون حساب میشه بین CS ها!!
    ایکاش ب‌ام‌و برنامه ای برای CSL یا GTS هم میداشت

    موافقم 23
    مخالفم 1
  6. AMG GT R

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    M5 cs بهترین هست

    موافقم 10
    مخالفم 1
  7. ممد ژانگولر

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3506 ديدگاه)

    تو این ماشینا فقط پورشه پانامرا
    بقیه یک کبریت با چهار لیتری

    موافقم 3
    مخالفم 29
  8. مردیم از خوشی

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1386 ديدگاه)

    همشون عالی هستند ولی کلا این نوع درگ را درک نمی کنم دوتا ماشین ۱۳۰ هزار دلار بودند و دوتا شون ۱۹۰ هزار دلار ، خب این خودش خیلی اختلافه ! (۶۰ هزار دلار اختلاف قیمته ) اینکه قدرت برابر دارند یا گشتاور یکسان مهم نیست مهم ترین چیز برا مقایسه قیمت هست که باید برابر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 9
  9. عرفان

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (229 ديدگاه)

    میتونم بگم یا خدا ام فایو سی اس عجب غووووووووولیه!!!!!!
    چه ترمز
    چه شتاب از صفر
    چه رولینگ

    موافقم 14
    مخالفم 0
  10. Clean energy (بر باعث بانیش...)

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    همه چیز اندرون یک چیز….
    حکایت بی ام و M5 CS هست…. کاملا فول… همه چیزش عالیه… من به شخصه بعد از از ام پنج سی اس (توی این درگ) بنز رو میپسندم و بعدش پورشه و در آخر آئودی که واقعا به نظرم جالب نیست
    اما واقعا رخ بی ام و از همشون جداست… یه حس خشن عجیبی رو منتقل میکنه! و پورشه و بنز هم که واقعا زیبا هستن ولی نمیدونم چرا ولی طرح آئودی پیش اینا زیاد به دلم ننشست

    موافقم 9
    مخالفم 1
  11. ممد فابریک متعال یگانه

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (750 ديدگاه)

    یه کلمه پرفورمنس یاد گرفتین هی میگین کلاس نزارین خواهشا خودمونی بگیم بهتره:

    من باشم که چشم بسته میگم بی ام وه چون از نظر بهتر از بقیه ماشیناس خصوصا اون RS6 که شده موش آزمایشگاهی تستر ها :)

    موافقم 10
    مخالفم 2
  12. ۱۳

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (43 ديدگاه)

    M5 CS

    ارواحنافداه

    حلت بفنائک

    موافقم 8
    مخالفم 0
    1. مردیم از خوشی

      ۲۳ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1386 ديدگاه)

      😶 استغفرالله

      موافقم 1
      مخالفم 1
  13. mm-yarlou

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    M5csداره به کجامیره فکر کنم فردا یه درگ بزارن کونینگ زگ جسکو رو ببره عجب

    موافقم 9
    مخالفم 0
  14. R@m!n

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    سیستم X-DRIVE پیچیده بی ام و در ظاهر چهارچرخ متحرک هست اما در زمان نیاز مثله درگ و خروج از پیچ قدرت رو بین چرخ ها در حالت 70-30، 75-25 و حتی 80-20 به نفعه دو چرخه عقب یا چرخه تحته چسبندگی کمتر در پیچ ها تغییر میده.

    این استراتژی رو کوروت تو C5.R شروع کرد چون بهترین راه برای کنترل ماشین های طویل و سنگین هست.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  15. 1123

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    جای یک سدان خیلی سریع خالی بود، درسته تسلا مدل اس پلد

    موافقم 0
    مخالفم 8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا