بی ام ودوجلکسوس

درگ چلنجر هلکت، بی‌ام‌و M850i و لکسوس LC500 با انواع مختلف موتور V8

با وجود حرکت جدی بسیاری از خودروسازان به سمت الکتریکی‌سازی، پیشرانه‌های V8 هنوز زنده هستند و همچنان می‌توان آن‌ها را در نسخه‌های مختلف تنفس طبیعی، توربوشارژ و سوپرشارژ زیر کاپوت بسیاری از خودروهای جدید دید. حال که صحبت از انواع مختلف موتورهای V8 شد چه راهی بهتر از برگزاری یک مسابقهٔ درگ برای مقایسهٔ توانایی‌های آن‌ها؟ سم کارلیجن در ویدئوی جدید خود سه نمونه از سریع‌ترین و زیباترین گرند توررهای بازار را در برابر هم قرار داده است.

شرکت‌کنندگان این درگ ب‌ام‌و M850i، لکسس LC500 و دوج چلنجر هلکت هستند. سه خودروی شگفت‌انگیز با سه فلسفهٔ کاملاً متفاوت. M850i که از آلمان می‌آید، یک M تمام‌عیار نیست اما پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنا را زیر کاپوت دارد. این موتور در اینجا ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و آن را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سیستم xDrive به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد.

لکسس LC500 از ژاپن پای به این رقابت گذاشته است. این ماشین از یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی استفاده می‌کند که با ۴۷۱ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور ضعیف‌ترین عضو این جمع محسوب می‌شود. این موتور به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده و نیرو را به چرخ‌های عقب می‌فرستد. درنهایت هم به عضو آمریکایی این گروه یعنی چلنجر هلکت می‌رسیم که به پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ مجهز است. این موتور ۷۱۷ اسب بخار قدرت را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. هرچند قدرت این خودروها باهم متفاوت است اما وزن هر سه تقریباً یکسان و حدود ۲ تن است.

با توجه به این اعداد فکر می‌کنید کدام خودرو در مسابقهٔ درگ از حالت سکون و رولینگ پیروز خواهد شد؟ البته پاسخ دادن به این سؤال فقط از روی اعداد دشوار است و به همین دلیل توصیه می‌کنیم ویدئوی زیر را تماشا کنید. قول می‌دهیم از صرف ۷ دقیقه برای این کار پشیمان نخواهید شد.

مشخصات فنی

 

چلنجر هلکت

ب‌ام‌و M850i

لکسس LC500

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو ۵.۰ لیتری V8
قدرت ۷۱۷ اسب بخار ۵۳۰ اسب بخار ۴۷۱ اسب بخار
گشتاور ۸۹۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر ۵۴۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ عقب
وزن ۲۰۱۲ کیلوگرم ۲۰۳۱ کیلوگرم ۱۹۸۲ کیلوگرم
قیمت ۶۸,۱۲۵ دلار ۱۰۳,۴۹۵ دلار ۹۴,۳۰۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۷ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    بی‌ام‌و M850i : لایک
    چلنجر هلکت : دیسلایک

    موافقم 180
    مخالفم 101
    1. OM.01

      ۱۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (404 ديدگاه)

      Reza warfen ss عزیز.
      این ماشینا هیچ شباهتی به هم ندارن کلاساشون باهم فرق داره و خریدارای کاملا متفاوتی دارن. یکی ماسل کار یکی گرندتور. نطرسنجیت باید بین LC500 و M850i باشه چون هم کلاس هستن.

      موافقم 63
      مخالفم 4
      1. Reza Waffen SS

        ۱۴ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (5340 ديدگاه)

        کلاس مهم نبود میخواستم ببینم دوستان بین این دوراهی سخت چه انتخابی رو انجام میدن

        موافقم 41
        مخالفم 8
      2. R@min

        ۱۴ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1672 ديدگاه)

        درسته از لحاظ تکنولوژی چلنجر بسیار عقب تره ولی در کلاس گرندتورر هم قرار می گیره و از طرفی بی ام و سری 4 و 8 هم استایلی کاملا آمریکایی دارن و خیلی جاها اینارو ماسل کار خطاب می کنن، اشتباه هم نیست از لحاظ ابعاد هم در کنار ماستنگ و چلنجر قرار می گیرن و بدنه عضلانیشون هم با نگاه به نسل 6 ماستنگ طراحی شده. میشه گفت شلبی GT500، هلکت، سری 8 و همین لکسوس در یه لیگ قرار دارن اما با سبک های مختلف. بازار هدف هم کاملا درسته طیف های متفاوت رو در بر می گیرن.

        راجب بحث دیشب هم تفاوت موتورهای مازراتی، میل لنگ متقاطع هست و فراری میل لنگ تخت که این خودش تفاوت های زیادی رو در همه ابعاد به وجود میاره که خودش یه مقاله می طلبه.

        موافقم 19
        مخالفم 7
        1. OM.01

          ۱۴ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (404 ديدگاه)

          در خصوص اینکه گفتید M8 هم برخی میگن ماسل کار هست و چلنجر هم میتونه گرند تور قرار بگیره چندتا مشکل وجود داره!

          گرند تور خودرویی 2در کوپه موتور جلو دیفرانسیل عقب یا تمام چرخ متحرک هست که 2+2 هست و میتونه با خودروهای اسپرت برابری کنه ولی هندلینگش در حد اونا نیست اما کاربرد روزانه بیشتری داره بسیار امکانات های بیشتری داره و لوکس تره و تعلیق نرم تری داره

          با این تعریف چلنجر هیچجوره GT حساب نمیشه اللخصوص در بحث سواری خوب و امکانات.

          ماسل کار هم به طور سنتی یعنی ماشین کوپه 2 در دیفرانسیل عقب فول سایز با قیمت ارزان با حجم موتور بالا و قابلیت شتابگیری سریع و زدن تایم های سریع در درگ.

          M8 با این تفاسیر ماسل کار نیست
          چون ارزان نیست موتور حجیم قابل تقویت برای درگ هم نداره

          البته ما پونی کار هم داریم که کوچک تر ارزانتر کم مصرف تر و کمی ضعیف تر از ماسل کار هست که خیلی ها میگن همون ماسل کار(پونی کار یعنی موستانگ کامارو و ماسل کار یعنی فورد گرند تورینو و شورلت شول)

          موافقم 8
          مخالفم 2
        2. OM.01

          ۱۴ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (404 ديدگاه)

          (راجب بحث دیشب هم تفاوت موتورهای مازراتی، میل لنگ متقاطع هست و فراری میل لنگ تخت که این خودش تفاوت های زیادی رو در همه ابعاد به وجود میاره که خودش یه مقاله می طلبه)

          دیشب همون پست برنده و بازنده سال 2022جوابتون رو دادم و به تفاوت میلنگ و تفاوت حجم موتورهای F136 و F154 در مدل های مازراتی و فراری اشاره کردم که فکر کنم ندیدید.

          موافقم 6
          مخالفم 0
        3. R@min

          ۱۴ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (1672 ديدگاه)

          درسته تعریف کتابی همینه اما در دوره ای زندگی می کنیم که کلاس های خودرویی ترکیب شده هستن و دیگه نمیشه یه محصول رو صرفا در یک کلاس خلاصه کرد اگر بخوایم طبق تعریفش در نظر بگیریم فقط بنتلی کانتیننتال هست که شبیه ترین نمونه به تعریفه.
          چلنجر هم همینه اسما یه ماسل هست اما طبق کلاس بندی اصولی یه پونی هست. خب با مدرن شدن صنعت دیگه یه کوپه دراز و موتور حجیم جایگاهی حتی در همون آمریکا هم نداره و همه برندا یه کلاس پایین تر اومدن ولی چون رگه هایی از اجدادشون مثل استایل عضلانی یا موتورهای پرقدرت دارن دیگه به همون ماسل جا افتادن. واژه سنتی ماسل کار هم به طور کامل مرده و موتورهای بی ام و هم حتی قدرت تیون بالایی دارن، البته این موردم واقعا مهم نیست چون با پیشرفت بخش تیونینگ میشه رو یه مزدا میاتا هم موتور LS یا کایوت گذاشت تو پیست درگ جولون داد.
          حالا چرا سری 4 و مخصوصا 8 ماسل کار هم به حساب میان ؟ جواب خیلی سادس، این دو ماشین تمام ویژگی های یه ماسل یا پونی رو دارن، موتور قوی، شتاب سریع، فرم عضلانی که تو هیچ ماشین اروپایی دیگه پیدا نمیشه، تاپ اسپید بالا، کوپه و از طرفی هم لوکسن هم در پیست عملکرد قابل توجهی دارن و با حفظ سمت شامل ویژگی های گرند تورر هم میشن، به عبارتی ترکیبی از همه اینها هستن. این جواب راجب هلکت و شلبی هم صادقه چون اینها هم تقریبا تمام ویژگی های یه گرند تورر رو دارن اما با نگاهی متفاوت.

          اون دورانی که همه چیز طبق قاعده و اصول بود و مرزبندی ها رعایت می شد تو همون دهه 70 خاک شد. برندها برای کسب فروش بالاتر محصولات مالتی کلاس تولید می کنن. کراس کوپه، کراس پرفورمنس، سوپرپیکاپ و …. همگی ماحصل این تفکر هستن.

          اون کامنت دیشبتونم دیر دیدم اومدم اینجا ادیت کنم تایمش تموم شد ولی خب تفاوت خیلی بیشتر از دو سه خط کامنته ولی خب همیشه از بحث با دوستان مطلع لذت می برم.

          موافقم 3
          مخالفم 1
    2. Reza Waffen SS

      ۱۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      ماشاالله بی ام و با قدرت کمتر و وزن بیشتر ترکوند🥇💪

      موافقم 61
      مخالفم 18
      1. Royal Driver

        ۱۴ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1293 ديدگاه)

        عاشق این بی ام و ام۸ هستم، مهندسی ناب و خالص آلمانی. هیولاست هیولا!

        موافقم 33
        مخالفم 6
      2. ❤BMW❤

        ۱۴ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1246 ديدگاه)

        به خاطر سیستم دو کلاچه و لانچ های بی‌نظیرش
        واقعا عشقه

        موافقم 28
        مخالفم 5
      3. mani

        ۱۵ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دوست عزیز اتفاقا این قدرت کمتر تو استارت کمک بی ام و کرد چون اصطحکاک کمتری ایجاد می شود به همین علت هلکت عقب می ماند در استارت ولی در شروع حرکت بهتر می شد و در سرعت بالا تر هلکت برنده شد

        موافقم 5
        مخالفم 7
    3. علی

      ۱۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      عقلم میگه دوچ چلنجر ، قلبم میگه لکسس !!!

      موافقم 19
      مخالفم 16
  2. احمدرضا

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (728 ديدگاه)

    هنوز ویدئو رو ندیدم
    چلنجر بدین من برم

    موافقم 43
    مخالفم 15
  3. سیاوش

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    بی ام و اوله دوج دوم سوم هم لکسوس فقط یه نگاه به اسب بخار و گشتاور بندازین لکسوس خیلی ضعیفه

    موافقم 34
    مخالفم 10
    1. وی

      ۱۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (343 ديدگاه)

      اتفاقا این یه مایه تحسینه برا لکسوس که 471 اب داشت و در درگ سکون هلکت 717 اسبی رو زد اختلاف وزن هم اونقدر ها نبود

      موافقم 22
      مخالفم 7
  4. MASOUD 0099

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (421 ديدگاه)

    فقط هلکت 🔥🔥🔥🔥🔥🤟🤟🤟🤟

    موافقم 31
    مخالفم 33
  5. peyman-jdm

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    راننده چلنجر بنظرم خیلی نوب بود…
    لکسوس هم بین اینا تنفس طبیعی هست اما اون دوتا پرخوران هستن و اصلا عادلانه نیس

    موافقم 46
    مخالفم 8
    1. سوشیانت

      ۱۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1908 ديدگاه)

      دقیقا بعد یه عده فکر میکنن مهندسی آلمانی فضاییه درگ باید تو پیست درگ انجام بشه و راننده هم باید مهارت خوبی داشته باشه

      موافقم 13
      مخالفم 36
    2. javad

      ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      تست اینارو بعد از کارکرد ۵۰۰ تا کار بندازید ببینید لکسوس چجوری جرشون میده چون کیفیت رو نگهمیداذه و موتورش هم تنفس طبیعی هست

      موافقم 1
      مخالفم 1
  6. blackwing

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (867 ديدگاه)

    هلکت ( مدل معمولی نه رد‌آی ) توی رولینگ پا به پای لامبورگینی اونتادور راه میره ، این بی‌ام‌و که چیزی نیست

    موافقم 36
    مخالفم 50
    1. هیچکس

      ۱۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (133 ديدگاه)

      اگه چیزی نیست چطور هم تو درگ ها هم تو یکی از رولینگ ها باخت هلکت معمولی

      موافقم 37
      مخالفم 15
      1. blackwing

        ۱۴ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (867 ديدگاه)

        توی یوتیوب سرچ کن فیلم‌هاش هست ، چلنجر هلکت کَل خیلی از ماشینا رو خوابونده ، نیسان GTR ، لامبوهای مختلف ، فراری ، کوروت کامارو شلبی…
        لانچ کردن ماشین ۲ تنی دف عقب با ۸۸۰ نیوتون متر گشتاور حتی توی سرعت ۵۰ کیلومتر هم کار سختیه و خیلی احتمال داره که اسپین بشه یا حتی منحرف بشه ، توی رولینگ اول چلنجر اسپین کرد واسه همین نتونست خوب راه بیوفته

        موافقم 15
        مخالفم 28
        1. ❤BMW❤

          ۱۴ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (1246 ديدگاه)

          خب جیگر ، این مدل هلکت هست (نه رد آی) و نتونست کاری کنه در برابر بی‌ام‌و
          مشکلت کجاست؟

          موافقم 23
          مخالفم 4
        2. هیچکس

          ۱۴ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (133 ديدگاه)

          داداشم اونا حتما مدل هایه پایه بودن
          کلا لامبورگینی ها گیربکس زیاد جالبی ندارن و باعث افت عملکردشون می شه
          مدل ها بالا چطور با 770 اسب به 717 اسب می بازن
          تازه چلنجر هم سنگین تر هست از لامبو

          موافقم 16
          مخالفم 2
      2. blackwing

        ۱۴ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (867 ديدگاه)

        در ضمن تمامی امریکاییا توی پیست درگ پرفورمنس اصلی خودشون رو ارائه میدن و اعداد ارقامی که اونجا ثبت میشه زمین تا آسمون با اعداد روی آسفالت معمولی فرق دارن.
        همین هلکت معمولی ۴۰۰ متر رو ۱۰.۵ ثانیه میزنه ، یعنی با M5 CS برابره

        موافقم 12
        مخالفم 30
        1. ❤BMW❤

          ۱۴ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (1246 ديدگاه)

          باشه
          آفرین به هلکت معمولی که ۴۰۰ متر ور توی ۱۰.۵ میبینه، یعنی با M5 CS برابره

          موافقم 3
          مخالفم 2
        2. هیچکس

          ۱۴ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (133 ديدگاه)

          تو آسفالت ملاکه
          نه تو پیست درگ با هزار جور آت و آشغال مثل قیر و چسب

          موافقم 17
          مخالفم 5
  7. corvette

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (301 ديدگاه)

    بی ام و رو انتخاب میکنم .
    چون هم میتونه کمی اسپرت باشه
    هم خودرو جی تی خوبی باشه
    و از نظر هندلینگ و تکنولوژی و پکیجی که ارائه میده
    بهتر از اون ۲ خودرو هستش
    با احترام به داج و لکسوس

    موافقم 47
    مخالفم 10
  8. مهران

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    BMW رسما کتلتشون کرد🥲👌
    نتیجه ی مهندسی دقیق برای تک تک قطعات حتی پیچ و مهره ها

    صدای چلنجر هم عالی بود😍

    موافقم 45
    مخالفم 27
    1. علی

      ۱۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      لکسس تنفس طبیعیه وعمر مفیدش هم دوبرابر بی ام و هست . مگه فقط ماشینو بخواهی برا درگ و پز دادن

      موافقم 13
      مخالفم 16
      1. ❤BMW❤

        ۱۴ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1246 ديدگاه)

        اگه دوس نداری ، برو با لکسوس با سرعت یک سانتی متر در سال برو تا یه بی‌ام‌و از کنارت رد بشه و فشاری بشی :))

        موافقم 18
        مخالفم 8
        1. بهنام

          ۱۴ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (823 ديدگاه)

          اگه چراغ چک روشن نشه !

          موافقم 11
          مخالفم 5
        2. Payfast

          ۱۴ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (807 ديدگاه)

          و اگه چرخ در نره، (مجبور بودم)

          موافقم 4
          مخالفم 8
  9. حامد

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (107 ديدگاه)

    وزن هاشون تقریبا مشابه همه و چیزی که برنده رو مشخص میکنه بجز توان و گشتاور موتور سیستم چهارچرخ متحرکه که باعث میشه بی ام و انقد خوب باشه تو شروع حرکت

    موافقم 20
    مخالفم 1
    1. مهران

      ۱۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (605 ديدگاه)

      قطعا چهار چرخ برای شروع خیییلی مهمه‌.اما تو این درگ بی ام و همه جوره سر بود واقعا👌

      موافقم 23
      مخالفم 6
  10. سوشیانت

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1908 ديدگاه)

    اگه مدل جیل بریک بیاد با اون قدرت و تاپ اسپید بی ام و رو له میکنه اون وقت معنی مهندسی آمریکایی رو میبینیم

    موافقم 14
    مخالفم 43
    1. هیچکس

      ۱۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (133 ديدگاه)

      اون موقع هم سی اس میومد ببینم چلنجر می تونست ببره

      موافقم 34
      مخالفم 6
      1. سوشیانت

        ۱۴ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1908 ديدگاه)

        اول برو کلاس بندی های ماشین رو یاد بگیر بعد کامنت بده یه سدان رو با یه کوپه دو در مقایسه نمیکنن در ضمن ام فایو سی اس لحاظ قدرت و تاپ اسپید نه به چارجر جیل بریک میرسه نه به چلنجر جیل بریک

        موافقم 7
        مخالفم 35
      2. blackwing

        ۱۴ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (867 ديدگاه)

        هیچکس
        اگه CS هم بیاد توی رولینگ به هیچ وجه من‌الوجوه نمیتونه با هلکت رقابت کنه چون سیستم جفت دف بهش این اجازه رو نمیده و البته قدرتش تقریباً ۳۰٪ کمتر از هلکته

        موافقم 8
        مخالفم 27
        1. هیچکس

          ۱۴ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (133 ديدگاه)

          داش هی ام5 کامپیتیشن با قدرت کمتر نسبت به سی اس پا به پایه ی دیمون اومده تو رولینگ

          بعدش همین سی اس چارجر هلکت 797 اسبی سدان رو تو رولینگ پودر کرده

          موافقم 16
          مخالفم 3
    2. مهران

      ۱۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (605 ديدگاه)

      این چه منطقیه!!!!اینطور میشه یه درگ دیگه.اونجا هم میشه یه بی ام و دیگه آورد اونو له کنه…

      اینکه بگیم اگه فلان مدل بود هیچی رو عوض نمیکنه.

      موافقم 26
      مخالفم 3
      1. سوشیانت

        ۱۴ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1908 ديدگاه)

        بی ام و فقط تو شتاب بهتره اونم بخاطر چهار چرخ محرک ولی تو تاپ اسپید و قدرت حریف چارجر نمیشه و له میشه اگه یکم منطقی و بدون تعصب فکر کنی میبینی هیچکدوم از مدل های بی ام و پرفورمنس دوج رو ندارن

        موافقم 8
        مخالفم 32
        1. مهران

          ۱۴ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (605 ديدگاه)

          دقیقا بدون تعصب و منطقی میشه گفت بی ام و بهتره همه جوره.

          موافقم 23
          مخالفم 5
        2. ❤BMW❤

          ۱۴ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (1246 ديدگاه)

          داداش ، تو قدرت رو برای این می‌خوای که توی شتاب توسط بی‌ام‌و خرد بشی ؟
          وقتی قدرت به هیچ دردی واست نمی‌خوره پس چی؟
          بعدش ، تو به غیر از پیست ، توی کجا می‌تونی انقدر راحت به تاپ اسپید برسی ؟

          موافقم 21
          مخالفم 4
    3. ❤BMW❤

      ۱۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1246 ديدگاه)

      دادا ،
      حتی دیمون هم هیچی نیس
      اگر هم بیاد ، m8 میاد تا معنی واقعی مهندسی آمریکایی رو ببینیم که چجوری له میشه

      موافقم 21
      مخالفم 8
  11. phonix

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1798 ديدگاه)

    ودیو رو ندیده میتونم بگن لکسوس اخره
    قدرت کمتر و گشتاور کمتر و محور عقب بودن
    الان هم یه عده میان فاز بر میدارن میگن ببین ژاپن چون نمیتونه اخر شده

    موافقم 17
    مخالفم 5
  12. مهردادکمال

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1821 ديدگاه)

    بی ام و ساخته شده آقایی کنه
    این لکسوس هم یکی از زیباترین اتوموبیل های دنیاس
    چلنجر هم دوست نداره پیر شه مثل فرش کاشانه

    موافقم 31
    مخالفم 5
    1. sepehr

      ۱۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (377 ديدگاه)

      والا لکسس زیبا نیست شبیه ماشینه کنترلیه با طراحی بی اصالت و تخیلی

      موافقم 6
      مخالفم 7
  13. مازیار

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2478 ديدگاه)

    پایان جستجوی “مهندسی آلمانی کجاست؟”

    موافقم 37
    مخالفم 8
    1. KAMI

      ۱۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (106 ديدگاه)

      مهندسی نیست قانون فیزیکه با طعم دروغگویی بی ام و در اعلام مشخصات

      موافقم 8
      مخالفم 35
      1. مازیار

        ۱۴ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (2478 ديدگاه)

        بگو جون مازی

        موافقم 18
        مخالفم 4
      2. blackwing

        ۱۴ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (867 ديدگاه)

        کامی
        یادت نره کمپانی بی‌ام‌و در اصل BMWC هستش ، این آلمانی‌های نامرد یادشون میره اون C رو قید کنن

        موافقم 9
        مخالفم 29
        1. ❤BMW❤

          ۱۴ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (1246 ديدگاه)

          از کجات اینا رو در میاری؟

          موافقم 22
          مخالفم 6
        2. 13

          ۱۴ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (54 ديدگاه)

          آهااا

          پس با این منطق GMC هم در اصل

          GMWC هست این آمریکایی های نامرد صداشو در نمیارن

          موافقم 22
          مخالفم 5
  14. نویدی

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (299 ديدگاه)

    تقریبا خودروهای آمریکایی و ژاپنی از نظر مهندسی در یه سطح هستن.

    موافقم 10
    مخالفم 5
  15. مسعود

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ندید . و فارغ از هر نتیجه ای . دوج چلنجرو بدین بریم 😍😍 . صواشو ببین روح و روان جلامیده لامصب

    موافقم 8
    مخالفم 6
  16. امیرحسین

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    داج چلنجر

    موافقم 10
    مخالفم 11
  17. امیرحسین

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    داج چلنجر هلکت

    موافقم 8
    مخالفم 11
  18. Mf1

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (243 ديدگاه)

    تمام شدنی نیست دوج خیلی کارش درسته اگه توی ایران هم همه چیز سر جای خودش بود اکثر ماشین ها عضلانی بودن مثل زمان خدا بیامرز

    موافقم 8
    مخالفم 5
  19. datsun

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (3496 ديدگاه)

    داج نصف اسب بخار و گشتاورها رو حروم میکنه،

    موافقم 27
    مخالفم 4
    1. مازیار

      ۱۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (2478 ديدگاه)

      واقعا حروم میکنه
      و برخلاف اونچه که بعضی دوستان سعی دارن القاء کنن موضوع فقط دو دیفرانسیل بودن بی ام و یا لانچ ضعیف داج نیست (که البته اگه موضوع لانچ باشه هم ایراد فنی بحساب میاد)
      دلیلش هم سادست اینکه AWD به شروع بهتر کمک میکنه اما اینجا اختلاف فقط در شروع درگ نبود بلکه تا انتهای مسیر اختلاف تقریبا با یه نسبت ثابت بیشتر و بیشتر می‌شد پس فیزیک بینوا مقصر نیست

      موافقم 17
      مخالفم 4
  20. آریا

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (90 ديدگاه)

    به نظرم این که بی ام و چهارچرخ متحرک داشت خیلی بهش کمک کرد و اینکه دوج همیشه تو شروع یکم جالب نیست با این وزن بالا و دف عقب بودنش ولی صدای هلکت کل شرکت بی ام و رو می ارزه (تعصب شدید)

    موافقم 9
    مخالفم 14
    1. ❤BMW❤

      ۱۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1246 ديدگاه)

      خوبه خودت به تعصب شدیدت اعتراف داری ، واسه شروع کار خوبه…

      موافقم 13
      مخالفم 4
  21. ا

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر چقد فک میکنم این فقط ی تبلیغ واسه خریدن بی ام و هست. 🧐

    موافقم 7
    مخالفم 12
    1. هیچکس

      ۱۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (133 ديدگاه)

      عه
      چلنجر می برد یا لکسوس تبلیغ نبود؟

      موافقم 12
      مخالفم 4
  22. samurai

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (546 ديدگاه)

    به درک که کدوم چند دهم ثانیه عقب یا جلو در شد تو عمرت چند بار درگ شرکت میکنی که واست مهمه
    مهندسی ناب لکسوس ژاپن با طراحی زیبا و عالی کیفیت بالا با موتور تنفس طبیعی یه سر و گردن بالاتره

    موافقم 6
    مخالفم 16
  23. GERMANY

    ۱۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (66 ديدگاه)

    ژاپنی ها به درد درگ نمیخورن و بیشتر برای استفاده روزمره خوبن ولی المانی ها و امریکایی ها بیشتر به درد درگ میخورن تا استفاده روزمره ماشین بی دردسر میخواین ژاپنی ها عالین تاحدودی هم کره ای ها ولی از لحاظ اپشن اکثرشون تعطیلن ای کاش المانی ها هم یکم از ژاپنی ها یاد بگیرن استحکام و دوام رو تا یه ماشین آچار فرانسه بدن بیرون یه دفه راحت

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا