بی ام و

منهارت MH3 GTR با 650 اسب بخار قدرت معرفی شد

جایگزین M3 CS

از آنجا که ب‌ام‌و تا اواخر سال ۲۰۲۳ نمونه سریع و مجهزتر CS را برای سدان M3 خود رونمایی نخواهد کرد، شرکت منهارت یک جایگزین سریع و قدرتمند را برای این خودرو رونمایی کرده و آن را MH3 GTR نامیده است. این خودرو که براساس کابین G80 سدان سری ۳ ساخته شده از موتور شرکتی M3، یعنی S58 استفاده می‌کند اما به لطف جادوی مهندسی منهارت، اینبار قدرت خروجی بیشتری دارد.

موتور S58، یک واحد تویین توربو شش سیلندر خطی محسوب می‌شود. تیونر آلمانی موفق شده تا ۱۴۰ اسب بخار قدرت بیشتری را از آن استخراج کند تا مجموع قدرت این سدان به ۶۵۰ اسب بخار برسد. البته درکنار قدرت، گشتاور نیز ۱۵۰ نیوتن متر بیشتر شده و حال، MH3 GTR از ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور سود می‌‌برد. منهارت برای رسیدن به این حجم از قدرت و گشتاور از واحد کنترل کمکی خود موسوم‌به «MHtronik» در موتور ۳ لیتری ب‌ام‌و استفاده کرده است.

منهارت درکنار تقویت موتور، یک سیستم اگزوز فولادی ضدزنگ به همراه چهار اگزوز با قطر ۱۰۰ میلی‌متر را نیز از جنس کربن و پوشش سرامیکی نصب کرده است. این شرکت به خریداران خود امکان حذف فیلتر اگزوز را نیز داده است تا از صدای بهتر خودروشان لذت ببرند؛ البته این کار تنها درصورتی انجام می‌شود که کشور مقصد این خودرو این کار را مجاز بداند.

منهارت با نامگذاری این خودرو با عنوان «GTR» در حقیقت به خودروی کلاسیک و مشهور ب‌ام‌و M3 GTR اشاره دارد که روی کابین E46 ساخته شده بود و از یک موتور V8 استفاده می‌کرد. MH3 GTR برای نزدیک‌کردن خود به M3 GTR، از سیستم تعلیق «KW» و فنرهای «H&R» سود می‌برد. چرخ‌های ۲۰ اینچی منهارت با چرخ‌های آلیاژی اصلی M3 جایگزین شده و با رنگ سیاه براق پوشیده شده‌اند. خریداران امکان سفارش این خودرو را با رینگ‌های طلایی منهارت نیز دارند.

از قطعات جدیدی که منهارت در توسعه این خودرو استفاده کرده می‌توان به تیغه‌های آیرودینامیک سپر جلو، اسپویلر کوچک عقب و دیفیوزر عقب همگی از جنس فیبرکربن نام برد. فضای داخلی MH3 GTR نیز نسبت‌به خودروی اصلی بهبود یافته و حال از صندلی‌های اسپرت و تماما کربنی «Podium» استفاده می‌کند که تداعی‌کننده حس‌وحال نمونه‌های CSL است. احتمالا M3 CS نیز در آینده از صندلی‌های بهبودیافته استفاده کند اما قطعا درحد صندلی‌های ریکارو نخواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Si

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    عشق است پادشاه اسپرت ها :بی ام دبلیو

    موافقم 39
    مخالفم 3
  2. ماشین باز

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    شاید بعضی ها از جلو پنجره M3خوششون نیاد
    ولی به نظرم من خیلی بدم نیست کم کم دارم بهش عادت میکنم
    اگر یکم بهتر به طراحی توجه کنید می بینید خیلی قشنگ هم هست

    موافقم 37
    مخالفم 4
    1. phonix

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1797 ديدگاه)

      تو ماشین های اسپرت عالیه
      اما داخل سری هفت نه
      من حتی تو ایکس هفت هم مشکلی با گریل بزرگ و چراغ دو قسمتی ندارم
      ولی واقعا به بعضی ها نمیاد ولی روی ماشین های اسپرت خیلی قوی و تهاجمیه

      موافقم 23
      مخالفم 0
      1. KSH

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (78 ديدگاه)

        بنظر منم x7 شخصیت جذاب خودشو گرفته ولی سری ۷ فاجعه اس مخصوصا اون برآمدگی رو صندوقش

        موافقم 3
        مخالفم 0
  3. ماشین باز

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    از لحاظ قدرت که همه رو میخوره جون 😘😘
    این است خودروی آلمانی

    موافقم 24
    مخالفم 1
  4. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (712 ديدگاه)

    هیچ خودرو سازی به خودروسازی آلمانی ها نمی رسه

    موافقم 22
    مخالفم 9
  5. Kamy

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (686 ديدگاه)

    نمیدونم بی ام و چرا یه سوپرکار یا حتی هایپرکار نمیسازه ..

    موافقم 20
    مخالفم 0
    1. JDM lover

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (886 ديدگاه)

      بنظر منم M بجای اینکه بیاد اولین خودروی خودش رو یه شاسی بلند( xm ) بسازه ، یه سوپرکار موتور وسط میساخت

      موافقم 21
      مخالفم 0
    2. سهیل

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (121 ديدگاه)

      شعار و فلسفه بی ام و این بود که نمیخواد خودرویی بسازه که فقط تعداد کمی از مردم بتونن بخرن و بقیه بی ام و رو دست نیافتنی ببینن.
      اگر سوپر اسپورت میساخت شما نمیرفتی سری ۳ بخری که بالاخره یه بی ام و داشته باشی. میرفتی به سوپر اسپرت ارزون میخریدی و کم کم از بی ام و فاصله میگرفتی.
      بی ام و دنبال رفتارهای هیجانی و موقتی نیست. علت اینکه از مسابقات فرمول یک هم کناره گیری کرد همین بود.

      موافقم 9
      مخالفم 1
    3. اریا

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام داداش
      ام فایو سی اس سوپر سدانشه نیاز ب سوپر اسپرت نداره😉

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. JDM lover

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    قدرتش حتی بیشتر از m5cs شده
    دم منهارت گرم

    موافقم 15
    مخالفم 0
  7. Alan.r

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1081 ديدگاه)

    جلوپنجره جدید بی ام و تو ماشینای اسپرت قشنگه و حالت خشن و تهاجمی به ماشین میده ولی تو سری هفت فاجعست

    موافقم 12
    مخالفم 1
  8. رامتین

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3011 ديدگاه)

    بنظرم جلو پنجره مذکور، بد نیست و با تغییراتی جزیی بهتر میشه. بیشک فیس لیفت سری3یا4 این تغییرات اعمال خواهد شد. مثلا ضلع بالایی جلوپنجره باید همتراز با چراغ جلو باشه. گوشه های سمت چپ و راست سپر جلو باید تغییر کنه و مثلا مثل amg gt63 بشه. خطوط روی کاپوت بشدت مشکل داره و نباید از وسط تا بخوره. باید مثل m4 نسل قبل، این برجستگیها از طرفین باشه. بطور کلی خیلی راحت میشه طراحی سری4 را در نمای جلو بدون تغییر خود جلو پنجره بهبود داد. ضمنا چراغهای عقب سری3 جالب نیستند و این نمای اسپرت در جلو، بیشتر به سری4 میاد نه 3. چون چراغ عقب سری4 هماهنگتر طراحی شده.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  9. Comodor

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (60 ديدگاه)

    چقد عاشق این نسلشم اخه🥺
    اوج جذابیت سدان‌های کامپکت رو داریم میبنیم. تا قبلش کنترل قدرت نبود، بعدشم صدای اگزوز نیست

    موافقم 5
    مخالفم 0
  10. MASOUD 0099

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (412 ديدگاه)

    زیباست ـ….

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. Reza Waffen SS

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5320 ديدگاه)

    یواش یواش دارم عادت میکنم به این جلوپنجره

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا