بی ام و

آینده نامعلوم محصولات درون‌سوز کوچک بی ام و در دوران الکتریکی

بسیاری از خودروسازان برنامه‌های جسورانه‌ای برای الکتریکی‌سازی سبد محصولات خود در سال‌های آینده دارند. برخی از این شرکت‌ها به‌سرعت در حال حرکت به سمت خودروهای تمام الکتریکی هستند و برخی دیگر با ترکیبی از مدل‌های هیبریدی و برقی، آهسته‌تر به سمت آینده‌ای تمام الکتریکی پیش می‌روند. بااین‌حال، از این انتقال همهٔ خودروها نمی‌توانند جان سالم به در ببرند. طبق گزارش جدیدی از اتوکار، با تغییر صنعت خودروسازی به سمت الکتریکی‌سازی، ممکن است آیندهٔ مدل‌های کوچک محرک جلوی بی‌ام‌و در خطر باشد.

به گفتهٔ منبعی در این شرکت، پلت‌فرم UKL که در حال حاضر زیربنای چندین محصول کامپکت مختلف در گروه بی‌ام‌و مثل کراس‌اوور X1 و مینی کانتریمن است، به‌سادگی نمی‌تواند پیشرانه‌های هیبریدی بزرگ‌تر را در خود جای دهد. این در حالی است که اگر بی‌ام‌و بخواهد به عرضهٔ این مدل‌ها در اروپا ادامه دهد، استفاده از این پیشرانه‌ها ضروری خواهد بود. به گفتهٔ همین منبع، یکی دیگر از موانع پیش روی این پلت‌فرم، میزان فروش پایین آن است زیرا خودروهای کوچک بی‌ام‌و در ایالات‌متحده فروش خوبی ندارند.

بااین‌حال، سدان‌های کوچک این شرکت در چین بسیار محبوب هستند و اگر بی‌ام‌و این خودروها را کلاً کنار بگذارد، بازار حیاتی چین را به رقبا واگذار خواهد کرد. در همین حال، دردسر اصلی این پلت‌فرم مقررات سخت‌گیرانهٔ اروپا برای آلایندگی است که خودروسازان را به نصب مبدل‌های کاتالیزوری بزرگ‌تر برای کاهش آلایندگی می‌کند. البته این تنها یکی از موانعی است که مهندسان و طراحان بی‌ام‌و برای ساخت محصولات آینده روی پلت‌فرم UKL باید با آن مقابله کنند زیرا ازآنجایی‌که تکنولوژی باطری و شارژ هرسال در حال بهبود است، بی‌ام‌و باید آینده را هم پیش‌بینی کند که کار دشواری خواهد بود.

انتظار می‌رود نسل بعدی X1 با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی هیبریدی خفیف و یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی مثل نمونهٔ کنونی به بازار عرضه شود؛ بنابراین، هرچند مقداری الکتریکی‌سازی روی این پلت‌فرم امکان‌پذیر خواهد بود اما این ممکن است برای مطابقت با قوانین آلایندگی کافی نباشد. حتی نسل بعدی مینی هم می‌تواند یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی داشته باشد اما فقط زمان نشان خواهد دارد که این پلت‌فرم بی‌ام‌و چقدر می‌تواند خود را با آیندهٔ الکتریکی مطابقت دهد و دوام بیاورد.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Dian

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (73 ديدگاه)

    میدونم این کامنتم زیاد به پست مربوط نیست

    ولی بنظرم در مورد تمام الکتریکی شدن ماشین ها زیادی سخت میگیرن
    بنظرم تنها خودرو هایی که باید الکتریکی شوند خودرو هایی خانوادگی کوچک ، سایز متوسط و شاید فول سایز ( مدل اس فول سایزه دیگه؟) اتوبوس ها و…
    اما خودرو های اسپرت مثل فورد موستانگ ، نیسان جی تی آر ، تویوتا سوپرا و… اصلا نباید پیشرانه بنزینی رو ازشون حذف کنن ، اصلا نمیشه اونارو بدون پیشرانه بنزینی تصور کرد (شاید فقط من نتونم)
    چون صدای اگزوز برای ماشین های اسپورت واجبه
    اما صدای اگزوز و انجین ماشین های خانوادگی چیزی جز آلودگی صوتی تو شهر ایجاد نمیکنه

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا