بی ام وتویوتا

تویوتا GR یاریس در برابر بی ام و M4، نبرد دو قهرمان!

تاکنون داستان‌های مختلفی درباره پیروزی افراد ضعیف در برابر حریفان به ظاهر غیرقابل شکست منتشر شده است. فکر نمی‌کنیم معادل خودرویی بهتری نسبت به رویارویی تویوتا GR یاریس و بی‌ام‌و M4 وجود داشته باشد و خب نمی‌خواهیم دماغ ترسناک بی‌ام‌و را هم جزو عوامل شکست‌ناپذیری این خودرو به حساب آوریم!

شاید با خود بگویید GR یاریس در مقایسه با M4 یک نصف خودرو محسوب می‌شود. از نظر تعداد سیلندرها، تعداد توربوها و حجم پیشرانه این‌گونه است و نهایتاً در بحث قدرت تولیدی نیز تویوتا نصف بی‌ام‌و خروجی دارد. پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی GR یاریس قدرت ۲۵۷ اسبی تولید می‌کند درحالی‌که قدرت پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری بی‌ام‌و به ۵۰۳ اسب بخار می‌رسد. خب پس آیا تویوتا در این مسابقه شانسی برای پیروزی دارد؟

اگر فقط به ارقام نگاه کنید نه! بی‌ام‌و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت بسیار بهتری داشته و همین برتری را در ۴۰۰ متر نیز ثبت می‌کند. هرچند GR یاریس هم دو برتری دارد که یکی وزن و دیگری چسبندگی است. این خودرو حدود ۴۰۸ کیلوگرم سبک‌تر از حریف و به سیستم چهار چرخ محرک مجهز است. پس اگرچه M4 در روی کاغذ بسیار سریع‌تر است اما GR یاریس از فرمول قابل‌اعتمادتری برای شرایط واقعی بهره می‌برد؛ و قلب تپنده ۳ سیلندر GR یاریس هم گل سرسبد این خودروست.

همین موضوع به محض شروع مسابقه خودش را نشان می‌دهد زیرا این هاچبک تیز و فرز سریعاً پیش می‌افتد. لانچ خوب بدون هرزگردی چرخ ها باعث می‌شود تویوتا برتری اولیه را به دست آورد هرچند توانایی حفظ برتری خود را نداشته و قدرت زیاد M4 آب رفته را به جوی بازمی‌گرداند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. Scuderia Ferrari

    ۲۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (3637 ديدگاه)

    بی زحمت رولینگ ۹۱۸ اسپایدر و شیرون با مدل S پلاد رو بزارید یکمی بخندیم 😂😂

    موافقم ۳۹
    مخالفم ۵
    1. 1123

      ۲۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (493 ديدگاه)

      اینکه ماشین میلیون دلاری که همش دردسره از یه ماشین خانوادگی بزور و رولینگ ببره خنده داره؟

      موافقم ۷
      مخالفم ۳۸
      1. Taha Malek

        ۲۳ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (527 ديدگاه)

        تا بحث رولینگ و پیست و… میشه ماشین خانوادگی
        تا بحث کیفیت مونتاژ و کیفیت مواد به کار رفته میشه(ویژگی های ی ماشین خانوادگی) میبرید بحثو سمت درگ ۴۰۰ متر و شتاب پرفورمنس الکی خفن

        موافقم ۳۳
        مخالفم ۳
        1. 1123

          ۲۴ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (493 ديدگاه)

          مشکلات مونتاژی با صرف هزینه خیلی پایین( حدود ۲۰۰۰ دلار) حل میشن ضمن اینکه مدل اس پلد هیچکدوم ازین مشکلات رو نداره.
          جدا ازون سریعترین برقی نوربرگرینگ چیه؟ آفرین تسلا مدل اس پلد
          ازه بدون آپدیت اخیر( ترک مود که توسط پدال هم پوشش داده نشد) و بدون ترمز های کربن سرامیکی که جدیدا قابل سفارش هستند، ازه هنوز پلد+ پرونده بازی داره ممکنه تولید بشه
          در نهایت پلد بعنوان یه سدان رده بالا ارزش خرید بالایی داره

          موافقم ۰
          مخالفم ۱۴
        2. Tommy

          ۲۴ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (45 ديدگاه)

          تسلا فن های فرهیخته فقط میفهمند بقیه خر هستند بلا نسبت کابران پدال فقط نمیدونم چرا تسلا با سه موتوری که رو هم گذاشته که ۱۰۲۰ اسب بخار الکتریکی داشته باشه باز هم این الهه تکنولوژی و فناوری و دانش رکورد بیست سال پیش (دقیق ۱۹ سال پیش) درون‌سوزی مثل Carrera GT با قدرت کمتر رو هنوز نتونسته بشکنه
          اصلاً Carrera GT هیچی یه نگاهی به رکورد های نوربرگرینگ درون سوز هایی مثل
          M4 competition (توسط راننده sport auto)
          M5 cs (توسط راننده sport auto)
          M4 GTS (توسط راننده رسمی bmw)
          Panamera turbo s (توسط راننده رسمی پورشه)
          GT63s (توسط راننده رسمی مرسدس)
          ۹۱۱ Carrera GTS (991) (توسط راننده sport auto)
          Lexus LFA (توسط راننده رسمی تویوتا)
          بیاندازید متوجه فاصله مهندسی تسلا با سایرین در صنعت خودروسازی خواهیم شد. در ضمن تایم تسلا توسط خوده شرکت به ثبت رسیده
          جا داره به رکورد های آئودی RS3 8y با ۴۰۰ اسب بخار و کاین turbo GT با مرکز ثقل یک SUV هم اشاره کنیم که با اختلاف کمی کند تر از s پلاد هستند و سریع تر از سوپر اسپرت های چند سال پیش مثل فراری ۴۵۸ ایتالیا و لامبورگینی گالاردو سوپر لگرا هستند
          ولی من حیث المجموع تسلا فن ها از مدار جغرافیایی گرفته تا موقعیت کهکشان راه شیری تا … بهانه برای توجیه شرکت مورد نظر خواهند داشت

          موافقم ۴
          مخالفم ۰
      2. Hamid

        ۲۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1723 ديدگاه)

        از کی چند ده هزار دلاری شده ملیون دلاری

        موافقم ۴
        مخالفم ۱
        1. 1123

          ۲۴ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (493 ديدگاه)

          ۹۱۸ چند ده هزار دلاریه یا بوگاتی شیرون؟

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  2. MR.JD

    ۲۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (252 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیز – میخواستم از شما یک راهنمایی بگیرم
    بنظر شما در این وضعیت بازار با حدود یک میلیارد چه ماشینی میتوان خرید که واقعا بیارزد ؟
    برای من ملاک اول قدرت و شتاب و برند هست . حداقل شش سیلندر و ترجیحا سدان (هرچند شاسی بلند هم مورد قبوله)

    ( یعنی اینطور بگم اول در نظر داشتم یک ماکسیما در حد نو (مدل ۹۰/۹۱) بگیرم ولی با توجه به افزایش خنده دار قیمت ماکسیما های تمیز به بالای ۱ تومن برام جای سوال شد که با این بودجه بجای ماکسیما چه چیزی میتوانم بگیرم که مثل آن موتور قوی – اتاق بزرگ – استهلاک کم و دوام زیادی داشته باشه )
    بابت انتشار کامنت بیربط شرمنده

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲
    1. Aboalfazl demon

      ۲۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (520 ديدگاه)

      داداش به نظرم با این بودجه میتونی یه کادیلاک سویل اعلا و نمونه جمع کنی
      هم ۸ سیلندر
      هم آپشن داره
      هم پرستیج
      هم اینکه یکی از نرم ترین سواری های تو دنیا رو میتونی تجربه کنی

      موافقم ۲
      مخالفم ۲۶
    2. Scuderia Ferrari

      ۲۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (3637 ديدگاه)

      دوست عزیز
      من تا حالا ماشین مدل بالا و گرون نداشتم ولی ۲ روز ماکسیما دنده ای دستم بود دلم نمیخواست پسش بدم
      شاید از ۲۰۶ سواری به اولین عشقم یعنی ماکسیما سواری رسیده بودم حال خیلی خوبی داشتم

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۲
    3. آرین

      ۲۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (298 ديدگاه)

      زیاد از قیمت‌ها خبر ندارم ولی ماشین مورد علاقه خودم اپتیمای نسل قبل یعنی تولید پیش از ۲۰۱۰ هست که موتور v6 داره و از نظر ابعاد برای شهر هم مناسبه و بعد از اون سورنتو نسل قبل و آزرا.

      موافقم ۳
      مخالفم ۴
      1. MR.JD

        ۲۳ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (252 ديدگاه)

        جسارتا از خرج و هزینه نگهداری آزرا اطلاع دارید ؟ چون برای من کم خرج و استهلاک بودن ماشین مهمه

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
        1. Arman

          ۲۳ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (211 ديدگاه)

          آزرا اگه تمیز پیدا کنی واقعا ماشین عالی و کم خرجی هم هست

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
    4. A ... She just reminds Me of love ... A

      ۲۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (276 ديدگاه)

      ماکسیما انتخاب بسیار خوبی میتونه باشه.
      تویوتا کمری گرند هم هست که ۶ سیلند هست .
      و اینکه دوستان کره ایی هم حضور دارند منتها اکثرا ۴ سیلندر تشریف دارند .
      انتخاب با خودتان 🌷❤

      موافقم ۳
      مخالفم ۸
      1. MR.JD

        ۲۳ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (252 ديدگاه)

        ممنون از شما
        از بین دوستان کره ای هیوندای آزرا و کیا اپیروس هم هست که بهش فکر کردم
        ولی بنده هیچ اطلاعی از استهلاک و خرج نگهداری اش ندارم
        بنظرتون کیا اپیروس چطوره ؟
        خیلی ها تعریف میکنند و خیلی ها هم اصلا قبول ندارند دو دل ماندم

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
    5. viper

      ۲۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (825 ديدگاه)

      وراکروز گزینه خوبی هست شتابش خوبه نرم هم هست جا دار هم هست اما با یه میلیارد شاید درجه یکش گیرت نیاد

      موافقم ۰
      مخالفم ۳
    6. seyedjavadrouhani-mercedesbenz

      ۲۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (432 ديدگاه)

      داداش ۶ سیلندر ، سدان ، پرشتاب ، خوشگل ، پر آپشن ، با کیفیت
      نیسان تیانا

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۲
    7. شاعر

      ۲۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (175 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز
      بنظرم با این بوجه نیسان تی ینا بهترین گزینه س.
      ماکسیما هیچ آپشنی نداره و اکثرشون درست حسابی بهشون گاز دادن و از متورشون کار کشیدن (چون عشق سرعتها ماکسیما میخرن)
      تی ینا بروزتر، مدل بالاتر و کم کارتر و سالمتر هستن
      با این پول میشه یه تمیزشو خرید.

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۰
    8. فرید

      ۲۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (205 ديدگاه)

      قیمت ماکسیما ۹۱ هنوز کمتر از یک میلیارد است.
      ولی پیشنهاد میکنم تی ینا بگیری.
      آزرا ۲۰۱۱ تمیز هم عالیه.

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
    9. Ali_x76

      ۲۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1078 ديدگاه)

      بنز کلاس E W211
      نیسان تینا
      پاجرو
      مورانو
      لکسوس IS300
      _____
      خودم این وسط بنز رو انتخاب میکنم، بعد پاجرو، بعد IS، بعد تینا

      موافقم ۷
      مخالفم ۲
      1. MR.JD

        ۲۳ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (252 ديدگاه)

        اتفاقا W211 در نظرم بود مخصوصا مدل E350 که موتور عالی داره ولی از استهلاک یا درست تر بگم هزینه های نگهداری اش میترسم
        و اینکه متاسفانه ماشین های تمیز پیدا نمیشه اکثرا کارکرد ماشینا رو کم کردن

        موافقم ۸
        مخالفم ۰
        1. Ali_x76

          ۲۳ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1078 ديدگاه)

          وقتی سواری بنز رو میگیری، طبیعیه خرج بنز هم بدی
          ولی خب به نظرم به جای اینکه ۳۵۰ بگیری، یه ۲۴۰ یا ۲۸۰ تمیز بگیر.
          بعدا میشه تیون کرد (فیلتر K&N – کیت اگزوز و …)

          موافقم ۵
          مخالفم ۰
    10. علی

      ۲۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (96 ديدگاه)

      نو بخوایی بخری پژو ۲۰۰۸ هست ،نسبت به اندازه خودرو قدرت ش خوبه ،و شتاب ش هم خوبه
      میتسوبیشی لنسر ۲۰۱۸ هم هست فوق العاده کم استهلاک ولی شتاب ش بالاس
      دست دو هم پیشنهاد میکنم به کره ای های دست دوم فکر هم نکنین

      موافقم ۲
      مخالفم ۳
      1. سپهر

        ۲۹ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (277 ديدگاه)

        بهترین انتخاب پژو ۲۰۰۸ هست

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
    11. پارسا

      ۲۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (205 ديدگاه)

      آزرا مدل قدیمی ماشین جون داری هست هر جاش در نظر بگیری راضی نگهت میداره چه جوون دنبال هیجان باشی چه پدر خانواده

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  3. مهردادکمال

    ۲۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1154 ديدگاه)

    بی ام و یخورده دیر استارت زد و خیلی سریع از یاریس جلو زدش با این اوصاف عملکرد یاریس واقعا تحسین برانگیز بود

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  4. سپهر

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (277 ديدگاه)

    اخه تویوتا پیرمردی و خسیس سوارو چه به سلطان ب ام و

    موافقم ۲
    مخالفم ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا