درگ پرفورمنس‌های دیزلی، گلف GTD، اشکودا اکتاویا RS، ب‌ام‌و 120d

دوشنبه 10 خرداد 1400 - 06:30
مطالعه 3 دقیقه
VW-BMW-Skoda-1
خودروهای پرفورمنس دیزلی هیچ‌گاه مثل اروپا در ایالات‌متحده محبوب نشدند و حالا جدیدترین ویدئوی کارواو نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها چه چیزی را از دست...
تبلیغات

خودروهای پرفورمنس دیزلی هیچ‌گاه مثل اروپا در ایالات‌متحده محبوب نشدند و حالا جدیدترین ویدئوی کارواو نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها چه چیزی را از دست داده‌اند. فولکس‌واگن گلف GTD با قیمت 32,845 پوند، گران‌ترین عضو این جمع سه‌تایی است. این هاچ‌بک داغ به یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربودیزل مجهز است که 200 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه هم این نیرو را به چرخ‌های جلو می‌فرستد.

اشکودا اکتاویا RS اما قوای محرکهٔ یکسانی با گلف GTD دارد اما با قیمت 32,265 پوند کمی ارزان‌تر است. همچنین این خودرو نه یک هاچ‌بک بلکه یک استیشن است و بنابراین در داخل فضای کمی بیشتری دارد که البته با افزایش وزن همراه است؛ و نهایتاً آخرین خودروی این رقابت هم ب‌ام‌و 120d است که آن‌هم از یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربودیزل با 190 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. در این خودرو اما وظیفهٔ انتقال نیرو به چرخ‌های جلو بر عهدهٔ یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک سنتی مبدل گشتاوری است.

در اولین مسابقهٔ درگ، گلف به‌راحتی پیروز می‌شود و رقابت واقعی بین اشکودا و ب‌ام‌و جریان دارد اما به خاطر شروع بد 120d، اکتاویا RS جلو افتاده و پیروز می‌شود. به خاطر همین مشکل ب‌ام‌و، درگ دوباره برگزار می‌شود که در این درگ، هاچ‌بک باواریایی‌ها کمی زودتر حرکت را آغاز می‌کند اما بااین‌حال بازهم اشکودا از آن پیشی گرفته و نتیجه با درگ قبلی تفاوتی ندارد.

سپس مسابقهٔ رولینگ در حالت رانندگی راحت از سرعت 80 کیلومتر بر ساعت برگزار می‌شود که در اینجا ب‌ام‌و پیش می‌افتد اما فولکس‌واگن به‌آرامی پیشتاز می‌شود و سپس اشکودا هم از 120d پیشی می‌گیرد. پس‌ازاین، یک مسابقهٔ رولینگ دیگر این بار در حالت رانندگی اسپرت برگزار می‌شود که نتیجهٔ غافلگیرکننده‌ای دارد زیرا اشکودا و فولکس‌واگن شانه‌به‌شانهٔ هم پیش می‌روند و سپس اکتاویا با اختلافی بسیار جزئی پیروز می‌شود.

کپی لینک

مشخصات فنی

 

فولکس‌واگن گلف GTD

اشکودا اکتاویا RS

ب‌ام‌و 120d

پیشرانه

2 لیتری I4 توربودیزل

2 لیتری I4 توربودیزل

2 لیتری I4 توربودیزل

قدرت

200 اسب بخار

200 اسب بخار

190 اسب بخار

گشتاور

400 نیوتن متر

400 نیوتن متر

400 نیوتن متر

گیربکس

7 سرعته دوکلاچه

7 سرعته دوکلاچه

8 سرعته اتوماتیک

محور محرک

جلو

جلو

جلو

وزن

1465 کیلوگرم

1528 کیلوگرم

1475 کیلوگرم

قیمت

32,845 پوند

32,265 پوند

32,605 پوند

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.