بوگاتی شیرون چگونه تولید می شود؟!

یک‌شنبه 8 دی 1398 - 14:27
مطالعه 3 دقیقه
bugatti-chiron-build-in-molsheim
یکی از نویسندگان وب‌سایت Motor1 فرصتی خاص برای نشستن پشت فرمان بوگاتی شیرون داشته است. کنار او نیز اندی والاس راننده تست این کمپانی حضور داشته...

یکی از نویسندگان وب‌سایت Motor1 فرصتی خاص برای نشستن پشت فرمان بوگاتی شیرون داشته است. کنار او نیز اندی والاس راننده تست این کمپانی حضور داشته است. به منظور هرچه خاطره‌انگیزتر شدن این سفر، او یک نشان روی فرمان شیرونی که هنوز در حال مونتاژ بوده نصب کرده است.

نویسنده این وب‌سایت خبر داده که راندن شیرون در جاده‌های پر پیچ و خم نسبتاً آسان بوده است. فرمان و ترمزها پاسخی خطی به دستورات راننده داشته‌اند و میزان حرکت پدال گاز نیز زیاد بوده که این امر تنظیم آن را راحت‌تر کرده است. شتاب گیری خودرو مخصوصاً در دنده‌های سنگین فوق‌العاده وحشیانه توصیف شده است.

نویسنده Motor1 سپس نگاهی به تأسیسات بوگاتی و جایی که شیرون مونتاژ می شود انداخته است. تیمی 20 نفره هر دو ماه یک‌بار یک دستگاه شیرون را تولید می‌کنند. این تیم معمولاً خودرو را به دو بخش تقسیم کرده و هر تیم روی یک بخش خاص کار می‌کند. بخش عقب خودرو دارای مهم‌ترین قطعات فنی همچون پیشرانه و گیربکس بوده و بخش جلو نیز شامل فضای سرنشینان است. اینجاست که تکنسین‌های بوگاتی روی اشرافیت شیرون تمرکز می‌کنند.

نویسنده این وب‌سایت نهایتاً از فضای نسبتاً کوچکی که بوگاتی اکثر مهم‌ترین محصولات خود را نگهداری می‌کند بازدید کرده است. در این بخش یک خودروی مسابقه‌ای تایپ 35 دهه 0 میلادی و یک رویال نگهداری می‌شوند. همچنین کانسپت ویرون و اولین نمونه‌ی تولیدی آن نیز دیده می‌شوند. عجیب‌ترین خودروی این مکان هم یک محصول الکتریکی کوچک بوده که اتوره بوگاتی از آن برای تردد در مزرعه‌اش استفاده می‌کرده است.

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.