بوگاتی

پیشینه بوگاتی

اتوره بوگاتی (Ettore Bugatti) در ۱۸۸۱ در میلان متولد شد. در سنین جوانی استعداد زیادی در طراحی اتومبیل از خود نشان داد و در سن ۱۸ سالگی با خودروی ۲ سیلندر خود در مسابقه‌ای پیروز و ۲ سال بعد موفق به ساخت خودرویی ۴ سیلندر شد.

اتوره بوگاتی
اتوره بوگاتی

او به عنوان طراح برای چندین شرکت کار کرد و سرانجام به دلیل طراحی و ساخت خودرویی کوچک با موتور ۴ سیلندر ۱۲۰۸ cc مشهور شد.

bugatti atlantic 57sc 1938
بوگاتی آتلانتیک مدل ۱۹۳۸

در مرحله بعد، بوگاتی خودرویی کوچک با موتور ۸۵۵ cc ساخت که توسط شرکت پژو خریداری شد و در سال ۱۹۱۳ هم یک اتومبیل با موتور‌ ۵۰۰۰ CC تولید کرد.

bugatti veyron
بوگاتی ویریون

با وجود این‌که از آن فقط ۳ نمونه ساخته شد؛ اما همین طرح راهگشای ساخت موتورهای سه سوپاپ نوع ۳۰ و ۳۷ در دهه ۱۹۲۰ گردید.

یکی دیگر از تولیدات شرکت مدل ۱۳ بود که تا جنگ جهانی اول تولید آن ادامه داشت. در طول جنگ بوگاتی به تولیدات نظامی متمایل شد.

بوگاتی در سال ۱۹۲۲ با مدل ۸ سیلندر و ۲۰۰۰ cc به نام ۳۰ در بازار موفقیت چشمگیری به دست آورد. در همان سال مدل ۳۵ نیز ساخته شد. در فاصله بین ۲ جنگ جهانی، مدل ۳۰ موفق‌ترین اتومبیل مسابقه‌ای بوگاتی بود و تا سال ۱۹۲۶ موفق به پیروزی در ۱۲ مسابقه شد.

از سال ۱۹۱۳ بوگاتی، رویای ساخت اتومبیلی را در سر می‌پروراند که با آن بتواند دنیا را تسخیر کند. رویای او در سال ۱۹۲۶ با مدل ۴۱ Royale به حقیقت پیوست.

پسرش در کارخانه راه پدر را ادامه داد. او در ابتدای ورود خود به کارخانه مدل ۵۷ دارای موتور ۸ سیلندر ۳۳۰۰ CC را تولید و در سال ۱۹۳۴ به بازار عرضه کرد.

در سال ۱۹۳۹ تعداد ۶۸۳ دستگاه از این خودروساخته شد. بوگاتی به Bordeaux منتقل و مشغول فعالیت روی چند پروژه شد. با کمک پسر کوچک‌ترش، مدل ۷۳ با موتور ۱۵۰۰ cc را ساخت.

eb112
بوگاتی مدل چهاردرب eb112

اگرچه تا زمان مرگش در آگوست سال ۱۹۴۷ فقط تعداد اندکی از این خودرو تولید شد. برای زنده نگه داشتن یاد و نام Bugatti گروهی از تجار اروپایی در سال ۱۹۸۷ نام Bugatti را خریداری کردند.

Bugatti EB110
Bugatti EB110

شرکت جدید بوگاتی در شهر Campogalliano ایتالیا تاسیس و در اوایل دهه ۱۹۹۰ خودروی فوق سریع V12 با سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعت و موتوری ۳۵۰۰ ccبا قدرت ۵۵۰ hp را تولید کرد. اکنون مدل Veyron، سریع‌ترین و قدرتمندترین خودروی جهان با موتور ۱۲۰۰ اسب بخاری و ۴۳۰ کیلومتر سرعت، ساخت این شرکت است.

آزاده سید میرزایی – منبع روزنامه جام جم

جواد عقیلی

مهندسی پتروشیمی خوندم اما عاشق دنیای خودرو هستم. موسس و سردبیر پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. هادی

    ۳۱ تیر ۱۳۹۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم براوو…
    میسازن شکست میخورن…میسازن شکست میخورن…نهایتا موفق میشن…بعد عرضه میکنن به مردمشون…
    کشور ما…سر هم میکنن…میخریم…کشته میشیم…خدا رحمتش کنه! قسمتش بود…!

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. عشق بوگاتی

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (14 ديدگاه)

      قشنگتر از این نمیشد گفت! براوو

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. سعید

        ۳ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1486 ديدگاه)

        فارسی را پاس بداریم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. وحید

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بوگاتی بی نظره…………….

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  3. mehrdad

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (68 ديدگاه)

    بوگاتی چیزیه که تو کارش ریسک نیست بر عکس ایرانی ها

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. سید علیرضا

    ۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (256 ديدگاه)

    بوگاتی از همان اول در بین ماشین ها شاهنشاهی می کرده

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. عشق بوگاتی

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (14 ديدگاه)

      و خواهد کرد .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. lambo

    ۷ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (176 ديدگاه)

    بوگاتی جزء خودرو های فرانسوی ولی سایت پدال اونو جزء خودروهای ایتالیایی میدونه!!!اینم مدرک…
    http://en.wikipedia.org/wiki/Bugatti

    Automobiles E. Bugatti was a French car manufacturer of high-performance automobiles, founded in 1909 in Molsheim
    که الان wv اونو خریده.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. ali

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سایت ویکی یه سایت گروهی هر چیزی توش میتوان نوشت مثل همین جا ممکنه اشتباه هم بشه البته تقریبا مطالبش ۹۰ درصد صحیحه ولی اشتباه هم داره مثلهمین یا ۳۰ تا طرفدار استقلال که ۱۰ تاش اشتباه بود ده تاشم نا معلوم بود

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. محمد

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    به نظر من یک سری به خود سایت بوگاتی وقسمت پیشینه اش(tradition)بزنید.خیلی چیز باحالیه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. farshad

    ۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به شما عزیزان.
    یه اشتباهه کوچولو توی وبسایتتون دیدم که اینجا براتون نظر گذاشتم.
    برند بوگاتی متعلق به کشور فرانسه هست، البته توی یه دوره ی خاص توی ایتالیا فعالیت میکرده، و حتی مدتی هم در آلمان بوده، ولی حدود ۱۰ ساله که فولکس واگن بوگاتی رو خریده و کارخانه اصلی این شرکت رو به شهر molcheim فرانسه منتقل کرده.
    فکر کنم بهتره بوگاتی رو از دسته بندی ماشین های ایتالیایی خارج کنین، چون فرانسوی هستش.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. عشق بوگاتی

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (14 ديدگاه)

      مالکش شرکت ولکس واگن آلمان و پس از خریدنش توسط این شرکت بوگاتی به واقع شد بوگاتی. و به حق که مفهوم اتومبیل و دنیای ماشین از روز اول تاریخ متعلق به آلمان بوده هست و خواهد بود.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. حسام

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا خیلی عالیه لطفا عکس های زیادی بگذارید…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. rebvae

    ۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بوگاته حرف نداره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. ali

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (584 ديدگاه)

    { لطفا حرفهای من رو تا آخر بخونید و بعد نظر بدید . راستی تا یادم نرفته این رو هم بگم که هر شخصی که طرفدار خودروهای اروپاییه نباید به نظر من رای مخالف بده . هر کسی اگه با نظر من مخالفه فقط در همین صفحه نظر بده .} من خیلی از خودروهای اروپایی متنفرم . ولی این اصلا و ابدا دلیل نمیشه که من از سر حسادت یا تنفر به ابن ماشینها نظر بدم چون این خودروها هیچی ندارن که بهشون حسودی کنم و …. . من بیشتر از هر کسی در دنیا طرفدار خودرهای ژاپنی و آمریکایی هستم و وقتی نظرات برخی دوستان را دیدم خیلی خیلی تعجب کردم . چرا؟ چون متاسفانه یا خوشبختانه برخی از این افراد علاقه دارن فقط خودروسازان اروپایی را به عنوان پیشتاز و سردمدار تولید خودروهای لوکس و سوپرلوکس و سوپراسپرتها و رکوردشکنان سرعت و …. معرفی کنن . اصلا بزارید یه مثال براتون بزنم . در دهه ۸۰ میلادی کمپانی پورشه [ با تلفظ صحیح پورش ] مدل ۹۵۹ را تولید کرد و روی سیستم ۴ چرخ متحرک مثلا فوق هوشمند و آیرودینامیک مثلا پیشرفته و قابلیتهای حرکتی شهری و مسابقه ای این ماشین خیلی مانور داد . رکورد پیست nur [ مخفف پیست نوربرگرینگ ] در اون زمان با ۴۵/۸ ثانیه در اختیار پورش ۹۵۹ بوده ولی راننده تست نیسان با نیسان اسکایلاین آر۳۲ جی تی آر تونست رکورد ۲۰/۸ را ثبت کنه . خیلی دوست داشتم چند تا مثال دیگه هم بزنم ولی یه کار خیلی مهمی برام پیش اومده که باید برم

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  11. [ سابق only cadillac [ ali

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (584 ديدگاه)

    من دیروز برای اینکه نظرم رو درباره بوگاتی بگم بحث پورش را پیش کشیدم و …. بگذریم . من وقتی نظرات برخی از دوستان رو دیدم اصلا نمیدونستم چی باید بگم . مثلا آقا سید علیرضا میگه بوگاتی از همون اول در بین ماشینها شاهنشاهی میکرده . یا مثلا آقای عشق بوگاتی میگه مفهوم ماشین از همون اول تاریخ خودروسازی متعلق به آلمانیها بوده و ….. . من خیلی دوست دارم طرز تفکر شماها رو نسبت به خودروهای لوکس و ….. تغییر بدم . میدونید چرا ؟ چون در زمینه خودروهای لوکس بوگاتی و رولزرویس و مرسدس بنز و ب ام و و …. نیستن که اصطلاحا شاهنشاهی و پادشاهی و …. میکنن . باور کنید خودروسازان دیگه ای هم هستن که خودروهای لوکس تولید میکنن و در زمینه تولید خودروهای لوکس بدعتگزاریها و نوآوریهای بسیار زیادی را ثبت کرده اند . فقط میتونم به همین چند جمله اکتفا کنم . کدیلاک : نخستین در همه چیز .

    موافقم ۰
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا