بوگاتی

سی و نهمین فستیوال سالانه بوگاتی با ادای احترام به اتوره بوگاتی برگزار شد

مالکان و طرفداران محصولات بوگاتی در سی و نهمین فستیوال سالانه بوگاتی شرکت کردند تا سالروز تولد اتوره بوگاتی را جشن بگیرند. این رویداد سالانه که توسط گروه EBA برگزار می‌شود شاهد حضور ۵۶ محصول کلاسیک، ۲ دستگاه ویرون، ۱ دستگاه ویرون گرند اسپرت، ۱ دستگاه شیرون اسپرت و مدل کمیاب EB110 آمریکا بود. از جمله خودروهای کلاسیک حاضر در فستیوال بوگاتی می‌توان اسطوره‌هایی همچون تایپ ۱۳، تایپ ۳۵، تایپ ۴۴، تایپ ۴۹، تایپ ۵۷ و تایپ ۱۰۱ را نام برد. بسیاری از این خودروها تاریخچه‌ای قابل‌توجه در مسابقات دوران خود دارند. خود بوگاتی نیز با شیرون پور اسپرت و سوپر اسپرت در این رویداد حضور یافته بود.

این فستیوال با بازدید از آرامگاه دورلیشایم شروع شد یعنی جایی که اتوره بوگاتی در آنجا دفن شده است. اولین روز رانندگی شامل حضور در برخی از بهترین جاده‌های جهان بود و پس از آن رانندگان به خانه مولشایم بوگاتی رهسپار شدند. در روز دوم شرکت‌کنندگان در اطراف آلزاس و کوه‌های واسگز به رانندگی پرداختند. در سومین روز از فستیوال بوگاتی که در واقع آخرین روز آن بود اکثر محصولات کلاسیک و هایپرکارهای مدرن این خودروساز در معرض دید عموم قرار گرفتند. چند ساعت پس از نمایش این خودروها در مولشایم، محصولات خاص بوگاتی جلوی دید عموم رژه رفتند و پس از آن نیز داوران بهترین خودرو را انتخاب کردند. به گزارش پدال و به نقل از carscoops، نهایتاً جایزه این رویداد به بوگاتی تایپ ۵۷C کابریولت کورسیکا رسید. البته جوایز دیگری نیز بین شرکت‌کنندگان توزیع شد که شامل اعطای جایزه مؤسس بوگاتی به تایپ ۴۶ پتیت رویال بود.

کریستوف پیچون رئیس بوگاتی درباره این فستیوال می‌گوید:

زمانی که ما مولشایم را خانه بوگاتی می‌نامیم منظورمان از آن به معنای واقعی کلمه است. بله خودروها در اینجا به‌صورت دست‌ساز تولید می‌شوند اما ارتباط بسیار عمیق‌تری وجود دارد. بازدید از مولشایم برای علاقه‌مندان این برند شبیه دیدن مکان‌های با ارزش برای آن‌هاست چراکه فهم بسیار بهتری از مردی را ارائه می‌کند که این سفر را آغاز کرد و محصولاتی تاریخ‌ساز را معرفی نمود. ما با افتخار این میراث را ادامه خواهیم داد و با پشتیبانی از فستیوال بوگاتی و حفظ زادگاه بوگاتی در آلزاس این کار را انجام می‌دهیم.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. SLR _ 722

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (151 ديدگاه)

    من شنیدم اتوره بوگاتی فرد با اخلاقی بوده بطوری که اسم کوچک تمام کارمندان و کارگران رو میدونسته و در طول روز باهاشون گپ می‌زده

    همینطور وقتی بحران اقتصادی زمان خودش آغاز میشه حاضر نمیشه مانند بقیه خودرو سازان دستمزد کارگران رو کم کنه یا اخراجشون کنه حتی اگر به قیمت ضرر شرکت تموم بشه

    روحش شاد

    موافقم ۴۳
    مخالفم ۱
    1. hitman

      ۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (34 ديدگاه)

      هعی… کاش همچین انسان هایی الگو بقیه باشن که متاسفانه عبدا

      موافقم ۲۸
      مخالفم ۰
    2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (721 ديدگاه)

      این رویه با احترام به پرسنل، همچنان در بوگاتی وجود داره
      پیر ویرون (Pierre Veyron) و لوئیز شیرون (Louis Chiron) راننده‌های بوگاتی در مسابقات بودند

      موافقم ۳۲
      مخالفم ۰
    3. Royal Driver UK 70

      ۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (675 ديدگاه)

      دمش گرم

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۰
  2. احمدرضا

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (482 ديدگاه)

    با اینکه بوگاتی رکورد ماشین محبوبم شکوند ( مکلارن F1 ) اما نمیشه دوسش نداشت
    خیلی جذابه و بنظر میاد از هایپرکارای دیگه راحتتر باشه سواریش

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۰
    1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

      ۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (628 ديدگاه)

      چه می خواستیم چه نه رکورد می‌شکست F1 پیر شده بود

      موافقم ۷
      مخالفم ۲
      1. احمدرضا

        ۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (482 ديدگاه)

        بله حق با شماس
        اما اف وان هنوزم پیر نیست به نظر اکثر طراحان طراحیش خیلی جلوتر از زمانش بود
        ضمنا هنوزم سریعترین ماشین دنیا با تنفس طبیعی هست.

        موافقم ۹
        مخالفم ۰
    2. Royal Driver UK 70

      ۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (675 ديدگاه)

      بهرحال اف۱ افسانه ای هست. ویرون هم همینطور. دوتاشون فرقی ندارن برام

      موافقم ۷
      مخالفم ۱
  3. ۹۱۱

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (360 ديدگاه)

    بهشت ماشین باز ها

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  4. Alan.r

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (663 ديدگاه)

    بوگاتی واقعا در زمینه کلاسیک عالیه و می‌تونه با مرسدس بنز و فراری رقابت کنه (البته تقریبا)

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  5. بهنام

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (404 ديدگاه)

    ماشینی که دوسش داری و مورد علاقته و با اون با باقی ماشین بازها کل کل میکنی باید تاریخ داشته باشه ، پشتوانه ی قوی و غنی داشته باشه باید اصل و نسب داشته باشه .اصلا ماشین بازی یعنی پیشینه ی غنی . بفرما نمونه ای از یک کمپانی با اصل و نسب دارای تاریخ غنی . برای نمونه عرض کردم و نظرم اینه هواداری از خودرو و کل کل خودرویی که از جمله لذتهای دنیوی هست مثل هواداری از تیم فوتبال مورد علاقه هست .در هر دو باید تیم یا ماشین مورد علاقه دارای تاریخ و پیشینه ی غنی و قوی باشند .

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  6. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (455 ديدگاه)

    حالا یک سری کونیگ زگ دوست البته خودمم این برند رو دوست دارم میان ز مفت میزنن

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  7. Royal Driver UK 70

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (675 ديدگاه)

    از بچگی همیشه دوست داشتم یک روز برم موزه بین‌المللی بوگاتی داخل ماشینا بشینم فرمونشونو لمس کنم… EB110 , ویرون مدلای کلاسیک.. داغش به دلم موند..

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  8. فرحان نصیری

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (44 ديدگاه)

    عجب فستیوال زیبایی

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  9. Payfast

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (727 ديدگاه)

    حس بودن تو اون کابین لوکس، حس لمس کردن اون فرمون، حس فشار دادن گاز تا اخر با اون دبلیو ۱۶، حس راحتی تو ۴۰۰ کیلومتر بهتر از هواپیما…

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  10. SENNA

    ۱۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    دلم آب شد واسه اون تایپ۳۵ ها
    آرزو دارم تو دهه ۳۰ میلادی تو مسابقه تارگا فلوریو داخل یدونه تایپ ۳۵ سی مشکی در حال رقابت باشم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
Close