معرفی بوگاتی شیرون پور اسپرت، مهربان‌تر با پیست‌ها و پیچ‌ها!

پنج‌شنبه 15 اسفند 1398 - 11:20
مطالعه 10 دقیقه
Bugatti-Chiron-Pur-Sport-23
هرچند بوگاتی در سبد محصولات خود فقط یک مدل دارد اما از همین یک محصول نسخه‌های مختلفی ساخته شده و حالا به لیست طولانی نسخه‌های ویژهٔ شیرون، یک...
تبلیغات

هرچند بوگاتی در سبد محصولات خود فقط یک مدل دارد اما از همین یک محصول نسخه‌های مختلفی ساخته شده و حالا به لیست طولانی نسخه‌های ویژهٔ شیرون، یک نسخهٔ دیگر هم اضافه شده است که پور اسپرت (Pur Sport) نام دارد. مهندسین بوگاتی در این نسخه با ارتقاء آئرودینامیک و تعلیق، کاهش وزن و بهبود دسترسی به قدرت عظیم پیشرانه، هندلینگ شیرون را بهبود بخشیده و موجب شده‌اند تا این هایپرکار در پیست‌ها و جاده‌های پرپیچ‌وخم رانندگی لذت‌بخش‌تری داشته باشد.

طبق معمول، در سینهٔ شیرون پور اسپرت همان نیروگاه 8 لیتری W16 چهار توربو قرار دارد که مثل قبل 1500 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. بااین‌حال ردلاین این موتور نسبت به شیرون معمولی 200 rpm افزایش یافته و حالا به 6900 rpm رسیده است. این کار به دلیل هماهنگی پیشرانه با گیربکس اتوماتیک صورت گرفته که حالا از نو تنظیم شده است. یکی از تغییراتی که در گیربکس شیرون صورت گرفته نزدیک‌تر شدن 15 درصدی ضرایب دنده‌ها است که در تحویل قدرت و پاسخ پیشرانه تأثیر مثبتی دارد.

تغییرات سیستم تعلیق شیرون پور اسپرت نیز شامل 65 درصد سفت‌تر شدن کمک‌فنرهای جلو، 33 درصد سفت‌تر شدن کمک‌فنرهای عقب و استفاده از دامپرهای تطبیقی پرفورمنس محور می‌شود. این شیرون جدید همچنین روی رینگ‌های آئرودینامیکی سبک‌تری قرار گرفته است که 16 کیلوگرم وزن کمتری دارند و برای بهبود آئرودینامیک و تهویهٔ ترمزها طراحی شده‌اند. این لاستیک‌ها با لاستیک‌های ویژهٔ بوگاتی اسپرت کاپ 2 با سایز 285 در جلو و 355 در عقب پوشیده شده‌اند که توسط میشلن توسعه یافته‌اند.

در بخش ترمزهای شیرون، بوگاتی از لنت‌های تیتانیومی جدید و دیسک‌های جدید استفاده کرده که در کنار رینگ‌های سبک‌تر، موجب کاهش 19 کیلوگرمی وزن شیرون پور اسپرت نسبت به نسخهٔ معمولی شده است. از این موارد که بگذریم، در ظاهر این هایپرکار نیز تغییراتی ایجاد شده که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به بهینه‌سازی آئرودینامیکی دماغه با ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، جلوپنجرهٔ نعل اسبی بزرگ‌تر و اسپلیتر جدید اشاره کرد که همهٔ آن‌ها از فیبر کربن ساخته شده‌اند.

در بخش عقبی شیرون پور اسپرت هم شاهد تغییراتی هستیم که مهم‌ترین آن‌ها تجهیز به یک بال عریض 1.9 متری است که گفته شده مقادیر زیادی داون‌فورس تولید می‌کند. علاوه بر این، سر اگزوزهای تیتانیومی جدیدی هم با تکنولوژی پرینت سه‌بعدی برای این خودرو ساخته شده است که به گفتهٔ بوگاتی، بسیار سبک‌وزن بوده و در برابر حرارت شدید بسیار مقاوم هستند. بوگاتی از نیمهٔ دوم سال جاری تنها 16 دستگاه از شیرون پور اسپرت تولید خواهد کرد که هرکدام 3.2 میلیون دلار قیمت دارند.

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.