تنها 40 دستگاه تا پایان حماسه بوگاتی شیرون باقی مانده است!
کمتر از 40 دستگاه دیگر برای تکمیل برنامه تولید 500 دستگاهی بوگاتی شیرون باقی مانده است. این خودروساز اعلام کرده تقاضا برای هایپرکار خود در سهماهه سوم 2021 افزایش یافته و میزان فروش این خودرو در چین دو برابر شده است. شیرون ابتدا در نمایشگاه ژنو 2016 و به عنوان جانشین مورد انتظار ویرون معرفی شد. اولین نمونه این خودرو در مارس 2017 به دست مشتری رسید و تا می 2018 بوگاتی صدمین دستگاه از شیرون را به مشتریان تحویل داده بود. سیصدمین دستگاه از این هیولا نیز مارس 2021 کارخانه را ترک کرده است.
تنها نسخههای شیرون که هماکنون میتوان سفارش داد از نوع پور اسپورت و سوپر اسپورت هستند. پور اسپورت در مقایسه با مدل اولیه روی هندلینگ تمرکز داشته و با وزن آن 50 کیلوگرم کمتر بوده و سیستم تعلیق نیز تنظیمات سفت تری دارد. مدل سوپر اسپورت روی قدرت بیشتر تمرکز داشته و خروجی آن با افزایش حدود 99 واحدی به 1578 اسب بخار رسیده است.
بوگاتی اوایل سال جاری میلادی با سازنده هایپرکارهای الکتریکی یعنی ریماک ادغام شد و البته پورشه نیز در این معامله حضور داشت. گفته میشود بوگاتی آیندهای خیالانگیز خواهد داشت اما احتمالاً این تغییر و تحولات به معنی پایان تولید خودروهای درونسوز بوگاتی خواهد بود. شایعاتی هم درباره تولید اولین ثمره همکاری بوگاتی و ریماک در سال 2024 به گوش رسیده است. قطعاً چنین خودرویی گرانتر از 1 میلیون دلار خواهد بود و مشتریان بوگاتی این خودرو را پیش از معرفی رسمی در پشت دربهای بسته خواهند دید. متأسفانه فعلاً جزئیاتی از این پروژه در دست نیست.
با توجه به مشخصات ریماک نورا میتوان درباره محصول بعدی بوگاتی هیجانزده شد. هایپرکار الکتریکی ریماک قدرت 1914 اسبی و گشتاور 2360 نیوتون متری داشته و برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر در ساعت تنها به 1.85 ثانیه زمان نیاز دارد. باتری 120 کیلووات ساعتی این هیولا نیز شعاع حرکتی 550 کیلومتری دارد. سقف تولید ریماک نورا تنها 150 دستگاه است.