کپی بوگاتی ویرون با زیرساخت پونتیاک و پیشرانه V8!

پنج‌شنبه 8 اردیبهشت 1401 - 10:30
مطالعه 3 دقیقه
2004-Pontiac-GTO-x-Veywrong
خودروهای کپی شده تاریخی دراز و جالب دارند اما این خودروها نیز درست مثل نمونه‌های اصلی و واقعی، پیچیده و گران‌قیمت‌تر می‌شوند. برخلاف سال‌های دور...

خودروهای کپی شده تاریخی دراز و جالب دارند اما این خودروها نیز درست مثل نمونه‌های اصلی و واقعی، پیچیده و گران‌قیمت‌تر می‌شوند. برخلاف سال‌های دور که هر سازنده مبتدی‌ای می‌توانست به محصولات فراری یا سایر شرکت‌ها دسترسی داشته باشد، شرکت‌های مدرن‌تر سر بر آورده‌اند هرچند بسیاری از آن‌ها هنوز هم پونتیاک را به عنوان زیرساخت محصول کپی خود انتخاب می‌کنند.

این کپی بوگاتی ویرون بر اساس پونتیاک GTO 2004 شکل گرفته است و از پیشرانه 8 سیلندر LS1 سود می‌برد. این یک خبر خوب است زیرا حتی علیرغم وجود نصف تعداد سیلندرهای ویرون اصلی در زیر کاپوت، این کپی از یک پیشرانه قابل‌اعتماد و پرقدرت سود می‌برد. ابعاد خودروی اصلی نیز باعث شده است کپی بوگاتی ویرون ابعادی نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ داشته باشد. ظاهراً پیشرانه تغییراتی را متحمل شده است تا صدایی شبیه پیشرانه 16 سیلندر تولید کند هرچند فروشنده این خودرو خیلی وارد جزئیات این کار نشده است. از آنجایی که کپی ویرون بر اساس پونتیاک سدان شکل گرفته است بنابراین خیلی کوچک به نظر نمی‌رسد.

کابین نیز تغییرات زیادی داشته است. مالک این خودرو البته سازنده اصلی نیست ولی می‌گوید کابین کپی ویرون وضعیت خوبی دارد و درست مشابه ویرون واقعی به نظر می‌رسد. البته ما خیلی مطمئن نیستیم که همه موافق این گفته‌ها باشند. اما آنچه قطعاً درباره این خودرو درست است قیمت بسیار کمتر نسبت به ویرون واقعی و همچنین هزینه‌های تعمیر پایین‌ترش است. البته قبل از انتخاب چنین خودرویی باید بدانید فروشنده به وجود برخی ریزه‌کاری‌ها اشاره کرده است و خریدار بایستی خود اقدام به رفع مشکلات کوچک خودرو نماید.

اگرچه این کپی بسیار ارزان‌تر از بوگاتی واقعی است اما فکر نمی‌کنیم که یک معامله خوب باشد زیرا قیمت فروش آن 150 هزار دلار تعیین شده است که از نظر افراد زیادی معقول نخواهد بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.