بوگاتی تصمیمی برای تولید شاسی‌بلند یا خودروی برقی در آینده نزدیک ندارد

دوشنبه 21 شهریور 1401 - 11:54
مطالعه 3 دقیقه
Bugatti-SUV-1024
«مت ریمک»، موسس ریمک و مدیرعامل جدید بوگاتی-ریمک، برخلاف تصور همگان علاقه چندانی به تولید خودروهای برقی با بوگاتی در آینده‌ای نزدیک ندارد. ریمک...
تبلیغات

«مت ریمک»، موسس ریمک و مدیرعامل جدید بوگاتی-ریمک، برخلاف تصور همگان علاقه چندانی به تولید خودروهای برقی با بوگاتی در آینده‌ای نزدیک ندارد. ریمک پیشتر در مصاحبه خود به آینده‌ای اشاره کرد که در آن قصد تولید زودهنگام بوگاتی‌های برقی را ندارد. او این هفته نیز دوباره بر عدم تولید محصولات برقی برند بوگاتی تا دهه آینده تاکید کرد. ریمک به «اتوموبیل‌ووچ» گفت:

در برنامه ده ساله ما برای بوگاتی خبری از خودروی تمام برقی نیست. خبری از شاسی‌بلند نیز نخواهد بود.

به‌این‌صورت، بوگاتی برخلاف سایر امپراتوری فولکس‌واگن نیازی به تولید یک خودروی برقی ندارد اما این به معنی عدم استفاده و بهره‌وری از کمک‌پیشرانه‌های برقی و فناوری هیبریدی نیست! ریمک به نشریات آلمانی گفته که احتمالا خودروهای نسل بعدی بوگاتی تا درصد خاصی هیبریدی شوند. از آنجا که مدیرعامل این مجموعه به ساخت خودروی برقی با گستره مسافت قابل‌پیمایش بالا علاقه دارد، احتمال ساخت خودروی بعدی بوگاتی به‌عنوان یک پلاگین‌هیبرید بسیار زیاد است.

همان‌گونه می‌دانید بخش ابرخودروهای بازار امروزی، سال‌ها با فناوری هیبریدی خو گرفته است؛ البته ریمک مسافت قابل‌پیمایش در حالت تمام برقی خودروهای مشهوری چون فراری SF90 استراداله، 296GTB و مک‌لارن آرتورا را کافی نمی‌داند. او اعلام کرده که قصد ساختن بوگاتی را دارد که در حالت برقی بتواند تا دوبرابر محصولات فراری راننده را همراهی کند.

طراح ارشد بوگاتی ماه گذشته اعلام کرد که خودروی بعدی این شرکت از موتور مشهور W16 استفاده نخواهد کرد و به‌جای آن به یک واحد کوچک‌تر با کمک‌پیشرانه برقی مجهز خواهد شد. به عقیده طراح این شرکت، این دگرگونی باعث بازتر شدن دست طراحان و ایجاد فرمی ورزشکارانه‌تر برای بوگاتی خواهد شد.

بوگاتی همان‌گونه که مانند پاگانی و GMA دربرابر برقی‌شدن مقاومت می‌کند، به سنگر خودروسازان بدون شاسی‌بلند پیوسته است. فرانسوی‌ها برخلاف برندهای مطرحی چون آستون‌مارتین، بنتلی، پورشه، رولزرویس، لامبورگینی و فراری فعلا علاقه‌ای به تولید محصول بلندقامت، آن هم به‌خاطر سوددهی بیشتر و تطبیق با روند رایج در بازار ندارند. همین جبهه‌گیری می‌تواند باعث خوشحالی بسیاری از طرفداران خودروهای اسپرت و ابرخودروها شود که معتقدند، برندهای تولیدکننده این خودروها نباید به سراغ ساختن شاسی‌بلندها بروند. نظر شما در این‌باره چیست؟!

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.