بوگاتی بولاید 1826 اسب بخاری به بزرگ‌ترین دیسک ترمز برمبو مجهز می‌شود

دوشنبه 7 اسفند 1402 - 13:30
مطالعه 6 دقیقه
bugatti-bolide-track-testing (13)
ابعاد دیسک‌های ترمز بوگاتی بولاید برابر رینگ یک خودروی خانوادگی عادی است.
تبلیغات

اخیرا شرکت بوگاتی ابرخودروی تازه خود، بولاید، را در پیست ایتالیایی ایمولا مورد آزمایش قرار داد و 21 تصویر از آن را منتشر کرد. این ابرخودرو مخصوص به موتوری با توان تولید 1,826 اسب بخار قدرت مجهز شده است که نوید سرعت‌های بالایی را به راننده‌اش می‌دهد؛ بنابراین نگه داشتن چنین وسیله‌ای هم نیازمند تجهیزات مخصوصی است که هم بتواند از پس سرعت بالای آن برآید و هم بیشترین سطح ایمنی را برای راننده تامین کند.

نیروی توقف بولاید توسط ترمزهای تازه شرکت برمبو تامین می‌شود که به‌ویژه با تنظیم کربن-کربن تهیه شده‌اند. کالیپرهای مونوبلوک این ترمزها در جلو و عقب به‌ترتیب هشت و شش پیستونی و هر یک از جنس آلومینیوم با روکش نیکل ساخته شده‌اند. دیسک ترمز کربنی برمبو برای هر چهار چرخ بولاید 15.3 اینچی است؛ البته چرخ‌های جلو به پد و روتور ضخیم‌تری مجهز می‌شود. هر چرخ به چهار پد مجهز می‌شود؛ بنابراین وقتی همه این تجهیزات را کنار هم قرار دهید، به بزرگ‌ترین سیستم ترمز کربنی ساخت برمبو می‌رسید.

بولاید برای توقف خود تنها به ترمزهای برمبو اکتفا نکرده و از فناوری موجود در ابرخودروهای مسابقات WEC و فرمول 1 استفاده می‌کند. «ماریو آلموندو»، مدیر ارشد اجرا در برمبو، می‌گوید:

توسعه سیستم ترمز برای بوگاتی بولاید برای واحد عملکرد فنی برمبو یک چالش بسیار خاص و هیجان‌انگیز به شمار می‌رفت و ما مفتخریم که سرانجام به هدف خود رسیدیم. باید تمام سیستم را برای همراهی با شخصیت و قدرت خودرو بازطراحی و بازمهندسی می‌کردیم.

بوگاتی در آخرین تلاش خود برای تکمیل ابرخودرو تازه‌اش، آن را به پیست ایمولا (با نام رسمی «اتودرومو اینترنازیوناله انزو ای دینو فراری») برد تا آزمایش عملکرد در هوای مرطوب و زمین خیس را انجام دهد. رانندگی یک ابرخودرو با بیش از 1800 اسب بخار قدرت و 1,451 گیلوگرم وزن در پیست مرطوب آن هم با حداکثر توان شبیه به جنون می‌ماند اما بوگاتی به آماده‌کردن خودروهایش برای تمام شرایط دینامیکی و رانندگی شهرت دارد.

بولاید برای بار نخست در سال 2020 رونمایی شد و در رویدادهای خودرویی گوناگون چون گودوود خودنمایی کرد. سازنده فرانسوی این خودرو که هم‌اکنون به‌صورت رسمی با برند ریمک ادغام شده است، امید دارد با آماده‌سازی بولاید، دستیابی به سرعت 500 کیلومتر بر ساعت را راحت‌تر کند؛ همان‌گونه که ویرون و شیرون به‌راحتی به بالاترین سرعت‌های ممکن در خودروهای جاده‌ای دست پیدا کردند. ایمنی هم در بولاید حرف اول را می‌زند؛ برای نمونه ستون A این خودرو در تست مقاومت در برابر چرخش در برابر فشار 7.5 تنی دوام آورد. نظر شما درباره بولاید چیست؟ آیا کونیگ‌زگ می‌تواند با یسکو ابسولوت به رقابت با بوگاتی بپردازد؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.