بوگاتی برای تولید توربیون کارخانه جدیدی احداث می‌کند

یک‌شنبه 22 تیر 1404 - 13:00
مطالعه 3 دقیقه
کارخانه جدید بوگاتی
بوگاتی برای تولید هایپرکار جدید توربیون که به قوای محرکهٔ هیبریدی مجهز است به کارخانه‌ای مدرن نیاز دارد که در همان محوطه کارخانه قبلی احداث می‌شود.
تبلیغات

هایپرکار جدید توربیون تغییرات بزرگی را برای بوگاتی به همراه داشته است. کنار گذاشتن موتور افسانه‌ای W16 تنها یکی از تحولاتی است که بوگاتی در مسیر الکتریکی‌سازی با توربیون تجربه می‌کند. کارخانه کنونی بوگاتی در عمارت تاریخی شاتو سن ژان در مولشایم که از سال ۱۹۲۸ توسط اتوره بوگاتی خریداری شد، دیگر برای نیازهای این برند کافی نیست. به همین دلیل، بوگاتی قصد دارد کارخانه جدیدی (که با نام فرانسوی «آتلیه» شناخته می‌شود) در همان محوطه عمارت کنونی بسازد. شاتو سن ژان که در سال ۱۸۵۷ توسط خانواده وانگن دو ژرولدسِک ساخته شد، در دو دهه گذشته در تصاویر تبلیغاتی بوگاتی نقش پررنگی داشته است. زمانی که فردیناند پیئچ رئیس سابق فولکس‌واگن، تصمیم به احیای برند گرفت، خرید این عمارت در وضعیت فرسوده یکی از اولین اقدامات او بود. البته خودروهای بوگاتی در خود عمارت ساخته نمی‌شوند، بلکه در کارخانه‌ای در پشت آن تولید می‌شوند.

این محوطه ۲۳ هکتاری فضای کافی برای گسترش دارد. کارخانه قدیمی اتوره بوگاتی اکنون متعلق به شرکت هوافضای فرانسوی سافران (تولیدکننده ارابه فرود) است و به همین دلیل، بوگاتی در اوایل دهه ۲۰۰۰ کارخانهٔ جدیدی ساخت که تولید ویرون را آغاز کرد. آتلیه جدید بوگاتی ساختاری مدرن و متناسب با هویت این برند خواهد داشت. بوگاتی می‌گوید این ساختمان طراحی کم‌ارتفاع و گسترده‌ای دارد که به‌آرامی از دشت‌های اطراف سر برمی‌آورد. ۳۰ درصد از سقف این سازه با چمن طبیعی پوشیده خواهد شد تا با محیط اطراف هماهنگ باشد. این آتلیه با ابعاد 131 متر طول و 25 متر عرض، در مقایسه با استانداردهای کارخانه‌های خودروسازی بسیار کوچک است و مساحتی کمتر از یک هکتار دارد. برای مقایسه، کارخانه فولکس‌واگن در ولفسبورگ حدود ۱۶۲ هکتار فضای تولیدی دارد؛ اما خودروهای تولیدی این آتلیه سودآوری بسیار بالا و جذابیتی بی‌نهایت خواهند داشت. دیوارهای شیشه‌ای فضای داخلی را روشن‌تر و دلپذیرتر می‌کنند و برای کارگران و بازدیدکنندگان متمول که برای دیدن خودروهایشان می‌آیند، محیطی جذاب فراهم می‌کنند. این آتلیه با فرآیندهای تولید و جریان کاری جدید، امکان دو برابر شدن ظرفیت تولید بوگاتی را فراهم خواهد کرد.

آتلیه کنونی که به شکل نشان بیضی‌شکل بوگاتی ساخته شده، تخریب نخواهد شد. این ساختمان به یک نمایشگاه بزرگ تبدیل می‌شود تا مشتریان کنونی را با سبک زندگی بوگاتی آشنا کند. در این فضا، بوگاتی ماشین‌های میلیونی ساخته‌شده بر اساس خواسته‌های مشتریان به نمایش درمی‌آید و قابلیت‌های خود در استفاده از چرم، کامپوزیت و سایر مواد خودرویی را نشان می‌دهد. هدف این است که مشتریان احساس کنند میلیون‌ها دلاری که برای خودرویی که سال‌ها منتظرش هستند خرج می‌کنند، ارزشش را دارد. بوگاتی هنوز تاریخ دقیقی برای شروع ساخت آتلیه جدید اعلام نکرده است اما با توجه به نزدیک بودن زمان عرضهٔ توربیون، انتظار می‌رود ساخت‌وساز به‌زودی آغاز شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.