مدیرعامل بوگاتی «مت ریمک» اظهار داشته است که این شرکت قصد دارد با توربیون رکورد سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت را بشکند.
کار بوگاتی هنوز با رکورد زدن تمام نشده است. درحالیکه بهتازگی بوگاتی میسترال با دستیابی به سرعت ۴۵۴ کیلومتر بر ساعت رکورد سریعترین خودروی روباز جهان را شکست، به گفتهٔ «مت ریمک» مدیرعامل شرکت، بوگاتی به دنبال شکستن رکورد سرعت دیگری است و قصد دارد به ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. هنگامیکه بوگاتی با میسترال در پیست آزمایشی پاپنبورگ آلمان رکورد سریعترین خودروی روباز جهان را شکست، تاپ گیر در محل حاضر بود و ریمک را در حال گفتگو با یکی از مهندسان میشلین دید.
تاپ گیر از ریمک پرسید که آیا در مورد لاستیک صحبت میکرده که میتواند مانعی بر سر راه رسیدن به سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت باشد؟ مدیرعامل بوگاتی در پاسخ گفته است:
دقیقاً بحث ما همین بود. من متوجه شدم کسانی که اینجا هستند مسئول لاستیکهای مسابقهای و پرفورمنس بالا هستند. من پرسیدم آیا میتوانید این کار را انجام دهید؟ محدودیت کجا است؟
درحالیکه بوگاتی هنوز اطلاعات کامل هایپرکار V16 جدید توربیون را منتشر نکرده ولی بدون شک این ماشین از قدرت و آیرودینامیک لازم برای رسیدن به مرز افسانهای ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت برخوردار است اما اینکه آیا بوگاتی فضای لازم برای شکستن چنین رکوردی را دارد یا نه داستان دیگری است. ازآنجاییکه گروه فولکسواگن بوگاتی را به ریمک فروخته، این شرکت دیگر نمیتواند به مرکز تست سرعت بالای فولکسواگن در اهرا لسین آلمان دسترسی داشته باشد یعنی جایی که ویرون سوپراسپرت و شیرون سوپراسپرت به ترتیب رکوردهای سرعت ۴۳۰ و ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت را به ثبت رساندند. این یعنی بوگاتی برای شکستن رکورد ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت یا باید به پاپنبورگ بازگردد یا سراغ باندی مثل مرکز فضایی کندی در فلوریدا برود یعنی جایی که هنسی و SSC آزمایشهای خود را انجام میدهند. بوگاتی همچنین میتواند مثل کونیگزگ عمل کند و برای ثبت رکورد یک جادهٔ عمومی را ببندد.
Taha Ayoobi
۳۰ آبان ۱۴۰۳یادمه گفته بود که هدف توربیون سرعت نیست؟
hosen
۳۰ آبان ۱۴۰۳درسته ولی به این معنا نیست که نتونه
اونم تو دوره ای این عدد و رقم های فضایی واسه هرکمپانی سپرتبلیغاتی شده.
مازیار
۳۰ آبان ۱۴۰۳هدف جانبی هست
تفاوت بوگاتی با هنسی SSC کوئنیگزگ در میزان نیازشون به این قبیل رکوردهاست
SMS
۳ آذر ۱۴۰۳دقیقا
این ماشین از اولش هم رکورد شکن بوده و با سابقه بیشتر از 100 سال با اینکه راحت این کارو می تونه انجام بده ولی چندان نیازی نداره
SMS
۳ آذر ۱۴۰۳به سلامتی و میمنت و دل خوش
Arash Kashani
۳۰ آبان ۱۴۰۳یه شاهکار خالصه
بیشتر شبیه یه اثر هنریه
همین بس که با داشتن سه تا موتور برقی
از شیریون سبک تره
B
۱ آذر ۱۴۰۳موتور برقی وزنی نداره اون باتریه که سنگینه
علی
۳۰ آبان ۱۴۰۳مصرف سوختش چطوری بنظرتون با یه باک میتونه نوربر رینگ
دور کامل بزنه؟
R
۳۰ آبان ۱۴۰۳اگه با حداکثر سرعت ۴۵۰ تو مسیر مستقیم ۹ دقیقه ممتد بره باکش خالی میشه که تو عمل چنین چیزی نداریم و این یه فرضیه اس بنابرین نه یه دور بلکه بیشتر از سه دور میتونه بزنه
EX
۳۰ آبان ۱۴۰۳وقتی تازه معرفی شده بود ، تا عدد ۵۰۰ رو سرعت سنج زیبای ماشین حک شده بود . خیلیا گفتن هدفش همینه که به ۵۰۰ برسه . اما یه کاربری گفت سمند هم تا ۲۲۰ داره ولی مگه میره 😂
Pouriya
۳۰ آبان ۱۴۰۳همه ی سمند های ef7 به ۲۲۰ میرسن حتی بعضیاشون بالاتر هم میرن…
حسام
۳۰ آبان ۱۴۰۳سمندم شد ماشین؟
با هیچ کدوم از حلبی های ایرانخودرو نباید بیشتر از 110 تا رفت.
رو کیلومتر شمار پیکان هم 180 تا حک شده ولی بیشتر از 120 تا مگه میره؟
شاتون سمند و پراید و واشر پژو هم همینطور هستن.
Nismo
۳۰ آبان ۱۴۰۳اون کسی که بوگاتی رو با سمند مقایسه کرد ببین دیگه چه موجودیه
کاربر
۳۰ آبان ۱۴۰۳اتفاقا کاربر پوریا هیچ ماشین فابریک ایرانی ۲۲۰ تا نمیره ته تهش همون سمند ef7 که میگید ۱۹۰ تا بره.پارس سمند ۴۰۵ دنا پلاس همه اینا بیشتر ۱۹۰ تا نمیرن.شاید دنا پلاس توربو اونم اگر محدودیت ایسیوشو ورداری ۲۱۰ تا بره….
به نظرم انقدر دست یابی به سرعت های فراتر از ۴۰۰ کیلومتر اهمیت چندانی نداره برای یه خودرو.چون شما توی بهترین اوتوبان ها هم که باشید مگه قراره هر روز با سرعت ۴۵۰ کیلومتر بر ساعت اینور اونور برید!!جدای از این بحث اصلا چه لاستیکی هست که بخواد تحمل سرعت ۵۰۰ کیلومتر رو داشته باشه؟چرا بوگاتی بجاش بیشتر روی فاکتور های دیگه ای کار نمیکنه؟؟!!روی سبک سازی هندلینگ شتابو پرفورمنس وو…
آرین
۳۰ آبان ۱۴۰۳چون اونا رو داره
کاربر
۱ آذر ۱۴۰۳من نگفتم اینارو نداره،گفتم به جای این جنگولک بازیا میتونه روی اینا بیشتر کار کنه.قطعا اگر بخوان به فکر افزایش تاپ اسپید باشه باید یه سری از قابلیت های خودشو بزاره کنار یه جورایی جالت خدا خرما داره.به هر حال بیشتر جنبه قدرت نمایی داره وگرنه تاپ اسپید ۴۰۰ کیلومتر با ۵۰۰ کیلومتر تفاوتی نداره برای مشتری و فکر نکنم کسی به فکر این باشه توی اوتوبانا ۵۰۰ تا پر کنه…
سوشیانت
۳۰ آبان ۱۴۰۳از ابتدای معرفی توربیون خود بوگاتی گفت که ۴۴۵ تا میره اون وقت یه سری اساتید هستن که حرف خود بوگاتی رو قبول ندارن!
R
۳۰ آبان ۱۴۰۳استاد محترم اون با محدود کننده الکترونیکی سرعته حتی با کلید دوم از طریق ای سی یو محدود شده مثل شیرون سوپر اسپرت ۴۴۰ تا میره با کلید سرعت ولی بدون محدود کننده سرعت ۴۹۰ تا اونم باید مهندسای کمپانی بردارن
شیرون پایه هم معرفی شد ۴۵۰ تا رو کیلومترش عدد گذاری شده ۳۸۰ تا سرعتش بود با کلید دوم ۴۲۰ تا میرفت ولی بازم محدود کننده داشت که کمپانی گذاشته چون اون سال لاستیک مناسب بالای ۴۲۰ تا نمیتونستن تولید کنن
اصلا چرا دارم به تو بچه توضیح میدم هرچی بگم حرف خودتو میزنی 🤣🤣🤣
سوشیانت
۳۰ آبان ۱۴۰۳بوگاتی هیچ حرفی از وجود داشتن دکمه ای که این محدودیت سرعت رو غیر فعال کنه نزده اون فقط برای شیرون بود
آرین
۳۰ آبان ۱۴۰۳مرد مومن خود ریمک گفته میخوام برم بزنم
تو چی میگی!؟
saeedfarshchian
۳۰ آبان ۱۴۰۳چند درصد از مردم جهان براشون مهمه این موضوع بنظرتون؟
آرین
۳۰ آبان ۱۴۰۳تمام ماشین باز ها و علاقه مندان
ثروت مندان
خب هدف بوگاتی کیه
همینا
پوریا
۳۰ آبان ۱۴۰۳درصدی از این عزیزان کسانی هستند که در سایت پدال این مقاله رو باز میکنند.
با احترام، عشق ماشین های بی پولی که جوانی و علاقشون نابود شد.
Kiarash
۳۰ آبان ۱۴۰۳ببینیم چه میکنی بوگاتی
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۳۰ آبان ۱۴۰۳هر چی هست هست
Nismo
۳۰ آبان ۱۴۰۳یادمون نمیره سر هنسی و ssc داشتید یقه جر میدادید
JDM سابق
۳۰ آبان ۱۴۰۳بوگاتی برندش فرانسویه
مالکش المانیه
مدیر عاملش کرواته
موتور گیربکسش انگلیسیه
بنیانگذارش ایتالیاییه
یه خودرو وقتی ساخته میشه پشت صحنه شاید ده تا کشور توش دست باشن ولی تا حالا مثل بوگاتی انقدر مشخص و روشن نبوده،
جدا از شوخی دوست دارم هرکدوم از مدعیان اقدام به رکورد گیری کنه تا این داستان وعدههای تو خالی رکورد سرعت تمام بشه
هرچند بوگاتی گفته علاقه ای به رکورد زنی نداره
اما مت ریمک بعداً گفت we will push the limits که خودش حکایت از داغ شدن داستان داره
R
۳۰ آبان ۱۴۰۳کیلومترش ۵۵۰ تاس مطمئنا پادشاه جدید درونسوزها ۵۲۰ رو هم رد میکنه
مهدی
۳۰ آبان ۱۴۰۳بوگاتی یک تفاوت فاحش با سوپر خودروها داره و اون سواریشه فصل نهم تاپ گیر را ببینید تا متوجهش بشوید
amirboss
۳۰ آبان ۱۴۰۳بعضی از مهندس ها تو این سایت چقدر راحت راجب این موضوع صحبت میکنند!
حقیقتا رسیدن به سرعت ۵۰۰ کیلومتر در ساعت روی زمین فشار وحشتناکی به اجزای خودرو بخصوص لاستیک وارد میکنه.
تو این تایپیک های آماتوری و مسخره نمیشه به بخش های یه سوپراسپرت پرداخت اما فقط اگه یه مثال کوچک برای یه قطعه مثل لاستیک بزنم اینه که فشار و نیروی گریز از مرکزی که درسرعت ۵۰۰کیلومتر به لاستیک وارد میشه و گرمای وحشتناک و نیروی داون فورث که بیش از ۵۰درصد وزن اضافه به لاستیک وارد میکنه،خیلی باید روی تکنولوژی لاستیک کار بشه تا ضمن تحمل این همه فشار، ساختار اسمی خودش رو حفظ کنه و تشخیص این مورد متخصص خودش رو میخاد.
ما نهایت بتونیم ساختار ساده یه خودرو مثل پراید رو تجزیه تحلیل کنیم که اونم از عهده خیلیا خارجه.
حسین
۱ آذر ۱۴۰۳داداش انقدر به خودت فشار نیار ۵ سال پیش بوگاتی ۴۹۰ کیلومتر رو با لاستیک مخصوص ثبت کرد و اینکه خودشون مهندسی رو انجام میدن شما چرا حرص میزنین
amirboss
۱ آذر ۱۴۰۳خودت میگی لاستیک مخصوص مهندس.
از فناوری این لاستیک چی میدونی؟
رامتین
۳۰ آبان ۱۴۰۳بنظرم میتونه به 500 برسه همانطورکه شیرون 491 رسید. البته شیرون توربوشارژ بود اما توربیون موتور برقی داره که شاید اثر کاهندگی سرعت داشته باشه. از طرفی روی کیلومتر شمار توربیون 550 حک شده که اولا عدد ناجذابیه و بهتر بود همون 500 درج میشد که خیلی رویایی تر و زیباتره و اینکه در بهترین حالت ممکن، میشه به 500 رسید و 550 کاملا غیرممکنه با توجه به مهندسی لاستیکها.
علی علوی
۱ آذر ۱۴۰۳عرض سلام و احترام و ادب و ارادت خدمت تمام دوستان و کاربران و حضرات در سایت پدال
بنده پیش از این هم عرض کرده بودم که یک استارت آپ هایپر کار در ایالات متحده به نام
TRANSTAR RACING DAGGER GT
اتومبیلی به بازار عرضه کرده بود که سرعت واقعی آن بیشتر از ۵۳۰ کیلومتر بر ساعت می باشد
یا اینکه سریعترین وسیله نقلیه در سطح جهان وسیله ای به نام هایپر چاریوت می باشد که سرعت آن ۴۰۰۰ مایل بر ساعت یا همان تقریباً ۶۵۰۰ کیلومتر بر ساعت می باشد
HYPER CHARIOT IN CITY OF SANTA MONICA IN STATE OF CALIFORNIA
که پیش از این هم خدمت عزیزان عرض کرده بودم که چیزی شبیه به پاد(POD) که وسیله نقلیه ای می باشد که ظرفیت حمل و نقل ۴ یا ۶ الی حداکثر ۸ نفر را دارد
چنانچه سروران بزرگوار و معزز با مباحث مربوط به طراحی و توسعه و تولید وسایل حمل و نقل عمومی آشنایی داشته باشند به احتمال زیاد نام وسیله ای به نام حمل و نقل سریع شخصی(P.R.T OR PERSONAL RAPID TRANSIT ) را حتماً شنیده اند
این وسیله به صورت پاد مانند به صورت کاملآ خودکار مسافران را در مسیری که تعیین شده می باشد جابجا می نماید و ساختار کلی هایپر چاریوت دقیقاً شبیه به آنهاست اما با این تفاوت کلی که در خلأ کامل حرکت می نمایند
عزیزان و بزرگواران می توانند جهت کسب اطلاعات تکمیلی به سایت و یا صفحه( پیج) این کمپانی استارت آپی آمریکایی به توییتر و یا یوتیوب مراجعه فرمایند
یا اینکه نخستین هایپر کار هیدروژنی جهان توسط یک کمپانی استارت آپی در شهر آستین در ایالت تگزاس به بازار جهانی عرضه شد به نام رون موتورز اسکورپیون
RONN MOTORS SCORPION FOUNDED IN CITY OF AUSTIN IN THE STATE OF TEXAS AND NOW BASED IN CITY OF SCOTTSDALE OF ARIZONA
amirboss
۱ آذر ۱۴۰۳دوست عزیز خلاصه بگم از لحاظ فنی یه خودرو مثل
TRANSTAR RACING DAGGER GT با اون مشخصات نمیتونه به سرعت بالای ۵۰۰کیلومتر در ساعت دست پیدا کنه و این یه شوخی بیشتر نیست یا احتمالا یه خودرو تبلیغاتی باشه.
قطار هایپرچاریوت هم که در اصل یه ایده هست و برای ساخت نمونه اصلی یه سری زیرساخت هایی نیاز داره که تولیدش هزینه های سرسام آوری داره و فعلا امکانش نیست.درضمن این وسیله با این سرعت وحشتناک خیلی احمقانه به نظر میرسه که بشه تو شهر از اون استفاده کرد و در مسیر مستقیم هم بخایم یه حساب ساده کنیم،امکان مرگ مسافرین توسط نیروی جی تولیدی خیلی زیاده.
M power
۲ آذر ۱۴۰۳با اینکه اکثر ماشینای بوگاتی شبیه هم هستن ولی بازم خسته کننده نیستن و هنوز جذابن