بوگاتی

آزمایش‌های سرعت بوگاتی بولاید با صدایی خارق‌العاده

بوگاتی در حال انجام آزمایش‌های توسعهٔ نهایی روی بولاید است و حالا ویدئویی جالب از این آزمایش‌ها منتشر کرده است که صدای خارق‌العادهٔ موتور را نشان می‌دهد.

بوگاتی بولاید پیش از آغاز تحویل اولین نمونه‌ها به خریداران در سال ۲۰۲۴، وارد مراحل نهایی توسعه شده و حالا بوگاتی ویدئوی جالبی از آزمایش این هایپرکار مخصوص پیست در یک پایگاه هوایی منتشر کرده است. این شرکت همچنین جزئیات جالب در مورد آیرودینامیک افراطی بولاید منتشر کرده است. این خودرو ابتدا در قالب یک کانسپت در اکتبر ۲۰۲۰ رونمایی و سپس نسخهٔ تولیدی آن در آوریل ۲۰۲۳ معرفی شد. در این فاصله، مهندسانی بوگاتی، بولاید را طی دورهای شبیه‌سازی‌شدهٔ بی‌شماری در مشهورترین پیست‌های جهان آزمایش کردند تا طراحی و تنظیمات آن را دقیق‌تر کنند.

بااین‌حال، اصلاحات نهایی در دنیای واقعی و به‌عنوان بخشی از برنامه‌های آزمایشی متمرکز بر موتوراسپرت انجام گرفته است. آیرودینامیک دیوانه‌وار بولاید با تولید نزدیک به سه تن داون‌فورس، خودرو را به پیست می‌چسباند. در این ماشین، اسپلیتر جلو با بال‌های یکپارچه با دیفیوزر جلو و باله‌های جانبی کار می‌کند. کابین کم‌عرض خودرو نیز به کمک فرم و مکان نصب آینه‌های جانبی بال شکل، امکان عبور هوای بیشتری را از اینترکولرهای جانبی فراهم می‌کند. بوگاتی در بولاید بجای دوربین از آینه‌های سنتی استفاده کرده است زیرا این آینه‌ها باعث می‌شوند راننده بتواند فاصله با خودروهای دیگر را سریع‌تر تخمین بزند.

در عقب خودرو هم بیش از همه یک بال عظیم قابل تنظیم جلب‌توجه می‌کند که با سر اگزوزهای مرکزی، چراغ‌های LED باریک X شکل و دیفیوزری بزرگ همراه است. در این نما لاستیک‌ها هم مشخص هستند. زیر این پوستهٔ تهاجمی، شاسی مونوکوک و پیشرانهٔ ۸ لیتری W16 چهار توربوی شیرون پنهان شده است. این موتور ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و در کنار وزن ۱۴۵۰ کیلوگرمی قرار می‌گیرد.

بولاید افراطی‌ترین بوگاتی تاریخ توصیف شده که وعدهٔ تحمل شتاب جانبی تا ۲.۵ جی را داده است اما به گفتهٔ بوگاتی، این ماشین مثل برادران جاده‌ای خود، توسط همهٔ رانندگان صرف‌نظر از سطح مهارتشان قابل‌کنترل خواهد بود. این شرکت تنها ۴۰ دستگاه از بولاید تولید می‌کند که هرکدام ۴ میلیون یورو قیمت دارند اما هیچ‌کدام جواز تردد در خیابان‌ها را نخواهند داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. فورد

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (859 ديدگاه)

    الان یکی میاد میگه 206 با بوگاتی فرقی نمیکنه

    موافقم 100
    مخالفم 21
    1. R

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1041 ديدگاه)

      تا شما نگی کسی نمیگه اینجا جای مسخره بازی و نمک بازی نیست

      موافقم 101
      مخالفم 16
      1. Kamy

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (688 ديدگاه)

        میر سلیم و امثال میر سلیم زیاد داریم
        هستن کسایی که این حرفو بزنن

        موافقم 77
        مخالفم 8
        1. مازیار

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2728 ديدگاه)

          اما یادآوریش هیچ لطفی نداره

          موافقم 51
          مخالفم 13
      2. Ali

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اره راس میگی
        اینجا جاییه که با حرفای جدی
        همو باید جر بدیم درسته اره

        موافقم 19
        مخالفم 2
    2. OMID-LAMBO

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (419 ديدگاه)

      بهرحال هردوشون یه هدف رو دنبال میکنن و اون هم حمل و نقله
      یا الاغ و گاو و شتر که فرقی با بولاید ندارن چون با اونا هم میشه حمل و نقل کرد

      موافقم 44
      مخالفم 12
      1. Arasto

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        ولی این کجا و آن کجا…
        شما اگر خودت خر رو انتخاب میکنی توقع نداشته باش بقیه هم خر رو انتخاب کنن چون صرفا هدفش رسوندن فرد به مقصده

        موافقم 7
        مخالفم 1
        1. farhot

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (35 ديدگاه)

          این بنده خدا حرف میرسلیمو تکرار کرد
          واسه دفاع از حرفش که گفته بود 206با لندکروز فرقی نداره تو یه کلیپ دیگه گفت هرجفتش برای حمل و نقله

          موافقم 2
          مخالفم 0
    3. حسین کاظمی

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (25 ديدگاه)

      😂

      موافقم 21
      مخالفم 4
    4. Shrek

      ۲ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (816 ديدگاه)

      کلا منتظریم یکی یه چی بگه از آب گل آلود ماهی بگیرین ،نه؟ بیکارین جدا؟
      کلا هرچی میشه میآید ربطش می‌دین به دولت
      آقا جان اگر می‌خواستیم راجع مسائل دولت حرف بزنیم می‌رفتیم تو یه سایت دیگه اینجا سایت خودرو هست در جریانید؟
      بعد الان داری اینو با لندکروز یکی میکنی؟ خیلی کشورها هستن که ماشین‌هایی در حد لندکروز و بخارشو می‌سازم شاید ایرانم یه روز به اونجا رسید
      ولی بوگاتی چطور؟ با فرض که بگیم کونیگزگ و ریمک و ssc و هنسی برندهای باشن که همرده بوگاتی باشن حتی در این صورت کشور های سوئد ، آمریکا و کرواسی تونستن تا حالا ماشینی در حد بوگاتی فرانسوی بسازن اونم روی کاغذ که یعنی کلا ۴ تا کشور به این لول رسیدن تا الان!(شایدم بیشتر ولی من الان اینا تو ذهنم بود)
      بعد نکنه توقع داری فردا سایپا بیاد بوگاتی بزنه و با این ۴ تا کشور رقابت کنه؟ در جریانی که حدود ۲۰۰ کشور داریم و ۴ تاش میشه تقریبا ۲ درصد!جهان

      موافقم 5
      مخالفم 2
  2. JooJoo

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (273 ديدگاه)

    سه تن داون فورس….
    اگه ای ام جی وان بتونه یه پیچ رو با سرعت 120 رد کنه این با چه سرعتی رد میکنه؟؟؟؟؟؟
    اگه پراید قرار بود این حجم داون فورس رو تولید کنه خودش زیر داون فورس خودش له میشد

    موافقم 56
    مخالفم 2
    1. محمدهادی

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2178 ديدگاه)

      نگفته این سه تن رو در چه سرعتی ایجاد میکنه
      ولی بهرحال این داونفورس وحشتناک در کنار ۱۶۰۰ اسب بخار و تنها ۱۴۵۰ کیلو گرم بهمراه تحمل شتاب جی بالای ۲ همه و همه یک خودروی خارق الاده میسازه!!
      عملکردی شبیه به خودرو های جی تی ۱ یا در حدود کلاس Lmp2
      قطعا برای تحمل این شتاب جانبی خودرو باید روی تایر های اسلیک بره تا بتونه این مقدار جی رو از طریق شاسی و اتصالات و تعلیق و رینگ و تایرها پخشش کنه
      خیلی دوستدارم یه سر به نوربرگ رینگ بزنه!

      موافقم 48
      مخالفم 1
      1. JooJoo

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (273 ديدگاه)

        داون فورس ای ام جی وان در حالت بیشینه حتی به 800 کیلو هم نمیرسه.

        موافقم 8
        مخالفم 2
  3. ehsan

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (175 ديدگاه)

    در حال حاضر غول مرحله آخر هست این بوگاتی چه دانفورسی داره با وزن یک 911 gt3 بیش از 1000 اسب بخار بیشتر داره 😲🤩🤪😲

    موافقم 41
    مخالفم 1
  4. مازیار

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2728 ديدگاه)

    اگه تکلیف عملکرد این چند تا هایپرکار ماورائی (بولید سولوس RB17 T50s و AMR pro) نسبت به هم مشخص نشه خماری بدی بجا می مونه

    موافقم 41
    مخالفم 2
  5. یک شهروند ساده

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    اگه الکتریکی نیست آینده ای نداره. دوستانی که موافق هستند لطفا دیسلایک بفرمایند.

    موافقم 23
    مخالفم 83
    1. PRPR

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (240 ديدگاه)

      برقی کردن خودرو ها مثل دنده دستی و دنده اتومات ماشین میمونه . خیلی ها تعصب داشتن که لذت رانندگی با دنده دستی که بعد مدتی یا نظرشون عوض شد یا عادت کردن . ولی هنوز که هنوزه خودرو های زیادی با دنده دستی تولید میشن طرفداران خوشون رو دارن . برقی کردن خورو ها هم همینجوری شاید خیلی ها نظرشون عوض شه ولی همیشه عده زیادی هستند که ماشین های برقی رو به بنزینی ترجیح بدند.

      موافقم 12
      مخالفم 29
    2. منتقد

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (15 ديدگاه)

      اگر لایک میخوای ، بگو لایک کنید .
      دیگه این حرفها چیه!!!!!!!!!

      موافقم 41
      مخالفم 4
    3. R

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1041 ديدگاه)

      باز هم سخنان سخیف از یه یک خود شیرین

      موافقم 34
      مخالفم 5
    4. farhot

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (35 ديدگاه)

      این ماشین واسه آینده نیست
      اتفاقا هرچی قدیمی تر بشه باارزش تر میشه
      ولی درحال حاضر هیچ برقی توان مقابله باهاشو نداره چون برقی هرچقدر قوی تر میشه وزنشم سنگین تر میشه
      البته من خودم مخالف ماشین برقی نیستم و بیشتر طرفدار هیبریدی مثه پورش 918 هستم که خداب تکنولوژی برقی و درون سوزاس

      موافقم 2
      مخالفم 1
  6. ایران

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (341 ديدگاه)

    موتور ۱۶ سیلندر با ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت با اون صدا و کمتر از ۱.۵ تن وزن واقعا عالیه اونایی که میخرن چه عشق حالی کنن هیولای درونسوز

    موافقم 38
    مخالفم 2
  7. احمدرضا

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (733 ديدگاه)

    فکر کنم یه سری رکوردها قراره پودر بشن

    موافقم 26
    مخالفم 3
  8. R

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1041 ديدگاه)

    این یک هیولاست

    موافقم 21
    مخالفم 1
  9. R

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1041 ديدگاه)

    وقتی پادشاه جاده میخواد پادشاه پیست هم بشه

    موافقم 28
    مخالفم 2
  10. R@min

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1756 ديدگاه)

    به احتمال زیاد وزن خشک 1450 هست که با مایعات تا 1600 میشه که تقریبا نسبت وزن به قدرت 1 به 1 داره. گیربکس هم باید سکوئنشنال باشه و قطعا یکی از محورها از تعلیق پوشراد استفاده می کنه. ارقام دیوانه واره ولی مدیریت 1600 اسب تو پیست !!! بنظرم به اندازه ساختن یه هایپرکار مشکله.

    کاش می شد یه شرایطی فراهم بشه که استون والکری AMR PRO، فراری FXX-K EVO و بولاید تو یه پیستی رکورد بزنن.

    موافقم 32
    مخالفم 1
    1. Scuderia Ferrari

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3926 ديدگاه)

      آقا رامین
      FXX-K Evo دیگه توان رقابت با هایپر کارهای پیست محور مدرن رو نداره و باید منتظر نسخه XX جانشین LaFerrari باشیم که قطعاً رقیب سرسختی برای والکری AMR Pro ، مرسدس AMG One و سایر هایپر کارهای پیست محور خواهد بود
      بوگاتی بولاید هم بعید میدونم کسی بتونه در پیست باهاش رقابت کنه و یک پله بالاتر از رقباست

      موافقم 40
      مخالفم 3
      1. R@min

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1756 ديدگاه)

        بنظرم دست کم گرفتیش به هر حال تا دیدن عملکرد در دنیای واقعی نمیشه چیزی رو تایید و تکذیب کرد.

        بعید می دونم این بوگاتی بتونه سریع تر از بقیه باشه. این حجم قدرت و گشتاور هر سیستم ترمز و گیربکسی رو تو چند دور هات لپ ذوب می کنه. البته باید منتظر اخبار تکمیلی باشیم.

        موافقم 10
        مخالفم 19
  11. R/T

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    خارق‌العاده است
    عجب صدایی

    موافقم 12
    مخالفم 2
  12. تحت پیگرد

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (352 ديدگاه)

    بهترین صدایی که از یک ماشین تا حالا شنیدم صدای پاگانی huayra r لامصب زوزه میکشه

    موافقم 18
    مخالفم 2
    1. hamidreza

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (327 ديدگاه)

      v12 هایی که بنز برا پاگانی میسازه واقعا خوش صدا هستن… !
      کابین پاگانی برا من زیباترین کابین رو بین بقیه سوپراسپرت ها داره… با اینکه خودم فن دو آتیشه لامبورگینی هستم ولی این موضوع رو نمیشه کتمان کرد.

      موافقم 15
      مخالفم 0
  13. Siyavash

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (694 ديدگاه)

    روخ گنگی داره آدم یاد ماشین بتمن میوفته..در کل امیدوارم حداقل سه تا پیست خوب مثل نوربرگ.بره و رکوردش رو ببینیم چیکاره هست…

    موافقم 7
    مخالفم 1
  14. homayoun

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    من که از بوگاتی بولاید خوشم آمد ولی حیف پولش رو ندارم درآخر هم می‌خوام بگم که نظر هاتونو درباره‌ی پیامک بدین متشکر

    موافقم 4
    مخالفم 6
  15. homayoun

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    آرزو موفقیت برای همه دارم😂😂😂

    موافقم 10
    مخالفم 2
  16. hamidreza

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (327 ديدگاه)

    موشک بالستیک… همراه با نهایت لذت رانندگی…

    موافقم 11
    مخالفم 1
  17. hamidreza

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (327 ديدگاه)

    ولی زیبا ترین صدای v12یی که شنیدم برا مورسیه لاگو sv بوده… واقعا هیچجوره نمیتونم صدای هیچ انجینی رو باهاش مقایسه کنم… واقعا جدا از تعصب بهترین صدا ی انجین های v12 از نظر من برا لامبورگینی هست…
    فراری هم فراموش نکنیم در کنار کاثورث…😅

    موافقم 7
    مخالفم 4
  18. homayoun

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    به احتمال زیاد وزن خشک ۱۴۵۰ هست که با مایعات تا ۱۶۰۰ میشه که تقریبا نسبت وزن به قدرت ۱ به ۱ داره. گیربکس هم باید سکوئنشنال باشه و قطعا یکی از محورها از تعلیق پوشراد استفاده می کنه. ارقام دیوانه واره ولی مدیریت ۱۶۰۰ اسب تو پیست !!! بنظرم به اندازه ساختن یه هایپرکار مشکله.

    کاش می شد یه شرایطی فراهم بشه که استون والکری AMR PRO، فراری FXX-K EVO و بولاید تو یه پیستی رکورد بزنن.

    موافقم 3
    مخالفم 4
  19. homayoun

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    فکر کنم یک سری رکورد ها قراره پودر بشن

    موافقم 4
    مخالفم 3
  20. ❤BMW❤

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    این یه سوپر اسپرت پیست محوره و قراره خیلی از هایپر کار ها رو توی پیست جر بده

    موافقم 8
    مخالفم 2
  21. JDM

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (636 ديدگاه)

    الان اون تسلا میاد میگه رودستر کبیر بیاد از این بهتره بشین تا بیاد واقعا صدای بولاید وحشیه مثل ذاتش اصالتشو نخریده مثل بعضیا

    موافقم 9
    مخالفم 1
  22. Bmwgg6

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (112 ديدگاه)

    یا باید برای درونسوز طی ده سال اینده به این ماشین برسیم تولید زیاد یا تن به خودرو های الکتریکی(اسباب بازی و ارمیچری) بدیم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  23. حسین

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (785 ديدگاه)

    گااااد اف کارز

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا