مت ریمک، رئیس بوگاتی توضیح داده که چرا معتقد است سوپراسپرتهای هیبریدی به پیشرانههای توربوشارژ نیازی ندارند.
بوگاتی توربیون، برخلاف شیرون که تکاملی از ویرون بود، یک تغییر بزرگ را نشان میدهد. این هایپرکار جدید موتور چهار توربوی W16 را کنار گذاشته و به یک پیشرانهٔ V16 تنفس طبیعی با حجم ۸.۳ لیتر مجهز شده است. این موتور که با همکاری کاسورث توسعه یافته، وزن بسیار سبکتری برابر با ۲۵۲ کیلوگرم دارد که ۴۲ درصد کمتر از قلب چهار توربوی ویرون است. مهندسان بوگاتی و کاسورث با حذف چهار توربوشارژر به کاهش وزن قابلتوجهی دست یافتند. مت ریمک، مدیرعامل بوگاتی-ریمک، در مصاحبه با تاپ گیر گفت که استفاده از توربوشارژر در سوپرکارهای هیبریدی را بیمعنی میداند. او معتقد است که بخش هیبریدی میتواند افت قدرت را جبران کند و مزایای الکتریکیسازی را ارائه دهد. توربیون مجهز به باتری ۲۴.۸ کیلووات ساعتی است که برد ۷۰ کیلومتری را بدون نیاز به موتور V16 فراهم میکند.
ریمک اظهار داشت:
من همه را راندهام و واقعاً نمیفهمم. چرا باید پیشرانه هیبریدی با موتور توربو داشت؟
حذف توربوها باعث کاهش ۶۰۰ اسب بخاری قدرت شد اما سه موتور الکتریکی با تولید ۸۰۰ اسب بخار این کمبود را جبران کرده و حتی فراتر رفتهاند. موتور بنزینی بهتنهایی ۱۰۰۰ اسب بخار تولید میکند و توربیون را قدرتمندتر و سبکتر از مدلهای قبلی کرده است. علاوه بر حذف توربوها، سیستم تعلیق جدید که با چاپ سهبعدی ساخته شده، ۴۵ درصد سبکتر است. وزن کل خودرو با تمام مایعات و مخزن سوخت تقریباً پر، کمتر از ۱۹۹۵ کیلوگرم است.
با وجود این گفتههای مت ریمک، در حال حاضر تمام سوپرکارهای هیبریدی از پیشرانههای توربو استفاده میکنند و فقط لامبورگینی روئلتو همچنان به موتور V12 تنفس طبیعی پایبند مانده است. مت ریمک احتمال تولید نسخهای از توربیون با موتور V16 تمام بنزینی را رد نکرده است. او همچنین به ایده سیستم هیبریدی کوچکتر فقط با یک موتور الکتریکی و حذف موتورهای جلو برای کاهش بیشتر وزن، فکر میکند. نسخه رودستر تقریباً تأیید شده و برنامههای بزرگی برای تولید ۲۵۰ دستگاه کوپه وجود دارد. تحویل مدل استاندارد از سال آینده آغاز میشود، اما ابتدا ۳۵ پروتوتایپ برای آزمایش ساخته خواهد شد. بوگاتی هماکنون مشغول تحویل آخرین دستگاههای بولاید و میسترال است که آخرین خودروهای مجهز به موتور W16 هستند.
علی Shelby
۱۳ خرداد ۱۴۰۴مهندسی+طراحی=بوگاتی
مازیار
۱۳ خرداد ۱۴۰۴بقیه که موتور 8.3 لیتری ندارن!
موتورها کوچیک شده و نیازمند به توربو
بوگاتیه که در بند هیچ الزامی نیست
Mr. gt c
۱۳ خرداد ۱۴۰۴اینکه تنفس طبیعی جذابیت دو چندان داره کاملا صحیحه ولی استفاده از تویین توربو میتونست پیک گشتاور و اسب بخار رو بشدت افزایش بده، ولی ایا واقعاً نیاز بود، فکر نمیکنم وگرنه اسب بخار و گشتاور سر به فلک میکشید و کنترل خودرو شاید با استفاده از سیستم کمک رانندگی هم دشوار میشد ، مثلا استفاده از مد اسپورت مثل یک کابوس شیرین هم ترسناک میشد هم لذت بخش
Roham
۱۳ خرداد ۱۴۰۴الان اسب بخار و گشتاور سر به فلک نکشیده؟!
تا به حال پشت رول یه ماشین 400 اسب نشستی؟!
اگه آره که می دونی کنترل همونش هم چقدر سخته!
مشکل اینجاست که ما درک درستی از 1000 اسب بخار نداریم که این حرفها رو می زنیم
PURIYA
۱۴ خرداد ۱۴۰۴اونجوری هم که تو فکر میکنی نیست
ماشین ۴۰۰ اسبی ای کنترلش سخته که قبلا ۱۰۰ اسب بوده و کردن ۴۰۰ مثلا یکی از این ماشینای داخل
ولی برای ماشینی که فابریک کارخونه ۴۰۰ اسب داره کنترلش هیچم سخت نیست چون همه چیز باهم هماهنگه این بوگاتی ۱۰۰۰ اسب که هیچ ۱۸۰۰ اسبم بزارن روش آخ نمیگه که البته ۱۸۰۰ تاست
Arash Kashani
۱۳ خرداد ۱۴۰۴کسی که بوگاتی میخره
اصلا به این چیزا فکر نمیکنه
اون میدونه ماشینش بیشتر از هر ماشین دیگه ای میتونه سرعت بره
فقط همینه که مهمه
فقط تنفس طبیعی
۱۳ خرداد ۱۴۰۴ایکاش قسمت هیبریدی رو نمیذاشتن و فقط موتور تنفس طبیعیش بود
عبداله
۱۳ خرداد ۱۴۰۴سلام جالبش اینه برای ارتقا کیفتش از ایرانخودرو وسایپا عاجزانه درخواست کمک کرده🙈🤣
Scuderia Ferrari
۱۳ خرداد ۱۴۰۴حرفش کاملاً درسته ولی فقط برای برند بوگاتی
سایر برندها با انجین های V6 و V8 و حجم های زیر 5L نیاز به القای اجباری دارن
Fardapurr
۱۳ خرداد ۱۴۰۴جلوپنجره کاپوت بوگاتی شبیه نماد قدیمی وکهنه است .مثل اینکه یک جوان بیست ساله یک عصای چوبی رنگ ورو رفته در دست گرفته در یک مکان مدرن وشلوغ حاظر شود. نه دایره است نه مربع نه مثلث .حداقل این یک مورد نقص بزرگی در این سوپر کار بی نظیر از لحاظ شکل ظاهری ایجاد کرده است.
PURIYA
۱۴ خرداد ۱۴۰۴این نقص نیست این هویت و اصالت اون ماشینه
Ali
۱۳ خرداد ۱۴۰۴به این میگن مهندسی
amirmohammadja79
۱۳ خرداد ۱۴۰۴لعنتی چقدر تو زیبایی
طراحی های بوگاتی و پاگانی مثل اثر هنری میمونه
با حرف ریمک کاملا موافقم ولی خب همونطور که دوستان گفتند برای همه خودروها صدق نمیکنه
نسخه تمام بنزینی و هیبرید کوچیکتر اگه ساخته بشه خیلی بهتر میتونه باشه
فکر میکنم نسخه هیبرید کوچیکتر مخصوص پیست طراحی بشه