بوگاتی

رئیس بوگاتی دلیل استفاده از پیشرانه تنفس طبیعی در توربیون را توضیح می‌دهد

مت ریمک، رئیس بوگاتی توضیح داده که چرا معتقد است سوپراسپرت‌های هیبریدی به پیشرانه‌های توربوشارژ نیازی ندارند.

بوگاتی توربیون، برخلاف شیرون که تکاملی از ویرون بود، یک تغییر بزرگ را نشان می‌دهد. این هایپرکار جدید موتور چهار توربوی W16 را کنار گذاشته و به یک پیشرانهٔ V16 تنفس طبیعی با حجم ۸.۳ لیتر مجهز شده است. این موتور که با همکاری کاسورث توسعه یافته، وزن بسیار سبک‌تری برابر با ۲۵۲ کیلوگرم دارد که ۴۲ درصد کمتر از قلب چهار توربوی ویرون است. مهندسان بوگاتی و کاسورث با حذف چهار توربوشارژر به کاهش وزن قابل‌توجهی دست یافتند. مت ریمک، مدیرعامل بوگاتی-ریمک، در مصاحبه با تاپ گیر گفت که استفاده از توربوشارژر در سوپرکارهای هیبریدی را بی‌معنی می‌داند. او معتقد است که بخش هیبریدی می‌تواند افت قدرت را جبران کند و مزایای الکتریکی‌سازی را ارائه دهد. توربیون مجهز به باتری ۲۴.۸ کیلووات ساعتی است که برد ۷۰ کیلومتری را بدون نیاز به موتور V16 فراهم می‌کند.

ریمک اظهار داشت:

من همه را رانده‌ام و واقعاً نمی‌فهمم. چرا باید پیشرانه هیبریدی با موتور توربو داشت؟

حذف توربوها باعث کاهش ۶۰۰ اسب بخاری قدرت شد اما سه موتور الکتریکی با تولید ۸۰۰ اسب بخار این کمبود را جبران کرده و حتی فراتر رفته‌اند. موتور بنزینی به‌تنهایی ۱۰۰۰ اسب بخار تولید می‌کند و توربیون را قدرتمندتر و سبک‌تر از مدل‌های قبلی کرده است. علاوه بر حذف توربوها، سیستم تعلیق جدید که با چاپ سه‌بعدی ساخته شده، ۴۵ درصد سبک‌تر است. وزن کل خودرو با تمام مایعات و مخزن سوخت تقریباً پر، کمتر از ۱۹۹۵ کیلوگرم است.

با وجود این گفته‌های مت ریمک، در حال حاضر تمام سوپرکارهای هیبریدی از پیشرانه‌های توربو استفاده میکنند و فقط لامبورگینی روئلتو همچنان به موتور V12 تنفس طبیعی پایبند مانده است. مت ریمک احتمال تولید نسخه‌ای از توربیون با موتور V16 تمام بنزینی را رد نکرده است. او همچنین به ایده سیستم هیبریدی کوچک‌تر فقط با یک موتور الکتریکی و حذف موتورهای جلو برای کاهش بیشتر وزن، فکر می‌کند. نسخه رودستر تقریباً تأیید شده و برنامه‌های بزرگی برای تولید ۲۵۰ دستگاه کوپه وجود دارد. تحویل مدل استاندارد از سال آینده آغاز می‌شود، اما ابتدا ۳۵ پروتوتایپ برای آزمایش ساخته خواهد شد. بوگاتی هم‌اکنون مشغول تحویل آخرین دستگاه‌های بولاید و میسترال است که آخرین خودروهای مجهز به موتور W16 هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۱ رای
منبع
motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. علی Shelby

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (793 ديدگاه)

    مهندسی+طراحی=بوگاتی

    موافقم 68
    مخالفم 4
  2. مازیار

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1688 ديدگاه)

    بقیه که موتور 8.3 لیتری ندارن!
    موتورها کوچیک شده و نیازمند به توربو
    بوگاتیه که در بند هیچ الزامی نیست

    موافقم 55
    مخالفم 3
  3. Mr. gt c

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (487 ديدگاه)

    اینکه تنفس طبیعی جذابیت دو چندان داره کاملا صحیحه ولی استفاده از تویین توربو می‌تونست پیک گشتاور و اسب بخار رو بشدت افزایش بده، ولی ایا واقعاً نیاز بود، فکر نمیکنم وگرنه اسب بخار و گشتاور سر به فلک می‌کشید و کنترل خودرو شاید با استفاده از سیستم کمک رانندگی هم دشوار میشد ، مثلا استفاده از مد اسپورت مثل یک کابوس شیرین هم ترسناک می‌شد هم لذت بخش

    موافقم 29
    مخالفم 4
    1. Roham

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (773 ديدگاه)

      الان اسب بخار و گشتاور سر به فلک نکشیده؟!
      تا به حال پشت رول یه ماشین 400 اسب نشستی؟!
      اگه آره که می دونی کنترل همونش هم چقدر سخته!
      مشکل اینجاست که ما درک درستی از 1000 اسب بخار نداریم که این حرفها رو می زنیم

      موافقم 23
      مخالفم 6
      1. PURIYA

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (809 ديدگاه)

        اونجوری هم که تو فکر میکنی نیست
        ماشین ۴۰۰ اسبی ای کنترلش سخته که قبلا ۱۰۰ اسب بوده و کردن ۴۰۰ مثلا یکی از این ماشینای داخل
        ولی برای ماشینی که فابریک کارخونه ۴۰۰ اسب داره کنترلش هیچم سخت نیست چون همه چیز باهم هماهنگه این بوگاتی ۱۰۰۰ اسب که هیچ ۱۸۰۰ اسبم بزارن روش آخ نمیگه که البته ۱۸۰۰ تاست

        موافقم 3
        مخالفم 1
  4. Arash Kashani

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (73 ديدگاه)

    کسی که بوگاتی میخره
    اصلا به این چیزا فکر نمیکنه
    اون میدونه ماشینش بیشتر از هر ماشین دیگه ای میتونه سرعت بره
    فقط همینه که مهمه

    موافقم 25
    مخالفم 4
  5. فقط تنفس طبیعی

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (112 ديدگاه)

    ایکاش قسمت هیبریدی رو نمیذاشتن و فقط موتور تنفس طبیعیش بود

    موافقم 13
    مخالفم 16
    1. عبداله

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام جالبش اینه برای ارتقا کیفتش از ایران‌خودرو وسایپا عاجزانه درخواست کمک کرده🙈🤣

      موافقم 17
      مخالفم 6
  6. Scuderia Ferrari

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (4150 ديدگاه)

    حرفش کاملاً درسته ولی فقط برای برند بوگاتی
    سایر برندها با انجین های V6 و V8 و حجم های زیر 5L نیاز به القای اجباری دارن

    موافقم 20
    مخالفم 2
  7. Fardapurr

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جلوپنجره کاپوت بوگاتی شبیه نماد قدیمی وکهنه است .مثل اینکه یک جوان بیست ساله یک عصای چوبی رنگ ورو رفته در دست گرفته در یک مکان مدرن وشلوغ حاظر شود. نه دایره است نه مربع نه مثلث .حداقل این یک مورد نقص بزرگی در این سوپر کار بی نظیر از لحاظ شکل ظاهری ایجاد کرده است.

    موافقم 2
    مخالفم 40
    1. PURIYA

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (809 ديدگاه)

      این نقص نیست این هویت و اصالت اون ماشینه

  8. Ali

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به این میگن مهندسی

    موافقم 5
    مخالفم 2
  9. amirmohammadja79

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (224 ديدگاه)

    لعنتی چقدر تو زیبایی
    طراحی های بوگاتی و پاگانی مثل اثر هنری میمونه

    با حرف ریمک کاملا موافقم ولی خب همونطور که دوستان گفتند برای همه خودروها صدق نمیکنه

    نسخه تمام بنزینی و هیبرید کوچیکتر اگه ساخته بشه خیلی بهتر میتونه باشه
    فکر میکنم نسخه هیبرید کوچیکتر مخصوص پیست طراحی بشه

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا