بوگاتی

هزینه های مالکیت بوگاتی شیرون در درازمدت چگونه است؟

حتماً شما هم به دانستن هزینه های مالکیت محصولات بوگاتی به ویژه شیرون علاقه‌مند هستید! نظر شما درباره هزینه حدود ۱۰۰ هزار دلار چگونه است؟ شاید این رقم برای هایپرکاری چند میلیون دلاری خیلی بالا به نظر نرسد.

خرید یک خودرو تنها نیمی از راه پیموده شده به‌ حساب می‌آید و پس از آن است که باید با هزینه های مختلف روبرو شد. خودرو خراب می‌شود، نیازمند سرویس‌های منظم است و عدم توجه کافی به آن با هزینه های گزاف جبران خواهد شد. هرچقدر قیمت خودرو بالا باشد طبیعتاً هزینه های نگهداری و سرویس آن نیز بالا خواهد بود و این موضوع درباره بوگاتی شیرون ۳ میلیون دلاری نیز صدق می‌کند. در ویدئوی جدید منتشر شده توسط همیلتون کالکشن می‌خواهیم ببینیم شیرون در بازه زمانی ۱۰ ساله چه هزینه‌هایی خواهد داشت. اگرچه هزینه های مالکیت بوگاتی شیرون پایین نیست اما احتمالاً به اندازه‌ای که تصور می‌کنید هم وحشتناک نخواهد بود!

بوگاتی از همان درب کارخانه سرویس‌های نگهداری رایگان ۴ ساله را برای شیرون ارائه می‌کند. پس از آن اوضاع تغییر خواهد کرد. سرویس سالانه شیرون ۱۱۵۰۰ دلار هزینه داشته و شامل تعویض روغن و فیلتر روغن، تعویض باتری کلید، تعویض فیلترهای کابین و تعویض روغن ترمز است. سرویس اصلی و بزرگ این خودرو هر چهار سال یک‌بار خواهد بود که مالک باید یکی از آن‌ها را در ۱۰ سال اول مالکیت بپردازد. این سرویس مهم ۳۴ هزار دلار قیمت دارد.

در این سرویس اصلی شاهد تعویض روغن اکسل جلو و عقب، روغن قفل طولی جدید، روغن گیربکس و فیلتر، تعویض فیلتر هوای پیشرانه، تعویض تسمه تایم، شمع‌ها، روغن هیدرولیک و فیلتر آن و تعویض مایع خنک‌کننده خواهید بود. بوگاتی همچنین تعویض لاستیک‌ها در هر پنج سال را توصیه می‌کند که ۸۴۵۰ دلار دیگر برای مالک خرج در بر خواهد داشت. پس از گذشت چهار سال اول مالکیت به شش سال بعدی می‌رسیم که کل هزینه های آن به ۹۱۵۰۰ دلار می‌رسد. اگر دو جفت لاستیک را نیز حساب کنید این رقم به حدود ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید. البته این رقم شامل هزینه چیزهایی که تحت گارانتی نیست نخواهد بود. برای مثال تعویض کلید بوگاتی ۱۳۵۴۷ دلار قیمت دارد و برای ترمزها و روتورها باید ۴۷۴۰۰ دلار پرداخت کرد.

این ویدئو همچنین به هزینه تعویض پیشرانه می‌پردازد زیرا شاید برخی مالکان پس از ۱۰ سال اول مالکیت مجبور به انجام آن باشند. قلب تپنده شیرون که از نوع ۱۶ سیلندر ۸ سیلندر کواد توربو است قیمت قابل‌توجه ۸۵۶,۴۰۶ دلار دارد و این رقم ۲۵۰ هزار دلار گران‌تر از پیشرانه ویرون است. تعویض گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک نیز ۱۸۵ هزار دلار هزینه در بر خواهد داشت. قطعاً این ارقام برای ما بسیار هنگفت هستند اما شیرون یک جادوی مهندسی بوده و بوگاتی هم آن را با هزینه های تعمیر کمتری طراحی کرده هرچند نباید آن را خودرویی با استهلاک و هزینه های پایین دانست، این‌طور نیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. RENAULT5

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1113 ديدگاه)

    ما هم اینجا صفحه دیسک پژو پارس عوض میکنیم
    تا دو هفته از هزینه بالاش برای همه میگیم😂

    موافقم 118
    مخالفم 6
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      😂طرف از من سوال میکرد ولوو XC90 بخرم یا لندکروزر ۲۰۱۳ !!!
      شما بودید چی جواب میدادید ؟؟؟
      مسلماً انتخاب عاقلانه XC90 هست هرچند بیشترین استهلاک و گران‌ترین استهلاک را دارد اما برای خریدارش این مسائل اصلاً مطرح نیست چون ثروتش از هزینه‌های خودروایش بسیار فراتر هست !!!!!

      خُب مطمئناً کسی که ثروتمنده و توانایی خرید بوگاتی یا هر خودرویِ شاخی را دارد ، بحث هزینه و استهلاک در آخر جدولِ گزینه‌هایش هست و در رتبه‌ی اول عشقی هست که کشیده میشود به خرید بوگاتی یا هر خودرویی دیگر !!!

      موافقم 82
      مخالفم 5
  2. AMANTE

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    برای شخصی که پول بوگاتی شیرون رو داره رقم این قیمت ها نه که مهم نباشه زیاد مهم نیست، چون مطمئن ان در ماه یا سال چندین برابر این پول ها رو درمیاره.
    چیز جالبی که تووی ردیت خوندم این بود که موقع فروش سوپر ماشین یا هر ماشینی مدارک و سند های نگهداری و سرویس ها چقدر میتونه تاثیر داشته بخصوص درباره سوپراسپرت ها. ولی توی ایران ملاک فقط رنگ نشدگی و تصادفی نبودن هست.

    موافقم 81
    مخالفم 6
    1. Siyavash

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (662 ديدگاه)

      دقیقا..

      موافقم 47
      مخالفم 4
  3. alireza206

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (116 ديدگاه)

    کسی که بوگاتی شیرون میخره صد درصد از پس هزینه هاش بر میاد

    موافقم 55
    مخالفم 5
  4. TESLA

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    کسی که ۴ میلیون دلار پول برای یه ماشین میده ، این هزینه های جانبی براش خنده دار هستن 💸💸🤑

    موافقم 53
    مخالفم 4
    1. محمد مهدی

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شاید با قرض و قوله خریده باشه بنده خدا شاید به نون شبش محتاج باشه

      موافقم 41
      مخالفم 6
      1. صابر

        ۱۹ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        😆😆

        موافقم 11
        مخالفم 2
  5. TESLA

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    فک کنم کلا ۵۰۰ تا شیرون تاحالا تولید شده که این خودش به تنهایی نشان از ارزش این جواهر داره ، نگهداری از همچین جواهری قطعا بهایی هم داره

    موافقم 40
    مخالفم 3
    1. Payfast

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (807 ديدگاه)

      ولی ۱۲۲۰+ لاویوتور و پروفیل که میشه ۱۲۲۲ تا شیرون و بقیه بوگاتی های ساخته شده روی شیرون هستند

      موافقم 16
      مخالفم 2
  6. محمد

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (37 ديدگاه)

    سال 1393 یک دستگاه بنز CLS 500 مدل 2010 تا 2012 البته اگر اشتباه نکرده باشم پشت ویترین نمایشگاه دیدیم ، قیمتش فکر کنم 320 ملیون بود، رفقا همه کف کرده بودن ، اومدم تو جمع حرف مفید بزنم گفتم : بچه ها اگه کارکردش از 150 هزار کیلومتر کمتر باشه واقعا میارزه و خوبه . یهو همه چپ چپ نگام کردن جواب دادن احمق این 1 ملیون کیلومترش هم مثل روزه اولش ارزشمنده فقط رنگ شدگی نداشته باشه و اتاقش تمیز باشه !
    خلاصه سرتون رو درد نیارم دیگه هیچی نگفتم دیدم درکشون از اتوموبیل مثل درک خریدار راننده ی ماک در دهه ی 60 میلادیه ، بگذریم خواستم فقط درد دل کرده باشم .
    عدم آگاهی عیب نیست اما اصرار بر نا آگاه بودن بسیار بده
    نکته ی اخلاقی : تا آخرین ثانیه ی زندگیمون باید آپدیت یا همان به روز باشیم

    موافقم 60
    مخالفم 5
  7. Sina

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (811 ديدگاه)

    سلام بچه ها یه سوال
    میگم مگه موتور ef7 خرج و مخارجو استهلاکش چقدره که انقدر ازش بد میگن
    من واقعیتش یه ماشین چهارچرخ دیسکی با قدرت خوب میخوام بگیرم
    پارس elx خداییش دیگه زیادی الکی گرونه مگه چی داره یه ۴۰۵ فیس لیفته تازه با اون بدنه افتضاح ضعیفش بعد از مدل های ۹۴،،، از موتور tu5هم خوشم نمیاد چونکه توی گردنه ها جون نداره

    از اونور نگاه کردم سورن elx مدل زیر ۹۶ خداییش امکاناتش و قدرتش و کیفیت ساختش خیلی از پارسlx elx سرتره اونم با قیمت خیلی معقول تر
    خرید سورن elx رو پیشنهاد میکنین یا در کل بیخیال همه چیز بشم یه دونه پارس سال زیر مدل ۹۵ موتور معمولی بخرم هم قدرتش توی گردنه ها خوبه هم کم خرجه
    موتورxu7pهم میگن روغن مخصوص میخواد خیلی گرونه واس همین همون موتور معمولی بهتره

    موافقم 16
    مخالفم 5
    1. امیر

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      اگه سرویس های ef7 رو به موقع و با هر بار تعویض روغن (اونم زیر ۵۰۰۰ کیلومتر) فیلتر روغن رو عوض کنی تا ۲۰۰ هزار کیلومتر هم بی دردسر برات کار می‌کنه‌.
      کم مصرف ، بی صدا،داشتن cvvt ،از مزایای این موتوره
      اینایی که ازش بد میگن یا نداشتن یا بلد نبودن نگهداری کنند
      EF7 بخر خیالت راحت

      موافقم 26
      مخالفم 5
    2. مهران

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (605 ديدگاه)

      Tu5 کم میاره؟!!!!
      یه اس دی مدل نود دارم تو گردنه رسما بدون فشار آنچنانی همه جوره راضیم میکنه با ۴ تا سرنشین و وسایل پا به پا ماشینای کره ای و…میره.نمیگم عالیه ولی بنظرم قدرت و راندمان tu5 خیلی بهتر از حداقل ef۷ یا xu7
      پژو مدل ۹۰ ۹۱ برداری کم کار خیلی بهتره.سورن اگه توربو باشه خوب نیست.کلا اتاقشم خوب نیست و فشار میاره به پیشرانه
      ایشالا یه ماشین خوب و سر حال بگیری🙏

      موافقم 19
      مخالفم 10
    3. Carbonado Aventador

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (4469 ديدگاه)

      داداش بین لامبورگینی اونتادور و فراری ۸۱۲ نموندی که ببینی کدوم فنی بهتری داره…

      سورن ، سمند ، پارس ، ۴۰۵ همشون یکی هستن هیچ فرقی هم با هم ندارن با قیافه هر کدوم که بیشتر حال میکنی همونو بخر..

      هرچی میخری فقط فنی و شاسیش سلامت باشه بقیش مهم نیست!!

      موافقم 31
      مخالفم 2
    4. امیر

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (2956 ديدگاه)

      Sina
      ۱۲ ساله ای اف سون سوار میشم(از صفر) با کارکرد بالای ۲۴۰تا
      همیشه بهترین روغن و فیلترو استفاده کنین و نهایت ۶تا۷ هزار تعویض بشه(اگه رانندگی با فشار مداوم باشه نهایت ۵ هزار)
      کویل هاش هر دوسال عوض بشه بهتره
      حتی الامکان سوپر بزنین در غیر اینصورت با گاز (درصورت دوگانه بودن) استفاده بشه بهتر از بنزین معمولیه!
      دراخرم اگه شانس باهاتون یار یاشه و از کارخونه مشکل مونتاژ نداشته باشه، راحت بالای ۲۰۰تا بدون مشکل خواهد بود، حتی با دور بالا
      درضمن پیشنهادم اینه ای اف سون صفر خریداری کنید یا حداقل از صاحب قبلیش اطمینان کامل داشته باشین که چجوری ازش استفاده شده!

      موافقم 11
      مخالفم 5
    5. ناشناس

      ۲۱ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز..ef7 خوبه مسلمنا اگه کم کارکردباشه که بهتره.موتورش 16 سوپاپه.موتورش ازپزو بروزتره.ازtu5قویتره.البته موتور بزرگش بهتره درموردelx درسته پلتفرم 405 داره ولی موتورش 7L4 هست..البته موتور زانتیا هم داره..من خودم مدل86دارم فوق العاده س..چندوقت پیش واشرسرسیلندرعوض کردم مکانیک تایمینگ موتور رو سه دندونه اشتباه بسته بود.همونطورباهاش رفتم مسافرت زبون بسته اخ نگفت دادم درست کردن..درمورد سورنelx اونم موتورef7 ولی با تغیرات وتوربو داره بیخیال اون شو..ef7 گزینه مناسبیه..موفق باشید

      موافقم 1
      مخالفم 0
  8. fordglx2008

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    این هزینه ها چیزی از ارزش های بوگاتی کم نمیکنه

    موافقم 14
    مخالفم 4
    1. Carbonado Aventador

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (4469 ديدگاه)

      اتفاقا این هزینه ها به خاطر وسواس مفید سازنده هست…
      شما اگه بوگاتیت خشک هم باشه و ۵ سال بگذره باز تمام روغن ها و لاستیک و تسمه تایم رو عوض میکنن…

      چون هر چیزی یه زمان مفید برای استفاده داره!!

      من این وسواس سازنده رو دوست دارم..

      فرض کن بعد ۵ سال ماشینو روشن کنی بزنی به دل اتوبان بعد ترمزت عمل نکنه و نتونی از سرعت ۳۰۰ کیلومتر به صفر برسی..
      یه فاجعه بین المللی میشه!!

      اینجا ما از اصول سرویس ماشین فقط عوض کردن روغن موتور و تسمه تایمو بلدیم…

      درحالی که روغن هیدرولیک هر ۱۵ هزار کیلومتر
      و روغن ترمز هر ۳ سال یکبار باید کامل تخلیه و جایگزین بشه…

      حالا این حساسیت برای ماشینی که قراره ۴۵۰ تا سرعت بره خیلی بیشتر هم خواهد بود

      موافقم 16
      مخالفم 4
  9. مسلم

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یکی میمرد از داغ جدایی.یکی میگفت زردک نمیخواهی؟😁

    موافقم 8
    مخالفم 2
  10. R

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1025 ديدگاه)

    صدای هیولا تو برفو فقط

    موافقم 5
    مخالفم 3
  11. دوستدار خودروی برقی

    ۱۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (192 ديدگاه)

    حالا تا شما دارید از مخارج بوگاتی حرف میزنید من یه موز بردارم مرسی

    موافقم 8
    مخالفم 1
  12. سجاد

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قطعا هزینه اش واستعلاکش. برای. مالک چیزی. نیست درضمن
    کسی که تفنگ داره باید فشنگش رو هم داشته باشه

    موافقم 6
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا