بوگاتینیسان

بوگاتی شیرون در برابر نیسان GT-R با قدرت 2000 اسب بخار

بوگاتی شیرون به حدی سرعت و شتاب بسیار بالای خود را اثبات کرده که شمار آن از دست ما خارج است! ولی با این تفاسیر بازهم شاهد قرار گرفتن این هایپرکار مشهور در برابر یک سوپر اسپرت مشهور ژاپنی و برخی رقبای مطرح دیگر هستیم. البته این یک مسابقه درگ عادی نیست زیرا چندین سوپرکار تراز اول جهانی در یک فرودگاه روبروی یکدیگر قرار می‌گیرند تا ببینیم سریع‌ترین خودرو در مسافت ۴۰۰ متر کدام است. گل سرسبد این گروه بوگاتی شیرون بوده که می‌بایست در برابر نیسان GT-R تیون شده با قدرت ۲۰۰۰ اسب بخار قرار گیرد.

اما قبل از آن باید بگوییم خودروهای دیگری هم در این مسابقه حضور دارند که شامل فراری لافراری، مک لارن P1 و پورشه ۹۱۸ اسپایدر خواهند بود. هر سه خودرو جزو شاخص‌ترین خودروهای قرن به شمار می‌روند و به ندرت در جاده‌ها دیده می‌شوند زیرا سقف تولید محدودی دارند. در این رقابت پورشه به عنوان پیروز میدان ظاهر می‌شود و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۱۹ ثانیه طی می‌کند.

مسابقه بعدی بین سه محصول مک لارن برگزار می‌شود و P1 باید در برابر ۷۶۵LT و سنا قرار گیرد. اگر فکر می‌کنید P1 برنده می‌شود اشتباه می‌کنید. شاید P1 در نگاه اول برنده به نظر برسد اما داده‌ها نشان می‌دهد ۷۶۵LT خودروی سریع‌تری است و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۲۲ ثانیه طی می‌کند. حالا نوبت به مسابقه بوگاتی شیرون و پورشه ۹۱۸ اسپایدر می‌رسد. ۹۱۸ اسپایدر این بار نیز می‌درخشد و زمان ۱۰.۱۷ ثانیه را بر جای می‌گذارد اما بازهم هایپرکار مشهور بوگاتی با پیشرانه ۱۶ سیلندر خود سریع‌تر بوده و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۱۰ ثانیه طی می‌کند.

در نهایت شاهد مچ اندازی شیرون و نیسان GT-R با قدرت ۲۰۰۰ اسب بخار هستیم. با توجه به عملکرد قبلی شیرون انتظار رقابتی فشرده و نزدیک را داریم اما این‌گونه نیست. GT-R تا بن دندان تیون شده شیرون را محو می‌کند! بوگاتی حتی به نیسان نزدیک هم نمی‌شود و علیرغم اینکه زمان ۱۰.۰۲ ثانیه‌ای را ثبت می‌کند اما در برابر گودزیلای تیون شده کند به نظر می‌رسد. GT-R موردبحث مسافت ۴۰۰ متر را در ۸.۹۴ ثانیه طی کرده است. فاصله بین دو خودرو در خط پایان به اندازه طول چندین خودرو بوده و هیجان زیادی دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶۱ دیدگاه‌ها

  1. ناشناس

    ۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    دوستان منم میتونم (که نمیتونم ) بوگاتی رو تا خرخره تقویت کنم بعد بیام نیسان رو بزنم دوما واسه چی راننده بوگاتی اینجوری بود ‌. اگه خیلی مطمئنین که نیسان بوگاتی رو میزنم نسخه فابریک هر دو تا رو بیارین ببینم کدوم بهتره سوما شتابا واسه چی زیاده همه این ماشینا ۴۰۰ متر رو زیر ۷ ثانیه میزنن بعد چطوری شتابا رو ۱۰ ثانیه میزنین

    موافقم 11
    مخالفم 0
  2. Kian

    ۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    باز هم شاهد یکی دیگر از شگفتی های نیسان gtr Godzilla بودیم😎

    موافقم 4
    مخالفم 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا