بوگاتی

اعلام مشخصات پیشرانه V16 جدید بوگاتی، تنفس طبیعی با طول یک متر!

پیشرانهٔ V16 جدید بوگاتی که ۷.۳ لیتر حجم دارد و با سه موتور الکتریکی همراه است، به‌تنهایی ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و تا ۹ هزار rpm دور می‌گیرد.

بوگاتی به‌زودی پیشرانهٔ W16 خود را کنار خواهد گذاشت اما نگران نباشید زیرا یک نیروگاه جدید V16 در راه است. هایپرکار جدید بوگاتی ماه آینده با پیشرانهٔ عظیمی معرفی خواهد شد که حالا جزئیات جدیدی در مورد آن اعلام شده است. مدیرعامل بوگاتی ریمک «مت ریمک» در جریان کنفرانسی در لندن این مشخصات جدید را اعلام کرده است. این مهندس ۳۶ سالهٔ کروات گفته است هیولای شانزده سیلندر جدید بوگاتی تنفس طبیعی خواهد بود و از توربوشارژر استفاده نمی‌کند. این تفاوت قابل‌توجهی را با شیرون و ویرون و همین‌طور EB110 نشان می‌دهد که همگی به چهار توربوشارژر مجهز بودند.

همچنین به گفتهٔ ریمک، این موتور یک متر طول دارد که یعنی حدود ۴۰ سانتی‌متر از پیشرانهٔ W16 قبلی کشیده‌تر است. این نیروگاه که محصول گروه فولکس‌واگن بود، پس از پایان تولید رودستر میسترال و مدل مخصوص پیست بولاید، برای همیشه کنار گذاشته خواهد شد. قوای محرکهٔ جدید بوگاتی اما هیبریدی خواهد بود. تمام جزئیات رسمی که از این پیشرانه می‌دانیم همین است و از اینجا به بعد باید به گمانه‌زنی‌ها و گزارشات غیررسمی اکتفا کنیم. به ادعای مجلهٔ آلمانی اتو موتور اسپرت، این هیولای V16 با همکاری کاسورث ساخته شده و حجم عظیم ۸.۳ لیتری دارد. گفته شده این موتور تا ۹ هزار rpm دور می‌گیرد و در کنار سه موتور الکتریکی کار می‌کند که مجموع خروجی را به ۱۸۰۰ اسب بخار می‌رساند درحالی‌که موتور بنزینی به‌تنهایی ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

طبق این گزارشات، دوتا از موتورهای الکتریکی روی محور جلو نصب می‌شوند درحالی‌که سومی در عقب داخل گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه قرار می‌گیرد. گفته می‌شود موتور و گیربکس در کنار هم مجموعاً دو متر طول دارند. مهندسان بوگاتی همچنین یک پکیج باطری ۲۴.۸ کیلووات ساعتی را هم در نظر گرفته‌اند که امکان پیمودن تا ۶۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند. به گفتهٔ مجلهٔ آلمانی، جانشین شیرون ظرف دو ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و در کمتر از پنج ثانیه به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. شتاب صفر تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت این ماشین کمتر از ۱۰ ثانیه طول می‌کشد و پس از ۲۵ ثانیه به ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. حداکثر سرعت هایپرکار جدید بوگاتی هم به‌صورت الکترونیکی روی ۴۴۵ کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود.

اگر گزارش اتو موتور اسپرت درست باشد، از این خودرو قرار است تنها ۲۵۰ دستگاه ساخته شود درحالی‌که از شیرون ۵۰۰ دستگاه و از ویرون ۴۵۰ دستگاه ساخته شد. هرچند این هایپرکار ماه آینده رونمایی خواهد شد اما ظاهراً خریداران برای تحویل خودروی خود باید تا سال ۲۰۲۶ صبر کنند. قیمت شاهکار جدید بوگاتی هم حداقل ۳.۶ میلیون یورو اعلام شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۲ دیدگاه‌ها

  1. پیام

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1733 ديدگاه)

    میشه باهاش برای یه شهرک هم تولید برق کرد

    موافقم 18
    مخالفم 2
  2. مازیار

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2671 ديدگاه)

    بیا که دیگر وقت است

    موافقم 16
    مخالفم 0
  3. Ahmad

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (125 ديدگاه)

    این بوگاتی جدیده قراره حسابی بترکونه البته انتظارات از بوگاتی خیلی زیاده کلا بوگاتی سطحش از کونیگزک بالاتره بوده همیشه

    موافقم 17
    مخالفم 5
    1. Mohammad

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (152 ديدگاه)

      اول یه مقایسه کن بعد کوئنیگزگ رو بکش پایین
      کل آلمان و مهنسای فولکس و شرکت ریمک پشت بوگاتی ان ولی کوئنیگزگ یه خودروساز خصوصی هست با بودجه محدود تر
      کوئنیگزگ تو مدل جمرا از یه موتور ۳سیلندر ۲لیتری نزدیک ۶۰۰ اسب قدرت میگیره این خودش یه شاهکاره ، کنار موتور های الکتریکی ۱۷۰۰ اسب برای یه ماشین ۴ سرنشین
      کوئنیکزگ با ماشینی که تو سال ۲۰۱۸ساخته بود رکورد شتابگیری صفر تا چهارصد کیلومتر ریمک و بوگاتی که ۲۰۲۲ساخته شده بودن رو شکست
      بوگاتی هم ماشین غولیه و من دوسش دارم ولی میشه یکم منطقی نگاه کرد

      موافقم 13
      مخالفم 8
      1. Ahmad

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (125 ديدگاه)

        داداش درسته که گنده های دنیا پشت بوگاتی هستن ولی کونیگزک هم مطمئن باش تنهایی ماشین نمیسازه همون سیستم هیبریدش برای کمپانی ریمک هست همین ریمکی که صاحب بوگاتی شده ولی برای شرکت های دیگه هم باطری میسازه که یکیش همین کونیگزک هست

        موافقم 6
        مخالفم 6
        1. Mohammad

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (152 ديدگاه)

          کوئنیگزگ و ریمک رقیب هم محسوب میشن تا حالا چند بار هم کریستین تو فیلماش به بوگاتی و ریمک تیکه انداخته و ماشینشو با اونا مقایسه کرده ، چطوری شد الان همکاری کردن ؟

          موافقم 6
          مخالفم 3
  4. مازیار

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2671 ديدگاه)

    کاسورث تو پیشرانه والکری همین قدرت رو با کمتر از سی درصد حجم کمتر ارائه کرده
    آیا به ردلاین بالاتر مربوط میشه؟
    آیا اونجا مایه بیشتری گذاشته؟
    یا بحث دوام هست؟
    کجایید دوستان مطلع؟

    موافقم 10
    مخالفم 3
    1. khashayar

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (99 ديدگاه)

      پیشرانه والکری عمر 100 هزار کیلومتر داره یعنی باید بعد از این عدد کلا موتور تعویض بشه. ولی در مورد موتور بوگاتی نمیدونم اینجویه یا نه

      موافقم 14
      مخالفم 1
      1. مازیار

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (2671 ديدگاه)

        پس بیشتر بحث دوام هست خودمم حدس میزدم
        البته به طبع اون میشه گفت پیشرانه والکری سطح بالاتری از مهندسی داره

        موافقم 12
        مخالفم 4
      2. Ahmad

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (125 ديدگاه)

        عمر موتور بوگاتی خیلی بیشتر از ۱۰۰ هزارتاس چون موتور شیرون به گفته بوگاتی ۵۰۰هزارتا بود این بوگاتی هم فکر کنم همینطوریه

        موافقم 12
        مخالفم 0
      3. Mohammad hasan

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (44 ديدگاه)

        درسته
        موتور والکری شبیه موتور های فرمول یک ، یک موتور یکبار مصرفه ولی موتور بوگاتی عمر بالاتری داره و اصطلاحا با نگهداری درست تا ابد با اون ماشین همراهه

        موافقم 6
        مخالفم 0
    2. Ahmad

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (125 ديدگاه)

      دوستان مطلع؟؟ داداش گنده های دنیا هنوز نمیدان که این موتور قراره چه تکنولوژی هایی داشته باشه چه برسه به کاربرای پدال

      موافقم 4
      مخالفم 6
      1. مازیار

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (2671 ديدگاه)

        اونا رو دستکم نگیر

        موافقم 7
        مخالفم 1
  5. Taha Ayoobi

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1537 ديدگاه)

    7.3 یا 8.3؟

    موافقم 8
    مخالفم 0
  6. مهرداد

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (76 ديدگاه)

    ولی دوستان بازم صدای موتور فراری یه چیز دیگه است .اگه صدای این موتور` با صدای موتور فراری ۱۲ سیلندر“ مقایسه کنید .متوجه میشید چی میگم.
    `ویدیو تبلیغاتی متشر شده
    “سایت خود فراری

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. Ahmad

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (125 ديدگاه)

      داداش اتفاقا خوبی بوگاتی به اینه که صداش مثل فراری زیاد نیست اون فراری اولش بع خاطر صدا جذابه بعد از یه مدتی همون صدای زیاد رو مخت میره و آسایش رو از سرنشین میگیره

      موافقم 1
      مخالفم 16
      1. blackwing

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (965 ديدگاه)

        احمد ، کسی که فراری داره اگر کامنت تورو بخونه ۱۲ روز تحسن غذای خشک میکنه

        موافقم 14
        مخالفم 2
        1. Ahmad

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (125 ديدگاه)

          فعلا فراری بزنه جمع کنه شرکتش رو با اون طراحی های مزخرفی که میزنه اونایی هم که فراری دارن تحسن کنن خوب برام مهم نیست مهم اینه فراری انگشت کوچیکه بوگاتی نیست

          موافقم 1
          مخالفم 12
        2. مهرداد

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (76 ديدگاه)

          در جواب آقا احمد فراری یه شرکت ۷۰ میلیارد دلاری و بوگاتی یه شرکت نهایت ۲ میلیاردی .پس بحث انگشت کوچه نفرمایید .
          در کل من دو تا برند دوست دارم .
          ولی فراری برام قابل احترام تر

          موافقم 8
          مخالفم 2
      2. blackwing

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (965 ديدگاه)

        کاری نداریم طراحی ۲۹۶ و ۱۲ سیلیندری به دل همه نمیشینه اما دلیل نمیشه فراری رو زیر سوال ببریم ، آبروی موتور اسپرته این شرکت

        موافقم 5
        مخالفم 2
        1. Ahmad

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (125 ديدگاه)

          مهرداد اون ارزش سهام ربطی به بهتر بودن نداره معلومه که فراری ارزشش خیلی بیشتر به خاطر اینکه تنوع محصولاتش خیلی بیشتر از بوگاتیه و به خاطر ارزون تر بودنش بیشتر میفروشه و ارزش سهامش به شدت بالا میره ولی مهندسی که بوگاتی داره فراری تو خوابش هم نمیبینه

          موافقم 4
          مخالفم 0
  7. Mr. gt c

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (350 ديدگاه)

    امیدوارم صداش هم در حد ث تنفس طبیعی زیبا باشه، اگر نباشد حیف بود که با توربو می‌توانستند قدرتی بیش از ۲۰۰۰ اسب بخار فقط از انجین داشته باشند درکنارش تکنولوژی هایبرید هم بود که غوقا می‌کرد

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. Ahmad

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (125 ديدگاه)

      تو فکر میکنی مگه الکیه که کشکی قدرت رو زیاد کنی باید بتونی قدرت رو با سیستم تعلیق و هندلینگ و غیره مچ کنی وگرنه بوگاتی عقلش میرسید که این کار کنه

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. Mr. gt c

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (350 ديدگاه)

        پس مثل اینکه شما علم مهندسان مطرح جهانی رو دست کم گرفتید چون همین الانشم ریمک نورا قدرتی نزدیک به ۲۰۰۰ اسب بخار داره ولی هیچ کسی از محدودیت مهار کردن این میزان قدرت حرفی نزده، باید اینم در نظر گرفت که کسی از بوگاتی انتظار تایم زدن پیست نوربرگ رینگ رو نداره، و اینا بیشتر خودروهای لوکس و تجملاتس هستند با تعداد محدود، پس هر چه اسب بخار و گشتاور بیش تر باشه برای همه جذاب تر میکنه اون برند و اون خودرو رو

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. Ahmad

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (125 ديدگاه)

          داداش وقتی میگم باید قدرت رو با سیستم تعلیق و هندلینگ مچ کنی منظورم این نیست که بره پیست نوربرگ که رکورد بزنه بلکه باید بتونه اون قدرت و سرعت زیاد رو با سواری خیلی راحت بهت بده بوگاتی یعنی این اون ریمک که میگی ۲۰۰۰اسب داره منم که میدونم داره ولی نورا هیچ وقت سواری و نرمی بوگاتی رو نداره

          موافقم 4
          مخالفم 0
      2. Mr. gt c

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (350 ديدگاه)

        داداش وقتی میگم باید قدرت رو با سیستم تعلیق و هندلینگ مچ کنی منظورم این نیست که بره پیست نوربرگ که رکورد بزنه بلکه باید بتونه اون قدرت و سرعت زیاد رو با سواری خیلی راحت بهت بده بوگاتی یعنی این اون ریمک که میگی ۲۰۰۰اسب داره منم که میدونم داره ولی نورا هیچ وقت سواری و نرمی بوگاتی رو نداره : داداش باید خدمت عرض کنم که برای جانشین بوگاتی شیرون اعلام کردند که که قرار نیست مثل شیرون روی گرند تور بودن و راحتی مانور بده و تمرکزش بیشتر روی سرعت، صفر تا صد، صفر تا ۲۰۰ و ازین قبل ترند ها است، پس وقتی توانستند ۱۸۰۰ اسب بخار رو مهار کنند ۵۰۰ یا ۶۰۰ اسب بیشتر رو هم می‌تونند، البته اصل چالش رو برای سیستم های انتقال گشتاور ایجاد می‌کنه، نه اسب بخار چونکه اسب بخار بیشتر در دور های میانی و بالاتر در دسترس هست و شوک با سیستم وارد نمیکنه

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. Ahmad

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (125 ديدگاه)

          اتفاقا بوگاتی جدید قراره مثل شیرون تو راحتی و گرن تور بودن خدا باشه ولی قراره که هدفش مثل قبل رو نهایت سرعت نباشه تو همین پدال پستش هست که بوگاتی جدید قراره یه هایپر جی تی باشه

          موافقم 3
          مخالفم 1
    2. حسن

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (188 ديدگاه)

      بحث مهم کنترل حرارت هست نه گرفتن ۲۰۰۰ اسب بخار! ریمک هم چون موتور برقی داره اتلاف گرمایش کمتری داره و کنترل حرارت درش اسون تره.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  8. blackwing

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (965 ديدگاه)

    پشماااااااااامممممم

    موافقم 3
    مخالفم 0
  9. یعقوب

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (312 ديدگاه)

    مدیر عامل یه جوان 36 ساله هست .
    برای من مهم ترین خط این خبر همین بود .

    موافقم 7
    مخالفم 0
  10. Mohammad

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (152 ديدگاه)

    وقتی کاسورث دستی تو کار داره یعنی بی نظیره میشه موتور

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. دانیال_Surrey،England

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2798 ديدگاه)

      حالا کی گفته کاسورثه ساخته؟
      شاید پورشه ساخته باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 4
      1. Mohammad

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (152 ديدگاه)

        تو متن نوشته 😐😂

        موافقم 3
        مخالفم 0
  11. زیزیگولو

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (5380 ديدگاه)

    درسته که موتورای تنفس طبیعی ساده‌ تر از نمونه‌ های توربو هستن و پیچیدگی فنی کمتری دارن …………. ولی واسه چی زمانی که همه کمپانیای دنیا دارن رفتن سراغ متورای کم حجم توربو دار ، بوگاتی رفته سراغ همچین موتور تنفس طبیعیِ حجیمی؟

    موافقم 10
    مخالفم 0
    1. Ahmad

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (125 ديدگاه)

      چون بوگاتی همیشه به این معروف بوده که قدرتش رو به صورت خطی ارائه بده نه به صورت لحظه ایی برای همین موتورهای تنفس طبیعی بهترن حالا متوجه شدی چرا بوگاتی رفته سراغ همچین موتوری

      موافقم 1
      مخالفم 7
      1. زیزیگولو

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (5380 ديدگاه)

        احمد این چیزایی که گفتی اطلاعات عمومی بود …….. واسه این گفتم چون مدلهای ویرون و شیرون مجهز به چهار توربو شارژ بودن

        موافقم 7
        مخالفم 0
    2. ! i M α η δ υ α R

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1759 ديدگاه)

      زیزیگولو جان :

      تا جایی که دوستان مطلعه خاموش باشند به ما نمی رسه اظهار نظر کنیم ولی فکر می کنم شاید :

      چون انجین توربو رو هر کاری هم بکنی توی ذاتش لگ داره …

      شاید انجین حجم بالای اتمسفریک رو انتخاب کردند که انتقال نیروی انجین درونسوز سریعتر با انجین های جاروبرقی در هر دور موتوری همگام و هماهنگ بشه …

      و نیرو سریع تر و یکپارچه به محور منتقل بشه …

      برای جلوگیری از تاخیر در لحظه و احتمالا تضمین دوام در دراز مدت …

      موافقم 7
      مخالفم 0
      1. زیزیگولو

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (5380 ديدگاه)

        مشکل تاخیر در لحظه که در توربوهای جدید برطرف شده ……… ولی در مورد تضمین دوام در دراز مدت باهات موافقم

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. ! i M α η δ υ α R

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1759 ديدگاه)

          {{{ مشکل تاخیر در لحظه که در توربوهای جدید برطرف شده }}} …

          زیزیگولوجان …

          نه در هر دور موتوری ( مثلا دورهای پایین ) …

          انجین درونسوز همین جوری 3-0 از انجین برقی با قدرت آنی اش عقب تره ، حالا حساب کن کنار برقی بیان و انجین توربو بگذارند و توربو هم که ذاتا از یه دوری وارد مدار میشه و از شروع در دسترس نیست …

          دیگه 6-0 عقب میفته …

          فکر میکنم این کار رو کردند که توی دورهای پایین و خیلی بالا به مشکل نخورند … باز هم مطمئن نیستم …

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. زیزیگولو

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (5380 ديدگاه)

          تو مدلای جدید توربو ، از همون دور پایین موتور در دسترس هستن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  12. BMW

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1295 ديدگاه)

    به نظرم میترکونه🔥😎چون حتما میترکونه👍

    موافقم 2
    مخالفم 0
  13. ! i M α η δ υ α R

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1759 ديدگاه)

    سوال اصلی اینه چرا ساختار W داره کنار گذاشته می شه ؟

    ساختاری که برای 18 سال خیلی هوشمندانه به نظر می رسید …

    ساختار W اومد تا کوچک تر باشه و محدودیت های کمبود جا و … رو کنار بزنه …

    حالا چرا دوباره ساختار V داره اهمیت پیدا می کنه ؟

    به قول مازیار کجایید دوستان مطلع ؟

    شاید ساختار W حرارت بیشتری تولید می کنه ؟

    یا استهلاک بیشتری نسبت به V داره ؟

    بابا کجایید دوستان مطلع ؟

    هر چی هست زاویه یه سر ماجراست …

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مازیار

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2671 ديدگاه)

      شاید هم تصمیم کاسورث بوده
      بهرحال آرایش W انحصار فولکس بود و ممکنه سازندگان دیگه خیلی باهاش اخت نباشن

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. ! i M α η δ υ α R

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1759 ديدگاه)

        همه چیز کمی پیچیده به نظر می رسه …

        حداقل برای من …

        موافقم 1
        مخالفم 0
  14. SMS

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (39 ديدگاه)

    هر چند خودش عالیه اما با توربو بهتر نمی شد

    موافقم 0
    مخالفم 1
  15. Bmw

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (604 ديدگاه)

    خوشحالم که مشخصاتش واقعا در حد جانشین شیرون هست بر خلاف جانشین هوراکان

    ولی حیف اون موتور که گذاشتنش کنار شاهکار بود امیدوارم این جدیده هم صدای بم و خفه ای داشته باشه کلا به بوگاتی صداهای تیز ۱۲ و ۱۰ و ۶ سیلندر نمیاد

    موافقم 5
    مخالفم 1
  16. مهدی

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1620 ديدگاه)

    به چیزی که همیشه تو پدال دیدم اینه که بعد از یه مقاله یه اسم دیگه بیش از حد بولد میشه و قدیسه سازی میکنن ازش. آقا جان کازورث خوبه خیلی هم توانمنده ولی باز همچنان قابل قیاس با توانمندی های بعضی خودروسازهای بزرگ نیست و نباید هم انتظار بره شرکت کوچیک کازورث تکنولوژی مانند شرکتی مثلا فولکس داشته باشه. اینکه کازورث واسه شرکتی انجین میسازه بیشتر از اینکه دلیلش توان مهندسی کازورث باشه دلایل اقتصادی داره واسه اون شرکت کارفرما (بلاخره هزینه های تحقیق و توسعه تو شرکت های بزرگ چندین برابره) . با همه این اوصاف موتورهای فراری با اختلاف بیشترین قهرمانی ها رو تو موتوراسپرت آوردن و البته پشت سرش کازورث

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. مازیار

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2671 ديدگاه)

      یه چیز دیگه هم که اغلب اتفاق می افته اینه که کاسورث مهدی رو به حرکت وا میداره😆
      مهدی جان کاسورث موتورسازه و البته که نمیشه با خودروسازهای بزرگ مقایسه اش کرد
      بعدشم درسته تو رتبه موتورسازهای فرمول یک فراری اول هست و کاسورث دوم اما از منظری دیگه فراری فقط خودروهای شخصی و مسابقه ای خودش رو راه انداخته اما کاسورث طیف گسترده ای از خودروهای فرمول یک و رالی و خیابانی با برندهای مختلف
      یه پاورقی هم بگم
      تو دهه شصت اوج دوران فراری در مسابقات، موتور ۳ لیتری فراری چهارصد اسب داشت و سه لیتری کاسورث هم همینقدر اما با چهار سیلندر کمتر!
      و امروز هم که می‌بینیم رکوردهای بازدهی رو

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1620 ديدگاه)

        بازدهی که منتهی به عدم کارایی بشه رو شخصا نمی‌پسندم

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. مازیار

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2671 ديدگاه)

          حالا به جز اون جمله آخرم

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. مازیار

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2671 ديدگاه)

          واضحه که اون رابطه بین بازدهی و دوام برای همه هست چه کاسورث چه بقیه

          موافقم 2
          مخالفم 0
  17. omqali

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    و من که خواب ندارم تست سرعت اینو ببینم و وای به روزی که نسخه سوپر اسپرت این مدل عرضه بشه…

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا