هر مشتری بوگاتی به طور متوسط 84 خودرو، 3 جت و یک قایق تفریحی دارد
بوگاتی بیشک جواهری در گروه خودروهای فولکسواگن به شمار میرود که به همت مدیرعامل اسبق آن، فردیناند پیئک، به اوج بازگشت. هر چند محصولات برندهایی چون لامبورگینی، پورشه یا آئودی بهخودیخود سودآوری دارند اما داستان برای دو برند انگلیسی و فرانسوی بنتلی و بوگاتی متفاوت است.
مدیرعامل فولکسواگن، «ولفگنگ دورهایمر»، درمصاحبهای با رسانه «بلومبرگ» گفت:
مشتریان بنتلی بهطور متوسط مالکیت هشت خودروی دیگر را هم دارند. مشتری بوگاتی بهطور متوسط 84 خودرو، 3 جت و 1 قایق دارد.
هر چند چنین رقمی کمی اغراقآمیز به نظر میرسد اما میتوان 3 قایق و یک جت را باور کرد. یک درصد خریداران بازار، بنتلی میخرند و یک درصد همان یک درصد توان خرید محصولات بوگاتی را دارند. به همین دلیل هم بوگاتی در طول 8 سال عرضه ابرخودروی ویرون تنها 450 دستگاه از آن را به فروش رساند.
آخرین مدل ویرون موسومبه «له فیناله» در سال 2015 به فروش رسید. فروش جایگزین آن یعنی شیرون پایه هم در سال 2022 به پایان رسید اما هنوز نمونههای خاصتر یعنی سوپراسپرت، اسپرت و پیوراسپرت ادامه دارد. گمانهزنیهای زیادی درباره محصول بعدی بوگاتی و جانشین شیرون وجود دارد اما سازنده اعلام کرده که این خودرو حتما از یک پیشرانه 16 سیلندر V شکل استفاده خواهد کرد.
آخرین سوپراسپرت درحال توسعه این خودروساز فرانسوی، بولاید، هماکنون درحال به پایان رساندن آزمایشهایش است. نظر شما درباره محصولات بوگاتی چیست؟
در اینباره بیشتر بخوانید: