آشنایی با بوگاتی تایپ 51، یکی از کمیاب‌ترین خودروهای تاریخ

پنج‌شنبه 25 فروردین 1401 - 10:30
مطالعه 2 دقیقه
Nethercutt_E2_80_99s_1931_Bugatti_Type_51_Dubos_Coupe_Thumbnail
جی لنو در جدیدترین ویدئوی خود نگاهی به بوگاتی تایپ 51 مدل 1931 داشته است. این خودروی به شدت کمیاب زندگی خود را به عنوان خودروی مسابقه‌ای گرندپری...
تبلیغات

جی لنو در جدیدترین ویدئوی خود نگاهی به بوگاتی تایپ 51 مدل 1931 داشته است. این خودروی به شدت کمیاب زندگی خود را به عنوان خودروی مسابقه‌ای گرندپری آغاز کرده است. تایپ 51 گرند پری مسابقه‌ای توسط لوئیس شیرون رانده شده است. بله شیرون همان مردی است که نامش روی هایپرکار مدرن بوگاتی می‌درخشد. پس از مسابقه دادن برای بوگاتی در سال 1931، شیرون این خودرو را هدیه گرفت و تا سال 1936 نیز در اختیار داشت اما در آن زمان خودرو را به فردی با نام آندره بیث فروخت. بیث در سال 1937 این خودروی مسابقه‌ای را به کورسیر لوئیس دوباس تحویل داد تا بدنه گرند تورینگ مشابه تایپ 57SC آتلانتیک را رویش نصب کند. در 20 جولای 1937 خودروی تکمیل شده به دست بیث رسید و ماحصل همان چیزی بود که مشاهده می‌کنید.

در برهه‌ای از تاریخ شاسی و بدنه خودرو جدا شد و به مدت 50 سال همان‌گونه باقی ماند. در سال 2000 یکی از کلکسیونرها بدنه اصلی را پیدا و خریداری کرد و پس از بازسازی طولانی، وضعیت خودرو را به همان چیزی که در سال 1937 بود بازگرداند. باز کردن کاپوت این بوگاتی واقعاً مشابه باز کردن جعبه جواهرات است زیرا پیشرانه فوق‌العاده زیباست. تقریباً همه قطعات پولیش خورده‌اند و به زیبایی می‌درخشند و همه‌چیز جلب‌توجه می‌کند. نیروبخش تایپ 51 پیشرانه 8 سیلندر خطی 2.3 لیتری سوپرشارژردار است که 200 اسب بخار قدرت را با الکل تولید می‌کند و سقف سرعت 225 کیلومتر در ساعت را به این خودرو ارزانی می‌دارد. ترکیب سوپرشارژر و گیربکس غیر سنکرون باعث شده است صدایی باورنکردنی تولید شود، صدایی که هیچ پیشرانه مدرنی قادر به تولید آن نیست.

اگرچه این خودرو به‌طور قابل‌توجهی بازسازی ‌شده است اما نصب فن خنک‌کننده برقی یکی از جنبه‌های مدرن‌تر آن است. بوگاتی در بحث طراحی همیشه جلوتر از زمان خود بوده است و اگرچه دوباس بیش از 90 سال سن دارد اما بدنه کاملاً آئرودینامیک و خطوط یک دست و تمیز بدنه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حتی امروزه نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. تنها چیزی که در این خودرو جلوتر از زمان خود نیست ترمزها هستند که جی لنو می‌گوید بجای مایع هیدرولیک توسط کابل کار می‌کنند. در روزگار کنونی حتی اکثر دوچرخه‌ها دارای دیسک‌های ترمز هیدرولیکی هستند اما خب ما رانندگی با این بوگاتی را کاملاً ترجیح می‌دهیم.

تماشا در یوتیوب:

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.