بیوک رگال GS؛ آماده برای رقابت با حریفان آلمانی

پنج‌شنبه 10 اسفند 1396 - 14:30
مطالعه 9 دقیقه
2018-Buick-Regal-GS-105
53 سال پیش بیوک دو مدل ریویرا و اسکای‌لارک را با موتورهای بزرگ هشت سیلندر معرفی نمود که از نظر استایل، بهتر از هر محصول دیگر جنرال موتورز بودند....
تبلیغات

53 سال پیش بیوک دو مدل ریویرا و اسکای‌لارک را با موتورهای بزرگ هشت سیلندر معرفی نمود که از نظر استایل، بهتر از هر محصول دیگر جنرال موتورز بودند. در سال 1970، خودروی GSX با توان 455 اسب بخار، یک چهارم مایل را در 13 ثانیه طی نمود.

پس از آن نشان GS برای سال‌ها از خط تولید بیوک کنار رفت و اخیرا در قالب یک اوپل اینزیگنیا با پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ به قدرت 259 اسب بخار و همراه با یک گیربکس شش سرعته دستی ارائه شد. خودروی احیا شده رگال GS خودروی بدی نبود اما به اندازه جدش پرتوان و چالش برانگیز هم نبود. اما مدل روز بیوک رگال GS 2018 سنخیت بیشتری با نیاکان خود دارد.

خون GSX بزرگ در رگ‌های نسخه جدید رگال GS جریان داشته و این خودرو نسبت به قبل متفاوت است.

اولین نکته به ظاهر اسپرت‌بک خودرو باز می‌گردد که می‌شود گفت اقتباسی از ب ام و سری4 گرن کوپه و آئودی A5 اسپرت‌بک است. البته به همان اندازه ظاهر رگال جذاب و زیباست. پیشرانه V-6 رگال به حجم 3.6 لیتر از نظر توان بر نمونه چهار سیلندر 2لیتری آئودی A5 برتری دارد. توان خروجی موتور رگال GS معادل 310 اسب بخار بوده و پیشرانه A5 قادر به تولید نیروی 252 اسب بخاری است. گشتاور تولیدی پیشرانه بیوک برابر 382 نیوتن-متر و گشتاور پیشرانه A5 مساوی با 370 واحد است.

در جاده‌های کوهستانی و مرتفع، رگال با قدرت به پیش می‌رود. متاسفانه غربیلک فرمان هیچ حسی از سطح جاده به دستان راننده منتقل نمی‌نماید و در حالت‌های رانندگی اسپرت یا GS، تنها به سفتی فرمان اضافه می‌شود و تاثیر دیگری بر حس ناشی از به دست گرفتن فرمان ندارد.

در این خودرو خبری از پدل شیفتر تعویض دنده در پشت غربیلک فرمان نیست و گیربکس 9 سرعته اتوماتیک که در همکاری با فورد توسعه یافته، تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا پیشرانه با قدرت تمام وظیفه خود را انجام دهد. گیربکس دستی رگال هم دیگر به خاطره ها پیوسته است.

در این خودرو از لاستیک‌های چسبنده تمام فصل با مشخصه 245/40R-19 به همراه رینگ‌های 19 اینچی استفاده شده است که در عبور سریع از پیچ‌های تند، تمایل به جیغ کشیدن پیدا می‌کنند و کم فرمانی ملایمی را نیز موجب می‌شوند.

رگال GS نه چابک است و نه خیلی سنگین و تنبل، اما با وجود سیستم تورک-وکتورینگ، نمی‌تواند واکنش‌های تند و تیز آئودیA5 را به نمایش بگذارد.

ترمزهای بزرگ مارک برمبو در جلو، خود گویای همه چیز است. حس پدال ترمز و قدرت متوقف‌کننده ترمزها بسیار خوب است؛ هیچ گونه کاستی در قدرت ترمزگیری رگال دیده نمی‌شود. متاسفانه در چرخ‌های عقب خبری از کالیپرهای بزرگ برمبو نیست و این موضوع حداقل از باب زیبایی شناختی چندان مناسب به نظر نمی‌رسد.

داخل کابین کمی بی‌نظم به نظر می‌رسد. جنس داشبورد طوری است که احساسی شبیه به پلاستیک خشک را منتقل مینماید. شاید بهتر باشد که مسئولان جنرال موتورز از رؤسای شرکت کیا درباره منشأ مواد مناسب برای ساخت داشبورد مشورت بگیرند.

طراحی کلی کابین زیبا و خوشایند بوده و راحتی صندلی‌ها به طور محسوس قابل درک است. این صندلی‌ها قابلیت نصب کمربندهای پنج-اتصالی را دارا هستند، کاملا راحت بوده و بدن را به طرز مناسبی تحت حمایت قرار می‌دهند. ب‌ام‌و هم می تواند از بیوک در ساختن صندلی‌هایش درس بگیرد.

از جمله تجهیزات کلیدی این خودرو می‌توان به کروز کنترل تطبیق‌پذیر، هدآپ دیسپلی، سیستم صوتی بوز، رینگ‌های 19 اینچی و سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر اشاره نمود. مصرف سوخت بیوک رگال GS معادل 12.37 لیتر بر صد کیلومتر(شهر)، 8.7 واحد(بزرگراه) و 10.7 در سیکل ترکیبی است.

همچنین حجم محفظه بار این خودرو در حالت عادی معادل 906 لیتر است و با خوابانیدن صندلی‌های عقب، این فضا تا 1727 لیتر قابل گسترش است.

بهای این خودروی مدعی در عرصه نبرد سدان‌های لیفتبک لوکس، از 39,995 دلار شروع می‌شود که در مقایسه با آئودی A5اسپرت‌بک به میزان 3580 دلار پایین‌تر است. این اختلاف قیمت در مقایسه با آئودی اس5 مجهز به پیشرانه V-6، معادل 15380 دلار است.

در پایان به ذکر این نکته بسنده می‌کنیم که بیوک رگال از نظر استایل، زیبایی، پرفورمنس و درجه کاربردی بودن، پکیج کاملا مناسبی است، هرچند که بسیاری از مشتریان این کلاس خودرویی نمونه‌های آلمانی را ترجیح می‌دهند.

منبع: caranddriver

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.