خاتمه تولید سدانهای مشهور فورد فیوژن و بیوک رگال
اصلاً دوست نداشتیم این اتفاق بیفتد. فورد و بیوک امروز اعلام کرده بودند تولید فیوژن و رگال پس از خاتمه مدل سال 2020 متوقف میشود. زمان وداع فرا رسیده است. هماکنون گفته میشود فورد تولید فیوژن را 31 جولای متوقف کرده و همین اتفاق برای رگال و رگال تورایکس نیز افتاده است.
فورد در سال 2018 تمرکز اصلی خود روی تولید کراس اوورها، شاسی بلندها و پیکاپ ها را اعلام کرد و به همین خاطر مدلهای مشهوری همچون تاروس، فیستا، فیوژن و فوکوس را از بازار آمریکا حذف کرد. بیوک نیز اواخر سال 2019 بود که بازنشستگی رگال را اعلام کرد.
در حال حاضر تغییر استراتژی این شرکتها تعجبآور نیست. در سال 2019 حدود 90 درصد فروش بیوک به کراس اوورها اختصاص داشته است. فورد نیز روی گسترش سبد محصولات خود تمرکز داشته و به دنبال تولید موستانگ مک ای، برانکو دو و چهار درب و برانکو اسپورت کوچکتر است. این دسته از خودروها میتوانند تا 90 درصد فروش فورد در سالهای آینده را تشکیل دهند. بیوک نیز کراس اوور انویژن نونوار شده را برای مدل سال 2021 خود تدارک دیده و انکور GX نیز به زودی وارد میدان میشود.
خاتمه تولید فیوژن و رگال در حالی صورت میگیرد که چندین خودروی دیگر نیز سرنوشت مشابهی داشتهاند. برای مثال جنرال موتورز چندین سدان خود همچون شورولت ایمپالا، بیوک لاکراس، کادیلاک CT6، شورولت کروز و... را روانه موزه کرده است.
البته همه سدان ها با بازار خداحافظی نکردهاند. برای مثال تولید لینکلن کانتیننتال ادامه داشته هرچند امسال سال آخر این خودروست. MKZ هم دیگر سدان ناکام لینکلن است. تویوتا و هوندا اما همچنان به تولید سدان های خود ادامه میدهند اما هوندا تولید خود را با تقاضای مشتریان هماهنگ میکند. ماه پیش این برند اعلام کرد تولید مدلهای فیت و سیویک کوپه را متوقف خواهد کرد. البته برخی افراد همچون مدیر طراحی جنرال موتورز معتقدند در نهایت سدان ها باز خواهند گشت...