بیوک

اِلِکترا کانسپت، نمایشگر زبان طراحی جدید بیوک برای الکتریکی‌ها

بیوک الکترا نه به عنوان جایگزین خودروی لوکس و پرچم‌داری که بین سال‌های ۱۹۵۹ تا ۱۹۹۰ ساخته می‌شد بلکه به عنوان محصولی مفهومی بازگشته است.

این نام نمادین هم‌اکنون روی یک کراس اوور تمام الکتریکی و مفهومی بکار رفته است. بیوک الکترا کانسپت اولین بار در شانگهای چین معرفی شده و پیش‌نمایش زبان طراحی جدید بیوک برای خودروهای الکتریکی‌اش می‌باشد.

الکترا طبق گفته بیوک از استایل “انرژی پتانسیل” این برند استفاده کرده و به نوعی ما را به یاد کانسپت بیوک اینسپایر دو سال پیش می‌اندازد.

خودروی موردبحث که توسط مرکز فنی پان آسیا جنرال موتورز در شانگهای توسعه یافته ترکیبی از ظاهر اسپورت یک کراس اوور چهار نفره و زیبایی‌های یک خودروی گرن توریسمو می‌باشد.

استایل تمیز و مینی مالیستی الکترا از کپسول‌های فضایی الهام گرفته و کابین شیشه‌ای آن داخل بدنه‌ای آئرودینامیک ادغام شده است. یکی از ویژگی‌های طراحی متمایز این خودروی مفهومی محفظه‌ی شیشه‌ای آن است که از نزدیکی کاپوت تا بخش عقب کشیده شده است. الکترا همچنین به خاطر تناسبات دینامیک، سطوح عضلانی و رنگ بدنه نقره‌ای و خاصش شناخته می‌شود که این آخری در بخش عقب به رنگ نقره‌ای تیره‌تر تبدیل می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های برجسته کانسپت بیوک می‌توان به نشان نورانی، رینگ‌های ۲۳ اینچی، درب‌های پروانه‌ای و چراغ‌های جلو و عقب LED اشاره کرد. این خودرو از جلوپنجره نورانی نیز سود می‌برد.

کابین خودرو نیز به اندازه بدنه آن آینده نگرانه طراحی شده و خبری از ستون‌های A و B در آن نیست و به همین خاطر فضایی باز و جادار ایجاد شده است. در این بخش یک صفحه‌نمایش انحنادار و بزرگ به همراه فرمان تاشو و چهار صندلی مجزا دیده می‌شود.

همچنین تریم مسی و طلایی در جای جای کابین بکار رفته و بیوک می‌گوید تریم تیره رنگ بدنه باعث می‌شود حس حضور در فضا تداعی شود. نورپردازی داخلی و آینه وسط الکترونیکی نیز جزو دیگر موارد برجسته کابین الکترا هستند.

گفته شده نسل بعدی سیستم ارتباطاتی eConnect در الکترا وجود داشته و تجربه‌ای مجازی را ارائه می‌کند. این خودرو اطلاعات گوناگونی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. به این مورد باید یک هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده بزرگ را نیز اضافه کرد.

بیوک الکترا بر پایه پلتفرم تمام الکتریکی جنرال موتورز ساخته شده و حداکثر قدرت ۵۸۳ اسب بخاری و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۳ ثانیه‌ای را ارائه می‌کند. وجود باتری پیشرفته اولتیوم نیز باعث شده الکترا برد بیش از ۶۶۰ کیلومتری داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Hadi

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    بیوک جان دوباره گرفته…
    عجب کانسپت خفنیه
    مدل تولیدیش اگه به این اندازه جذاب باشه عالیه…

    موافقم 19
    مخالفم 7
  2. amg 63

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (122 ديدگاه)

    چه اسم مشتیه این بیوک . عاشقتم

    موافقم 6
    مخالفم 0
  3. فلکی

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    آخ جون! همه خودروها دارن الکتریکی میشن ?

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا