زیباروی آمریکایی؛ اولین تجربهٔ رانندگی با بیوک لاکراس 2017

چهارشنبه 20 مرداد 1395 - 08:30
مطالعه 8 دقیقه
2017-buick-lacrosse-1
سدان فول سایز بیوک ساکت‌تر و زیباتر از همیشه است
تبلیغات

بیوک در دههٔ اول قرن بیست و یکم روندی نزولی در پیش‌گرفته و از دوران اوج خود کاملاً دور شده بود. اما گویا این برند اصیل آمریکایی قصد بازگشت به شکوه گذشتهٔ خود را دارد چراکه نسل جدید سدان فول سایز لاکراس کاملاً نمایانگر چنین امری است. خودرویی که بر روی پلت‌فرم جدید P2XX جنرال موتورز ساخته شده و در نمایشگاه لس‌آنجلس 2015 رسماً رونمایی شد. بیوک لاکراس در بین سدان‌های جنرال موتورز مدلی نیمه لوکس محسوب شده و بین شورلت ایمپالا و کادیلاک XTS قرار میگیرد.

مهم‌ترین ویژگی مدنظر تیم طراحی لاکراس جدید سکوت هرچه بیشتر اتاق آن بوده است و آن‌ها برای توصیف کابین این خودرو از عبارت «به ساکتی کتابخانه» استفاده کرده‌اند. همان‌طور که میدانید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که موجب قدرتمند شدن ارزش یک برند می‌شود آرامش و سکوت داخلی محصولات آن است به‌ویژه در خودروهای لوکس و نیمه لوکس. سدان بزرگ و لوکس بیوک ممکن است از این لحاظ در حد رولزرویس فانتوم یا مرسدس بنز S کلاس نباشد اما هنوز هم برای کسانی که در رابطه با میزان دسی‌بل داخلی خودروی خود نگران‌اند یکی از بهترین گزینه‌ها بشمار می‌رود.

شیشه‌های چندلایه، درهای سه لایه و سیستم فعال جلوگیری از صدا در لاکراس جدید موجب افزایش اعتبار بیوک شده و این خودرو از همه لحاظ بهتر و ساکت‌تر از هر خودروی 2017 دیگری است. به همین دلیل و برای کاهش هرچه بیشتر صداهای اضافی حتی از تیغه برف‌پاک‌کن‌های مخصوصی در لاکراس جدید استفاده‌شده که صدای کارکرد آن‌ها را به حداقل می‌رساند.

سکوت و آرامش تنها یکی از اهداف سه‌گانهٔ اصلی در لاکراس است که جهت بهبود مدنظر بوده است؛ بنابراین دو هدف دیگر، عملکرد کلی و سواری و راحتی صندلی‌ها بوده است؛ در سوی دیگر با اینکه عملکرد بالا هیچ‌گاه در لاکراس و یا حتی اکثر بیوک‌ها (البته به‌جز ریگال GS) وجود نداشته اما خروجی لاکراس 2017 به‌طور نسبی بهتر از نسخه‌های قبلی است که این مورد هم ارزش برند بیوک را تقویت می‌کند.

بارزترین چیزی که لاکراس جدید ازدست‌داده است حدود 135 کیلوگرم وزن است که حتی در این سدان فول سایز هم امر مهمی بشمار رفته و موجب بهبود هندلینگ، شتاب و مصرف سوخت گردیده است. کاهش وزن و استفاده از سیستم تعلیق جدید Five-Link در عقب موجب بهبود سواری خودرو شده است. بااین‌حال هندلینگ خودرو گاهی اوقات در جاده‌های پرپیچ‌وخم سفت و خشک احساس می‌شد اما برای خودروی دیفرانسیل جلویی با فاصلهٔ محوری زیاد سریع‌تر از چیزی بود که انتظار داشتم درحالی‌که تعلیق Five-Link نیز سواری خودرو را حتی بیش‌ازحد ساکت و بی‌صدا می‌کند.

برای کسانی که لاکراسْ آن‌ها را هدف قرار داده به‌وضوح راحتی سواریِ اهمیت بیشتری از هندلینگ دارد. در طول آزمایش در انواع جاده‌ها به رانندگی پرداختم و بیشتر ناهمواری‌های مسیر به‌راحتی توسط سیستم تعلیق اسفنجی بیوک محو می‌شد. من لاکراس را با هر دو نوع رینگ 20 اینچی سفارشی به همراه سیستم کنترل مداوم نوسانات و رینگ‌های 18 اینچی با تعلیق ثابت راندم که در هر دو نمونه سواری کاملاً راحت بود. هرچند که سواری رینگ‌های 18 اینچی خصوصاً در جاده‌های محلی با آسفالت نامرغوب ساکت‌تر بود که این به نظر من با روح یک سدان لوکس هماهنگی بیشتری دارد.

لاکراس جدید 2017 فقط با یک نوع موتور تجدیدنظر شدۀ 3.6 لیتری V6 عرضه می‌شود که قدرت و گشتاور آن نسبتاً بیشتر از دیگر 6 سیلندرها با حجمی مشابه است. قدرت این پیشرانه با افزایش 6 واحدی به 310 اسب بخار رسیده درحالی‌که گشتاور آن نیز با 25 واحد افزایش به 360 نیوتن متر رسیده است که به همراه کاهش وزن تأثیر مثبتی در عملکرد خودرو داشته و این بیوک کاملاً سریع‌تر از قبل احساس می‌شود. این مورد درصورتی‌که از پشت مدل قدیمی پشت مدل جدید بنشینید احساس می‌شود. وزن لاکراس 2017 چیزی در حدود 1630 کیلوگرم است (سازنده هنوز وزن رسمی خودرو را اعلام نکرده است) که باعث می‌شود خروجی موتور آن به شما اعتمادبه‌نفس بدهد هرچند که تا حد وحشتناکی سریع نیست.

برای بسیاری از کسانی که قصد خرید لاکراس را دارند شتاب صفرتا صد اهمیتی ندارد اما قطعاً یک طراحی ظاهری زیبا برایشان بسیار مهم است. به‌خصوص در این کلاس که همهٔ سدان‌ها با طراحی جدیدی به بازار آمده‌اند. تویوتا آوالون جدید، نیسان ماکسیما و کیا کادنزا همگی واقعاً خوب هستند اما لاکراس از این لحاظ با طراحی جلویی مدرن، خطوط منحنی بدنه و طراحی ظریف عقب حداقل یک سطح بالاتر از خودروهای مذکور قرار می‌گیرد.

این داستان در داخل کابین هم تکرار شده و در جدیدترین مدل لاکراس شاهد خطوطی بسیار زیبا و مواد باکیفیت هستیم. صندلی‌ها (به یاد داشته باشید که این‌ یکی از اهداف موردنظر مدیران ارشد بیوک جهت بهبود در لاکراس جدید بوده است) تا زمانی که نیروهای هنگام پیچیدن بسیار قوی نباشند نرم و راحت‌اند. این صندلی‌ها مجهز به گرم‌کن، سردکن و ماساژور هستند که برای این محدودهٔ قیمتی بسیار زیاد هستند درحالی‌که به‌طورکلی لاکراس جدید بسیار مجلل است.

بااین‌حال جزئیات ناخوشایندی هم در اتاق این بیوک وجود دارد همچون استفاده از پلاستیک مشکی‌رنگ به‌ویژه در اطراف شیفتر تعویض دنده که به‌آسانی به ماهیت لوکس بیوک خدشه وارد کرده است. البته استفاده از چوب واقعی در داخل موجب بهبود فضا شده است. بیوک همواره توجه خاصی به صفحه‌نمایش سیستم اطاعاتی-سرگرمی خود دارد که این امر در لاکراس هم اعمال‌شده و نمایشگر لمسی آن کاملاً در برابر بجای ماندن اثرانگشت مقاوم است؛ اما شیفتر الکترونیکی تعویض دندهٔ لاکراس ازلحاظ فیزیکی کوچک بوده و برای استفاده چندان مطلوب نیست.

در بازار خودرو سال‌به‌سال تعداد خریداران سالخورده کاهش میابد و بیوک هم این را خوب می‌داند؛ اما این را هم می‌داند که رهبری در یک بازار رو به فرسایش به معنی پتانسیل بالا برای سودآوری است چراکه اکثر سازندگان توجه چندانی به آن ندارند چه رسد به اینکه بخواهند محصولی کاملاً جدید در این کلاس عرضه کنند. بااین‌حال بیوک لاکراس رقبایی چون تویوتا آوالون، لکسوس ES350، نیسان ماکسیما و کیا کادنزا را روبروی خود می‌بیند. خودروهایی که ادعا می‌کنند امکانات پریمیومی را با قیمت غیر پریمیوم ارائه می‌کنند.

قیمت پایهٔ بیوک لاکراس 2017 از حدود 32 هزار دلار آغاز می‌شود اما اگر به سمت تیپ‌های بالاتر بروید که مجهز به سیستم چهارچرخ محرک هستند، قیمت آن به بیش از 40 هزار دلار افزایش میابد. محدوده‌ای که رقبای زیادی در آن حضور دارند اما موضع قدرت بیوک در پالایش، راحتی بسیار بالای صندلی‌ها و سکوت فوق‌العادهٔ اتاقش است؛ یعنی تمام آن چیزهایی که خریداران این کلاس خودرویی به دنبال آن هستند. بعلاوه فضای داخلی مجلل و مقرون‌به‌صرفه بودن نیز از دیگر ویژگی‌های بیوک لاکراس جدید هستند و البته یک‌چیز دیگر، برخورداری بی‌صداترین برف‌پاک‌کن جهان!

 

مشخصات فنی

Buick LaCrosse 2017

پیشرانه

3.6 لیتری V6

قدرت

310 اسب بخار

گشتاور

360 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک

محور محرک

جلو

طول

5.017 متر

وزن

1630 کیلوگرم

ظرفیت سرنشین

5 نفر

حجم صندوق بار

424 لیتر

قیمت پایه

32,990 دلار

 

منبع: Motor1

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.