رانندگی کوتاهی با بیوک انکلیو اونیر مدل 2022، لوکس، راحت، آرام
بخش شاسیبلندهای سه ردیفه بسیار رقابتی و بیرحم شده است. از زمانی که نسل دوم بیوک انکلیو در سال 2018 به بازار آمد تقریباً همهٔ خودروهای این کلاس بازنگری و بهروزرسانی شدهاند و همچنین خودروهای جدید و برجستهای هم به آن اضافه شدهاند؛ بنابراین، حالا خودروها برای اینکه در این بخش بتوانند پیروز شوند باید عالی باشند. به همین دلیل، بیوک با فیسلیفت کراساوور پرچمدار خود برای مدل 2022 قصد دارد فروش و جایگاه خود را حفظ کند.
طراحی جدید دماغهٔ انکلیو مدل 2022 بلافاصله جلبتوجه میکند زیرا حالا با چراغهای دوقسمتی و جلوپنجرهٔ بزرگتر، تهاجمیتر و جذابتر شده است. در عقب نیز تغییراتی جزئی در چراغها صورت گرفته است اما این فیسلیفت به بهبود نمای جانبی خودرو کمکی نکرده و در این قسمت انکلیو بدون تغییر باقیمانده است.
در داخل خودرو پانل دکمهها همچنان بسیار ساده است و چیدمان کنترلهای سیستم صوتی و تهویه مطبوع خیلی معقول و معمولی صورت گرفته که استفاده از آنها برای دارندگان گوشیهای موبایل تاشوی قدیمی بسیار آسان خواهد بود. البته کسانی که سراغ گوشیهای هوشمند لمسی رفتهاند هم خوشحال خواهند شد زیرا انکلیو از شارژر بیسیم و اندروید اتو و اپل کارپلی برخوردار است. این خودرو همچنین حالا به کنترلهای دکمهای جدید برای گیربکس مجهز شده است که بسیار شبیه به کوروت هستند. یکی دیگر از ویژگیهای جدید انکلیو مدل 2022 نیز غربیلک فرمان تازه با دکمههای کنترلی جدید است که نمای مدرنتری نسبت به قبل دارد.
در میانهٔ صفحه آمپر این ماشین یک نمایشگر 8 اینچی تعبیه شده که میتواند آمپرهای آفرودی را به نمایش درآورد اما بعید است که خریداران انکلیو از این ویژگی استفاده کنند. همچنین خیلی کم پیش میآید که رانندگان این کراساوور لوکس گاز را تخته کنند اما در این صورت، پیشرانهٔ 3.6 لیتری V6 تنفس طبیعی جنرال موتورز با 310 اسب بخار قدرت آماده است تا خودرو را ظرف 6.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برساند و امکان پیمودن 400 متر را در 15 ثانیه فراهم کند. این اعداد از کیا تلوراید بهتر هستند.
بیوک سال گذشته دیفرانسیل عقب با کنترل گشتاور بُرداری را از انکلیو حذف کرد ولی بااینوجود ما در طول آزمایش خود روی جاده تفاوتی احساس نکردیم و اگر رانندگی آرامی داشته باشید هندلینگ خودرو مناسب و بدون مشکل خواهد بود. کمکفنرهای تطبیقی سفارشی نیز ناهمواریهای مسیر را محو میکنند و صرفاً هنگام عبور از روی چالههای بزرگ تکانهایی به شاسی وارد میشود.
در هنگام رانندگیهای طولانی بینشهری، کابین جادار انکلیو کاملاً ساکت بوده و صندلیهای چرمی با ماساژور در نسخهٔ پرچمدار اونیر برای پیمایش مسافتی که یک باک بنزین را خالی میکند بسیار راحت هستند. در آزمایش مصرف سوخت ما با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت، انکلیو آزمایشی با سامانهٔ چهارچرخ محرک در هر صد کیلومتر 10.2 لیتر بنزین مصرف کرد که بیشتر از برآورد 9.4 لیتری EPA است.
قیمت بیوک انکلیو مدل 2022 از 43,995 دلار آغاز میشود که این رقم در نسخهٔ پرچمدار اونیر با تمام تجهیزات ایمنی و لاکچری به 60,450 دلار میرسد. این در حالی است که با 50 هزار دلار میتوان یک تلوراید فول آپشن خرید. اگر خواهان کراساوور لوکسی باشید هم میتوانید سراغ جنسیس GV80 شش سیلندر 375 اسب بخاری بروید که با قیمت 61,695 دلار فقط کمی از انکلیو اونیر گرانتر است. به همین دلیل در ابتدا گفتیم بخش شاسیبلندهای سه ردیفه بیرحم شده است.
مشخصات فنی
Buick Enclave Avenir AWD 2022 | |
پیشرانه | 3.6 لیتری V6 |
قدرت | 310 اسب بخار |
گشتاور | 360 نیوتن متر |
گیربکس | 9 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفر تا 96 | 6.5 ثانیه |
مسافت 400 متر | 15.0 ثانیه |
توقف از 110 | 53.6 متر |
شتاب جانبی | 0.83 جی |
حداکثر سرعت | 210 کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت | 11.7 لیتر ترکیبی |
طول | 4,202 میلیمتر |
عرض | 2,001 میلیمتر |
ارتفاع | 1,775 میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | 3,071 میلیمتر |
وزن | 2126 کیلوگرم |
حجم صندوق بار | 680 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 7 نفر |
قیمت پایه | 58,295 دلار |
قیمت تستشده | 60,450 دلار |