بیوک

رانندگی کوتاهی با بیوک انکلیو اونیر مدل 2022، لوکس، راحت، آرام

بخش شاسی‌بلندهای سه ردیفه بسیار رقابتی و بی‌رحم شده است. از زمانی که نسل دوم بیوک انکلیو در سال ۲۰۱۸ به بازار آمد تقریباً همهٔ خودروهای این کلاس بازنگری و به‌روزرسانی شده‌اند و همچنین خودروهای جدید و برجسته‌ای هم به آن اضافه شده‌اند؛ بنابراین، حالا خودروها برای اینکه در این بخش بتوانند پیروز شوند باید عالی باشند. به همین دلیل، بیوک با فیس‌لیفت کراس‌اوور پرچم‌دار خود برای مدل ۲۰۲۲ قصد دارد فروش و جایگاه خود را حفظ کند.

طراحی جدید دماغهٔ انکلیو مدل ۲۰۲۲ بلافاصله جلب‌توجه می‌کند زیرا حالا با چراغ‌های دوقسمتی و جلوپنجرهٔ بزرگ‌تر، تهاجمی‌تر و جذاب‌تر شده است. در عقب نیز تغییراتی جزئی در چراغ‌ها صورت گرفته است اما این فیس‌لیفت به بهبود نمای جانبی خودرو کمکی نکرده و در این قسمت انکلیو بدون تغییر باقیمانده است.

در داخل خودرو پانل دکمه‌ها همچنان بسیار ساده است و چیدمان کنترل‌های سیستم صوتی و تهویه مطبوع خیلی معقول و معمولی صورت گرفته که استفاده از آن‌ها برای دارندگان گوشی‌های موبایل تاشوی قدیمی بسیار آسان خواهد بود. البته کسانی که سراغ گوشی‌های هوشمند لمسی رفته‌اند هم خوشحال خواهند شد زیرا انکلیو از شارژر بی‌سیم و اندروید اتو و اپل کارپلی برخوردار است. این خودرو همچنین حالا به کنترل‌های دکمه‌ای جدید برای گیربکس مجهز شده است که بسیار شبیه به کوروت هستند. یکی دیگر از ویژگی‌های جدید انکلیو مدل ۲۰۲۲ نیز غربیلک فرمان تازه با دکمه‌های کنترلی جدید است که نمای مدرن‌تری نسبت به قبل دارد.

در میانهٔ صفحه آمپر این ماشین یک نمایشگر ۸ اینچی تعبیه شده که می‌تواند آمپرهای آفرودی را به نمایش درآورد اما بعید است که خریداران انکلیو از این ویژگی استفاده کنند. همچنین خیلی کم پیش می‌آید که رانندگان این کراس‌اوور لوکس گاز را تخته کنند اما در این صورت، پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی جنرال موتورز با ۳۱۰ اسب بخار قدرت آماده است تا خودرو را ظرف ۶.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برساند و امکان پیمودن ۴۰۰ متر را در ۱۵ ثانیه فراهم کند. این اعداد از کیا تلوراید بهتر هستند.

بیوک سال گذشته دیفرانسیل عقب با کنترل گشتاور بُرداری را از انکلیو حذف کرد ولی بااین‌وجود ما در طول آزمایش خود روی جاده تفاوتی احساس نکردیم و اگر رانندگی آرامی داشته باشید هندلینگ خودرو مناسب و بدون مشکل خواهد بود. کمک‌فنرهای تطبیقی سفارشی نیز ناهمواری‌های مسیر را محو می‌کنند و صرفاً هنگام عبور از روی چاله‌های بزرگ تکان‌هایی به شاسی وارد می‌شود.

در هنگام رانندگی‌های طولانی بین‌شهری، کابین جادار انکلیو کاملاً ساکت بوده و صندلی‌های چرمی با ماساژور در نسخهٔ پرچم‌دار اونیر برای پیمایش مسافتی که یک باک بنزین را خالی می‌کند بسیار راحت هستند. در آزمایش مصرف سوخت ما با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت، انکلیو آزمایشی با سامانهٔ چهارچرخ محرک در هر صد کیلومتر ۱۰.۲ لیتر بنزین مصرف کرد که بیشتر از برآورد ۹.۴ لیتری EPA است.

قیمت بیوک انکلیو مدل ۲۰۲۲ از ۴۳,۹۹۵ دلار آغاز می‌شود که این رقم در نسخهٔ پرچم‌دار اونیر با تمام تجهیزات ایمنی و لاکچری به ۶۰,۴۵۰ دلار می‌رسد. این در حالی است که با ۵۰ هزار دلار می‌توان یک تلوراید فول آپشن خرید. اگر خواهان کراس‌اوور لوکسی باشید هم می‌توانید سراغ جنسیس GV80 شش سیلندر ۳۷۵ اسب بخاری بروید که با قیمت ۶۱,۶۹۵ دلار فقط کمی از انکلیو اونیر گران‌تر است. به همین دلیل در ابتدا گفتیم بخش شاسی‌بلندهای سه ردیفه بی‌رحم شده است.

مشخصات فنی

Buick Enclave Avenir AWD 2022

پیشرانه ۳.۶ لیتری V6
قدرت ۳۱۰ اسب بخار
گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۵.۰ ثانیه
توقف از ۱۱۰ ۵۳.۶ متر
شتاب جانبی ۰.۸۳ جی
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۱۱.۷ لیتر ترکیبی
طول ۴,۲۰۲ میلی‌متر
عرض ۲,۰۰۱ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۷۷۵ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۰۷۱ میلی‌متر
وزن ۲۱۲۶ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۶۸۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۷ نفر
قیمت پایه ۵۸,۲۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۶۰,۴۵۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. پدرام

    ۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    با اینکه بیشتر شبیه ماشین اروپایی شده اما طراحی اش به نظرم خوب و منطقی هست

    موافقم 20
    مخالفم 2
  2. HesamS500

    ۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (123 ديدگاه)

    زیباست

    موافقم 8
    مخالفم 1
  3. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    فرقش با جنسیس ابعاد بزرگترشه.جنسیس نزدیک 20 سانت کوچیکتره

    موافقم 6
    مخالفم 1
  4. علی جردن

    ۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    دوسش دارم چون موتور اسباب بازی ۴ سیلندر نداره

    موافقم 8
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا