دوئل بیوک اِنویژن و آکورا RDX
در قسمتی دیگر از سری رقابتهای خودرویی پدال، امروز نوبت به گروه کراساوورهای کامپکت لوکس رسیده است. در دور اول دوئلهای این گروه، بامو X3 و لکسس NX رودرروی یکدیگر قرار گرفتند که این رقابت به یکی از جذابترین و حساسترین دوئلهای دور اول تبدیل شد و بیشترین آراء نیز در آن به ثبت رسید. رقابت این دو کراساوور لوکس در سایت بسیار نزدیک به هم پیش رفته است بهگونهای که X3 با تنها 63 رأی جلوتر از NX است اما نظرسنجی کانال تلگرام پدال کاملاً نتیجه را تغییر داده چراکه در این نظرسنجی لکسس NX با اختلاف زیادی بالاتر از بامو X3 قرار گرفته است. بدین ترتیب NX درمجموع با کسب 3079 رأی توانست بر بامو X3 با 2932 رأی پیروز گردد. در این دوئل جمعاً 6011 رأی به ثبت رسیده که تا اینجای کار یک رکورد محسوب میشود و لکسس NX با کسب 51 درصد از کل این آراء پیروز شد. حال در دور دوم رقابتهای گروه کراساوورهای کامپکت لوکس، آکورا RDX به دیدار بیوک اِنویژن رفته است.
بامو X3 | لکسس NX | مرسدس بنز GLC | لندروور دیسکاوری اسپرت |
لکسس NX | ؟ | ||
دیاس 5 | اینفینیتی QX50 | جگوار F-Pace | آلفارومئو استلویو |
؟ | ؟ | ||
آکورا RDX | بیوک انویژن | لینکلن MKC | ولوو XC60 |
؟ | ؟ | ||
آئودی Q5 | پورشه ماکان | مرسدس بنز GLC کوپه | بامو X4 |
؟ | ؟ |
RDX که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی نیویورک 2006 رونمایی شد، نخستین کراساوور برند آکورا محسوب میشود. بدین ترتیب RDX آغازگر راه کراساوورهای آکورا بود که بعداً با مدل بزرگتر MDX و چندی پیش با مدل کوچکتر CDX ادامه پیدا کرد. نسل دوم این خودرو نیز در نمایشگاه دیترویت 2012 معرفی شد که طراحی آن طبق زبان طراحی جدید آکورا شکل گرفته است. این نسل از RDX پلتفرم یکسانی با هوندا CR-V دارد و در انواع چهارچرخ محرک یا دیفرانسیل جلو عرضه میشود. نسل دوم این کراساوور ژاپنی چند وقتی است مورد فیسلیفت قرار گرفته که برای اولین بار در نمایشگاه شیکاگو 2015 رونمایی شده و با مدل 2016 به بازار آمد. آکورا RDX در بازارهای بینالمللی شامل ایالاتمتحده، تنها با یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 تنفس طبیعی عرضه میشود که 280 اسب بخار قدرت و 341 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای جلو یا هر چهارچرخ منتقل میگردد؛ اما غیرازاین موتور، یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 هم در لیست موتورهای RDX وجود دارد که البته فقط در بازار چین ارائه میشود.
بیوک اِنویژن سومین کراساوور در حال تولید بیوک پس از مدلهای انکلیو و انکور محسوب میشود. این کراساوور لوکس آمریکایی برای اولین بار در چین معرفی شد چراکه تولید آن فقط در کارخانهٔ چینی جنرال موتورز انجام میگیرد و از آنجا به ایالاتمتحده صادر میشود؛ بنابراین بیوک اِنویژن نخستین خودروی ساخت چین جنرال موتورز است که در ایالاتمتحده عرضه میگردد. اِنویژن که بهنوعی جایگزین مدل Rendezvous بشمار میرود، برای آمریکاییها نخستین بار در نمایشگاه دیترویت 2016 رونمایی شد و سپس از اکتبر همین سال عرضهٔ آن در چین، آمریکا، کانادا و مکزیک آغاز گردید. این کراساوور لوکس روی پلتفرم دلتا D2XX جنرال موتورز ساخته میشود که با خودروهایی چون نسل جدید شورلت اکوئناکس و نسل جدید جمس تراین مشترک است. بیوک برای اِنویژن تنها پیشرانههای چهار سیلندر را در نظر گرفته که ما برای این رقابت و جهت نزدیکی با رقیب ژاپنی، قویترین نمونهٔ آنها را انتخاب کردهایم. این یک واحد 2 لیتری 4 سیلندر توربو است که 252 اسب بخار قدرت و 352 نیوتن متر گشتاور داشته و آنرا از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک یا هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخهای جلو یا هر چهارچرخ انتقال میدهد.
مشخصات فنی
بیوک اِنویژن | آکورا RDX | |
پیشرانه | 2 لیتری 4 سیلندر | 3.5 لیتری V6 |
تنفس | توربو | طبیعی |
قدرت | 252 اسب بخار | 280 اسب بخار |
گشتاور | 352 نیوتن متر | 341 نیوتن متر |
گیربکس | 6 سرعته اتوماتیک | 6 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | 7.1 ثانیه | 6.2 ثانیه |
مسافت 400 متر | 15.3 ثانیه | 14.5 ثانیه |
حداکثر سرعت | 215 کیلومتر | 220 کیلومتر |
مصرف سوخت | 10.2 لیتر (ترکیبی) | 10 لیتر (ترکیبی) |
وزن | 1845 کیلوگرم | 1785 کیلوگرم |
طول | 4.66 متر | 4.68 متر |
حجم صندوق بار | 765 لیتر | 735 لیتر |
قیمت پایه | 34,990 دلار | 36,645 دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9758992]