انویژن پلاس و ورانو پرو، محصولات جدید بیوک در نمایشگاه شانگهای
بیوک در نمایشگاه شانگهای امسال از مدلهای جدید انویژن پلاس و ورانو پرو پردهبرداری کرده است. انویژن پلاس در اصل نسخۀ هفتنفره از نسل جدید انویژن است که در جلو طراحی یکسانی با برادر پنجنفره دارد اما درهای عقب کشیدهتر، استایل جعبهایتر و شیب کمتر سقف، آنرا از نسخهٔ معمولی متمایز کردهاند.
انویژن پلاس 4,845 میلیمتر طول، 1,883 میلیمتر عرض و 1,695 میلیمتر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با 2,833 میلیمتر است. این یعنی طول خودرو 183 میلیمتر و فاصلهٔ محوری آن 54 میلیمتر نسبت به نسخهٔ پنجنفره افزایش یافته است.
انویژن پلاس در نسخهٔ لوکس اونیر رونمایی شده که از جلوپنجرهٔ منحصربهفرد، چراغهای جلوی LED ماتریکسی، رینگهای 20 اینچی آلومینیومی و چراغهای عقب منحصربهفرد با لنزهای شفاف برخوردار است. این کراساوور سه ردیفه به یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که 233 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور که از تکنولوژی هیبریدی خفیف بهره میبرد، به یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک متصل است.
ورانو پرو هم نسخهای جدید از سدان کامپکت ورانو است که در چین عرضه میشود. این خودرو یک سدان پریمیوم خانوادگی است بر اساس DNA بیوک با ظاهری جوانتر و پویاتر ساخته شده تا نظر نسل جوان چین را به خود جلب کند. ورانو پرو جلوپنجرهٔ شیکی دارد که با چراغهای باریک و ورودیهای هوای اسپرت احاطه شده است. نسخهٔ اسپرت GS این سدان کامپکت هم ارائه میشود که با جلوپنجرهٔ مشکیرنگ لانهزنبوری، رکابهای اسپرت اختصاصی و سقف مشکیرنگ از نسخههای معمولی متمایز شده است. ورانو پرو GS از آینهها، قاب پنجرهها و رینگهای مشکیرنگ هم سود میبرد تا حس قدرت و حرکت را ایجاد کند.
هرچند تغییرات بیرونی ورانو پرو چندان بزرگ و بنیادین نیستند اما کابین آن کاملاً بازطراحی شده و حالا به دو نمایشگر 10.25 اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی مجهز شده است. در اینجا ناوبری GPS، سیستم OnStar جنرال موتورز و تکنولوژی تشخیص صدای بهبودیافته هم وجود دارد. بیوک جزئیات زیادی از مشخصات فنی این سدان جدید اعلام نکرده اما از تجهیز آن به یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری توربوشارژ کاملاً جدید با تزریق مستقیم سوخت خبر داده است.
علاوه بر رونمایی این دو مدل جدید، بیوک اعلام کرده است که قصد دارد تا سال 2025 پنج خودروی الکتریکی جدید را در چین عرضه کند. فعلاً اطلاعاتی در مورد این خودروها در دست نیست ولی به گفتهٔ بیوک، تعدادی از آنها روی پلتفرم اولتیوم جنرال موتورز ساخته میشوند.