مرحلهٔ یکچهارم نهایی، گروه چهارم، شاسیبلندهای فول سایز، دوئل دوم
نتایج دوئل قبلی بین جیامسی آکادیا و تویوتا هایلندر
مجموع آراء: 1291
آراء جیامسی: 679
آراء تویوتا: 612
پیروز دوئل: بیوک انکلیو با کسب 52 درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ یکچهارم نهایی | |
تویوتا هایلندر | جیامسی آکادیا |
جیامسی آکادیا | |
بیوک انکلیو | مزدا CX-9 |
؟ | |
فورد اکسپلورر | شورلت تراورز |
؟ |
بیوک انکلیو
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک 2017
پلتفرم: C1XX جنرال موتورز
امتیاز از موتورترند: 7.6 از 10
فروش سال 2020 در آمریکا: 38,480 دستگاه
فروش سال 2021 در آمریکا: 41,962 دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: چهار ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 6 سال یا 110 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: سواری و هندلینگ خوب، پیشرانه و گیربکس نرم، نمای بیرونی زیبا، تجهیزات استاندارد سخاوتمندانه، فضای فراوان برای بار و سرنشینان، سامانهٔ چهارچرخ محرک توانمند
نقاط منفی: اشتراکات بیشازحد با شورلت تراورز، ارائهٔ بهترین تجهیزات فقط در تیپهای بالایی، مصرف سوخت بیشتر نسبت به رقبا، متریال داخلی ارزانقیمت، فقدان سیستمهای کمکرانندهٔ فعال در تیپهای پایینی
چکیده: بیوک انکلیو کراساوور لوکسی است که با قیمتی نزدیک به مدلهای غیرلوکس ارائه میشود اما متریال داخلی اقتصادی مانع ورود آن به قلمروی واقعی کراساوورهای لوکس شده است
مزدا CX-9
تاریخ معرفی: نمایشگاه لسآنجلس 2015
پلتفرم: اسکایاکتیو مزدا
امتیاز از موتورترند: 7.7 از 10
فروش سال 2020 در آمریکا: 27,638 دستگاه
فروش سال 2021 در آمریکا: 34,493 دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: چهار ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: 3 سال یا 58 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 5 سال یا 96 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: هندلینگ جذاب، طراحی عالی، تزئینات کابین در حد لوکس، کیفیت عالی، تکنولوژیهای ایمنی فعال استاندارد، یکی از معدود کراساوورهایی که رانندگی لذتبخشی دارد
نقاط منفی: فضای داخلی کمتر نسبت به رقبا، گیربکس شش سرعتهٔ بیهیجان، فضای بار کم در هنگام باز بودن صندلیهای ردیف سوم، فضای تنگ صندلیهای ردیف سوم، ظرفیت یدک کشی محدود
چکیده: CX-9 حتی با وجود برخورداری از هفت صندلی، هنوز هم مقدار زیادی از جادوی مزدا را ارائه میکند و مناسب کسانی است که خواهان MX-5 هستند اما خانوادهٔ پرجمعیتی دارند
مقایسهٔ مشخصات فنی
| بیوک انکلیو | مزدا CX-9 |
پیشرانه | 3.6 لیتری V6 | 2.5 لیتری I4 |
تنفس | طبیعی | توربوشارژ |
قدرت | 310 اسب بخار | 250 اسب بخار |
گشتاور | 360 نیوتن متر | 435 نیوتن متر |
گیربکس | 9 سرعته اتوماتیک | 6 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو یا چهارچرخ | جلو یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا 96 | 6.6 ثانیه | 7.3 ثانیه |
مسافت 400 متر | 15.1 ثانیه | 15.7 ثانیه |
شتاب جانبی | 0.82 جی | 0.83 جی |
توقف از 110 | 54.5 متر | 55.8 متر |
حداکثر سرعت | 210 کیلومتر/ساعت | 210 کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | 11.7 لیتر ترکیبی | 10.2 لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | 82 لیتر | 74 لیتر |
وزن | 2081 کیلوگرم | 1980 کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | 2300 کیلوگرم | 1600 کیلوگرم |
طول | 5,190 میلیمتر | 5,065 میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | 3,070 میلیمتر | 2,928 میلیمتر |
حجم صندوق بار | 680 لیتر | 400 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 7 نفر | 7 نفر |
قیمت پایه آمریکا | 43,995 دلار | 35,335 دلار |
قیمت موردبررسی | 45,995 دلار | 45,665 دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
https://poll.fm/11039852