نظر شما در مورد زبان طراحی جدید بیوک چیست؟
بیوک حتی در دوران امروزی هم خودروهای زیبایی مثل کراساوورهای انکلیو و انویژن را تولید کرده است اما این شرکت در حال ایجاد یک تغییر اساسی در طراحی محصولات خود است. در این زبان طراحی جدید، منحنیهای نرم با خطوط تهاجمی و زاویهدار جایگزین میشود. این تغییر اما بحثبرانگیز است و خیلیها میگویند ظاهر جدید محصولات این شرکت هیچ شباهتی به بیوک ندارند.
برای اولین بار در ژوئن امسال یعنی زمانی که بیوک کانسپتهای الکترا X و وایلدکت را رونمایی کرد بهطور اجمالی این زبان طراحی را دیدیم ولی حالا ظاهراً قرار است این ظاهر جدید را در نمایندگیهای فروش هم ببینیم زیرا بیوک اخیراً کراساوور جدید انویستا را در چین با همین طراحی معرفی کرده است. حال در اینجا قصد داریم نظر شما را در مورد زبان طراحی جدید این برند باسابقهٔ آمریکایی بدانیم. از دید ما، این زبان طراحی خوب به نظر میرسد اما نشانی از بیوک ندارد.
بااینحال، چه دوست داشته باشیم چه نه، باید با این ظاهر جدید کنار بیاییم زیرا بیوک قصد دارد از زبان طراحی جدید خود در محصولات آتی استفاده کند. نمای جسورانه و متمایل به جلو با جلوپنجرهٔ ذوزنقهای در پایین، خطوط تیز و چراغهای باریک ازجمله ویژگیهای این زبان طراحی هستند. در مراسم رونمایی از وایلدکت بیوک اظهار داشت که این کانسپت بهمنظور نشان دادن زبان طراحی کاملاً جدید برای مدلهای تولیدی شرکت در آیندهٔ نزدیک توسعه پیدا کرده است. مدیر اجرایی بیوک نیز افزود که کانسپت وایلدکت نشاندهندهٔ آیندهٔ طراحی برای این برند است.
اما زبان طراحی تنها چیزی نیست که بیوک آن را تغییر داده زیرا این شرکت لوگوی سه سپری خود را هم بازطراحی کرده است. این لوگوی جدید نماد تحول طراحی بیوک خواهد بود. این لوگو برای اولین بار در یک مدل تولیدی در انویستا دیده شد و بهزودی روی پیشانی محصولات تولیدی بیشتری آن را خواهیم دید.