معرفی بیوک الکترا E5 برقی 2025 با بهبود امکانات و قوای محرکه

شنبه 31 خرداد 1404 - 16:30
مطالعه 4 دقیقه
Buick-Electra-E5-1
فیس‌لیفت کراس‌اوور برقی بیوک الکترا E5 با 47 ارتقاء مختلف، اصلاح طراحی و بهبود قوای محرکه برای بازار چین معرفی شده است.
تبلیغات

بیوک رسماً الکترا E5 فیس‌لیفت را در چین رونمایی کرده است. در این فیس‌لیفت، جلوپنجرهٔ تزئینی قبلی با سپری اسپرت و دماغهٔ کوسه‌ای جایگزین شده است. در دیگر قسمت‌ها، دستگیره‌های در مخفی و تزئینات نقره‌ای مات ظریف به چشم می‌خورند. الکترا E5 جدید همچنین از چراغ‌های عقب مدرن‌تر و پویاتر و رینگ‌های 18 یا 19 اینچی بهره می‌برد درحالی‌که مدل‌های رده‌بالا شیشه‌های عقب دودی و سانروف پانوراما را نیز ارائه می‌دهند.

کابین تقریباً دست‌نخورده باقی‌مانده اما بیوک بهبودهای جزئی متعددی اعمال کرده است که مهم‌ترین آن‌ها استفاده گسترده‌تر از مواد نرم است که اکنون 64 درصد از سطوح تماس را پوشش می‌دهد. صندلی‌های عقب نیز تا 27 درجه خم می‌شوند تا حالتی آرام‌تر فراهم کنند. از نظر فناوری، یک نمایشگر خمیده 30 اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی و iOS 26 وجود دارد. بیوک همچنین تأیید کرد که الکترا E5 به اولین دستیار صوتی هوش مصنوعی سایک-جنرال موتورز مجهز است. این دستیار در میلی‌ثانیه پاسخ می‌دهد و قادر به اجرای حداکثر ده دستور صوتی متوالی است. همچنین با مدل‌های هوش مصنوعی مانند دیپ‌سیک ادغام شده است.

علاوه بر این، کراس‌اوور الکتریکی بیوک از عایق‌های صوتی بهتر و شیشه‌های آکوستیک دولایه بهره می‌برد. این ویژگی‌ها سطح سروصدای کابین را به 22 دسی‌بل می‌رسانند که به گفته بیوک، آن را به یکی از ساکت‌ترین خودروهای الکتریکی بازار تبدیل می‌کند. در بخش امکانات، مدل پایه با فرمان چرمی و سیستم صوتی هشت بلندگو و صندلی‌های جلو با روکش پارچه و چرم و تنظیم برقی هشت جهته برای راننده عرضه می‌شود. مدل‌های رده‌بالا لوکس‌تر هستند و از صندلی‌های چرمی با گرم‌کن و سیستم صوتی ممتاز 14 بلندگوی بوز بهره می‌برند. خریداران همچنین از مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده استاندارد مانند کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، هشدار نقطه کور و هشدار خروج از خط هم برخوردار خواهند بود.

الکترا E5 با سه گزینهٔ قوای محرکه عرضه می‌شود. مدل پایه از باتری لیتیوم آهن فسفات 65 کیلووات ساعت بهره می‌برد که بردی 515 کیلومتری (بر اساس استاندارد CLTC) ارائه می‌دهد و با یک موتور الکتریکی در جلو با 241 اسب بخار قدرت و 330 نیوتن متر گشتاور همراه است. این ترکیب، شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در 7.7 ثانیه و حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت فراهم می‌کند. نسخه بعدی با باتری لیتیومی 68.4 کیلووات ساعت عرضه می‌شود که برد را به 545 کیلومتر افزایش می‌دهد. با وجود همان موتور، این نسخه کمی سریع‌تر است و شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در 7.5 ثانیه به ارائه می‌کند.

رانندگانی که نیاز شعاع حرکتی بیشتری دارند باید مدل بالا ردهٔ الکترا E5 را انتخاب کنند. این نسخه با باتری لیتیوم آهن فسفات 76.8 کیلووات ساعت، بردی 620 کیلومتری ارائه می‌دهد. بااین‌حال، این مدل کندترین است و شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در 7.8 ثانیه ثبت می‌کند. بیوک برای این خودرو موتور الکتریکی جدیدی را در نظر گرفته که توسط خود شرکت توسعه پیدا کرده است. بیوک همچنین اعلام کرد که الکترا E5 از سلول‌های باتری توسعه‌یافته مشترک با CATL استفاده می‌کند. این امر منجر به افزایش 30 درصدی سرعت شارژ شده است و شارژ 20 دقیقه‌ای می‌تواند تا 350 کیلومتر برد اضافه کند.

قیمت الکترا E5 جدید از 149,900 یوان (20,850 دلار) برای نسخه پایه شروع می‌شود و برای نسخه رده‌بالای پرمیوم به 169,900 یوان (23,635 دلار) می‌رسد. بااین‌حال، فعلاً تنها رنگ‌های مشکی، سفید یا خاکستری در دسترس هستند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.