معرفی بیوک الکترا L7، سدان لوکس با پیشرانه‌های برقی و بردافزا

جمعه 27 تیر 1404 - 13:00
مطالعه 3 دقیقه
بیوک الکترا L7
بیوک الکترا L7، سدان جدید با طراحی فست‌بک، کابین مجهز به ۸ نمایشگر، پلتفرم جدید و پیشرانه‌های الکتریکی و بردافزا، در چین رونمایی شد.
تبلیغات

درحالی‌که بیوک در آمریکا بر شاسی‌بلندها تمرکز کرده، در چین رویکرد متفاوتی دارد و سدان‌های سنتی را همچنان عرضه می‌کند و حالا الکترا L7 را به‌عنوان جدیدترین عضو سبد محصولات بیوک در بزرگ‌ترین بازار خودرویی جهان معرفی شده است. این سدان با طراحی جذاب، کابین پیشرفته و پیشرانه‌های الکتریکی، آماده رقابت است. الکترا، زیربرند بیوک برای خودروهای انرژی نو، در آوریل 2025 معرفی شد و سه کانسپت سدان، شاسی‌بلند و مینی‌ون را به نمایش گذاشت. الکترا L7 نسخه تولیدی کانسپت سدان L است که سال گذشته رونمایی شده بود.

طراحی L7 تا حد زیادی به کانسپت اولیه وفادار مانده اما برای تولید انبوه کمی ساده‌سازی شده است. امضای نوری در جلو و عقب با گرافیک LED کاربردی‌تر بازطراحی شده و دستگیره‌های درب مخفی و آینه‌های جانبی سنتی جایگزین عناصر آزمایشی کانسپت شده‌اند. این سدان فست‌بک با طول ۵۰۳۲ میلی‌متر، عرض ۱۹۵۲ میلی‌متر و ارتفاع ۱۵۰۰ میلی‌متر، کمی بلندتر از تسلا مدل S و مرسدس بنز EQE و اندکی کوتاه‌تر از ب‌ام‌و i5 است.

بیوک هنوز تصاویری از کابین منتشر نکرده، اما وعده داده که الکترا L7 مجهز به پیشرفته‌ترین سیستم‌های کمک‌راننده و کابین لوکس هوشمند خواهد بود. انتظار می‌رود این سدان به ۸ نمایشگر، شامل یک هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده ۵۰ اینچی و مجموعه‌ای از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مجهز شود. این سیستم‌ها توسط تراشه کوالکام 8775 پشتیبانی می‌شوند که اطلاعات-سرگرمی و اتصال پیشرفته‌ای ارائه می‌دهد. فناوری کمک‌راننده نیز از شرکت چینی مومنتا تأمین شده که مجموعه‌ای پیچیده از سیستم‌های ADAS را توسعه داده است.

الکترا L7 یکی از شش مدل انرژی نوی بیوک است که قرار است طی سال آینده عرضه شوند و احتمالاً شامل نسخه‌های تولیدی کانسپت‌های شاسی‌بلند و مینی‌ون الکترا خواهد بود. همه این خودروها روی پلتفرم Xiao Yao بیوک ساخته می‌شوند که برای بازار چین طراحی شده و با پیشرانه‌های تمام الکتریکی، پلاگین‌هیبریدی و بردافزا سازگار است. مشخصات دقیق L7 هنوز اعلام نشده، اما اسناد وزارت صنعت چین جزئیات نسخه بردافزا را فاش کرده است. قوای محرکهٔ این مدل شامل دو موتور الکتریکی و یک پیشرانهٔ بنزینی ۱.۵ لیتری به‌عنوان ژنراتور است که درمجموع ۵۰0 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و نیرو را به هر چهارچرخ منتقل می‌کند. انتظار می‌رود نسخه تمام الکتریکی با باتری CATL نیز عرضه شود.

بیوک، الکترا L7 را خودرویی در کلاس 300 هزار یوانی (حدود 42 هزار دلار) توصیف کرده است. تاریخ دقیق عرضه اعلام نشده اما بیوک هم‌اکنون درخواست‌های تست رانندگی را می‌پذیرد؛ مانند سایر مدل‌های الکترا، L7 احتمالاً منحصر به بازار چین خواهد بود و برنامه‌ای برای عرضه در آمریکا وجود ندارد. تولید این خودرو در کارخانه مشترک سایک جنرال موتورز در ووهان انجام می‌شود. بیوک از سال ۱۹۹۸ تاکنون بیش از ۱۰ میلیون خودرو در چین فروخته و سبد محصولات متنوع‌تری نسبت به آمریکا دارد که شامل چهار شاسی‌بلند، چهار سدان، یک هاچ‌بک و مجموعه‌ای از مینی‌ون‌ها می‌شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.