بیوک الکترا E4 و E4 GS با طراحی کراس اور کوپه معرفی شد

جمعه 2 تیر 1402 - 04:30
مطالعه 6 دقیقه
buick_electra_e4_002
بیوک از خودروهای الکترا E4 و E4 GS در چین رونمایی کرد. این خودروها از پلتفرم اولتیوم جنرال موتورز سود می‌برند و طراحی جذاب‌تری نسبت به نسخه...
تبلیغات

بیوک از خودروهای الکترا E4 و E4 GS در چین رونمایی کرد. این خودروها از پلتفرم اولتیوم جنرال موتورز سود می‌برند و طراحی جذاب‌تری نسبت به نسخه استاندارد E5 دارند.

کشور چین باعث احیای بیوک شده و به همین خاطر شاهد رونمایی محصولات مهم این برند آمریکایی در کشور بزرگ یاد شده هستیم. بیوک به تازگی دو خودروی الکترا E4 و E4 GS را بر اساس پلتفرم اولتیوم معرفی کرده است. الکترا E4 نسخه کراس اور کوپه از الکترا E5 است و اندکی کم ارتفاع‌تر، کوتاه‌تر و پهن‌تر از برادر استاندارد خود به نظر می‌رسد. همان‌طور که دیده می‌شود سقف خودرو خمیده‌تر شده و در بخش عقب حالت فست بک دارد.

E4 از نمای جلوی متفاوت‌تری سود می‌برد و بجای دیلایت های دوتایی E5 از آرایش تکی استفاده می‌کند. همچنین در بخش عقب دو اسپویلر دیده می‌شود، طراحی‌ای که در برخی کراس اورهای گران‌قیمت بازار همچون استون مارتین DBX و جنسیس GV70 کوپه کانسپت مشاهده شده است. E4 اندکی بزرگ‌تر از بیوک انویژن است. کابین خودروی یاد شده شبیه E5 بوده هرچند کمی لوکس‌تر به نظر می‌رسد. همان نمایشگر 30 اینچی انحنادار که در E5 وجود دارد بخش اصلی کاکپیت مجازی بیوک را تشکیل می‌دهد. آمریکایی‌ها می‌گویند سرنشینان جلو فضای سر زیادی خواهند داشت و در بخش عقب نیز از نظر فضای سر و زانو هیچ مشکلی وجود ندارد. از دیگر ویژگی‌های بیوک الکترا E4 می‌توان به سقف پانورامیک با تابش خورشید پایین و فضاهای ذخیره‌ای متنوع اشاره کرد. زیر پوست این خودرو باتری لیتیوم آهن فسفات با ظرفیت 65 کیلووات ساعت قرار دارد. پیشرانه برقی الکترا E4 نیز 241 اسب بخار قدرت و 330 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. تخمین زده شده شعاع حرکتی E4 به 530 کیلومتر برسد. در حال حاضر الکترا E4 فقط به‌صورت دیفرانسیل جلو تولید می‌شود.

اما محصول دوم بیوک با نام الکترا E4 GS شناخته می‌شود، اولین خودرویی که به پسوند گرن اسپرت مجهز شده است. این خودرو با مواردی همچون جلوپنجره مشکی دایموند، پوشش مشکی آینه‌های جانبی، تریم نایت برنز و رینگ‌های 20 اینچی و ترمزهای شش پیستونه برمبو به همراه رکاب‌های نورانی از نسخه استاندارد E4 متمایز خواهد شد. این مدل در نسخه پایه از همان قوای محرکه دیفرانسیل جلوی E4 استفاده می‌کند اما می‌توان تریم چهار چرخ محرک و باتری 79.7 کیلووات ساعتی را سفارش داد. قدرت این مدل به 283 اسب بخار می‌رسد. نسخه دیفرانسیل جلو صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 7.6 ثانیه‌ای دارد درحالی‌که صفر تا 100 مدل چهار چرخ محرک به 6.2 ثانیه و شعاع حرکتی آن به 620 کیلومتر می‌رسد. حداکثر سرعت هر دو مدل نیز 180 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

از جمله تجهیزات استاندارد خودروهای موردبحث می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، تشخیص نقاط کور، هشدار برخورد از جلو، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و هشدار خروج از مسیر اشاره کرد. به‌صورت سفارشی نیز می‌توان از سوپر کروز برخوردار شد. الکترا E4 در تمامی نسخه‌ها مختص بازار چین خواهد بود. انتظار می‌رود اولین محصول برقی بیوک در آمریکا نسخه‌ای ویژه از الکترا E5 باشد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.