بیوک با مینیون لوکس پلاگینهیبریدی GL8 انکاسا، بار دیگر قلب بازار چین را هدف گرفته است. این خودرو با کابین جادار و فناوریهای پیشرفته، یک ویلای متحرک برای خانوادههای چینی خواهد بود.
درحالیکه سدانهای کشیده برای سالها نماد تجمل در چین بودند، مینیونهای مجلل بهتدریج جای خود را در این بازار باز کردهاند. برندهایی مثل ولوو با EM90 و لکسوس با LM به این عرصه وارد شدهاند اما بیوک با مدل GL8 بیش از ۲۵ سال است که در این بخش پیشتاز است. حالا برای سال ۲۰۲۵، بیوک نسخه جدیدی از این مینیون را با نام GL8 انکاسا معرفی کرده که کاملاً با مدلهای آمریکایی این برند متفاوت است. تصاویر GL8 انکاسا توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین منتشر شده و نشان میدهد که این مینیون جدید آماده ورود به بازار است.
این خودرو که توسط جوینت ونچر سایک-جنرال موتورز توسعه یافته، نسخه تولیدی کانسپت OMPV محسوب میشود که سال گذشته به مناسبت تولید دو میلیونمین GL8 در چین معرفی شد. بله، بیوک تاکنون ۲ میلیون مینیون در این کشور فروخته است! GL8 انکاسا از قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی بهره میبرد که ترکیبی از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ و یک موتور الکتریکی است. موتور بنزینی ۴ سیلندر، ۱۷۷ اسب بخار قدرت تولید میکند، درحالیکه موتور الکتریکی ۲۶۸ اسب بخار ارائه میدهد. این مینیون از باتری لیتیوم-آهن-فسفات استفاده میکند که برد الکتریکی قابلتوجهی را فراهم میکند، هرچند جزئیات دقیق برد هنوز اعلام نشده است.
GL8 انکاسا با طول ۵,۲۶۰ میلیمتر و فاصله محوری عظیم ۳,۱۶۰ میلیمتر، بزرگترین نسخه این مینیون تا به امروز محسوب میشود. این ابعاد سخاوتمندانه، فضای داخلی بسیار جاداری را برای ۷ سرنشین فراهم میکند. بااینحال، ترکیب شاسی بزرگ و پیشرانه هیبریدی باعث شده وزن خودرو در سبکترین حالت به ۲۵۱۰ کیلوگرم برسد. این مینیون با چنین ابعاد بزرگی اساساً یک ویلای متحرک واقعی است که راحتی و تجمل را به سطح جدیدی ارتقاء میدهد. طراحی بیرونی جعبهای شکل GL8 انکاسا نیز کاملاً با نیازهای بازار چین هماهنگ شده است. نمای بیرونی با خطوط مدرن و جلوپنجره بزرگ بیوک، ظاهری باوقار و درعینحال قدرتمند دارد. داخل کابین، انتظار میرود با مواد لوکس، نمایشگرهای دیجیتال پیشرفته و امکانات رفاهی سطح بالا مواجه شویم که این خودرو را به گزینهای ایدهآل برای خانوادههای مرفه یا مدیران ارشد تبدیل میکند.
بیوک از زمان ورود به چین در سال ۱۹۹۸ توسط جوینت ونچر سایک-جنرال موتورز، بیش از ۱۰ میلیون خودرو در این کشور فروخته است. GL8 انکاسا یکی از چندین مدل اختصاصی این برند برای چین محسوب میشود درحالیکه سدانهای رگال و لاکراس که سالها است از بازار آمریکا حذف شدهاند نیز همچنان در چین عرضه میشوند. برخلاف بازار آمریکا یا اروپا، بیوک در چین همچنان بهعنوان برندی لوکس و پرطرفدار شناخته میشود و GL8 یکی از پرفروشترین مدلهای آن است. احتمالاً بیوک این مینیون را در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵ که این هفته برگزار میشود، بهصورت رسمی معرفی کند و فروش آن تا پایان سال آغاز شود. بااینحال، بعید است این خودرو به بازارهایی مثل آمریکا راه یابد.
علی Shelby
۱ اردیبهشت ۱۴۰۴حیف که بیوک با اون قدمت و خودروهاش الان برای بازار چین فقط خودرو تولید میکنه
Rebel
۱ اردیبهشت ۱۴۰۴((برخلاف بازار آمریکا یا اروپا، بیوک در چین همچنان بهعنوان برندی لوکس و پرطرفدار شناخته میشود))
ازتون متشکرم مردم چین کبیر که با خرید بیوک اونو از نابودی نجات دادید. اگر حمایت شما نبود این برند قدیمی و اصالتمند الان تو زباله دونی تاریخ فراموش شده بود. بیوک قدیمی ترین برند خودروسازی امریکایی از لحاظ زمان تاسیسه. حتی از کادیلاک قدیمی تره. اما چه فایده تو امریکا و اروپا کسی سمتش نمیره باز همون چین چندنفر میخرنش. دستتون درد نکنه بابت لطفی که در حق امریکاییا کردید.واقعا مدیونتونن و دست بوسن😚🥺
Mr.negative
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴داداش یه جور نوشتی انگار بیوک بهترین کمپانیه دنیاست ولی مردم اروپا آمریکا اینو نمیفهمن و بیوک به این روز افتاده
خب خود شرکت با تصمیمات اشتباهش این بلارو سر خودش آورده. محصولاتی که مورد پسند مشتری نبوده بازاریابیه اشتباه ایناست که بیوک کشونده اینجا