بیوکلامبورگینی

درگ جذاب دهه هشتادی‌ها! بیوک گرند نشنال و لامبورگینی کانتاش

بیوک گرند نشنال که در دههٔ ۸۰ قاتل سوپرکارها بود، به مصاف لامبورگینی کانتاش رفته تا پس از چهل سال این موضوع را دوباره اثبات کند.

زمانی که بیوک گرند نشنال در سال ۱۹۸۲ معرفی شد، قاتل سوپرکارها محسوب می‌شد. این کوپهٔ لوکس با خودروهایی مثل کوروت و حتی فراری‌های زمان خود رقابت می‌کرد و حالا می‌خواهیم پس از چهل سال دوباره همین موضوع را ببینیم زیرا یک یوتیوبر خودرویی بنام «تایلر هوور» یک گرند نشنال خریده و آن را در برابر رقیبی قدرتمند از آن دوره یعنی لامبورگینی کانتاش قرار داده است. این یکی از ارزان‌ترین گرند نشنال‌های حال حاضر در ایالات‌متحده بوده و با قیمت ۳۵ هزار دلار در حراجی برت جکسون خریداری شده است.

هرچند این گرند نشنال به نظر کاملاً استاندارد به نظر می‌رسد اما هوور شک دارد که شاید کمی تغییر در آن ایجاد شده باشد زیرا سرعت خیلی خوبی دارد ولی بااین‌حال به‌طور قطعی چیزی مشخص نیست. با فرض اینکه خودرو واقعاً استاندارد کارخانه‌ای است، موتور ۳.۸ لیتری V6 توربوشارژ آن ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. البته گمان می‌رود بیوک این اعداد را کمتر اعلام کرده و خروجی واقعی این موتور حدود ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور است.

از سوی دیگر، کانتاش حاضر در این رقابت از نوع بیست و پنجمین سالگرد مدل ۱۹۸۹ است و موتور ۵.۲ لیتری V12 آن ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. با توجه به این اعداد، طبیعتاً کانتاش باید بتواند بدون مشکل خاصی گرند نشنال را مغلوب کند اما در عمل داستان متفاوتی رخ می‌دهد. در اولین درگ، بیوک لامبورگینی را در گردوغبار خود رها کرد و تا انتها پیشتاز ماند. پس‌ازاین حتی سه درگ دیگر هم انجام شد و هر سه بار بیوک علیرغم تلاش کانتاش پیروز به پیروزی رسید. البته لامبورگینی به دلیل داشتن حداکثر سرعت بیشتر نهایتاً می‌تواند از کوپهٔ بیوک پیشی بگیرد اما این به مسافتی بسیار بیشتر از ۴۰۰ متر نیاز دارد.

عملکرد بیوک وقتی چشمگیرتر می‌شود که توجه داشته باشیم شش سیلندر و نزدیک به ۱۸۰ اسب بخار قدرت کمتری دارد و در زمان عرضه قیمت بسیار ارزان‌تری نسبت به کانتاش داشته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. R@min

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1676 ديدگاه)

    کانتاش با همه زیبایی و طراحی ساختار شکنی که داشت مشکلات عدیده کیفیت ساخت، گیربکس و هندلینگ بسیار بدش گریبان گیرش بود. البته این مسائل پشت طراحی و موتورش نسبتا پنهان شد.

    گرند نشنال هم که دیگه سوپراستار دوران ننگین آمریکا بود و خیلی جاها آبروداری کرد برای جی ام.

    موافقم 77
    مخالفم 14
    1. مازیار

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2505 ديدگاه)

      کلا لامبورگینی داستانهاش بیشتر از واقعیاتش هست
      البته تا قبل از قاطی شدن تو فولکس واگن که یه کمی این مسئله رو تغییرش داد اما نه کاملا

      موافقم 21
      مخالفم 7
      1. R@min

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1676 ديدگاه)

        به هر حال هر کسی که ادعای به زیر کشیدن فراری رو کرد مورد توجه قرار گرفت و خیلی از واقعیت های خود اون محصول پشت اسم این تقابل گرفت و صد البته قدرت رسانه ای آمریکا خیلی بهش کمک کرد چه قبل قرن 21 و چه بعد از اون. حتی تو آهنگ های سبک رپ و هیپ هاپ خواننده های مطرح امروزی تبلیغ این برندو تو تکست هاشون می شنویم. چند بار گفتم قدرت بازاریابی و تبلیغات مجموعه فولکس تو قرن جدید با فاصله میلیون کیلومتری از همه برندها قوی تره، چه با ادعای رکوردشکنی پیست ها چه قدرت رسانه و چه اشاره های غیر مستقیم تو فرهنگ عامه.

        موافقم 13
        مخالفم 11
        1. مازیار

          ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (2505 ديدگاه)

          اون ادعا بیشتر از سر یگانه بودن به عنوان رقیب هموطن و اون حس دوقطبی تشکیل شده در مورد اسپرت سازای خاص ایتالیایی بود _ و البته اون ماجرای مشهور شکل گیری کمپانی _ و نه ادعایی وارد

          موافقم 6
          مخالفم 4
  2. Carbonado Aventador

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (4471 ديدگاه)

    با احترام به سهامداران دو شرکت…

    جفتشون عشقن❤️

    موافقم 37
    مخالفم 6
  3. mercedes

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (327 ديدگاه)

    به نظرم کانتاش جدید زیبا ترین خودرویی هست که تا به حال ساخته شده.

    موافقم 16
    مخالفم 35
    1. SRT

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (607 ديدگاه)

      به نظر من هم زشت ترین لامبورگینی ای هست که تا الان تولید شده

      موافقم 25
      مخالفم 42
      1. mercedes

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (327 ديدگاه)

        بلاخره سلیقه ها فرق داره ، ولی به نظر من زیبا ترینه.
        https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/08/Lamborghini-Countach-3-1.jpg

        موافقم 14
        مخالفم 6
        1. محمدهادی

          ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (2143 ديدگاه)

          آره
          حقیقتا زیبا و بی نقصه
          بنظرم یه سرو گردن از سیان و وننو تو طراحی بی نقص تره و شایسته ی عبارت کونتاش جدیده

          موافقم 9
          مخالفم 10
        2. MehdiTurbo

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1970 ديدگاه)

          از دید من لامبورگینی رولتو زشت ترین لامبورگینی تاریخ بسکه همه لامبورگینیای قبلش عالی بودن اصلا جانشین مناسبی نیت
          مخصوصا داخلش که از اون کابین خلبانی و اون دکمه استارت قرمزش که میزدی بالا شده یه پشت تمپر و مانیتور دیجیتال مثل مک لارن حیف اون لامبو بود
          از نظر من کانتاش جدید زیباتز از کانتاش قبلی و زیباتر از رولتو
          اگه یه طرح مدرن فضایی که بویی از خودرو نبرده فقط حجیم فضایی مدرن رولتو اگه خطور و خودرو حس خودرو بودن بخواین نسل قبلش که کامل گاو وحشی تو چهره اش مشخص بود

          موافقم 4
          مخالفم 7
      2. reza342

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (185 ديدگاه)

        دقیقا جدیدش زشتترین لامبورگینیه و صدای طراح مدل قدیمیش رو هم در آورده بود

        موافقم 2
        مخالفم 6
      3. یه زنگ بزن به زنگوله یه قصه بشنو

        ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (678 ديدگاه)

        با احترام من نظرم روی گالاردو هست
        مورسیه لاگو رو عاشقشم ولی واقعا نمیفهمم چطور یک نفر میتونه به گالاردو بگه زیبا
        طراحیش مال قرن بوقه و هیچی نداره خیلی سادست!(البته زمان خودش قطعا خوب بوده) ولی روی صحبتم با کسانیه که میان مثلا میگن گالاردو از svj زیبا تره!

        موافقم 3
        مخالفم 0
    2. MohammaD

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (343 ديدگاه)

      آره تو لامبورگینی های دهه اخیر طراحیش از همه بهتره اما شخصا گالاردو و مورسیه لاگو رو زیباترین و جذاب ترین لامبو ها میدونم و حسابشون از بقیه شون جداست برام .

      درباره این درگ هم بنظرم حتی اگه بیوک نمی برد بازم برنده واقعی از نظرم بیوک بود چون یه کوپه آمریکایی دهه هشتادی بتونه این سطح از پرفورمنس رو داشته باشه واقعا نوبره و البته همین قضیه کار درست بودن و ژن خوب بودن مک لارن رو نشون میده که با وجود تازه کار بودن چنین اعجوبه‌ای رو تونستن به کمک جنرال موتورز خلق کنن .

      موافقم 6
      مخالفم 3
    3. پوریا چالش

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (254 ديدگاه)

      تنها نیستی واقعا کونتاش جدید زیبا ترین ماشین جهانه

      موافقم 4
      مخالفم 2
  4. R/T

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    او ووووووف
    اون بیوک عجب رخی داره
    البته لامبورگینی هم کارش درسته

    موافقم 33
    مخالفم 9
  5. عارف رضاییان

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (85 ديدگاه)

    به نظرم قیاس غیر منطقی و تابلو جانبدارانه هست اینکه لامبورگینی که دونفرست و نسبت قدرت به وزن بیشتری داره نتونه بیوک چهار نفره که کلی تجهیزات اضافی تو اتاقش هست مثل صندلی عقب و صندوق که باعث میشه وزنش بیشتر بشه رو ببره باید به عقل سازنده کلیپ شک کرد به نظرم باز هم آمریکایی‌ها حس خود کوچک بینیشون گل کرد ورو آوردن به کل کل با ایتالیاییها تا حالا من یک تست وکلیپ ندیدم که سازنده اش ایتالیاییها باشند واین نشانه قدرت اونهاست که نیازی به تبلیغ نمیبینن

    موافقم 13
    مخالفم 13
  6. یوسف

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (939 ديدگاه)

    با عقل جور در نمی آید….. بیوک تیون شده ست شک نکنید

    موافقم 16
    مخالفم 3
  7. پوریا چالش

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (254 ديدگاه)

    شما فقط نگا کنید ک اون زمان هم لامبورگینی زیبا بود ولی.کند مثل الان هنوز کند.ولی اخر زیبایی

    موافقم 0
    مخالفم 7
  8. Hamidreza

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (327 ديدگاه)

    چرت ترین درگ… این سیا بازیا چیه…!؟
    455 اسب، چهار چرخ محرک، وزن کمتر، گشتاور بیشتر…
    بیاین کنتاش بزارین رو خط خاموشش کنین، بیوک خودش حرکت کنه بره…!!!

    موافقم 7
    مخالفم 3
  9. اقبال

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    لامبورگینی کنتاش نسل اول ، شتاب صفر تا صدش 3.2 ثانیه است که سالها بی رقیب بود ؛ برای من قابل باور نیست که این بیوک ، بدون تیونینگ و بدون کَلَک ، لامبورگینی رو مثل آب خوردن جا بذاره……

    موافقم 8
    مخالفم 0
    1. محمدهادی

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2143 ديدگاه)

      ازونجا که اهالی شهرهای مختلف در امریکا عاشق تیونینگ و افزایش توان موتورن اونم در یک مدل دهه هشتاد کم قیمت مطمئنم پایین بودن وزن اولیه این بیوک گزینه ایده آلی بوده برای تیونینگ این پسر بچه کله داغ امریکایی و با شیطنت خواسته کاری که کرده رو پنهان کنه و عملکرد شگفت انگیزشو به رخ بیننده ها بذاره
      شیطنت در اعداد و ارقام کاملا مشخصه

      موافقم 3
      مخالفم 0
  10. فرهاد

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (35 ديدگاه)

    حالا اون پسرو قبول ندارین میگین تقلب کرده
    نویسنده و سایت پدالو چی؟؟؟الان ینی پدال هم داره دروغ میگه؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Hamidreza

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (327 ديدگاه)

      پدال به نقل از این بچه یانکی حرف زده…

      موافقم 2
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا