بیوکهفته نامه

نگاهی اجمالی به نسل سوم بیوک اسکای لارک یا بیوک ایران

ساده، با ابهت و به شدت محبوب

بیوک اسکای لارک به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروهای کلاسیک موجود در بازار ایران شناخته می‌شود که با توجه به مونتاژ در ایران توانست سهم قابل‌توجهی از بازار سدان‌های خانوادگی را در اختیار بگیرد.

البته در این مطلب قصد نداریم داستان مونتاژ این خودرو را در کنار دیگر برندهای آمریکایی صاحب‌نام، در ایران را مرور کنیم زیرا با اشاره به آن تنها حسرت روزهای پرفروغ صنعت خودرو در دلمان تازه می‌شود. اسکای لارک همواره به‌عنوان خودرویی پرشتاب و قدرتمند شناخته می‌شد که این امر موجب محبوبیت آن در بین جوانان نیز شده بود به‌گونه‌ای که آوازهٔ شهرت آن باعث شده تا امروزه نیز در بین علاقه‌مندان، خودرویی محبوب به‌حساب آید، و باوجود افزایش هزینه‌های نگهداری خودروهای کلاسیک همچنان گزینه‌ای معقول و مناسب حتی برای استفاده روزمره به شمار می‌رود.

 

نگاهی کوتاه به تاریخچه بیوک ایران

بیوک اسکای لارک یا بیوک ایران

نام اسکای لارک برای اولین بار در سال ۱۹۵۳ و به‌عنوان تریم لوکس برای مدل Roadmaster و تنها منحصر به نمونه‌های کانورتیبل از سوی بیوک مورد استفاده قرار گرفت و این تریم در سال ۱۹۵۴ نیز برای این مدل در دسترس بود، ولی در پایان این سال به دلیل فروش پایین که ناشی از قیمت نسبتاً بالای این تریم بود از سوی کمپانی کنار گذاشته شد. اما بیوک در سال ۱۹۶۱ و برای مدل special که یک خودروی کامپکت کاملاً جدید بود نام skylark را بازهم به‌عنوان یک‌تریم لوکس احیا کرد و حتی بعد از گذشت یک سال یعنی در سال ۱۹۶۲ به دلیل فروش بسیار بالا و محبوبیت زیاد به‌عنوان مدلی مستقل البته با بدنه‌ای مشترک با مدل special شامل نمونه‌های کوپه و کوپه کانورتیبل روانه بازار کرد و این روند در سال ۱۹۶۳ نیز ادامه داشت تا درنهایت نسل اول اسکای لارک در سال ۱۹۶۴ با طراحی کاملاً معرفی شد و تا سال ۱۹۹۸ شش نسل مختلف را تجربه کرد و پس از آن، این نام برای همیشه کنار گذاشته شد.

اسکای لارک های موجود در ایران مربوط به نسل سوم این خودرو است که بین سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۹ بر روی خط تولید قرار داشت. این خودرو بر روی پلتفرم X-body جنرال موتورز ساخته شده بود و در دو مدل سدان و کوپه در دسترس بود. اسکای لارک نسل سوم، در شرکت جنرال موتورز ایران (پارس خودرو کنونی) مونتاژ می‌شد و در بازار با نام بیوک ایران به فروش می‌رسید. اسکای لارک های مونتاژی در ایران همگی از نوع سدان بودند و نمونه‌های کوپه به‌صورت وارداتی در بازار حضور پیدا کردند. اسکای لارک در پنج تیپ B1,B2,B3,B4, و B5 در بازار حضور داشت که به ترتیب از کم آپشن ترین (B1) تا پر آپشن ترین و البته اسپرت ترین (B5) نام‌گذاری شده بودند. که البته بیشترین تعداد اسکای لارک ها مربوط به تیپ B3 می‌شود.

گفتنی است که این تیپ بندی تنها مختص به بازار ایران بود و در بازار آمریکا چنین چیزی مشاهده نمی‌شد. بیشترین تفاوت این تیپ‌ها در آپشن و امکانات رفاهی مانند شیشه‌بالابرهای برقی یا دستی، صندلی‌های یک‌تکه نیمکتی یا اسپرت تکی، جعبه‌دنده دستی یا اتوماتیک، شیفتر کنسولی یا فرمانی، چرم سقف و برخی جزئیات دیگر فنی چون تفاوت در سرسیلندر پیشرانه خلاصه می‌شد.

این هفته فرصتی دست داد تا با یکی از سالم‌ترین اسکای لارک های موجود در کشور ملاقاتی داشته باشیم و این خودرو را از هر نظر مورد بررسی قرار دهیم که در ادامه مطالعه می‌کنید.

 

بررسی ظاهری بیوک ایران

بیوک اسکای لارک یا بیوک ایران

در نگاه اول قطعاً این ابعاد خودرو است که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. بیوک اسکای لارک نسل سوم با دارا بودن ۵۰۸۵ میلی‌متر طول ۱۸۴۷ میلی‌متر عرض و ۱۳۴۹ میلی‌متر ارتفاع شاید به‌عنوان یک سدان سایز متوسط به نسب خودروهای فول سایز آمریکایی ابعادی به‌مراتب جمع و جورتری داشته باشد اما همچنان خودرویی بزرگ، در مقایسه با سایر سدان‌های امروزی موجود در بازار به‌حساب می‌آید.

این نسل اسکای لارک قطعاً مثال بارز زیبایی در سادگی است. بدنه این خودرو با فرم مستطیل شکل که در اکثر خودروهای آمریکایی آن سال‌ها دیده می‌شد، با خطوط صاف و نسبتاً ساده اما زیبا همراه است، و در کل طراحی بدنه در تمام بخش‌ها هارمونی و هماهنگی فوق‌العاده‌ای دارند که خود در گیرایی و زیبایی نمای بیرونی نقش بسزایی دارد. تزئینات بیرونی خودروی مورد بررسی کامل بوده و تمامی آن‌ها از نمونه‌های اصلی هستند (برخی از لوازم تزئینی مانند قاب چراغ، راهنما، جلوپنجره، چراغ‌های عقب و غیره نمونه تولید داخلی آن‌ها نیز وجود دارد که در مقایسه با نمونه‌های اصلی دارای کیفیت ساخت پایین‌تر و متأسفانه در مواردی دفرمه هستند) که زیبایی خودرو را دوچندان می‌کند. مهم‌ترین مشخصه‌های طراحی بیرونی خودرو لوگوی ایستاده روی کاپوت، چرم سقف که در خودروهای آمریکایی یک مشخصه لوکس محسوب می‌شود، قالپاق‌های فابریک و درنهایت سه خروجی هوای روی گلگیر که هرچند فقط جنبه تزیینی دارند اما به هرچه زیباتر شدن نمای کناری خودرو کمک شایانی می‌کند و البته از مشخصهٔ خودروهای بیوک نیز به‌حساب می‌آید. البته گفتنی است که در مورد خودروی مورد بررسی این رنگ آبی روشن که به “آبی درباری” مشهور است زیبایی خودرو را دوچندان کرده است.

 

نگاهی به کابین بیوک اسکای لارک

مطابق انتظار پس از ورود به کابین با فضایی بزرگ و دل‌نشین روبرو می‌شویم، می‌توان گفت بخش جلویی کابین برای سرنشین با هر قد و اندازه‌ای مناسب است و سرنشین جلو و راننده در راحتی و آرامش کامل از سواری خودرو لذت می‌برند. اما در بخش عقب برای افراد قدبلند فضای پا کمی محدود به نظر می‌رسد و با توجه به ابعاد و کلاس خودرو این موضوع کمی باعث تعجب است، و می‌توان گفت که تنها ضعف کابین همین موضوع است. البته دلیل این ضعف وجود پالانی میل‌گاردان و همین‌طور فاصله محوری نسبتاً کم خودرو (۲۸۱۹ میلی‌متر) است.

طراحی نمای داخلی خودرو ساده و به‌دوراز هرگونه پیچیدگی  خاصی بوده و شاید بتوان گفت که با نمای بیرونی هماهنگی کاملی دارد. بیشتر اجزای کابین ازجمله داشبورد، رودری‌ها، موکت سقف و غیره فابریک بوده و همچنان با گذشت سال‌ها  کیفیت قابل قبولی دارند. خودروی مورد بررسی ما از نوع تیپ B3 بوده و دارای صندلی‌های جلو تکی است که علیرغم طراحی اسپرت اما بسیار راحت هستند و همچنین قابلیت تنظیم دستی در راستای طول را نیز دارند.

از دیگر امکاناتی که به‌صورت فابریک در این خودرو وجود دارد می‌توان به شیشه‌بالابرهای برقی، قفل مرکزی، فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه مطبوع، سیستم رادیوپخش، جعبه‌دنده اتوماتیک با شیفتر کنسولی، تنظیم آینه جانبی راننده به‌صورت دستی از داخل اتاق (این خودرو به‌صورت فابریک فاقد آینه جانبی سمت شاگرد است) و فن ضد بخار شیشه عقب اشاره کرد.

 

بخش فنی و قوای محرکه بیوک اسکای لارک

موتور بیوک ایران

تمامی اسکای لارک های تولید شده در ایران از یک پیشرانه هشت سیلندر ۳۵۰ اینچ مکعبی و یا ۵.۷ لیتری (با ضرب کردن عدد اینچ مکعب در ۱۶/۳۸ حجم موتور به سی‌سی به دست می‌آید) بلوک کوچک سود می‌برند که قدرتی بین ۱۵۷ تا ۱۸۰ اسب بخار (بسته به تفاوت‌های فنی مانند نوع کاربراتور و نوع سرسیلندر به کار رفته در تیپ‌های مختلف) و گشتاور ۳۵۰ نیوتن بر متر تولید می‌کند. وظیفه انتقال این نیرو به چرخ‌های عقب در اسکای لارک B3 بر عهده گیربکس سه سرعته اتوماتیک TH350 است.

یکی از خصوصیات بارز بیوک اسکای لارک شتاب گیری خوب خودرو به نسبت وزن (حدود ۱۷۰۰ کیلوگرم) و ابعاد آن است که همان‌طور که گفته شد باعث ایجاد محبوبیت هر چه بیشتر این خودرو در بین جوانان چه در زمان تولید و چه در زمان حال شده است. البته گفتنی است که بخشی از شتاب خودرو مربوط به ضریب نهایی دیفرانسیل است که در سه شماره ۱۳، ۱۵ و ۱۷ شناخته می‌شود که به ترتیب از سنگین به سبک پیش می‌رود. پس با این حساب شتاب گیری در اسکای لارک مجهز به دیفرانسیل ۱۳ سریع‌تر اما سرعت نهایی کمتر است و در دیفرانسیل ۱۷ این موضوع کاملاً برعکس است. به همین دلیل دیفرانسیل ۱۵ به‌عنوان بهترین دیفرانسیل برای استفاده عمومی شناخته می‌شود که ویژگی‌های سرعت و قدرت را به‌صورت هم‌زمان به همراه دارد.

سیستم تعلیق در این خودرو در جلو جناقی دوبل با کمک هیدرولیکی و فنر و در عقب نیز تعلیق فعال یکپارچه با فنرهای شمش و کمک هیدرولیکی است که البته در بین تمام تریم‌های اسکای لارک مشترک است.

 

پشت فرمان رخش هشت سیلندر

بیوک ایران

با نشستن پشت فرمان اسکای لارک اولین نکته که جلب‌توجه می‌کند طول کاپوت خودرو است که البته نکته‌ای مشترک بین تمام خودروهای کلاسیک آمریکایی به شمار می‌رود!

با چرخاندن سوییچ و استارت خودرو این صدای غرش قلب تپنده V8 بود که نویدبخش سواری لذت بخشی را می‌داد. با قرار دادن گیربکس در حالت D و فشردن پدال گاز شروع به حرکت می‌کنیم. با توجه به سلامت موتور و گیربکس که به‌طور کامل و به بهترین نحو بازسازی شده است شروع حرکت در این خودرو بسیار سریع اتفاق می‌افتد و خودرو از شتاب بسیار خوبی برخوردار است. باوجود اینکه عدد دقیقی از شتاب صفر تا صد این نسل اسکای لارک وجود ندارد اما با توجه به‌سلامت خودرو مورد بررسی رسیدن به این سرعت در زمان حدود ۱۱ ثانیه دور از ذهن نیست. باوجود خیابان‌های غیراستاندارد و پر از دست‌انداز اما سواری خودرو راحت است و سیستم تعلیق به‌خوبی از پس ناهمواری‌های جاده برمی‌آید ضمن اینکه به لطف سلامت اتاق و صدالبته بازسازی استادانه در کابین خودرو کمترین صدای اضافی به گوش نمی‌رسد و تنها این طنین موتور خودرو است که با هر بار فشردن پدال گاز گوش‌های ما را نوازش می‌دهد و همچنین با عملکرد عالی در شتاب گیری لبخند رضایت را بر لب‌های ما می‌آورد.

 

جمع‌بندی و صحبت پایانی

بیوک اسکای لارک یا بیوک ایران

داشتن یک خودروی کلاسیک قطعاً برای هر به‌اصطلاح عشق خودرویی یک رؤیا و هدف تلقی می‌شود. اما برای تحقق این رؤیا تنها داشتن پول کافی نیست و موارد بسیاری را باید مورد بررسی قرار دهید و همین‌طور باید اطلاعات کافی و شرایط  نگهداری از یک خودروی کلاسیک را داشته باشید.

بیوک اسکای لارک خودرویی زیبا و پرقدرت و با شتاب گیری عالی است و درعین‌حال سواری نرم و قابل قبولی را ارائه می‌دهد، اما داشتن خصوصیات ذکر شده منوط به‌سلامت کامل خودرو در تمام بخش‌ها است. نکته بعدی اینکه برخلاف باور عموم قطعات این خودروها به‌خوبی یافت می‌شود اما متأسفانه به دلیل شرایط ارزی امروزه قیمت آن‌ها افزایش چشمگیری داشته است، ضمن اینکه مثل هر بخش دیگری در بازار خودروی کشور این بخش نیز از چشم افراد سودجو دور نمانده که با دانستن این موضوع باید هنگام خرید توجه کامل را داشته باشید.

بیوک اسکای لارک یا بیوک ایران

یکی از نکات بسیار مهم در بحث نگهداری از خودروهای کلاسیک آشنایی با یک مکانیک متخصص و خبره در این زمینه است، این نکته را حتی باید پیش از خرید خودرو در نظر بگیرید تا هنگام خرید خودرو نیز بتوانید از تجربیات و دانش آن‌ها بهره ببرید. با این حال مالک خودرو نیز باید دانش فنی لازم را داشته باشد و به‌اصطلاح دست به آچار باشد، این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا با توجه به سال ساخت خودروها خرابی بخش‌های فنی امری طبیعی است.

طبیعتاً رانندگی با یک خودروی هشت سیلندر بسیار لذت‌بخش خواهد بود و تجربه عالی را ارائه می‌دهد اما نباید بحث مصرف سوخت را فراموش کرد، مصرف سوخت اسکای لارک در صورت رانندگی آرام و صدالبته سلامت کامل بخش‌های فنی در هر صد کیلومتر عدد تقریبی ۱۳ لیتر را نشان می‌دهد که البته در صورت تصمیم برای رانندگی سریع و یا خرابی بخش‌های فنی این عدد بالاتر نیز می‌رود، که طبق استانداردهای امروزی مصرف سوخت نسبتاً بالایی به‌حساب می‌آید، البته منظور این مقایسه خودروهای روز دنیا است نه خودروهای چهار سیلندر تولید داخل که با گذشت چهار سال از عمرشان عددهایی نزدیک به این موتور هشت سیلندر را ثبت می‌کنند! ابعاد خودرو را نیز نباید از یاد برد که قطعاً برای رانندگی در ترافیک و همین‌طور یافتن جا پارک می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

نکات ذکر شده نه برای ناامید کردن علاقه‌مندان بلکه برای آگاهی دادن به آن‌ها برای خرید و یا تصمیم هوشمندانه است و بخشی زیادی از آن تجربه شخصی بنده (نگارنده مطلب) در چند سال نگهداری و استفاده روزمره از خودروی کلاسیک است.

بیوک اسکای لارک یا بیوک ایران

در پایان از جناب آقای اکبر خزائی که خود یکی از اساتید و مکانیک‌های بنام و مجرب خودروهای کلاسیک است، جهت در اختیار گذاشتن وقت و خودروی‌شان کمال تشکر را داریم.

عکاس: ابوالفضل ابراهیمی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲۶ رای

سجاد عباسی

کارشناس مکانیک خودرو، علاقه‌مند به خودروهای کلاسیک

مطالب مشابه

‫۷۶ دیدگاه‌ها

  1. MK

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (36 ديدگاه)

    ویران خودروبایدبیادازروی این کپی کنه حداقل

    موافقم 161
    مخالفم 7
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (10382 ديدگاه)

      تنها سه گزینه جهت داشتن کلاسیک‌ها از واجباتِ !
      ۱- پول
      ۲- پول
      ۳- پول
      اینکه میگه عاشق باشید ، دست به آچار باشید ، محل مناسب نگهداری ، حوصله و … که اکثر مردم جهان جهت داشتن خودروی کلاسیک دارند و کیه که واقعاً از داشتن کلاسیک لذت نبرد !

      موافقم 134
      مخالفم 20
      1. افشار

        ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (773 ديدگاه)

        کسی که چنین خودروهایی می خرد قطعاً عاشقراینوکار هست

        موافقم 70
        مخالفم 3
    2. علی

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      خیلی ماشین خوبی بود ، عالی برای مسافرت های طولانی . البته شورولت نوا هم خوب بود ولی یه درجه پایینتر از بیوک

      موافقم 111
      مخالفم 1
    3. فورد

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (863 ديدگاه)

      ما سال 83 یکی داشتم رادیاتورش خراب بود داشتیم میرفتیم اردبیل بنده خدا یه 20 سی باری جوش اورد ولی موتورش اخ نگفت تو جاده صدی 10 تا 11 اینا میسوزوند داخل شهر ولی واویلااا بود صندوق کوچیکی داشت ردیف عقبش هم تنگ بود عاشق صدای موتورش بودم و کم استهلاک بود

      موافقم 100
      مخالفم 1
    4. viper2

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      به به به پدال گل گاشتی با این مقاله
      از دوام و قدرت موتور ۳۵۰ هم هر چه بگم کمه …

      موافقم 87
      مخالفم 3
      1. شهرام

        ۱۱ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (102 ديدگاه)

        تویوتا که در اوجه

        موافقم 2
        مخالفم 14
    5. RENAULT5

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      هرلخظه میام پدال این عکسو میبینم آب دهنم میریزه رو گوشی

      موافقم 36
      مخالفم 1
  2. reza-a

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (445 ديدگاه)

    مطلب بسیار مفید و کاملی بود و اشاره به نکات مربوط به نگهداری خودروهایی اینچنینی کاملا درسته

    موافقم 62
    مخالفم 1
    1. RENAULT5

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      عشق وعشق وعشق باید با این ماشین بازی کرد نه پژو پارس

      موافقم 68
      مخالفم 2
  3. reza-a

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (445 ديدگاه)

    برا سواله که مثلا تو دهه 50 چرا بعضی ها سراغ برندهای هم قیمت غیر آمریکایی میرفتن مدل هایی مثل این بیوک امکانات رفاهی بیشتر، سواری نرم تر و از همه مهمتر قدرت بیشتری داشتن البته منظورم مدل های هم دوره موجود تو ایران هست

    موافقم 62
    مخالفم 5
    1. viper2

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      به خاطر مصرف بالا و همچنین اندازه بزرگ

      موافقم 42
      مخالفم 2
    2. رامین

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (257 ديدگاه)

      مردم ما از روز اول از مصرف زیاد بنزین بیزار بودن برعکس مردم عربستان که الان بالاترین مدلهای تویوتا و لکسس و آمریکایی و اروپایی دوازده و هست سیلندر سوار میشند میدونید چرا ؟ چون اسراف کار خوبی نیست و خداوند قهرش میگیره نمیخوام سیاسی کنم قضیه رو ولی امیدوارم پاسخ رو گرفته باشید هر ملتی به لیاقتش

      موافقم 25
      مخالفم 103
      1. عاشق پدا

        ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (253 ديدگاه)

        نه اتفاقا. یکی از فامیلای نزدیکمون تویوتا وانت سری ۷۰ داره. پلاک شده و مصرفش به اندازه مدلای معمولی هیونداییه.
        به نقل از خودش حالا نیایین بگین الکیه
        یا مثلا خیلیا میگن کادیلاک مصرفش بالاس. خود من شخصا دیدم مصرف کادیلاک تو اقلیم عراق حدود ۱۲ لیتره. سمند مصرفش همینقدره

        اما و اما جواب اینه که ماشینای امریکایی رو کسی مونتاژ نمیکرد. چون مصرف بالا داشتن. اگه زمان پهلوی رو یه رجوعی بزنین میبینین باقی دنیا دنبال مونتاژ مدلهای کم مصرف رفتن اما ما داشتیم ماشینای پرمصرف رو مونتاژ میکردیم. چرا؟ چون کشورای صنعتی نفت نداشتن. پالایشگاه داشتن ولی به قیمت ازاد بنزین میفروختن.
        برا ما فرقی نداشت که چه ماشینی مونتاز کنیم. برا همین کسی یا کسایی یا شرکتایی که بیشتر سیبیل رو چرب میکرد، محصولشون مونتاژ میشد. اوومدن سیبیل مسئولین رو چرب کردن پس به طور مثال کادیلاک مونتاژ شد. اتفاقا این افتخار نیستا. چون هیچ کشوری اونقدر احمق نبوده که بیاد کادیلاک مونتاژ کنه. چون انقدر مصرف داشت که فقط یه احمق حاظر به مونتاژش بودش اما ما مثلا کادیلاک داشتیم این بود که از اینور بنزینش هم بود. با قیمت مفت بنزین میومد و مشکل سوخت نبود.
        من یکی ۲ کشور رو میدونم بیشتر از ما یا در سطح ما کادیلاک داشت. یکی عراق. یکی کویت.
        حتی عربستان اینطوری مثل کادیلاک سوار نمیشدن

        موافقم 12
        مخالفم 120
      2. Sigma

        ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (1036 ديدگاه)

        آقا رامین تصور من از حرف شما اینه که خدا از اینکه شما v8 سوار میشی ناراحت میشه و میگه همانا من با v3سوارانم😂😂😂

        موافقم 74
        مخالفم 5
      3. Afg

        ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (497 ديدگاه)

        هیچکی نگرفت

        موافقم 16
        مخالفم 4
      4. رامین

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (257 ديدگاه)

        جمله به کنایه بود آقایان دیسلایکی. واقعا جای تاسف داره فقط باید از این خراب شده رفت اینجا هیچوقت رنگ و بوی آبادانی نمیگیره بعلت فرار مغزها

        موافقم 10
        مخالفم 17
      5. کوروش

        ۲۲ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        الان به نظرت خداونداز ایران قهرش گرفته یا از عربستان؟؟؟!!!

        موافقم 1
        مخالفم 0
  4. زیزیگولو

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (5728 ديدگاه)

    ما که اون موقع ها نبودیم ولی دهه ۷۰ میلادی تو ایران چه دوران پر شکوهی بوده که بیوک اسکای توسط پارس خودرو (جنرال موتورز ایران) مونتاژ میشده

    موافقم 127
    مخالفم 7
    1. کافر مقدس

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      چجوری با دلیل وجود یک ماشین در صنعت خودرو ایران اونم خودرویی با تیراژ میلیونی متوجه میشید کدام دوران .کدام دهه باشکوه بوده !!!!!!!!!!!!!! اونم تازه مونتاژ ! اینجوری باشه که عراق هم زمونی مالیبو مونتاژ میکرد .هند الان سوزوکی هایابوسا مونتاژ میکنه . صنعت خودرو چه ارتباطی به رفاه و اقتصاد جامعه داره ! زمون کادیلاک سویل .حلبی آباد ها هم وجود داشتن و زمون مونتاژ مورانو و ماکسیما هم انبوهی فقیر بوده و هست تو ایران

      موافقم 37
      مخالفم 161
      1. زیزیگولو

        ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (5728 ديدگاه)

        سعی کن منطقی و منصف باشی و بدون جانب داری از هیچ طرفی درست قضاوت کنی …….. منطق یعنی کدوم کفه سنگین تر هستش؟؟

        موافقم 86
        مخالفم 8
      2. کرگدن باواریا

        ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (639 ديدگاه)

        از صنعت خودروی ایران حرفی نزد که ! گفت اون دوران دوران اوج بیوک و کادیلاگ بود…
        حلبی آباد هم رفت کنار لغت واژه “لخت”
        ببینیم دیگه کدوم واژه قراره بره لیست سیاه.

        موافقم 56
        مخالفم 4
      3. عاشق پدال

        ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (253 ديدگاه)

        کادیلاک هیچوقت میلیونی مونتاژ نشد تو ایران.
        مونتاژش رو نمیدونم اما اگه سند اوردین که بیشتر از ۱۰ هزار تا مونتاژ شد همینجا دست و پاهاتونو میبوسم
        چون موثق شنیدم چند یکی دوهزار تا بیشتر کادیلاک مونتاژ نشد.
        به هر حال دنیا دروغ و راسته . خیلیا میگن بهشت و بلبل بود.
        یا داشتیم به سعادت میرسیدیم . اما خیر کاملا برعکس بود. حتی ۱۰ هزارتا ماشین هم مونتاژ نشد

        موافقم 16
        مخالفم 67
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (10382 ديدگاه)

          من هم فکر نمیکنم تعداد بالایی منتاژ کادیلاک داشتیم اما چرا همه به حاشیه میکشانید اصل موضوع را ؟؟؟!

          اصل قضیه اینجاست که ایرانی اینقدر ارزشمند بود که لوکسترین خودروی زمانه‌ی آمریکایی در ایران منتاژ میشد برای ایرانی ، برای جمعیتی حدود ۲۵ میلیون نفری که تازه چند سال بود ثروت کلان نفتی به سمتش روانه شده بود که البته ثروت اومد اما از اونجایی که توان تجزیه تحلیل و درک درست استفاده از این ثروت فراتر از تصورات مردمی بود و بیش از واقعیت و آینده‌نگری به حرف‌های پوچ و توخالی بدون فکر رو آوردند و امروز ما حاصل لیاقت تفکرات خودمان و احترامی که برای خودمان قائل هستیم هست و متاسفانه ما ایرانی‌ها گول‌خوردن و احساساتی عمل کردن در تمام مراحل زندگی را از خصوصیات بارز و عالی میدانیم که این همیشه به خود و ایران ضربه زده و میزند !

          ایران با این همه ثروت خدادادی باید به مانند کشور نروژ عمل میکرد و سیاست پولی نفتی اون کشور را اِعمال میکرد تا هم وابسته به نفت نباشد و هم ذخیره ارزی طلایی کلانی میداشته نه اینکه امروز به سبب فساد و مافیا در تمام زمینه‌ها کفگیر به کف دیگ خورده شده و به چه کنم چه کنم افتاده‌اند تا حراج بزنند به منابع و مال ملی مردم برای چین روسیه و انگلیس !

          موافقم 55
          مخالفم 4
        2. علی

          ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (14 ديدگاه)

          کادیلاک ، بیوک و ……….
          کم مونتاژ میشد چون ۹۹ درصد مردم توانایی خریدش رو نداشتن ،گران بود گران، دهه ۹۰ پارس خودرو نیسان تیانا مونتاژ میکرد ‌، این دلیل میشه مردم مرفه بودن؟؟؟؟

          موافقم 8
          مخالفم 27
    2. viper2

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      متأسفانه اون زمان که ماشینای امریکایی بود ایران زمان انقلاب و جنگ دچار کمبود سوخت بود و این ماشینا با اینکه همه میدونستن ماشینای عالی ای هستن خریداری نداشت و ارزونترین ماشین بود به خاطر همین صاحباشون خیلی خوب باهاشون رفتار نکردن برای مثال دایی بنده یه ایمپالا ۱۹۶۰ داشت چند سال داشتش و بعدش اونو تبدیل کرد به لونه مرغا و الان هم تو تیکه اهن زنگ زدش دارن گل و گیاه پرورش میدن

      موافقم 56
      مخالفم 1
      1. زیزیگولو

        ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (5728 ديدگاه)

        تو یکی دیگه از خبرای امروز به یکی از بچه های پدال در مورد شورلت نوا گفتم و اینجا هم میگم که خیلی از ماشینای آمریکایی تو ایران هستن که توسط مالکاشون کاملاً مرتب و ترو تمیز نگه داشته شدن و درست مثل همون روز اولی که از نمایندگی تحویل گرفتن سالمن و مثل ماه بین ماشینای دیگه میدرخشن

        موافقم 31
        مخالفم 2
  5. محمد

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    به یاد روزای خوب………. امیدوارم به زودی روزایی بهتر از اون موقع برگرده

    موافقم 69
    مخالفم 4
  6. ix55

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    این فسیلو جمع کنید فقط آزرا

    موافقم 6
    مخالفم 219
    1. ARMAN سابق

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (453 ديدگاه)

      باز یکی دیگه پیداش شد.

      موافقم 73
      مخالفم 3
    2. Arian

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (37 ديدگاه)

      یه متور ال اس بیاد روش هیچکدوم از ماشین های کره حتی تا بیست سال دیگه هم حریفش نمیشه همین فسیل برخورد کنه به ازارا بهت میگم کی قراضه هست اونقت دستت میاد داستان چیه

      موافقم 96
      مخالفم 1
    3. Arian

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (37 ديدگاه)

      یه مقایسه دیگه هم میکنم که ذهنت باز شه همین ماشین مصرف سوختش با متور 5700 هشت سیلندر مصرفش هست 13 تا ولی ازرا با متور 3300 با متور شش سیلندر مصرف بعضی اوقات بیشتر از همینه تکلنوژی 50 سال پیش با 50 سال کار مصرفش خیلی کمتر از ازراست

      موافقم 74
      مخالفم 1
    4. AMD

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (249 ديدگاه)

      این نظرات بوی سلطان elx میده 🤢

      موافقم 33
      مخالفم 41
    5. کرگدن باواریا

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (639 ديدگاه)

      داداش عشق ix55 ؛ برو با پرو مکس سوارا کل کل کن مال این حرفا نیستی

      موافقم 52
      مخالفم 5
  7. ممد کادیلاک

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (42 ديدگاه)

    به به آخر هفتم ساخته شد
    مخصوصا همزمان شدن این پست با بیرون رفتن دیو و اومدن فرشته…

    موافقم 53
    مخالفم 3
  8. شلبی

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (687 ديدگاه)

    یکی از بهترین و کم دردسر ترین ها بین امریکایی هاست و دارای موتور سرزنده و پرقدرت نسبت به وزن و اتاق هست
    ولی متاسفانه بعضا مالکین این خودروها کارهایی می‌کنند که با ذات این ماشین ها هماهنگ نیست مثل این دور فرمونی که انداخته یا اون جا لیوانی هایی که درست کردن،نصف لذت رانندگی ماشین امریکایی در لمس کردن فرمان های نازک و نرم اون هاست

    موافقم 58
    مخالفم 1
    1. سجاد عباسی

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (129 ديدگاه)

      سلام
      وقت بخیر
      عکس از داشبورد تزئینی هستش
      روز گزارش آمپرهای خودرو برای یه سری تغییرات باز شده بود به همین جهت از داشبورد عکس نگرفتیم

      موافقم 44
      مخالفم 4
  9. دکتر

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    چقد این ماشین اصیل و نازه،حدود سال ۸۹ بود یه زانتیای صفر خریده بودم و در اتوبان سروستان به شیراز در حالی که کیلومتر شمار عدد ۲۰۰ رو نشون میداد یدونه بیوک با ۶ سرنشین از من سبقت گرفتن😂 شاید باحال ترین خاطره ی خودرویی من همینی باشد که گفتم

    موافقم 91
    مخالفم 5
    1. OM.01

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (432 ديدگاه)

      (چقد این ماشین اصیل و نازه،حدود سال ۸۹ بود یه زانتیای صفر خریده بودم و در اتوبان سروستان به شیراز در حالی که کیلومتر شمار عدد ۲۰۰ رو نشون میداد یدونه بیوک با ۶ سرنشین از من سبقت گرفتن)

      زانتیا نه ماشین سریعی بوده نه هست نه خواهد بود. صرفا ماشینی هست که با خطای کیلومتر بین یه مشت بی سواد محبوب شده. تو تست سالار ریویز هم تو تهران 11.2 زد و گفتش که از این سریعتر نمیشه نهایت 11 بزنه. تو تست گروه srp.performance هم فابریکش تو تهران 13.5 زد و ریمپش 12.8 زد.

      در خصوص تاپ اسپید هم باید بگم داستانش دقیقا عین شتابش هست. با داشتن ضرایب دنده و دیفرانسیل اندازه چرخ براحتی میشه حداکثر سرعت خودرو در دنده های مختلف رو محاسبه کرد و زانتیا در دنده 5 دور موتور 5500 هیجچوره نمی‌تونه سریعتر از 187.5کیلومتر بره حالا دوست داشتی برو محاسبه کن. خود سیتروئن هم تاپ اسپید موتور 2 لیتری رو 190 اعلام کرده.

      یعنی اگه بر فرض مثال بعد 2 دقیقه تخت گاز کیلومتر 220 رو نشون میده و تو خوشحالی اگه GPS بزنی کلا ماشین 190 تا بیشتر نمیره. شما هم داشتی اونجا 200 تا میرفتی سرعت واقعیت 170 تا بود. و اون بیوک با سرنشینان کامل ازت سبقت گرفته باید بگم امر شدنی هست با توجه به تاپ اسپید بیوک.

      موافقم 65
      مخالفم 14
      1. دکتر

        ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (338 ديدگاه)

        قربون تو باسواد بشم من که من شدم بیسواد،پسر خوب من زمانی زانتیا سوار میشدم امثال تو آرزوی زانتیا رو داشتن،اولین زانتیایی که داشتم سال ۸۳ بود،تو دوره خودش بسیار خودروی سریعی حس میشد،حالا اینکه سالار اومده یه ماشین و تست کرده بعد ۲۰ سال حرفی ندارم،در رابطه با خطای کیلومتر همون زمان جی پی اس گارمین داشتم،حدود ۵ کیلومتر عقربه کیلومتر شمار زیاد نشون میداد،قطعا در مقابل آریونی که الان سوارم حرفی برای گفتن نداره،علی ای حال،متنی که من نوشته بودم در تعریف زانتیا نبود، و در تعریف بیوک بود،هر چند معتقدم برای دوره خودش خیلی خوب،و خیلی بهتر از اشغالای تولید الان هست

        موافقم 32
        مخالفم 24
        1. حسین

          ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (2877 ديدگاه)

          آقا ول کن ،
          ممنون بخاطر خاطره ای که گفتی.
          به منفی ها توجه نکن.
          کاش ما هم آریون داشتیم.

          موافقم 5
          مخالفم 10
    2. Aref

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (257 ديدگاه)

      سال ۶۳ بیوک داشتیم. اون زمان دنده اتومات بود!

      موافقم 26
      مخالفم 1
  10. ❤BMW❤

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    به امید اینکه جدید ترین مدل بیوک توی خیابون های ایران دیده بشه

    موافقم 59
    مخالفم 2
  11. OM.01

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (432 ديدگاه)

    🤩😍
    نگا استیل گنگو
    نگا ابهت مردو
    خش میندازی قلبو
    امروز داشتم آگهی اسکای لارک میدیم با خودم میگفتم ای کاش میشد یه سایتی مطلب جدید بزاره از این خودروی اقتصادی آمریکایی جذاب. اومدم پدال واقعا خوشحال شدم.

    حیف که کاربرای پدال زیاد آدم اهل دل و فنی خیلی نداره وگرنه خیلی دوست دارم با آدمای فنی پیرامون این خودرو بحث کنم.

    موافقم 48
    مخالفم 6
    1. OM.01

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (432 ديدگاه)

      به شخصه نسخه بسیار تمیز و سالم و بازسازی شده که تو رنج 400تومن هست با تمام دردسرهاش و هزینه هاش ترجیح میدم به همه خودروهای ایرانی تولید داخل. و اگه پول داشتم قطعا می‌خریدم برامم مهم نبود نظر دیگران چی هست.

      یکی از ویژگی های خفن آمریکایی ها حتی دوره بحران سوختی ارائه گشتاور زیاد در دور پایین هست برای همین سرگاز بری انگار با اینکه ماشین اسب بخار نداره ولی یه دستی از غیب میاد ماشین رو هل میده!

      (باوجود اینکه عدد دقیقی از شتاب صفر تا صد این نسل اسکای لارک وجود ندارد اما با توجه به‌سلامت خودرو مورد بررسی رسیدن به این سرعت در زمان حدود ۱۱ ثانیه دور از ذهن نیست)

      بر خلاف ادعای گفته شده پیرامون شتاب این خودرو اعداد رسمی پیرامون این خودرو وجود داره که با یه سرچ ساده انگلیسی میشه فهمید.

      بیوک اسکای لارک 1978 سدان به صورت فابریک 2.3ثانیه به30کیلومتر و 4.2ثانیه به 50 کیلومتر در7.4ثانیه به80 کیلومتر و در11.5ثانیه به 100 کیلومتر و22.3ثانیه به 140 کیلومتر میرسه و تا 185کیلومتر میتونه سرعت بره. این ماشین در 17.2ثانیه 400متر رو طی میکنه و 1000متر رو در32.6 ثانیه…

      این ماشین به راحتی قابل تقویت هست و میشه به اعداد خیره کننده و شتاب خیره کننده رسید.

      با دانشی که من پیرامون خودروهای آمریکایی و ژاپنی دارم خندم میگیره یه عده تو ایران میگن موشک زانتیا!

      موافقم 54
      مخالفم 5
      1. سجاد عباسی

        ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (129 ديدگاه)

        سلام
        ممنون بابت اطلاعات دقیق در خصوص شتاب خودرو
        اما قیمت نمونه های سالم کمتر از چیزی هست که گفتین
        قیمت های درج شده در آگهی ها اغلب کاذب هستن و ماشین ها با قیمت هایی به مراتب پایین تر معامله میشن

        موافقم 44
        مخالفم 1
        1. OM.01

          ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (432 ديدگاه)

          با سلام خدمت جناب سجاد عباسی
          تشکر فراوان میکنم پیرامون مطلب.

          اطلاعات دقیق شتاب اسکای لارک در این لینک هست. همچنین نسخه های کوپه و 3.8لیتری و 5 لیتری دنده و اتومات و… رو هم در جست و جو ها میتونید پیدا کنید.
          https://www.automobile-catalog.com/performance/1978/175655/buick_skylark_4-door_sedan_5_7l_v-8_automatic.html#gsc.tab=0

          در خصوص قیمت باید بگم بله موافقم ولی زمانی که پراید180الی200 تومن قیمت داشت یه اسکای لارک B3 بازسازی دیدم که کارکرد کم بود و 85 هزارتا بود برای فروش گذاشته بودن 215 تومن و آگهیش تو دیوار سریع هم غیب شد. اون موقع ازش اسکرین گرفتم واقعا تمیز تمیز بود. جالبه از موتورش عکس گرفته بود هیچ زنگ زدگی به چشم نمی‌خورد و زیر ماشین هم تقریبا نو نو بود. اون الان برای فروش باشه صاحبش زیر 350 نمیزاره.

          درسته بیوک اسکای لارک تو دیوار باما شیپور میشه بین 200 تا 250 پیدا کرد ولی اونایی که درست بازسازی شدن و تمیز هستن و کارکرد 100هزارتا زیر 300 تومن نیست.

          این اسکای لارک که من تو تصویر میبینم احتمالا بین 250تا 280قیمت بزاره مالکش اگر بخواد بفروشتش البته عکس زیر ماشین نیست نمیشه پوسیدگی ها دیفرانسیل سیستم تعلیق و…رو دید اگر داشته باشه.

          جسارتا مالک نگفته درصورت فروش چه قیمتی میزاره؟

          موافقم 20
          مخالفم 3
      2. دکتر

        ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (338 ديدگاه)

        این کامنتتو نخونده بودم،تو دقیقا مثال همون آدمایی هستی که گفتم،خدا برات ۴۰۰ تومن جور کنه به ارزوت برسی

        موافقم 4
        مخالفم 23
        1. OM.01

          ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (432 ديدگاه)

          (این کامنتتو نخونده بودم،تو دقیقا مثال همون آدمایی هستی که گفتم،خدا برات ۴۰۰ تومن جور کنه به ارزوت برسی)

          اولا نگفتم اروزم اسکای لارک هست! گفتم به شخصه ترجیح می‌دهم. ثانیا من مثل همون آدمایی هستم که امثال من آرزوی زانتیا رو داشتن؟

          اگه کمی باهوش می‌بودی اوایل دهه 80شمسی با 2 الی4تومن میرفتی یه پلیموت باراکودا یا موستانگ حتی کوروت میخریدی مراحل بازسازی رو طی میکردی. پلاک هم از قدیم به جدید میاوردی. خیلی ها اون موقع اینکارو کردن و به لطف همون دوستان برخی مواقع تو خیابون میبینمشون و حیرت زده میشیم. البته بخاطر زمان بر بودن و تنبل بودن یه عده متاسفانه خیلی از این خودروهای خاص آمریکایی رفتن اسقاط شدن و بجاش شدن کمک هزینه خرید پراید!🤦‍♂️

          البته قدر زر را زرگر شناسد و قدر گوهر را گوهری…

          در خصوص کامنت بالا تون و زانتیا باید بگم شما برو بالا بیا پایین خود سیتروئن اعلام کرده 190 تا هست و قوانین ریاضی میگه 187.5 بیشتر نمیره که براحتی قابل محاسبه هست. حالا تو هعی بگو فلان و بهمان. باشه آقا قبول. شما قوانین ریاضی رو زیر رو کردید و ضرایب دنده و دیفرانسیل کشک هست
          شتاب زانتیا هم دوباره باشه قبول آقا سریع هست. فقط چه ماشین سریعی که سرحال ترینش از جک S5 شتاب 12 ثانیه ای میخوره😂
          همونطور که گفتم زانتیا نه ماشین سریعی بوده نه هست نه خواهد بود.صرفا ماشینی هست که با خطای کیلومتر بین یه مشت بی سواد محبوب شده. شما رو به دستگاه درگی ارجاع میدم تا حساب کار دستت بیاد.

          در آخر ماشینایی که من آرزوشو دارم فراری لامبورگینی پورشه و… نیست البته اونارو هم خیلی دوست دارم ولی خب هرکه بامش بیش برفش بیشتر. ماشین هایی که من دوست دارم در فهم شما و بسیاری از جوانای کشور نمیگنجه و قفله.

          موافقم 24
          مخالفم 9
        2. محمد

          ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (1486 ديدگاه)

          کاربر دکتر اولا شما یه شخصیت مجازی هستی و معلوم نیست پولدار هستی یا فقیر ، پولدار هم باشی برای بقیه مهم نیست که پز زانیتا موشک!!!!!! و آریونت رو میدی om .01 اومد علمی و منطقی ضریب دنده و قدرت زانتیا رو حساب کرد و شتاب و سرعتش رو گفت جواب منطقی براش نداشتی که هیچ الان اومدی بهش میگی بی پول و تو کف ماشین؟ برو با همون آریون و جی پی اس گارمینت خوش باش

          موافقم 22
          مخالفم 0
    2. GERMANY

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (66 ديدگاه)

      داداش ما هم تا حدی سرمون میشه

      موافقم 21
      مخالفم 2
      1. دکتر

        ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (338 ديدگاه)

        جناب om عزیز
        اگه بمون نمیگی اگه فلان بودی و فلان نبودی و چرا مک وان نیست و …. باید ذکر کنم،
        بنده مالک یکی از بکرترین موستانگ های گرند ایران هستم

        موافقم 2
        مخالفم 20
        1. OM.01

          ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (432 ديدگاه)

          (جناب om عزیز،اگه بمون نمیگی اگه فلان بودی و فلان نبودی و چرا مک وان نیست و …. باید ذکر کنم،بنده مالک یکی از بکرترین موستانگ های گرند ایران هستم)

          منظورت موستانگ مک وان هست؟ دوست عزیز تاجایی که من میدونم هیچ موستانگ گرند(که هاردتاپ هست) تو ایران پلاک ملی نداریم. حتی بر فرض مثال منظورت اگه مک وان بوده باشه هم باید بگم دوست عزیز من تک تک افرادی که مالک موستانگ مک وان در ایران هستن رو میشناسم😀 با توجه به کامنت های شما در گذشته و کامنت های این پستت غیر ممکنه شما یکی از اونا باشی

          یه موستانگ مک وان زرد رنگ هست مالکش سهیل حجت پناه هست.مدلش 1972 هست و ظاهر و داخلش فابریک بازسازی شده ولی موتورش تعویض شده و 300 اسب قدرت داره.

          یه موستانگ زرد رنگ 1972 هم هست تقویت شده جلوی کاپوتش رم ایر داره قدرتش 400 اسبه و مالکش امیر حسین کلینی هست.

          یه موستانگ مک وان 1969 هم داریم قرمز رنگ که مالکش هادی نیک پور هست.

          یه موستانگ مک وان مشکی هم هست آقای تیمور ریشار بازسازی کرده.

          یه موستانگ مک وان مشکی هم هست مدل 1973 که مالکش سیامک نایب هست. خط زرد کنار در داره و تریم داخلش شتری هست

          یه موستانگ هم هست که رستوماد ترین موستانگ ایران هست که 130 هزار دلار و بیش از 3 سال وقت برای با سازیش گذاشتن و یه کار گروهی بوده رنگش هم سبزه. آمریکایی بازآ قطعا می‌شناسن. مالکش آقای مهدی آتش فراز هست

          بعید میدونم این افراد بیکار باشن بیان پدال و غیر ممکنه این شکلی کامنت بدن
          اما در هر حالا اگه موستانگ مک وان بازسازی و بکر داری باید بگم خوش به حالت و انشاالله بیشتر کلاسیک جمع کنی…

          موافقم 16
          مخالفم 0
  12. مهراب

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (75 ديدگاه)

    این ماشین از محور جلو عرض بیشتری داره نسبت به محور عقب به اصطلاح از جلو پهن تره و عقب حدودا 5 سانتی یا بیشتر عرض کمتری داره. دلیل این کار هم برای شعاع گردش پایین تر میباشد. دور زدن اسون تر.
    از طرفی هم بخاطر ارایش موتوری به صورت خورجینی و v شکل مرکز ثقل پایینی دارد و توی سرعت بالا پایداریش عالیه.
    بخاطر گشتاور عالیش 350 نیوتون متر. از سرعت 80 به بعد تازه میفهمی قدرت و شتاب یعنی چی.
    پیشنهاد میکنم یه بارم شده این ماشینو برانید.
    تشکر از پدال.

    موافقم 41
    مخالفم 1
  13. pussy

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کامارو های قدیمی هم ک مجود هستش هم بررسی کنین

    موافقم 33
    مخالفم 0
    1. سجاد عباسی

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (129 ديدگاه)

      سلام
      وقت بخیر
      به زودی حتما تست میکنم

      موافقم 36
      مخالفم 0
  14. mahdi-es17

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (565 ديدگاه)

    وضعیت لوازم یدکی ماشین های کلاسیک چجور گیر میاد؟ مثلا صفحه کلاچ
    یا لوازم موتورشون

    موافقم 23
    مخالفم 1
  15. کرگدن باواریا

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (639 ديدگاه)

    بسیار زیباس !
    ولی من هنووووووزم تو کف کادیلاگ سویل کوپه هستم با موتور ۶۰۰۰ هشت سیلندر هیولا تانک !
    هلاک اون چرخای عقبشم که زیر بدنه جا سازی شده البته موقع پنچر گیری و… اون قطعه متحرکه راحت در میاد
    با تشکر از پدال که برای همه یادآوری شد کی بودن و چی شدن :)

    موافقم 40
    مخالفم 2
  16. دانیال

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (597 ديدگاه)

    آبیِ درباری😍 کی این کلمه رو برای اولین بار به کار برده؟ چقدر این کلمه برای توصیف رنگ این هشت سیلندر و هارمونیش با حال و هوای اون موقع مناسب بوده

    موافقم 33
    مخالفم 0
  17. Royal Driver

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    یاده اون دورانی که این ماشین توی ایران تولید و مونتاژ میشد، ویدیو های سرهم کردنش رو توی کارخونه های تهران میدیدم لذت میبردم…

    موافقم 25
    مخالفم 1
  18. ایران فرانسه

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (75 ديدگاه)

    برای اینکه قطار سرعت پیشرفت رو بیشتر درک کنید تجسم کنید پارس خودرو یه روز همزمان با دنیا اینو با نوا و از همه مهمتر سویل میزد و از سال ۹۸ تا حالا کویک اس و آر و کوفت و زهرمار ، یادم میاد دهه شصت یکسری بیوک تو خط تهران به غرب کشور با رنگ سرمه ای مسافربری می کردند چون دنده اش فرمانی بود دوتا مسافر راحت اون جلو می شستند تا مقصد هنوز صدای عجیب موتورش توی گوشم ه

    موافقم 33
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2877 ديدگاه)

      قطار پیشرفت به اینکه چی مونتاژ می‌کنه نیست ، به این هست که از دهه ۳۰ تا سال ۵۷ آیا ایران مثل ژاپن ۲۰ سال پیش و کره امروز راه را رفت یا خیر؟

      موافقم 2
      مخالفم 24
  19. فری درایور

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین های آمریکایی که حرف ندارند
    بیوک اسکای لارک زمان خودش توی ایران بعد از کادیلاک سویل حرف های زیادی برای گفتن داشت ولی قبل از اونا اگه یک دهه به عقب برگردیم به نظر من آریا و شاهین اون دهه یا همون رامبلر آمریکایی فوق العاده ماشین عالی ای بود فقط اگه ضعف این ماشینو در سیستم ترمز، خلاصی فرمان و شکیل تر کردن جلو داشبرد و اضافه کردن آپشن های امروزی به اون هنوز هم که هنوز جزو بهترینها بود و اگه ممکنه در موردش مطلب بذارید تا مورد نقد و بررسی قرار بگیره. ممنون

    موافقم 15
    مخالفم 3
  20. morteza

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (282 ديدگاه)

    علی نوا کجایی

    موافقم 15
    مخالفم 0
  21. مهدی

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1638 ديدگاه)

    کادیلاک سویل کوپه هیچوقت وارد ایران نشد و البته اون قسمت کاور چرخ عقب رو هم نداشت و باز اینکه هیچوقت موتور ۶۰۰۰ سی سی هم نداشت (احتمالا خودرویی دیگه مد نظر شماست) در مورد بیوک هم میشه گفت امتیاز ویژه این خودرو موتور و گیربکس (مخصوصا گیربکس) هست که دوام و هماهنگی خوبی داره و در صورت سلامت خود گیربکس و کاربراتور تعویض دنده ها و معکوس ها واقعا هوشمندانه و به موقع انجام میشه به نسبت خودروهای روز! اما با نگارنده در مورد راحتی سیستم تعلیق این خودرو اصلا موافق نیست . اصلی ترین ایراد این خودرو شاسی و تعلیق اونه که به هیچ وجه جالب نیست نه به لحاظ تعادل نه به لحاظ راحتی

    موافقم 16
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2877 ديدگاه)

      پس این ماشین ایراد هم داشته؟
      این ایراد ها در فروشش تاثیر داشته؟

      موافقم 1
      مخالفم 6
  22. Hamilton1970

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (532 ديدگاه)

    عاشق این گردی کاربراتور موتور ماشین های دهه شصت و هفتاد و هشتاد میلادیم خیلی قشنگه و خوب مچ میشه با چهره کلاسیکشون

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. SLR _ 722

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (231 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز .
      اون گرد بزرگ که روی موتور هست فیلتر هوای اون هست و کاربراتور زیر یا بعد اون قرار داره .
      ولی خوب فرمایش شما درسته اکثر ماشین های قدیمی از این مدل فیلتر استفاده می کردند

      موافقم 12
      مخالفم 0
      1. Hamilton1970

        ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (532 ديدگاه)

        ممنون بابت راهنمایی🙏🏽

        موافقم 4
        مخالفم 0
  23. امیرحسین پورکند

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    نگا استایل گنگو
    نگا ترکیب و رنگو
    نگا ابهتو
    خش میندازه قلبو!!!!!
    آقا به به دست مریزاد
    بالاخره یه مقاله خوب از یه ماشین خوب درآومد
    خودم عشق آمریکایی دارم ولی پراید سوارم!!!!!!
    یعنی یه پیچ این به کل ماشینای درپیت ایرانی میارزه حتی مونتاژ ایرانش!!!!!

    موافقم 13
    مخالفم 3
  24. زمستانم

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (219 ديدگاه)

    چقدر کامنت گرفت این مطلب خخخخخخ

    اشک تو چشام جمع شد خدایی این همه جوون ارزو به دل نوستالوژی هاشون شده چهار تا عکس و خاطره وای بر مسول نا مسول که این وضعیت رو درست کرده اخه این همه اه و حسرت و فیلان واسه چند کیلو اهن و پلاستیک خخخخخ اوراقی های کشور کفار مملو از بهترین مدل های این کلاسیک هاست با درامد چند ماه میتونی یه سالمش رو برداری بازسازی کنی شب تا صبح گازوئیل بریزی ول گردی کنی خخخخخخخخ

    کجای گیر کردیم ما خدایا مرگ

    موافقم 16
    مخالفم 3
    1. حسین

      ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2877 ديدگاه)

      خیلی از جوون ها هم ۲۰۷ مولتی کالر دارن که قیمت بیشتری از این بیوک داره ولی نمی‌رن سراغش

      موافقم 1
      مخالفم 12
      1. زمستانم

        ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (219 ديدگاه)

        منظورت ماشین گلفه دیگه ؟

        موافقم 6
        مخالفم 0
  25. F k

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من سالهاس تو پدال هستم بندرت کامنت میذارم فقط میخونم اول اینکه قبلا واقعا جو کامنتا اینجور نبود اکثر بچها علمی عملی به ماشین مهندسی اگاه بودن البته الانم هستن بعضی مواقع حرف میزنن اما اخرین کامنت واقعا تحت تاثیر قرار داد کل کامنتام نشون میده همه کم سن هستن وگرنه باید یادشون باشه همه ماشینای بین شهری تو ازادی یزمانی یا بیوک بود یا نوا تو ازادی همیشه وقت رفتن چالوس میدیدم فقط ی نفر اشاره کرد کامنت الانم برا این بود اونایی که واقعا چیزی نمیدونن اندازه دانششون کامنت بذارن بیشتر بخونن افق نگاهشونو بازتر کنن تحقیق کنن بدون دلیل چیزی رو زیر سوال نبرن منکر نشن اینده این کشور دست شمهاس ومن متاثر میشم اکثر مواقع چون شاید اینجا اسمش مجازی باشه ولی حقیقت محضه چون بدون ترس از قضاوت حرف میزنیم و خودمونو تفکراتمونو نشون میدیم و این چیزی که من میبینم واقعا تلخه همونجور که چند سال پیش یبار گفتم داریم سقوط ازاد میکنیم که همونم شد الانم میبینم که متاسفانه همه جوره سقوط کردیم

    موافقم 17
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2877 ديدگاه)

      یه زمانی اکثر ماشین ها در میدان آزادی بیوک و نوا بود؟
      تیراژ اینا چقدر بود؟
      جیپ و پیکان چقدر؟
      جمعیت چقدر؟

      موافقم 4
      مخالفم 2
  26. Souls_Master

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (130 ديدگاه)

    عاشق این ماشینم.

    موافقم 10
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا